äh, Applen ideologina on juuri free memory is wasted memory... Apple ei koskaan sanonut ettei ne veisi muistia vaan sanoi ettei ne vie akkua tai tehoja. Tuosta hidastelusta en osaa sanoa. Itsellni ollut pari viikkoa tämä 4.0 enkä ole mitään huomannut.Delli kirjoitti:Nyt alkoi ensimmäisen kerran hidastelemaan ohjelmien aukaisu. Katsoin vapaan muistin määrää ja sitähän oli ruhtinaalliset 5 MB eli kun aukaisin isoa ohjelmaan niin iOS4 alkoi ilmeisesti sulkemaan ohjelmia taustalta.
Suljin käsin kaikki ohjelmat mitkä olivat auki ja vapaan muistin määrä kasvoi 135 MB eli se siitä että ohjelmat taustalla ei vie muistia Applen toteutuksella.
Toivottavasti korjaantuu jotenkin seuraavassa päivityksessä sillä ei tämä hyvältä vaikuta, ennen iOS4:n asentamista ei iPhone 3G S hidastellut koskaan.
iOS 4 julkistettu
-
Re: iOS 4 julkistettu
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Mulla ei oo ny ainakaan ees pariin päivään tullu yhteenkään ohjelmaan päivitystä (ohjelmia joku sata ja about 10 nettiradioappiakin tuolla oottaas et niitä vihdoin pääsis käyttää), tässähän on iha vainoharhainen toimiiko koko appstore enää

Dropbox moniajaa nyt? mitä se moniajaa? koitin upata videoo, video kompressoi menin tekee muuta palasin takaisin kompressointi kaatu, koitin tallentaa tiedoston iphonen muistiin, se tallensi sitä hetken aikaa taustalla ja ku palasin ohjelmaan se katkes ja alotti alusta. Nyt dropbox jää aina samaan kohtaa mistä on aloittanut eikä käynnistä ohjelmaa uusiks joten se on tullu lisää vai, mutta eikös tossa pitäny jotain muutakin toimia? miten voin sen testata.
ja edelleen se youtuben videon ääni olis kiva olla taustalla, vaikka videota ei taustalla näekkään

No mutta taustakuvan vaihdossa moniajo on ollu kätevä, nopeesti päässy wallpaper ohjelman ja taustakuva-asetuksen välillä pomppii
Mutta joo odotellaan ja katotaan mihin toi tosta kehittyy, ei tässä ny vielä ainakaan riemusta hypi, ku moniajosta ei tällä hetkellä ole oikeastaan juuri mitään hyötyä
Mihin muut on päässy käyttää moniajoa?
-
Viesti Kirjoittaja jupppe »
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Koettaako se paikantaa siellä taustalla GPS:n välityksellä koko ajan missä kuljen eli akkua kuluu huomaamatta vai miten tämä toimii?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja TimppaA »
Kokemukset ensimmäisiltä päiviltä:
- akkukesto lyhyempi kuin 3.1.3:ssa
- buuttailee toisinaan kesken puhelun, kun signaali on huono tai jos ajaa autolla ja tukiasema vaihtuu, tänään kolmen peräkkäisen puhelun aikana joka kerta
- yhteystietoihin (aiemmin) tallennetut kuvat rajautuvat oudosti, olisiko kuvasuhde erilainen
-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Netti radio (TuneIn Radio) ja navigointi (TomTom). TomTom ohjeistaa vielä taskustakin ja syö siis akkua kuin pieni sika jos sen unohtaa päälle ja TuneIn nauhoittelee netti radiota taustalle herra tietää kuinka kauan sen jälkeen kun olen lopettanut sen kuuntelun. Tää moniajon toteutus pissii kintuille.Kohta on 100 appia taustalla höhäämässä ties mitä eikä mitään selkeää keinoa tietää onko ne pelkästään jäädytettyjä vai toimivatko ne jotenkin taustalla. Navigoinnin nyt sentään näkee siitä pikku nuolesta näytön oikeasta yläkulmasta mutta siihen se sitten jääkin.delic kirjoitti:Mihin muut on päässy käyttää moniajoa?
-
Viesti Kirjoittaja Aslan »
- IM+ ei enää toimi. Jää vain junnaamaan yhdistetään-kohtaan. Muilla vastaavaa?
- Places ei oikein toimi. Sekä koordinaatit päin persausta että ei edes lataa karttoja kokonaan
- Luuri kuumenee aiempaa nopeammin ja kovemmin, akkukesto piirun verran heikompaa
- Plus satunnaisia pikkujumeja sun muita.
-
Viesti Kirjoittaja strokes »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Mulla on samaa ongelmaa noitten kahden ekan kohdalla. Päivityksiä odotellessa.. :-/ Ois jääny odottelemaan toi nelonen jos ois tiennyt ton IM ongelmanAslan kirjoitti:Mitähän huonoa minulle on tullut vastaan..?
- IM+ ei enää toimi. Jää vain junnaamaan yhdistetään-kohtaan. Muilla vastaavaa?
- Places ei oikein toimi. Sekä koordinaatit päin persausta että ei edes lataa karttoja kokonaan
- Luuri kuumenee aiempaa nopeammin ja kovemmin, akkukesto piirun verran heikompaa
- Plus satunnaisia pikkujumeja sun muita.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Varmuuskopioi ennen sitä ja sit vaan päivität, ainoo huono puoli tossa iOS 4:ssa on se että jotkut applikeissönit ei toimi koska niiden kehittäjältä ei oo tullu viel päivitystäDamstas kirjoitti:Perkule nyt kerrotte mulle, ku oon jo muutaman kerran kysyny, että mitä toimenpiteitä pitäs tehä ennen kun asentaa OS4 ja onkos mitään suuria heikkouksia?
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Poistin tilin ja laitoin uudelleen, katsoo nyt miten käy. Gmail siis normaalissa gmail-moodissa, ei exchangena.
Ainoa häiriö mitä tähän mennessä olen havainnut....
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
hitsinpitsi, mulla tekee samaa. Ajattelin jo että rauta on ottanut itseensä. Tähän vois tulla nopsaan päivitys.. rasittava nokia jo nyt..TimppaA kirjoitti: - buuttailee toisinaan kesken puhelun, kun signaali on huono tai jos ajaa autolla ja tukiasema vaihtuu, tänään kolmen peräkkäisen puhelun aikana joka kerta
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
-
Viesti Kirjoittaja Laza »
-
Viesti Kirjoittaja menuboy »
-
Viesti Kirjoittaja koowee »
earthpilot kirjoitti:Onko kukaan saanut MMS viestejä toimimaan muilla kuin Soneran puhelimilla?
Onkos asetukset kohdillaan? Tuolla iTeknon sivuilla näyttäisi ainakin olevan Elisan (+ DNA:n ja Saunalahden) liittymille tarvittavat asetukset: http://www.itekno.fi/vinkit.shtmlmenuboy kirjoitti:Osaisko joku jeesaa, asensin omaan iPhone 3GS 16GB luuriin ios 4:sen, kävi semmonen juttu, että lakkasi netti pelaamasta eli siis 3g yhteys ei toimi vaikka yläkulmassa 3g tunnus näkyykin. Oon resetoinu kaikki asetukset ja buutannu useita kertoja. Ei tunnu mikään auttavan, muuten puhelin kyllä toimii oikein sujuvasti ja asennuskin hoitu vaivattomasti. Ennen päivitystä mulla oli 3.1.3 sisässä ja jailbreikattu.
Dropbox invite: http://db.tt/aatCi8s
-
Ainiin, Soneran kytkylaite on siis mulla kyseessä.koowee kirjoitti:earthpilot kirjoitti:Onko kukaan saanut MMS viestejä toimimaan muilla kuin Soneran puhelimilla?Onkos asetukset kohdillaan? Tuolla iTeknon sivuilla näyttäisi ainakin olevan Elisan liittymille tarvittavat asetukset: http://www.itekno.fi/vinkit.shtmlmenuboy kirjoitti:Osaisko joku jeesaa, asensin omaan iPhone 3GS 16GB luuriin ios 4:sen, kävi semmonen juttu, että lakkasi netti pelaamasta eli siis 3g yhteys ei toimi vaikka yläkulmassa 3g tunnus näkyykin. Oon resetoinu kaikki asetukset ja buutannu useita kertoja. Ei tunnu mikään auttavan, muuten puhelin kyllä toimii oikein sujuvasti ja asennuskin hoitu vaivattomasti. Ennen päivitystä mulla oli 3.1.3 sisässä ja jailbreikattu.
-
Viesti Kirjoittaja koowee »
Miltäs tiedonsiirtopalvelut valikossa olevat asetukset näyttää? Muistaakseni pitäisi olla seuraavaa:menuboy kirjoitti:Ainiin, Soneran kytkylaite on siis mulla kyseessä.koowee kirjoitti:earthpilot kirjoitti:Onko kukaan saanut MMS viestejä toimimaan muilla kuin Soneran puhelimilla?Onkos asetukset kohdillaan? Tuolla iTeknon sivuilla näyttäisi ainakin olevan Elisan liittymille tarvittavat asetukset: http://www.itekno.fi/vinkit.shtmlmenuboy kirjoitti:Osaisko joku jeesaa, asensin omaan iPhone 3GS 16GB luuriin ios 4:sen, kävi semmonen juttu, että lakkasi netti pelaamasta eli siis 3g yhteys ei toimi vaikka yläkulmassa 3g tunnus näkyykin. Oon resetoinu kaikki asetukset ja buutannu useita kertoja. Ei tunnu mikään auttavan, muuten puhelin kyllä toimii oikein sujuvasti ja asennuskin hoitu vaivattomasti. Ennen päivitystä mulla oli 3.1.3 sisässä ja jailbreikattu.
Tiedonsiirtopalvelut
APN: internet
MMS
APN: wap.sonera.net
MMSC: http://mms.sonera.fi:8002
MMS-välityspalvelin: 195.156.25.33:8080
Enimmäiskoko: 307200
Dropbox invite: http://db.tt/aatCi8s
-
Viesti Kirjoittaja ottovh »
Mulla kävi samalla tavalla tänään 3.1.3:n kanssa. Kun pisti sinne oikeet asetukset ja meni takaisin päävalikkoon niin kaikki oli kadonneet. Käynnistin puhelimen uudestaan niin että se oli kiinni koneessa ja iTunes päällä. Tämän jälkeen iTunes sanoi jotain, että uusia operaattoriasetuksia saatavilla tjsp. Tämän jälkeen pistin taas asetukset niin toimi. Aikaisemmin siis ei auttanut buuttaaminen, kun ei ollut koneessa kiinni. En tiedä mikä oli vikana, mutta näin ainakin homma hoituimenuboy kirjoitti:Osaisko joku jeesaa, asensin omaan iPhone 3GS 16GB luuriin ios 4:sen, kävi semmonen juttu, että lakkasi netti pelaamasta eli siis 3g yhteys ei toimi vaikka yläkulmassa 3g tunnus näkyykin. Oon resetoinu kaikki asetukset ja buutannu useita kertoja. Ei tunnu mikään auttavan, muuten puhelin kyllä toimii oikein sujuvasti ja asennuskin hoitu vaivattomasti. Ennen päivitystä mulla oli 3.1.3 sisässä ja jailbreikattu.

-
Toimi kaverin iPhonella jossa oli sama ongelma ku mulla, MUTTA omastani ei löydy koko valikkoa sen jälkeen ku päivällä resetoin kaikki asetukset, perin kummaa.menuboy kirjoitti:Ainiin, Soneran kytkylaite on siis mulla kyseessä.koowee kirjoitti:earthpilot kirjoitti:Onko kukaan saanut MMS viestejä toimimaan muilla kuin Soneran puhelimilla?Onkos asetukset kohdillaan? Tuolla iTeknon sivuilla näyttäisi ainakin olevan Elisan liittymille tarvittavat asetukset: http://www.itekno.fi/vinkit.shtmlmenuboy kirjoitti:Osaisko joku jeesaa, asensin omaan iPhone 3GS 16GB luuriin ios 4:sen, kävi semmonen juttu, että lakkasi netti pelaamasta eli siis 3g yhteys ei toimi vaikka yläkulmassa 3g tunnus näkyykin. Oon resetoinu kaikki asetukset ja buutannu useita kertoja. Ei tunnu mikään auttavan, muuten puhelin kyllä toimii oikein sujuvasti ja asennuskin hoitu vaivattomasti. Ennen päivitystä mulla oli 3.1.3 sisässä ja jailbreikattu.
-
Viesti Kirjoittaja leander »
Kuinkahan suuri osa ihmisten ongelmista täälläkin johtuu jail breakeista sun muusta laitteeseen liittymättömästä pelleilystä..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Viesti Kirjoittaja Uustolli »
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
tänään oi tullu uus versio PwnageToolista, joka korjaa kyseisen asianUustolli kirjoitti:Onkos muilla ollu ibooksin kanssa ongelmia? Itel 3GS ja jb + ul tehty, ja se ibooks ei lataa kirjoja kokonaan. Aina jää millin vajaaksi ja se alkaa kyselee storen passua. Sit ku sen passun kirjottaa siihe ni sit se kysyy sitä heti uudestaa ja vaik oon sen 10krt kirjottanu putkee siihen, ja oikein joka kerta, ni se vaa kysyy sitä. Jostai kirjainmerkkie synkronoinnista se ittuili ja menin asetuksista ottaa kirjainmerkkie synkronoinnin pois, ni silti se jämähtää iha loppuu, mut se ei enää kysyny mitään. Kirjoittaa sain montaki hyllyy mut kaikissa sininen latauspalkki alareunassa eikä niitä saa auki. Oon koklannu asentaa uusiks ilman tulosta. Hjälpa mig jos tiedät ratkaisua ongelmaani! Kiitos ja kumarrus.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka