Anniel kirjoitti:Uus tukka on ihana ja tunnen oloni rock-tähdeksi 8)
Kuten naapurin herra P totesi viikonloppuisen laulukilpailukarsinnan jälkeen: "Itse asiassa nyt kiinnostaisi lopettaa työt ja siirtyä viettämään
rock-tähden rauhallista elämää".
Sit hehkutusta: Esittelin Rouvan ystävättärelle karaokelaitteitamme ja vetäisin siinä sitten Saarenmaan valssin demonstraationa. Ystävättären suu loksahti auki jo alkuvaiheessa ja performanssin päätettyäni hän kakoi, että kyseessä oli hänen lempivalssinsa (ystävätär osaa täydellisesti viroa ja ties kuinka monia muita kieliä) jota hän ei koskaan ollut kuullut laulettavan niin hienosti vaikka itse G. Ots otettaisiin lukuun. Sitten seurasi monisanainen selvitys siitä miksi tulkintani oli niin mahtava että kylmät väreet vain juoksi pitkin selkää. No olihan se.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Sadunkerronnan "SM-kisojen" muutaman vuoden takaisena finalistina olen älyperäisesti ymmärtänyt selvittää itselleni, että laulaminen on paitsi mahdollisimman laadukasta laulua, yhtä lailla myös tulkintaa ja ilmaisua, ja niillä voi erottua kovastikin edukseen, kunhan pysyy tolkun rajoissa eikä ammu ylitte.
Karaoken maailmassa kovin moni oikeinkin hyvä-ääninen laulaja vain vetäsee kipaleet läpi ja tulkinta puuttuu. Oma lukunsa on sitten se porukka, jolla olisi kyllä äänivaroja, mutta nuotissa ei pysytä. Sävelkorvaa ei voi edes opettaa...
Katotaan sitten mihin näillä eväillä ylletään kesän mittaan. 8)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012