Tai missä vaihtoehto, ostaisin jos sais ilman Soneran kytkyä sopuhintaan suoraan Suomesta
Vakavasti ottaen, mikä tahansa laite jonka ominaisuusluettelo on noin hieno ja käytettävyys taattua Applea kiinnostaa. Esteeksi muodostuu yleensä hinta ja nyt näissä puhelimissa myös operaattorisidonnaisuus. Aion kyllä itse tsekata tämän laitteen, vaikka olenkin rakastunut omaan N900 -laitteeseeni sen kaikkine puutteineen. Yritän vain oppia tekemistäni virheistä ja odottaa versio 2.0:aa, niinkuin kannattaa kaikkien näiden laitteiden kanssa tehdä.
Murphy's Rule - Never Argue With A Fool, People Might Not Know The Difference
pyrjola kirjoitti:Tai missä vaihtoehto, ostaisin jos sais ilman Soneran kytkyä sopuhintaan suoraan Suomesta
Vakavasti ottaen, mikä tahansa laite jonka ominaisuusluettelo on noin hieno ja käytettävyys taattua Applea kiinnostaa. Esteeksi muodostuu yleensä hinta ja nyt näissä puhelimissa myös operaattorisidonnaisuus. Aion kyllä itse tsekata tämän laitteen, vaikka olenkin rakastunut omaan N900 -laitteeseeni sen kaikkine puutteineen. Yritän vain oppia tekemistäni virheistä ja odottaa versio 2.0:aa, niinkuin kannattaa kaikkien näiden laitteiden kanssa tehdä.
Itsellä oli N900 käytössä 5 kk, viime marraskuusta lähtien.
Puutteita tosiaan on. Ei enää koskaan Nokiaa tuon laitteen jälkeen.
Nyt en lisää mitään vaihtoehtoja, niitä porukka keksii miljoonia muuten.
Näillä mennään 8)
pyrjola kirjoitti:Tai missä vaihtoehto, ostaisin jos sais ilman Soneran kytkyä sopuhintaan suoraan Suomesta
Näillä mennään 8)
Pilaamatta tätä ketjua, samat fiilarit oli N900:sta kunnes asensin tuon modatun kernelin, joka ensinnäkin nopeuttaa ja auttaa akun kestossa sekä muutaman muun pikkuohjelman, jolla pystyin hienosäätämään laitteen käytettävyyden. Nyt se toimii kuten halusin, mutta kyllä meni usko jo välillä. iPhonea ei tarvinnut säätää, mutta toisaalta kun teki niin mieli juuri niin tehdä
Murphy's Rule - Never Argue With A Fool, People Might Not Know The Difference
Näillä mennään 8)
Pilaamatta tätä ketjua, samat fiilarit oli N900:sta kunnes asensin tuon modatun kernelin, joka ensinnäkin nopeuttaa ja auttaa akun kestossa sekä muutaman muun pikkuohjelman, jolla pystyin hienosäätämään laitteen käytettävyyden. Nyt se toimii kuten halusin, mutta kyllä meni usko jo välillä. iPhonea ei tarvinnut säätää, mutta toisaalta kun teki niin mieli juuri niin tehdä
Sama mentaliteetti oli myös itselläni!
"ääh vaihdan 3G:n N900:aan, siinä on LINUX! voin tehdä mitä vaan"...
Se kuitenkin oli suurin pettymys koskaan.
Mutta joo nyt menee TODELLA pahasti ohi aiheen.
Uusi iPhone hankittu ja nyt vain odotellaan saapumista 8)
Olen jo tilannut. Se tulee, kun tulee, mitään hirveätä hinkua tuohon mulla ei ole. On hyvä odottaa enemmän käyttäjäkokemuksia, josko tuo on sittenkään ostamisen arvoinen...
iccb kirjoitti:Jospa vastaan tähän vain, että en tiedä vielä...
Jep. Voi olla että loppuvuodesta alkaa olla vaikea vastustaa kiusausta kun laitteesta on enemmän kokemuksia, ohjelmistotarjonta alkaa hyödyntää 4:n uusia ominaisuuksia sekä nopeutta ja se on aina vaan yhteensopivampaa pelkästään iPhone 4:n ja iPadin kanssa.
Tai voi käydä niinkin ettei 4 kuitenkaan täytä odotuksia ja se jää jollain osa-alueilla 3Gs:n tasolle tai jopa huonommaksi. Ei muuta kuin 4S:ää tai 5:ttä odottamaan.
Viimeksi muokannut CamoN, 26.6.2010 klo 22.05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Olenpa päissäni miettinyt, kumpaanko tulisi rahat laittaa – jos kumpaankaan –, eli iPhone 4 vai iPad? Itseltä löytyy iPhone 3G, jonka olemassaolo varmasti vaikuttaa tähän lopputulemaan.
Koen, että iPad antaa enemmän vastinetta rahalle, tuoden uudenlaisen käyttökokemuksen ja mahdollistamalla uusia käyttötapoja. Uuden iPhonen näyttö on yhtä pieni kuin entistenkin, enkä usko että keski-ikäisen silmät jaksavat tihrustaa parempaa näyttöresoluutiota sen paremmin kuin nykyistäkään. iPadissa kiinnostaa mm. 10" näytön soveltaminen kodin kolmos-telkkarina (iPhoneakin on jo kokeiltu). Merkittävin syy lienee juuri tuo näytön koko.
Tiedä sitten jos iPadkin pitää ostaa Soneran kytkynä, jotenkin olen ymmärtänyt ettei tarvitse. Samoin iPhone 4:sen ostointoa heikentää ilmeisesti jatkuva Soneran kytky, ei enää tee mieli lähteä puljaamaan millään tavoin, kun nykyinen iPhone on ollut avoin jo vuoden verran.
Ilman muuta menee ostoon kun se Suomeen myyntiin aikanaan valkoisena tulee.
Nykyinen 3G alkaa tuntua hieman "tehottomalta" etenkin toisten pelien ja varsinkin iBookin kanssa etten oikeen jaksais.. onhan se jo aikakin uusia luuri
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
En aio hankkia. Nykyinen iPhone ei ole ollut vielä vuottakaan omistuksessa, pyöreä muotoilu miellyttää enemmän omaa silmää, enkä ole tähän mennessä törmännyt uudessa iPhonessa mihinkään sellaiseen ominaisuuteen, joka kiinnostaisi. iPhonessa kaipasin eniten mahdollisuutta pistää ohjelmia jonkinlaisiin alikansioihin, kun etenkin noita pelejä tuppaa kertymään vähän liikaa... Mutta se tulikin sitten jo iOS nelosessa, ja olisin varmaan ilmankin selvinnyt. Eli "vanhalla" mennään! Loistovempain kaikin puolin.
“I’ve got no strings / To hold me down / To make me fret / or make me frown /
I had strings / But now I’m free / There are no strings on me”
Kuten iOS4-viestiketjun kokemuksissa totesin, järjestelmän päivitys 3GS-malliin on sen verran hyvä, että ainoa syy ostaa uusi iPhone olisi (vanhan rikkoutumisen tms. syystä poisluettuna) ainoastaan parempi ulkonäkö. 3G ja 3GS -malli on kärsinyt ulkonäöllisesti hieman mun mielestä siitä pyöreästä takaosasta, ensimmäinen iPhonen malli oli tässä mielessä parmman näköinen. Nyt uusimmassa takakansikin on lasia, ulkonäöllisesti hyvä ratkaisu (vaikka makukysymys tämä tietysti). Mulla on vielä käynnissä kytky tuon 3GS:n kanssa; jos Sonera tarjoaa että "maksa saman verran mutta vuosi lisää" -tyylistä sopimusta vaihdossa uuteen, voisin harkitakin päivitystä. Jos siis ensin maksetaan vanha, sitten heti perään uusi, ilman vaihtohyvitystä niin odottelen ensi vuoden mallia (jos sellainen tulee). Kamerakin sai uutta potkua 3GS:ssä päivityksestä, kennoja se ei tuo yhtään lisää, mutta kännykameraksi kuvan laatu on silti ihan riittävä nykymallissa.
Sophie kirjoitti:Nykyinen iPhone ei ole ollut vielä vuottakaan omistuksessa, pyöreä muotoilu miellyttää enemmän omaa silmää, enkä ole tähän mennessä törmännyt uudessa iPhonessa mihinkään sellaiseen ominaisuuteen, joka kiinnostaisi. iPhonessa kaipasin eniten mahdollisuutta pistää ohjelmia jonkinlaisiin alikansioihin, kun etenkin noita pelejä tuppaa kertymään vähän liikaa...
Kuten juuri todettua, makuasia tämä muotoilu
Pelit mahtuivan nyt muutamaan kansioon entisen kolmen ikkunan sijaan. Tervetullut ominaisuus tosiaan.
Todellakin on ostamisen arvoinen. Tämä on juuri se mitä olen odottanut 2G-version käyttäjänä. Tykkään suuresti uudesta muotoilusta, en ole oikein syttynyt noille muovikuorille mitä 3G- ja 3GS-malleissa käytetään. Lisäksi olen miettinyt pienen taskussa kulkevan HD-videokameran hankintaa, mutta iPhone 4 täyttää sen tehtävän mainiosti. Kaikki muu on plussaa.
On vaan kauhean hankalaa tämä värin valinta. Musta vai valkoinen… valkoinen vai musta...
Viimeksi muokannut tuomas92, 27.6.2010 klo 13.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.