kapaa kirjoitti:onko mitään mahdollisuutta saada takuusen iPhone 3gs josta on lasi säröillä, muuten puhelin on siistissä kunnossa (ei kolhuja tai vaurioita), vai sanovatko mekaaninen vaurio-> ei takuuta? syynä on verkon katoaminen. onko muilla kokemuksia rikkinäisellä lasilla varustetun iphonen huolto?
Hieman selvennystä kaivattaisiin, miten lasi säröytyi? Jos pudonnut, niin huollon on helppo sanoa, että verkon katoaminen johtuu samasta syystä.
Katosi verkko jo ennen näyttövikaa? Jos näin, niin olisi kannattanut heti viedä huollettavaksi. Jäsen Kinli tällä palstalla huoltaa puhelimet inhimillseen hintaan, myös vakuutuksen piikkiin.
PS: Viestistäsi olisi helpompi saada selvää, jos käyttäisit isoja kirjaimia niille kuuluvilla paikoilla!
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
No huh, oma iPhone 3GS ollut nyt huollossa 31.5 lähtien (ostin luurin Sonera Itäkeskuksesta 30.5!) oli epäkuntoinen paketista otettaessa
Eli viidettä viikko mennyt jo. SCF huolto ilmoitti että vaihtolaite tilattu 15.6 Kauvan porukat ovat omia "vaihtolaitteita" odottaneet?
Miksiköhän ne eivät Soneralta anna vaan uutta luuria tilalle?
arminator kirjoitti:No huh, oma iPhone 3GS ollut nyt huollossa 31.5 lähtien (ostin luurin Sonera Itäkeskuksesta 30.5!) oli epäkuntoinen paketista otettaessa
Eli viidettä viikko mennyt jo. SCF huolto ilmoitti että vaihtolaite tilattu 15.6 Kauvan porukat ovat omia "vaihtolaitteita" odottaneet?
Miksiköhän ne eivät Soneralta anna vaan uutta luuria tilalle?
arminator kirjoitti:Miksiköhän ne eivät Soneralta anna vaan uutta luuria tilalle?
En tiedä. Vaaditko sitä? Ei huoltorumbaan pitäisi joutua jos laite, oli se iPhone tai sauvasekoitin, on ostettaessa rikki.
Vaadin ja kyselin laitetta liikkeestä ja huollosta sanoivat vaan että tämä on käytäntö. Jotain rupusta varalaitetta tarjosivat. 20 ekuu on kyllä Sonera hyvittänyt mulle seuraavaan laskuun Jospas kävis taas soittelemaan ja kyselemään että mitä maanalainen paikka
Jos puhelin tai ihan mikä tahansa vempain on rikki paketista otettaessa niin myyjä on velvollinen antamaan uuden laitteen käteen välittömästi, jos varastosta löytyy. Asiakkaan ei tarvitse laittaa uutta laitetta huoltoon.
- Unlocked iPhone 4G 16GB musta saapunut kotiin 29.7.2010 Briteistä -
kapaa kirjoitti:onko mitään mahdollisuutta saada takuusen iPhone 3gs josta on lasi säröillä, muuten puhelin on siistissä kunnossa (ei kolhuja tai vaurioita), vai sanovatko mekaaninen vaurio-> ei takuuta? syynä on verkon katoaminen. onko muilla kokemuksia rikkinäisellä lasilla varustetun iphonen huolto?
Hieman selvennystä kaivattaisiin, miten lasi säröytyi? Jos pudonnut, niin huollon on helppo sanoa, että verkon katoaminen johtuu samasta syystä.
Katosi verkko jo ennen näyttövikaa? Jos näin, niin olisi kannattanut heti viedä huollettavaksi. Jäsen Kinli tällä palstalla huoltaa puhelimet inhimillseen hintaan, myös vakuutuksen piikkiin.
PS: Viestistäsi olisi helpompi saada selvää, jos käyttäisit isoja kirjaimia niille kuuluvilla paikoilla!
iPhonessa oli muistaakseni liike sensori josta näkevät onko pudonnu vai ei ja väittäisin jos lasi on säröillä niin ei mene takuuseen.
Ansku77 kirjoitti:Jos puhelin tai ihan mikä tahansa vempain on rikki paketista otettaessa niin myyjä on velvollinen antamaan uuden laitteen käteen välittömästi, jos varastosta löytyy. Asiakkaan ei tarvitse laittaa uutta laitetta huoltoon.
Poislukien NOKIA, jos heillä on näyttö rikki paketista otettaessa, ei asiakas saa uutta, vaan laite lähtee huoltoon.
Nokialla lasinpala on kuluva osa, joka ei kuulu koskaan takuuseen.
Toki asiakas yleensä silloin poistuu kaupasta ilman puhelinta, mikä onkin parempi vaihtoehto.
Ansku77 kirjoitti:Jos puhelin tai ihan mikä tahansa vempain on rikki paketista otettaessa niin myyjä on velvollinen antamaan uuden laitteen käteen välittömästi, jos varastosta löytyy. Asiakkaan ei tarvitse laittaa uutta laitetta huoltoon.
Poislukien NOKIA, jos heillä on näyttö rikki paketista otettaessa, ei asiakas saa uutta, vaan laite lähtee huoltoon.
Nokialla lasinpala on kuluva osa, joka ei kuulu koskaan takuuseen.
Toki asiakas yleensä silloin poistuu kaupasta ilman puhelinta, mikä onkin parempi vaihtoehto.
Itse asiassa tää taitaa olla kuluttajansuojalain mukainen toimenpide, jota sitten Nokia kiertää. Eli jos asiakas vaatii uutta laitetta jo paketissa rikkoutuneen tilalle, tällainen pitäisi saada. Mutta tämä vaatii asiakkaalta omien oikeuksien vaatimista ja tuntemista. Nokiaa ei ole joutunut palauttaa, mutta esim pari läppäriä on ollut rikki paketista otettaessa ja aina on saatu uus tilalle välittömästi.
- Unlocked iPhone 4G 16GB musta saapunut kotiin 29.7.2010 Briteistä -
Vein laitteen Helsingin toimipisteeseen 23.6 tässä mainitun ongelman takia ja eilen tuli viesti että voi noutaa. Tänään noutaessa selvisi että "laite päivitetty ja tehdasasetukset palautettu. Akuntoiminta tarkastettu, OK. Testattu toiminta, Ok." eli sama vanha sieltä tuli. Hienoa että SCF osaa testata laitteet paremmin kuin asiakas. Testaan vielä hetken ja pistän laitteen takaisin jahka kerkeän ja samalla pistän reklamaatiota Soneralle.
Nightguest kirjoitti:Jätin tänään puhelimen Vaasan sonera-kauppaan, matkalle kohti huoltoa. Luurista katosi verkot yhtäkkiä, heitti luurin täysin jumiin ja buutin jälkeen pyysi yhdistämään iTunesiin. Softan palautus päättyi useamallakin koneella tekstiin "Tuntematon virhe (23)". Nyt jännällä sitten katsotaan osaako SCF huolto hommansa, ainakin sonera-liikkeen kaveri oli ihan pihalla ja kun tarkistin jälkitetään SCFn sivuilta vikakuvauksen, oli kaveri naputellut sitä sun tätä. Pitänee vähän tarkentaa tilannetta tuonne SCFn suuntaan ettei tule mitään hämmästelyjä.
Tosin jo iTunesin tarjoama loki kertoo aika hyvin missä puhelimen osalta mennään
Seurailen tuota puhelimeni tilaa SCF-Huollon sivujen kautta ja nyt tila on muuttunut SaapuneestaTyönsiirroksi. Sattuuko kukaan tietämään, mitä he tarkoittavat tällä?
Nightguest kirjoitti:Jätin tänään puhelimen Vaasan sonera-kauppaan, matkalle kohti huoltoa. Luurista katosi verkot yhtäkkiä, heitti luurin täysin jumiin ja buutin jälkeen pyysi yhdistämään iTunesiin. Softan palautus päättyi useamallakin koneella tekstiin "Tuntematon virhe (23)". Nyt jännällä sitten katsotaan osaako SCF huolto hommansa, ainakin sonera-liikkeen kaveri oli ihan pihalla ja kun tarkistin jälkitetään SCFn sivuilta vikakuvauksen, oli kaveri naputellut sitä sun tätä. Pitänee vähän tarkentaa tilannetta tuonne SCFn suuntaan ettei tule mitään hämmästelyjä.
Tosin jo iTunesin tarjoama loki kertoo aika hyvin missä puhelimen osalta mennään
olpo kirjoitti:
jep, Soneran vikahan se on kun SFC huollolla kestää tai oikeestaan tässä tapauksessa Apple ei pysty toimittamaan vaihtolaitetta tarpeeksi nopeasti.
No sehän ei toki ole soneran vika, mutta minä maksan soneralle <-> sonera korvaa minulle. Sonerahan loppujen lopuksi vastaa huolloista, ostamalla palvelut SCFltä.
Mailia kirjoitti:Seurailen tuota puhelimeni tilaa SCF-Huollon sivujen kautta ja nyt tila on muuttunut SaapuneestaTyönsiirroksi. Sattuuko kukaan tietämään, mitä he tarkoittavat tällä?
Soitin SCF:lle ja ilmeisesti se oli sisäinen siirto Tampereelta Helsinkiin.
Jätetty huoltoon 14.6 -> "uusi" puhelin saapui 30.6, eli ihan hyvin meni mielestäni. Tuli tosiaan huomattua, että viesteissä lukee vähän mitä sattuu, mutta saapahan ainakin jonkinlaista seurantaa. "Odottaa varaosaa" tarkoitti siis minunkin kohdallani vaihtolaitetta. Kysyin lisäksi web-seurannan tunnuksista ja minulle kerrottiin, että ne saa vain liikkeeseen jätettyihin puhelimiin. Jäi vielä sellainen asia mietityttämään, että mitenköhän hoituu aikanaan kytkyn purkaminen kun 24kk tulee täyteen? Laitteessahan on uusi sarjanumero. Ilmoittaako SCF-huolto Soneralle uuden laitteen toimittamisesta?
Ansku77 kirjoitti:Jos puhelin tai ihan mikä tahansa vempain on rikki paketista otettaessa niin myyjä on velvollinen antamaan uuden laitteen käteen välittömästi, jos varastosta löytyy. Asiakkaan ei tarvitse laittaa uutta laitetta huoltoon.
Poislukien NOKIA, jos heillä on näyttö rikki paketista otettaessa, ei asiakas saa uutta, vaan laite lähtee huoltoon.
Nokialla lasinpala on kuluva osa, joka ei kuulu koskaan takuuseen.
Toki asiakas yleensä silloin poistuu kaupasta ilman puhelinta, mikä onkin parempi vaihtoehto.
Itse asiassa tää taitaa olla kuluttajansuojalain mukainen toimenpide, jota sitten Nokia kiertää. Eli jos asiakas vaatii uutta laitetta jo paketissa rikkoutuneen tilalle, tällainen pitäisi saada. Mutta tämä vaatii asiakkaalta omien oikeuksien vaatimista ja tuntemista. Nokiaa ei ole joutunut palauttaa, mutta esim pari läppäriä on ollut rikki paketista otettaessa ja aina on saatu uus tilalle välittömästi.
Taitaa jo ihan kauppalakikin sanella, että ostajalla (yritys tai yksityinen) on oikeus sopimuksen purkuun jos tuote ei toimi ostettaessa.
Ittelläkin lähti 3GS 32GB huoltoon kesäkuun alussa. Eli vaihto uuteen laitteeseen, kun hajotin näytön. Reippaat kolme viikkoa siinä uuden saannissa kesti, vaikka alunperin viikon huoltojonosta puhuivat, kun soitin SCF:lle.
Viimeksi muokannut diis, 3.7.2010 klo 12.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
diis kirjoitti:Ittelläkin lähti 3GS 32GB huoltoon kesäkuun alussa. Eli vaihto uuteen laitteeseen, kun hajotin näytön. Reippaat kolme viikkoa siinä uuden saannissa kesti, vaikka alunperin viikon huoltojonosta puhuivat, kun soitin SCF:lle.
Itelläkin kävi luuri vaihtumassa rikkinäisen lasin / näytön takia.. Mitenkäs muuten takuut tuon jälkeen? Eikait ne kuitenkaan raukea kun kyseessä ei kuitenkaan ole kosteusvaurio ja luurikin vaihtu?
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
diis kirjoitti:Ittelläkin lähti 3GS 32GB huoltoon kesäkuun alussa. Eli vaihto uuteen laitteeseen, kun hajotin näytön. Reippaat kolme viikkoa siinä uuden saannissa kesti, vaikka alunperin viikon huoltojonosta puhuivat, kun soitin SCF:lle.
Itelläkin kävi luuri vaihtumassa rikkinäisen lasin / näytön takia.. Mitenkäs muuten takuut tuon jälkeen? Eikait ne kuitenkaan raukea kun kyseessä ei kuitenkaan ole kosteusvaurio ja luurikin vaihtu?
Varmimmin asia oli/on selvitettävissä SCF:stä, sen sijaan että sitä täällä spekuloitaisiin.
Ja saitko vaihtolaitteen takuuseen, vai menikö vaurion omaan/vakuutuksen piikkiin?
Työllä/vaihtolaitteella on yleensä noin 2 - 3 kuukauden takuu, ja tästä olisi pitänyt sinulle puhelinta noudettaessa mainita. Menikö puhelin huoltoon jämyn kautta, vai veitkö suoraan SCF:lle?
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
diis kirjoitti:Ittelläkin lähti 3GS 32GB huoltoon kesäkuun alussa. Eli vaihto uuteen laitteeseen, kun hajotin näytön. Reippaat kolme viikkoa siinä uuden saannissa kesti, vaikka alunperin viikon huoltojonosta puhuivat, kun soitin SCF:lle.
Itelläkin kävi luuri vaihtumassa rikkinäisen lasin / näytön takia.. Mitenkäs muuten takuut tuon jälkeen? Eikait ne kuitenkaan raukea kun kyseessä ei kuitenkaan ole kosteusvaurio ja luurikin vaihtu?
Varmimmin asia oli/on selvitettävissä SCF:stä, sen sijaan että sitä täällä spekuloitaisiin.
Ja saitko vaihtolaitteen takuuseen, vai menikö vaurion omaan/vakuutuksen piikkiin?
Työllä/vaihtolaitteella on yleensä noin 2 - 3 kuukauden takuu, ja tästä olisi pitänyt sinulle puhelinta noudettaessa mainita. Menikö puhelin huoltoon jämyn kautta, vai veitkö suoraan SCF:lle?
En sitä tuossa vaiheessa muistanut pähkäillä, kun olin vain tyytyväinen ehjästä luurista
Vaihto ei mennyt takuuseen vaan vakuutuksen piikkiin meni. Luurin toimitin huoltoon SoneraPisteen kautta..
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
diis kirjoitti:Ittelläkin lähti 3GS 32GB huoltoon kesäkuun alussa. Eli vaihto uuteen laitteeseen, kun hajotin näytön. Reippaat kolme viikkoa siinä uuden saannissa kesti, vaikka alunperin viikon huoltojonosta puhuivat, kun soitin SCF:lle.
Itelläkin kävi luuri vaihtumassa rikkinäisen lasin / näytön takia.. Mitenkäs muuten takuut tuon jälkeen? Eikait ne kuitenkaan raukea kun kyseessä ei kuitenkaan ole kosteusvaurio ja luurikin vaihtu?
Varmimmin asia oli/on selvitettävissä SCF:stä, sen sijaan että sitä täällä spekuloitaisiin.
Ja saitko vaihtolaitteen takuuseen, vai menikö vaurion omaan/vakuutuksen piikkiin?
Työllä/vaihtolaitteella on yleensä noin 2 - 3 kuukauden takuu, ja tästä olisi pitänyt sinulle puhelinta noudettaessa mainita. Menikö puhelin huoltoon jämyn kautta, vai veitkö suoraan SCF:lle?
En sitä tuossa vaiheessa muistanut pähkäillä, kun olin vain tyytyväinen ehjästä luurista
Vaihto ei mennyt takuuseen vaan vakuutuksen piikkiin meni. Luurin toimitin huoltoon SoneraPisteen kautta..
Takuu jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaan, tai sitten vähintään tuon vaihtolaitteen 3 kuukautta. Näin kertoivat Scf:n tiskillä kun wc-pöntössä pulahtanut puhelin kävi huollossa.