Kokemuksia OS 4.0:sta iPhone 3GS:ssä
-
Re: Kokemuksia OS 4.0:sta iPhone 3GS:ssä
Viesti Kirjoittaja korhope »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Miten tämä ominaisuus haittaa sinua? Etkö yksinkertaisesti voi olla käyttämättä moniajovalikkoa?korhope kirjoitti:Päivityksen jälkeen akku tyhjenee todella nopeasti, kestää korkeintaan 1,5 pv, kun ennen päivitystä meni helposti 3 pv kevyesti. Moniajo myös ärsyttää kun ohjelmat jäävät taustalle "päälle". Vaikka monet väittävät että "so what" niin itse kylläkin haluaisin valita ohjelmat, jotka jäisivät taustalle. Jos voisin valita, niin ottaisin vanhemman version takaisin..
-
Viesti Kirjoittaja korhope »
Ei minulla ole tarvetta pitää ohjelmia valmiina taustalla. Mielestäni pitäisi olla valittavissa mitä haluaa pitää päällä.Sherukka kirjoitti:Miten tämä ominaisuus haittaa sinua? Etkö yksinkertaisesti voi olla käyttämättä moniajovalikkoa?
-
Sori mutta en vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat? Eihän mikään (99,95% ohjelmista) oikeasti ole "päällä" (eli pyörivät taustalla ja suorittavat jotain operaatiota) ja suurta haittaa ei pitäisi syntyä siitä että, muuten vapaassa, muistissa pidetään ohjelmia kunhan ne saa sieltä salamannopeasti siivottua pois kun toinen sovellus tarvitsee enemmän muistia. Tällä hetkellä minä en huomaa mitään hidastumista 3GS:lläni. Jos tuo siivoustoiminto sinulla on hidasta niin ymmärrän mutta jos ei niin en taas ymmärrä.korhope kirjoitti:Ei minulla ole tarvetta pitää ohjelmia valmiina taustalla. Mielestäni pitäisi olla valittavissa mitä haluaa pitää päällä.Sherukka kirjoitti:Miten tämä ominaisuus haittaa sinua? Etkö yksinkertaisesti voi olla käyttämättä moniajovalikkoa?

Tulevaisuudessa joudun itse luultavasti, ainoana sovelluksena, siivota Navigonin pois päältä ja jos chat -ohjelmat alkavat jättää itsensä 10 minuutiksi päälle niin säädän sen takuulla itse sovelluksessa pois koska push:lla olen tähänkin päivään asti tullut enemmän kuin hyvin toimeen. Muuten oletan että voin toimia täsmälleen samalla tavalla kuin edellisen käyttisversion kanssa, kertokaa myös muut omat mielipiteenne asiasta?
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Yritin väkisin tunkea kaikki moniajoa tukevat ohjelmat taustalle ja jätin vielä navigaattorin tallentamaan reittiä, mutten saanut mitenkään hidastumaan. Joskus vapaa muisti oli 3%, mutta useimmin noin 25%. Mitään eroa en huomannut juuri käynnistettyyn puhelimeen. Onko noilla ohjelmilla mahdollisuutta vuotaa muistia tai bugittaa muuten taustalla?Sherukka kirjoitti:Sori mutta en vieläkään ymmärrä mitä tarkoitat? Eihän mikään (99,95% ohjelmista) oikeasti ole "päällä" (eli pyörivät taustalla ja suorittavat jotain operaatiota) ja suurta haittaa ei pitäisi syntyä siitä että, muuten vapaassa, muistissa pidetään ohjelmia kunhan ne saa sieltä salamannopeasti siivottua pois kun toinen sovellus tarvitsee enemmän muistia. Tällä hetkellä minä en huomaa mitään hidastumista 3GS:lläni. Jos tuo siivoustoiminto sinulla on hidasta niin ymmärrän mutta jos ei niin en taas ymmärrä.korhope kirjoitti:Ei minulla ole tarvetta pitää ohjelmia valmiina taustalla. Mielestäni pitäisi olla valittavissa mitä haluaa pitää päällä.Sherukka kirjoitti:Miten tämä ominaisuus haittaa sinua? Etkö yksinkertaisesti voi olla käyttämättä moniajovalikkoa?
Tulevaisuudessa joudun itse luultavasti, ainoana sovelluksena, siivota Navigonin pois päältä ja jos chat -ohjelmat alkavat jättää itsensä 10 minuutiksi päälle niin säädän sen takuulla itse sovelluksessa pois koska push:lla olen tähänkin päivään asti tullut enemmän kuin hyvin toimeen. Muuten oletan että voin toimia täsmälleen samalla tavalla kuin edellisen käyttisversion kanssa, kertokaa myös muut omat mielipiteenne asiasta?
-
Viesti Kirjoittaja delic »
-
Viesti Kirjoittaja Gaga »
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Viesti Kirjoittaja joonas »
-
En vahvista koska teki omallani tämän myös ennen iOS4:sta.joonas kirjoitti:Kokeilkaapa peittää 3G:ssä tai 3GS:ssä vasen alanurkka kämmenellä. OS 4.0:lla signaali katoaa hyvinkin nopeasti, päivittämätön puhelin taas ei tee näin. Viitannee siihen, että 4G "antenniongelma" ei olekaan tekninen, vaan se on softassa.
-
Viesti Kirjoittaja villeer »
-
Viesti Kirjoittaja jannepanne »
En tiedä sitten, mitä tehdä kun en ole asetuksia vaihtanut, tai muuta, mutta jostain syystä monet ohjelmat (appstore, mm2010, opera mini esim) ei oikein mielellään yhdistä verkkoon ilman WiFiä.
Jos jollain on joku kosmeettinen neuvo mitä tehdä, ois kiva.
- MacBook 6,1
-
Viesti Kirjoittaja JSD1 »
Hepnad kirjoitti:alkoi puhelut katkeilla alvariinsa ja näyttöön ilmaantui joko: "yhteys palvelun tarjoajaan katkennut jne".. tai sitten näytön mustalla pohjalle omena. Aikansa kun sitten odottelee, kenttäkin taas palautuu.
Mulla kans alkoi kesken puhelun pätkimään puhelinta pois päältä

puhelin avautuu takaisin verkkoon muttei näe edellisen puhelun tietoja. Tämä on tosi ärsyttävää, koska on leipä kiinni puheluista ja puhelut katkeilevat kesken kaupankäynnin. Onko kukaan saanut ratkaisua ongelmaan?? Kohta lentää kohti vesilintua tämä omena jos ei ratkaisua löydy.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja samo »
-
Viesti Kirjoittaja Jurtti »
-
Viesti Kirjoittaja cossuesco »
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
-Kari-
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Jännä homma. Itsellä täysin sama historia puhelimella, 3.1.3 spirit, unlocked, nyt 4.0 ja toimii niin kuin pitääkin.Jurtti kirjoitti:Puhelin on alkanut tilttaamaan luokkaa kerran päivässä. Joka kerta kesken puhelun - omenalogo tulee näkyviin ja hetken kuluttua puhelin käynnistyy normaalisti. Aiemmin oli spirit JB, eikä tehnyt kertaakaan moista ongelmaa. Rasittava ominaisuus. Official unlocked mallia oleva puhelin Elisan liittymällä on kyseessä.
-
Viesti Kirjoittaja pettrova »
tarkoitus olisi siis palata os4 -> 3.1.3
pc käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Jos et ole aikanaan tallettanut laitteen SHSH-tietoja, niin ei onnistu mitenkään.pettrova kirjoitti:olisko kenelläkään heittää ohjeita kuinka 3GS downgrade hoituisi.
tarkoitus olisi siis palata os4 -> 3.1.3
pc käytössä.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jupex »
-
Viesti Kirjoittaja psymbiote »
Kyllähän tuo toimii. Siitä vaan cydia auki ja asentamaanJupex kirjoitti:Jeesh "moniajon" saa pois ios4:stä. Vielä ku backgrounderin sais skulaamaan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Pahin bugi, joka toivottavasti korjataan hetimiten, on Kalenterissa. Jos aikavyöhykkeen vaihtaa, luettelonäkymä menee sekaisin. Tapahtumat eivät ole oikeiden päivien kohdalla vaan muutaman päivän verran pielessä. Muissa näkymissä ei ole virhettä. Virhe säilyy, jos aikavyöhykkeen vaihtaa takaisin. Ainoa konsti, jolla olen saanut luettelonäkymän kuntoon on ottaa synkronointi (Mobile Me) pois ja takaisin päälle. Olen kokeillut muutaman kerran ja uudelleenkäynnistänyt välillä ilman että se olisi auttanut asiaan.
Käytössä on jb:maton kytky-3GS. Itse päivitys sujui ilman mitään ongelmia. Paljon hyviä uutuuksia: mahdollisuus käyttää bt-näppistä, mahdollisuus valita synkronoitavat kalenterit, kansiot, yhtenäinen postilaatikko ym.
-
Viesti Kirjoittaja aaiitee »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuksu »
Mallina uudenkarhea 3GS
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Alla siis kivikautinen 3.0.1 ja vähän ketuttaa kun ei voi asentaa/päivitellä osaa softista sen takia... Muutama hyvä pelikin jäänyt saamatta mutta onneksi EA:n tarjouksessa olevat pelit vielä toimivat tässä vanhassakin

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka