Eli ongelma on tämä: iSight ei näytä kuvaa. Eli siis kamera käynnistyy, tai siis ainakin sen merkkivalo syttyy, mutta ei näytä kuvaa, vain mustaa. Merkkivalo syttyy kun yrittää katsoa/kaapata kuvaa iMoviessa, PhotoBoothissa tai iChatissa. Skype taasen sanoo: Webcam not connected, ja valo ei syty. Olen haulla ja googlellakin useita tunteja yrittänyt etsiä ratkaisuja, mutta mikään ei tunnu toimivan. iSight kyllä näkyy järjestelmän kuvauksessa. Olen koittanut ainakin SMC:n nollaamista muutaman kerran (tosin siitä ei kai koskaan tiedä onnistuiko se) ja PROM:in olen koittanut nollata, mutta siitäkään ei tuntunut olevan apua. Akun irroittamista ehdotetaan monissa paikoissa, mutta ilmeisesti tästä karvalakki mallista ei suositella irroittamaan akkua itse.
Kun koneeni ostin (Loppukesä 2009) iSight toimi vielä hienosti, mutta kun en oikeastaan käyttänyt sitä (mitä nyt bookki halusi aluksi ottaa kuvan minusta) niin en tiedä missä vaiheessa se on lopettanut toimintansa, voisiko olla että esimerkiksi 10.5.8 päivityksen yhteydessä? En ole kertaakaan pudottanut tai mitenkään muutenkaan fyysisesti pahoinpidellyt bookkia.
Olisiko kenelläkään enempää ideoita "korjaamiseen"?
Suurkiitos vastauksista jo valmiiksi
PS. Olen lukenut "How to troubleshoot iSight"-ohjeen (tätä tunnutaan ulkomaisilla foorumeilla ekana tarjoamaan niin aattelin sanoa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)