Road Apple kirjoitti:Minulla on se tunne että Apple on vihdoin ymmärtänyt että liian halvalla ei kannata myydä - koneita ei mene kuitenkaan kaupaksi paljoa sen enempää ja kaikki mystiikka luxus-premium koneesta katoaisi .. siinä on vaarana että nekin rikkaat, jotka vinkuvat Applen hinnoista ja käyvät ostamassa niitä halvemmalla matkoiltaan Jenkeistä siirtyisivät toisiin merkkeihin huomattuaan kuinka tyhmää puuhaa se on kun Citymarketin tarjouksessa on Mini 299€ plussakortilla .. käytettyjen hinnat romahtaisivat ja olisi vain joukko vihaisia ex-omenamiehiä jotka eivät voi vaihtaa uuteen koneeseen, kun vanhasta ei saa enää uuden hintaa .. PC-miehet ne rikkaita ovat aina olleet - uusi kone - käyttöä kolme vuotta - kone purkuun - uusi kone .. Maceissa myydään harvinaisuuden ja kalleuden vuoksi vielä 10 vuotta vanhoja raatoja kovaan hintaan "kirjoituskoneeksi"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllä tämä vaan varmasti jarruttaa Mac puolelle siirtymistä, tiedän itsekin monia tapauksia jotka ovat alkaneet kiinnostua Macistä perus netti/kirjoituskoneeksi kun sitä olen hehkuttanut, mutta eivät varmasti nyt tule siirtymää tekemään, kun yli 800€ hintalappu on moninkertainen samaan pystyvään Windows 7 koneeseen.
Enkä kyllä voi syyttää heitä, en minä ainakaan kehtaa enää vakavalla naamalla tälläiselle ei-tietotekniikasta kiinnostuneelle perheelle Maciä suunnitella. Tai jos voisinkin, niin vähintään hölmönä pitäisivät.
Ehkä se sitten on laadukas (ehkä ei, viimeaikoina eivät Macit minusta ainakaan laadukkaammiksi ole muuttuneet), mutta vaikka se marketti PuuCee huoltoon joutuisikin niin Minin hintaan on varaa sitten ostaa toinen tilalle siksi aikaa. Ja Apple vielä rypee lisää alan heikoimmalla takuupolitiilallaan.
Olkoon se OSX kuinka hyvä tahansa, niin harva sen kokeilusta on montaa sataa valmis maksamaan extraa. Kyllä tämä Mac kynnystä nostaa huomattavasti uusille tulijoille.
Luxus-Premium mystiikalle minä en anna arvoa pätkääkään, eikä kyllä anna kovin moni tuttavanikaan (ja suoraan sanottuna käy vähän sääliksi niitä jotka antavat). Juppailla voi sillä säästyneellä rahalla muutenkin, jos siltä tuntuu.