Kokemuksia OS 4.0:sta iPhone 3GS:ssä
-
Re: Kokemuksia OS 4.0:sta iPhone 3GS:ssä
Viesti Kirjoittaja Uustolli »
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Viesti Kirjoittaja hema »
-huonompi akunkesto
-satunnaisia bootteja kesken pitkien puheluiden
-kaatumisia bluetooth handsfreetä käytettäessä
-yleistä UI:n tahmausta
Eipä ollut hyvä päivitys tämä, toivottavasti julkaisevat korjaukset pian.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kuten jo mainittu - ei sitten mitään ongelmia ja toimii paremmin/monipuolisemmin kuin edellinen 3.1.3 (3G ja 3GS mallit käytössä)hema kirjoitti:Pitkälti samoja ongelmia kuin monella muullakin:
-huonompi akunkesto
-satunnaisia bootteja kesken pitkien puheluiden
-kaatumisia bluetooth handsfreetä käytettäessä
-yleistä UI:n tahmausta
Eipä ollut hyvä päivitys tämä, toivottavasti julkaisevat korjaukset pian.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Itse tiedän kymmenkunta 3GS:ää jotka pelaa hyvin 4 päivityksen jälkeen. Ei jailbreakkeja missään.
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Täälläkin on ollut murheetonta menoa 3GS:n ja iOS 4.0:n kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Maccara »
Puhelin on ihan virallisesti unlockattu ja dna:n kortilla.
Toivottavasti tulee fixi pian.
IPad mini
Macbook Pro Retina 2014
-
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
-
Viesti Kirjoittaja Mattile »
Eka viesti
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itellä on kanssa mennyt puheluita poikki ja akkua herjannut kerran ja omppu ilmestynyt näytölle kesken puhelun eikä ole JB
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Toivottavasti tulee päivitys joka korjaa ongelman, tylsä juttu, että tämä OS 4 on näin keskeneräinen

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ei valittamista.
Näytti resetoitumiset liittyvän unlock-puhelimiin. Onko puhelun aikana tullut omppukuvaa Soneran verkossa vai onko kyseessä vain muiden verkkojen ongelma?
(luurina siis virallinen sonera-kytky)
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Napoleoni »
Minulla on virallinen Sonera kytky ja buuttaa noin 5 minnuutin kohdalla puhuessa.jomppa kirjoitti:Minulla tuo iOS4 on toiminut melkein ilman bugitteluja heti julkistamisen jälkeen. Yhden bugin muistan nähneeni: ensimmäisenä päivänä BT-yhteys hävisi puhelimesta kokonaan (BT-merkkiä ei tullut vaikka rämppäsi radiota päälle ja pois), mutta ongelma korjaantui buutilla. Tuokaan ei ole toistunut. Eli varsin tyytyväinen olen ollut uuden käyttiksen toimintaan ja spotifykin näyttää toimivan nyt kiltisti taustalla. Akku kestää sen minkä ennenkin.
Ei valittamista.
Näytti resetoitumiset liittyvän unlock-puhelimiin. Onko puhelun aikana tullut omppukuvaa Soneran verkossa vai onko kyseessä vain muiden verkkojen ongelma?
(luurina siis virallinen sonera-kytky)
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
-Sähköposteja 70-luvulta, korjaantuu forcequitilla.(Power-nappi kunnes slider tulee, sitten päästä poweri ja paina Hima-nappulaa kunnes ohjelma sammuu)
-TuneUp Radio'n moniajo bugaa välillä, ei taho soittaa ku sulkee ohjelman.
- Kun puhelin on ollut päällä useamman päivän ja ohjelmia on ollu päällä monia, niin puhelin alkaa välillä vähän "naksahtelemaan", mutta ei mitään erityisen ärsyttävää. Korjaantuu bootilla.
- Foorumille kirjoittaminen bugaa. Tämänkin tekstin kirjoitan ensin muistioon ja sitten kopioi -> liitä.
(koska en näe tekstiä enää, toi alareuna tulee eteen.)
Nämä kaikki on:
iPhone 3GS
iOS 4.0
Sonera, ei VankilaPakoa nor Vapautusta.
-
Viesti Kirjoittaja Pixxa »
Apple
✰ iPhone 3G S⃣ 16Gb Valkoinen
✰ i5 2500k, GTX 570 puucee
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Minulla virta kului tänään oudosti. Jo aamupäivästä ihmettelin kuinka 3G-surffaus tuntui vievän normaalia enemmän virtaa, mutten kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. Illan suussa lähdin ajamaan kohti pk-seutua ja jossain ennen puoliväliä alkoi vanhan Griffin RoadTripin ja iPhonen yhdistelmän kautta kuulua jatkuva GSM-häiriö auton radiossa. Siis ihan jatkuva, välillä saattoi olla 2 sekuntia taukoa ja sitten taas muutama minuutti jatkuvaa piippausta. Akkua kului n. 30% tunnissa pelkässä musiikin kuuntelussa.Pixxa kirjoitti:Itselläni toiminut 3GS:ssä ihan kohtalaisen hyvin, bugeja on moninkerroin enemän kuin 3.1.3 mutta ominaisuuksiakin on tullut lisää, en tiedä oliko puhelin aloittanut muutama päivä sitten itse sen kuuluisan "akun huolto-ohjelman" kun akun varaus putosi 1% minuutissa, nyt toimii kuitenkin normaalisti.
Tuo johtui joko uudesta Saunalahden liittymästäni (jotain uuteen SIM-korttiin liittyvää ensirekisteröintiä uusiin tukiasemiin tms.) tai jostain aivan muusta. Buuttasin puhelimen jonka jälkeen ei jatkunut enää.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Pixxa »
Joo itsekin yllätyin kun kuulin että puhelin tekee yleensä ohjelmiston palautuksen jälkeen (minun tapauksessa iOS 4.0 päivittämisen) jälkeen itse akun huolto-ohjelman, tiedä sitä sen enempää mutta sinunkin tapauksessa luultavasti oli tämä kyseessä jos nyt toimii normaalisti.CamoN kirjoitti:Minulla virta kului tänään oudosti. Jo aamupäivästä ihmettelin kuinka 3G-surffaus tuntui vievän normaalia enemmän virtaa, mutten kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. Illan suussa lähdin ajamaan kohti pk-seutua ja jossain ennen puoliväliä alkoi vanhan Griffin RoadTripin ja iPhonen yhdistelmän kautta kuulua jatkuva GSM-häiriö auton radiossa. Siis ihan jatkuva, välillä saattoi olla 2 sekuntia taukoa ja sitten taas muutama minuutti jatkuvaa piippausta. Akkua kului n. 30% tunnissa pelkässä musiikin kuuntelussa.Pixxa kirjoitti:Itselläni toiminut 3GS:ssä ihan kohtalaisen hyvin, bugeja on moninkerroin enemän kuin 3.1.3 mutta ominaisuuksiakin on tullut lisää, en tiedä oliko puhelin aloittanut muutama päivä sitten itse sen kuuluisan "akun huolto-ohjelman" kun akun varaus putosi 1% minuutissa, nyt toimii kuitenkin normaalisti.
Tuo johtui joko uudesta Saunalahden liittymästäni (jotain uuteen SIM-korttiin liittyvää ensirekisteröintiä uusiin tukiasemiin tms.) tai jostain aivan muusta. Buuttasin puhelimen jonka jälkeen ei jatkunut enää.
Apple
✰ iPhone 3G S⃣ 16Gb Valkoinen
✰ i5 2500k, GTX 570 puucee
-
Viesti Kirjoittaja ouou »
Voit antaa ohjelmia lahjaksi ystäville ja perheenjäsenille."
eli miten tämä toimii??
-
Viesti Kirjoittaja Viilis1 »
ouou kirjoitti:"Anna ohjelmia lahjaksi
Voit antaa ohjelmia lahjaksi ystäville ja perheenjäsenille."
eli miten tämä toimii??
Menet puhelimellasi appstoreen ja valitset pelin/ohjelman jonka haluat giftata. Scrollaat sivun alalaitaan ja oikealla pitäisi lukea "gift this app"
-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
-
Viesti Kirjoittaja Catiska »
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Normaalisti kun on vuorokauden käyttänyt niin varaus% on siinä 60%.
Tänään otin latauksesta 12:00 päivällä kun olin päivittänyt uuden version Navigonista, testasin myös Navigonin toimivuutta kun puhelin oli verkkovirrassa kiinni.
Suljin Navigonin ja otin irti verkkovirrasta, lataus 100%
Nyt varaus% on 56%, ei yhtään puhelua, 15 min surffausta eikä mitään muuta käyttöä kuin normaalit postin synkronoinnit.
Buuttasin puhelimen ja nyt pitää seurata miten varaus% kehittyy.
Viime viikolla käytin akun aivan tyhjäksi ja latasin sitten täyteen niinkuin Applen ohjeissa 1 kerta / kk käsketään tekemään.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Mulla aluks oli sulavaa mut nyt alkanu tahmaamaan ohjelmien avaukset ja yleinen scrollaus. Toivottavasti joskus tuleva päivitys auttaisi asiaa.thompzon kirjoitti:Kerran puhelin boottasi 20 minuutin puhelun jälkeen, vähän UI tahmaa (ei niin sulava kuin iOS 3.x) ja satunnaista heräilyä unesta (esim. taskussa iPodin soittaessa). Muuten hienosti toiminut.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Muutunu hitaammaksi? oletko välissä vähän sammutellu niitä appeja sieltä alhaalta? Nythän kuitenkin on koko ajan tullut lisää ohjelmia jotka tukee moniajoa, niin saattaahan ne siellä alapalkissa hieman enemmän viedä tehoja, kun ovat jäädytettynä, tai ehkä ei, en tiedämusamäkki kirjoitti:Mulla aluks oli sulavaa mut nyt alkanu tahmaamaan ohjelmien avaukset ja yleinen scrollaus. Toivottavasti joskus tuleva päivitys auttaisi asiaa.thompzon kirjoitti:Kerran puhelin boottasi 20 minuutin puhelun jälkeen, vähän UI tahmaa (ei niin sulava kuin iOS 3.x) ja satunnaista heräilyä unesta (esim. taskussa iPodin soittaessa). Muuten hienosti toiminut.

-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Välillä sielä täälä nykäisee tuo UI ja scrollaus saattaa töksähtää. Tämä kyllä ärsyttää todella koska juuri tuo iphonen käyttiksen sulavuus on erottanut sen selkeästi muiden vamistajien käyttiksistä, mutta eipähän enää. Vai pyöriikö tuo ios4 sulavasti vaan iphone 4:ssa
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Moniajo on taivaan lahja kun nyt pystyy jättämään internet radio boxin taustalle soimaan eikä plants vs zombie sulkeudu jos puhelin sattuu pelatessa soimaan.
Tahtoo kylläkin kaatuilla tuo radio boxi, mutta ei siihen virallista ios4 tukea vielä ole päivitettykkään.
Yhden mielenkiintoisen havoinnon tein. Istuttiin kaverin kanssa tuossa pihasaunalla ja molempien iphonet olivat pöydällä vierekkäin mutta vain kaverin iluuri löysi wlanin?! Ja siinä istuttiin ihan hyvän aikaa, pari tuntia varmaankin, eikä missään vaiheessa toinen luuri näyttänyt wlania mutta toinen kyllä.
Molemmat puhelimet ios4 3gs 16g toinen musta ja toine valkoinen. Ainoa ero luureissa oli, että minun iphonessa on JB+unlock saunalahdella ja kaverilla ihan soneran kortilla ei JB eikä unlockia.
Voiko tuo kräkkäys vaikuttaa todella noin paljon, että wlanin teho suorastaan romahtaa?
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Olenhan mä sammutellut, vaik Applen mukaan, niistä ei tarvis välittää yhtään. Mut ehkäpä se koskee vain 4 puhelinta..delic kirjoitti:Muutunu hitaammaksi? oletko välissä vähän sammutellu niitä appeja sieltä alhaalta? Nythän kuitenkin on koko ajan tullut lisää ohjelmia jotka tukee moniajoa, niin saattaahan ne siellä alapalkissa hieman enemmän viedä tehoja, kun ovat jäädytettynä, tai ehkä ei, en tiedämusamäkki kirjoitti:Mulla aluks oli sulavaa mut nyt alkanu tahmaamaan ohjelmien avaukset ja yleinen scrollaus. Toivottavasti joskus tuleva päivitys auttaisi asiaa.thompzon kirjoitti:Kerran puhelin boottasi 20 minuutin puhelun jälkeen, vähän UI tahmaa (ei niin sulava kuin iOS 3.x) ja satunnaista heräilyä unesta (esim. taskussa iPodin soittaessa). Muuten hienosti toiminut.Itse en ole pahemmin sammutellu, mutta kyllä väliin tulee vähä katottua, ku niitä ohjelmia on siellä tyyliin 25
-
Viesti Kirjoittaja Petriensio »
eilen asensin uuden ohjelmiston ja sit illalla yritin nettiin kattoo jalkapallo tuloksia ni eihän tää kapula suostunut mulle kertomaan kumpi voitti. no nyt aamulla tulin tänne ettimään apua ja sitähän löyty mut sit löyty puhelimesta "uusi" vika eli toi mms:n lähetys ei ollu mahdollista ja sit päätin palauttaa luurin ja uutena luurina ja sit rupes pelittää MUTTA en muistanu mun kuvia mitenkää varmuuskopioia ja nyt ne vissiin on historiaa?? onko tässä systeemissä mitään keinoo miten saisin kuvani takas tai miten saan ne jatkossa koneelle talteen sillä yritin äsken että mitenkä se toimii ja eihän se toiminu....
hyvä jos joku saa selvää tosta ja osais vastata ongelmaani... (meni muuten loistavia kuvia)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka