Nyt ajateltiin äidin kanssa ottaa äkkilähtö jonnekkin Ranskaan, Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan. Minkälainen saatavuus ja hinta on iPhonella näissä maissa? Ajattelin tuoda tuliaisiksi (itselleni) 16gb iPhone nelosen ja Bumberin.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
- iPod nano 3rd. gen. 4gb
- iPod shuffle 1st. gen. 512mb
- iPhone 4 16gb, musta
- iPad 4th. gen. 32gb, valkoinen [Tilattu]
jonitsu kirjoitti:Nyt ajateltiin äidin kanssa ottaa äkkilähtö jonnekkin Ranskaan, Kreikkaan, Italiaan tai Espanjaan. Minkälainen saatavuus ja hinta on iPhonella näissä maissa? Ajattelin tuoda tuliaisiksi (itselleni) 16gb iPhone nelosen ja Bumberin.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Jos saat mistään...
Alkaa olemaan vähän joka paikassa laitteet loppu.
Italissa ym ym. ne eivät ole myynnissä kun aikaisintaan 24. tätä kuuta.
Sitä ennen vain Britit ja Ranska.
sahkari kirjoitti:Jossain muistan nähdeeni että saksaan olisi myös tulossa lukottomia myyntiin, pitikö paikkansa?
Mulla kaveri koitti saksasta saada, mut ei ainakaan vielä saanut.
Mule on tulossa briteistä, sieltä ainakin saa. Kiinnostais silti tietää toi vero ja tullihomma jenkeistä.
Terpower kirjoitti:onko kellään tietoa, että jos tilaa iPhonen jenkeistä vaikka ebayn kautta, tuleeko jotain tullausta ja veroja maksettavaksi ?
Tullimaksuja ei puhelimesta mene, mutta ALV 23% pitää maksaa puhelimen ja postikulun kokonaishinnasta, ellei sitten hyvällä tuurilla tule suoraan tullista läpi..
sahkari kirjoitti:Itse en tilaisi jenkeistä kun silloin et saa sitä millään muotoa huoltoon täällä, mutta eu:n alueelta ostetun saat applen kautta.
Ei ole nimittäin kauhean helppoa saada takuuseen edes EU:n sisäpuolelta ostettua puhelinta, vaikka laki sanoo toisin.
Ei ole mutta onnistuu kyllä niinkuin toisessa keskustelussa olen aikaisemmin maininut, apple ei mahda mitään Eu säädökselle että jos puhelin on ostettu EU maasta on se huollettava, ja seuraavassa linkki artikkeliin jossa näin myös tapahtuu:
Mikä on iphone 4 tilanne jenkeissä? Jotta puhelimen saa kaupasta ulos pitää olla usa:n osoite ja ottaa A&t liittymä? Ja millaisista hintaluokista puhutaan koko paketille?
Tupu kirjoitti:Mikä on iphone 4 tilanne jenkeissä? Jotta puhelimen saa kaupasta ulos pitää olla usa:n osoite ja ottaa A&t liittymä? Ja millaisista hintaluokista puhutaan koko paketille?
iPhone 4 Ranskasta ? Muutaman viikon päästä lähdössä Ranskaan, onko kenelläkään tietoa saako iPhone 4 ostettua ilman sim lukitusta Orange operaattorin kaupoista tai muista vastaavista liikkeistä ? Vai myydäänkö ainoastaan Apple storeissa lukitsemattomia malleja ? Nizzaan menossa, lähin Apple store taitaa olla Montpellieressa. Jos nyt siis kävisi niin hyvä säkä että jossain liikkeessä sellainen olisi...
Viimeksi muokannut iqut, 8.7.2010 klo 9.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iDock kirjoitti:Ranskasta ja Italiasta saat lukottoman iPhonen. Kyllähän se hinta pyörii siellä +700€:n paikkeilla.
Onko Italian Applestore (sekä myymälä että nettikauppa) myynyt vielä yhtäkään iPhonenelosta? Ranskassahan niitä on ollut myynnissä jo pidempään, mutta hyvin vähäinen määrä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Itse tulin noin 5 tuntia sitten Ranskasta ja Louvren Apple Storen hinnat SIM-vapaille iPhone 4:sille olivat 629€ (16Gb) ja 729€ (32Gb). Molempia oli varastossa. Itse en ostanut, ostan sitten kun tulee Soneralta saataville. Ostin itselleni iPadin
Viimeksi muokannut lusikka, 9.7.2010 klo 0.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad Mini iPhone 5 MacBook Pro 13" Early 2011 Macintosh Classic
Tänään toimittivat aivan ajallaan, Soneran micro-SIM pelittää mainiosti ja luuri ottaa mainioita kuvia! 8)
Itse en ole kuin viikon Ranskassa lomalla, joten ei viitsi tilata hotellin osoitteeseen jos ei kerkiä tulemaankaan sinä aikana. Onko kellään tosiaan tietoa saako niitä noista Ranskan Telecom Orange myymälöistä ilman lukitusta tai muista vastaavista liikkeistä ?
Toinen vaihtoehto on käydä Montpellierin Apple storessa, mutta varmuutta ei siinäkään ole onko heillä niitä. Matkaa tulee kuitenkin reilu 300km suuntaansa.
lusikka kirjoitti:Itse tulin noin 5 tuntia sitten Ranskasta ja Louvren Apple Storen hinnat SIM-vapaille iPhone 4:sille olivat 629€ (16Gb) ja 729€ (32Gb). Molempia oli varastossa. Itse en ostanut, ostan sitten kun tulee Soneralta saataville. Ostin itselleni iPadin
Soneran kytkyiphonen houkuttelevuutta hieman vähentää se, ettei Soneran 3G-verkko toimi kesämökilläni (testattu myös 900 mHz:n verkossa E55-kännykällä), mutta Elisan/Saunalahden 3G 900 mHz-verkko tarjoaa siellä jopa 2 megan mobiilinettinopeuden. Siten lukitsemattomasta iPhone4:sta voisin maksaa enemmänkin kuin tuon Soneran kytkyhinnan (arviolta noin 600 euroa).
Onkohan Pariisin Applestore(i)ssa pitkätkin jonot näin kesäaikaan?
En tiedä onko Pariisissa muita Apple Storeja kuin Louvressa (josta nuo linkin kuvatkin ovat), mutta siellä ei ollut hirveitä jonoja ainakaan eilen 8.7, nopeasti löytyi vapaita myyjiä ja kaikkia laitteita oli vapaana testattavana (esim iPhone 4 oli parikymmentä testattavana ja useampi oli vapaana ainakin sen tunnin ajan jonka vietin Apple Storessa. En tiedä satuinko vain hyvään aikaan (n. klo 12:00)
Viimeksi muokannut lusikka, 9.7.2010 klo 10.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad Mini iPhone 5 MacBook Pro 13" Early 2011 Macintosh Classic
Eli saattaisi saada iphone 4 sen tuolta pariisista kun olisi tarkoitus emännän kanssa tehdä häämatka 6.8 sinne, eli ilmeisesti tarttuu tuliaisiksi tuollainen 4:nen sieltä 8)