Data Roaming esto?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Data Roaming esto?
Viesti Kirjoittaja Köhpeet »
Lähden huomenna ulkomaille ja kysynkin teiltä että miten tuon datan liikkumisen ulkomaalaisessa verkossa saadaan estettyä? Onko ainut keino soittaa DNA aspaa pyytää heitä laittamaa se päälle, vai onko helpompia keinoja?
-
Re: Data Roaming esto?
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Asetukset --> yleiset --> verkko --> Data roaming (laita harmaalle).
Jos haluat olla täysin varma, laita jotain asdfoaijsdfoidvui-settiä siihen yhteysosoitekenttään verkkoasetuksissa.
Jos haluat olla täysin varma, laita jotain asdfoaijsdfoidvui-settiä siihen yhteysosoitekenttään verkkoasetuksissa.
...
-
Viesti Kirjoittaja maniski »
Data roamingissa on nykyään 50e saldoraja kaikilla operaattoreilla, ellet ole itse sitä muuttanut/pyytänyt pois.Köhpeet kirjoitti:Lähden huomenna ulkomaille ja kysynkin teiltä että miten tuon datan liikkumisen ulkomaalaisessa verkossa saadaan estettyä? Onko ainut keino soittaa DNA aspaa pyytää heitä laittamaa se päälle, vai onko helpompia keinoja?
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/02/ ... 20102882/7
-
Viesti Kirjoittaja pyrjola »
Tuo toimii hyvin Suomessa, mutta minulla kävi niin, että laite yritti jatkuvasti noita yhteyksiä ulkomailla - tosin epäonnistuen. Ne yritykset kuitenkin näkyivät laskulla muutaman tavun siirtoina ja kun minimilaskutus on 250 kt -> olisi tullut kalliiksi. Onneksi operaattorin kanssa päästiin sopuun.T0mi kirjoitti:Asetukset --> yleiset --> verkko --> Data roaming (laita harmaalle).
Eli parempi kytkeä tuo Roaming esto by operaattori, ei tule näitä ylläreitä.
Murphy's Rule - Never Argue With A Fool, People Might Not Know The Difference
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Moro!
Mitenkäs mä nyt saan kaiken matkapuhelindatan pois tästä mun puhelimesta? Olen siis Ulkomaassa ja operoin Ulkomaalaisella SIMmillä, mutta en silti halua yhtään dataa kulkevaksi puhelimessani.
Laitoin Roaming-eston päälle, ja näpsyttelin kaikkiin keksimiini softiin PUSHin pois päältä. Silti juuri äsken sain viestin operaattoriltani, joka kertoi balanssini olevan alhainen.
Yhtään puhelua en ole soittanut, mutta meileistä sain ilmoituksen vaikka roaming olikin pois päältä. Sen jälkeen napsutin tosin tuon PUSHinkin veke, mutta silti tuli just äsken tuo viesti.
Mitkä softat käyttävät dataa käyttäjän tietämättä? Mail ja Facebook on (toivottavasti) estetty, mitäs muita mahtaa olla?
3gs
Mitenkäs mä nyt saan kaiken matkapuhelindatan pois tästä mun puhelimesta? Olen siis Ulkomaassa ja operoin Ulkomaalaisella SIMmillä, mutta en silti halua yhtään dataa kulkevaksi puhelimessani.
Laitoin Roaming-eston päälle, ja näpsyttelin kaikkiin keksimiini softiin PUSHin pois päältä. Silti juuri äsken sain viestin operaattoriltani, joka kertoi balanssini olevan alhainen.
Yhtään puhelua en ole soittanut, mutta meileistä sain ilmoituksen vaikka roaming olikin pois päältä. Sen jälkeen napsutin tosin tuon PUSHinkin veke, mutta silti tuli just äsken tuo viesti.
Mitkä softat käyttävät dataa käyttäjän tietämättä? Mail ja Facebook on (toivottavasti) estetty, mitäs muita mahtaa olla?
En löytänyt tuollaista kohtaa asetuksista olleskaan. Mitä ihmettä?T0mi kirjoitti:Asetukset --> yleiset --> verkko --> Data roaming (laita harmaalle).
3gs
Viimeksi muokannut mmmvuori, 25.11.2010 klo 13.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuo roaming-estohan estää datan liikkumisen vieraan operaattorin verkossa ja sinähän käytät sikäläistä SIMmiä eli et ole vieraassa verkossa. Eli se sähköposti ym. näemmä toimii niinkuin pitääkin. Sun pitää ottaa koko matkapuhelindata pois päältä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Miten?MacFinn kirjoitti:Tuo roaming-estohan estää datan liikkumisen vieraan operaattorin verkossa ja sinähän käytät sikäläistä SIMmiä eli et ole vieraassa verkossa. Eli se sähköposti ym. näemmä toimii niinkuin pitääkin. Sun pitää ottaa koko matkapuhelindata pois päältä.
Matkapuhelindata -näppylää painettuani eteen pongahtaa aika monta erilaista lyhennettä, mutta ei yhtäkään selkeää pois / päältä -kytkintä.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Kyllä asetuksissa on/off namikka on vai onko sulla joku vanha käyttis puhelimessa?mmmvuori kirjoitti:Miten?MacFinn kirjoitti:Tuo roaming-estohan estää datan liikkumisen vieraan operaattorin verkossa ja sinähän käytät sikäläistä SIMmiä eli et ole vieraassa verkossa. Eli se sähköposti ym. näemmä toimii niinkuin pitääkin. Sun pitää ottaa koko matkapuhelindata pois päältä.
Matkapuhelindata -näppylää painettuani eteen pongahtaa aika monta erilaista lyhennettä, mutta ei yhtäkään selkeää pois / päältä -kytkintä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Pis, 25.11.2010 klo 14.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mulla on 3.1.3, siinä ei tuota nappulaa ole.Pis kirjoitti:Kyllä asetuksissa on/off namikka on vai onko sulla joku vanha käyttis puhelimessa?mmmvuori kirjoitti:Miten?MacFinn kirjoitti:Tuo roaming-estohan estää datan liikkumisen vieraan operaattorin verkossa ja sinähän käytät sikäläistä SIMmiä eli et ole vieraassa verkossa. Eli se sähköposti ym. näemmä toimii niinkuin pitääkin. Sun pitää ottaa koko matkapuhelindata pois päältä.
Puhelin on breikattu 3GS, ja itse asiassa tällä hetkellä hieman ongelmoi: "Asetukset" -softa kaatuu aina kun yritän muuttaa jotain asetusta, voihan kyynel.
Tässä suunnittelen kyllä päivitystä uusimpaan softaan, mutta MyWi (ja SBSettings) on Kotimaassa niin kovalla käytöllä että pitää vielä miettiä kunnolla.
Viimeksi muokannut mmmvuori, 25.11.2010 klo 14.36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tässäkin olis auttanut, jos tuon 3GS mallin lisäksi olisit heti sanonut, että 3.1.3 eikä esim. 4.2.1. Olis heti tiennyt, ettei tuota matkapuhelindata-kytkintä ole... huoh...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
No huoh, sori. Unehtui (niinkuin mun mummoni tapaa sanoa).MacFinn kirjoitti:Tässäkin olis auttanut, jos tuon 3GS mallin lisäksi olisit heti sanonut, että 3.1.3 eikä esim. 4.2.1. Olis heti tiennyt, ettei tuota matkapuhelindata-kytkintä ole... huoh...
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka