Ja "työkaverikin" alkoi soittamaan suuta

Viesti Kirjoittaja thompzon »
Viesti Kirjoittaja Carde »
Olisit ystävällisesti töräyttänyt siltä sähkökaapin siniseksi, olisi ainakin huomannut että saa sitä muuallakin kuonoonsa kuin viikonloppuna kylillä.thompzon kirjoitti:Aijai kun on kipeä musculus triceps brachii. Pitkät työviikot alkavat luultavasti herätellä vanhaa vaivaaJospa kaverit Pekka Burana ja Antti Aspiriini auttaisivat, kun Ilkka Icepoweriin on välit hiipuneet.
Ja "työkaverikin" alkoi soittamaan suutaTyöpaikan töhö oli saanut vloppuna turpaan, ja purki ilmeisesti harmitustaan minuun.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tässä esimerkki pohjalaisesta keskustelukulttuurista. Ei puutu muuta kuin piste i:n päälle, eli kauhavalainen lapaluiden väliin.Carde kirjoitti:Olisit ystävällisesti töräyttänyt siltä sähkökaapin siniseksi, olisi ainakin huomannut että saa sitä muuallakin kuonoonsa kuin viikonloppuna kylillä.
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Moisia hellyydenosoituksia ne harrastaa vain ystävien kesken.KunkkuJ kirjoitti: Ei puutu muuta kuin piste i:n päälle, eli kauhavalainen lapaluiden väliin.
Viesti Kirjoittaja TheBigBlind »
On kyllä pakko kommentoida tohon huoltohommaan, itse suoritin vastaavanlaisen noin viikko sitte, tosin liikkeessä.Bashi88 kirjoitti:
Jälkipyykki:
+ Luulisin kokonaishinnan jääneen pienemmäksi kuin pyöräliikkeessä tehty vastaavan laajuinen operaatio
+ Pääsin vihdoinkin eroon ikivanhoista rattaista, joilla ketjukin jo alkoi luistaa enemmän voimaa annettaessa
+ Jälleen "kokemusta" rikkaampi
- Pyörästä katosi 3 x 3 vaihdetta
- Pyörästä katosi toinen juomapulloteline
(- Törröttävät kammet)
Meneehän se vapaapäivä näinkin.
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Ei se sitten kovin kallista noinkaan ollutTheBigBlind kirjoitti:On kyllä pakko kommentoida tohon huoltohommaan, itse suoritin vastaavanlaisen noin viikko sitte, tosin liikkeessä.Bashi88 kirjoitti:
Jälkipyykki:
+ Luulisin kokonaishinnan jääneen pienemmäksi kuin pyöräliikkeessä tehty vastaavan laajuinen operaatio
+ Pääsin vihdoinkin eroon ikivanhoista rattaista, joilla ketjukin jo alkoi luistaa enemmän voimaa annettaessa
+ Jälleen "kokemusta" rikkaampi
- Pyörästä katosi 3 x 3 vaihdetta
- Pyörästä katosi toinen juomapulloteline
(- Törröttävät kammet)
Meneehän se vapaapäivä näinkin.
Pyörä on siis 8 vuotta vanha Helkama, 24 vaihdetta.
Pyörästä jouduttiin vaihtamaan käytännössä lähes kaikki irti lähtevät osat, tällä hetkellä vanhat ratakset vielä jäljellä takana, koska sopivia ei ole tullut vielä liikeeseen. Niitä odottelen nii pääsee viel paremmin liikenteeseen.
Huoltohommia:
Kumit (sekä sisä- että ulko) vaihdettiin uusiin
Ketjut (jouduttiin vaihtamaan kahdesti, oli ensin liian lyhyeet)
Polkimet ja niiden kanssa eturatakset ja vaihteet vaihdettiin uusiin. Käytännössä siis eturumpu ja kaikki härpäkkeet uusiksi.
Vaihde- ja jarruvaijerit
Jarrupalat vaihdettiin eteen ja taakse, oli niin kuluneet et huh.
Pinnat suoristettiin sekä takana että edessä.
Pyörä sai myös ihan uuden ketjusuojan!
Tämä koko operaatio maksoi mulle yhteensä 110e. Kesto operaatiolla oli pari päivää, vielä tosin pitää vaihtaa se takarumpu ja ratakset, hintaan sisältyy siis.
Pyörä maksoi uutena melkein 500 euroa, joten 100 panos siitä, että pyörä on taas kuin uusi ei ole paha.
Itse punnitsin myös että tekisin itse, mutta päätin että liikkeessä saa varmempaa jälkeä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Joten miehet vievät sinua kilpaa korpeen & vesille?amanita kirjoitti:lähellekään asuttuja seutuja ei kuitenkaan näillä helteillä himota.
Viesti Kirjoittaja Jone »
No ei se oo helteestä kiinni.amanita kirjoitti: ei kuitenkaan näillä helteillä himota.
Siellä sitä näemmä pursutaan pyhää vihaa niin, ettei oikeinkirjoituskaan enää onnistu. Ja mitäs noissa Ponessa ja Laressa muka on, mitä minussa ei ole, hä?amanita kirjoitti:Äijät pilkkovat lauseitani milelivaltaisesti, PAH!![]()
Josemmää tietäis noita Ponea ja Larea loppuviimeks ihan kunnon tyypeiksi, olseisin nyk kyllä tota kaulinta tuolta hamunnu...
Jaahas, sitä ollaan olevinaan kaikkitietävä sairaanhoitajakin, kun verenpaineenikin mitataan ihan matkojen päästä, vai?amanita kirjoitti:Miten se jaksaa tämä verenpainetautinen rähjähenkinen prätkäkääkkä tälläkin helteellä riehua?
Tosa sulle vilvoittava vesitonkka, kippaa niskaas ja mee menojas.
Tu takas sitte, koha oot jähtynny.
Nyt taitaa alkaa verenpaine oikeasti nousemaan. Kohta minä SUUTUN oikeasti...KunkkuJ kirjoitti: Ja mitäs noissa Ponessa ja Laressa muka on, mitä minussa ei ole, hä?![]()
Siinä sitä on heiveröisillä hauskaa ja naurussa pitelemistä. 8)KunkkuJ kirjoitti:Nyt taitaa alkaa verenpaine oikeasti nousemaan. Kohta minä SUUTUN oikeasti...![]()
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Alkaa nousta, sanoo kunnon suomalainen mies, ettäs tiedät!KunkkuJ kirjoitti:Nyt taitaa alkaa verenpaine oikeasti nousemaan. Kohta minä SUUTUN oikeasti...KunkkuJ kirjoitti: Ja mitäs noissa Ponessa ja Laressa muka on, mitä minussa ei ole, hä?![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Neito höpöttää taas omiaan siellä jossain luonnon keskellä. Kyllä minulla alkaa silloin tällöin verenpaine nousemaan. Nyt se on taas laskenut. Että se oikeinkirjoituksesta.amanita kirjoitti:Alkaa nousta, sanoo kunnon suomalainen mies, ettäs tiedät!
Minulla ei ole koneessa virtaa niin pitkään listaaan kuin tuo kysymykseesi vastaaminen edellyttäisi, joten annankin sinulle kotitehtävän: Mietihän tuota asiaa ihan itse.
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Sorryhatey kirjoitti:Sä oot niin hot, että täälläkin ulkolämpö huitelee 36 asteessa....