Ostin eilen iPad 16 Gb 3G:n Milanon Apple Storesta hintaan 599,-. Suoraan hyllystä löytyi vain molempia 16 gigaisia malleja. Myymälä oli erittäin tyylikäs; ilmeisesti varsin uusi. iPadeja oli esillä testattavana varmaan parisenkymmentä ja aikamoinen kuhina kävi niiden ympärillä.
Tuonne Apple Storeen on vain todella hankala mennä yleisillä. Ensin mentiin metrolla pitkälti toista tuntia ja sitten jollain Ikea-bussilla lähelle kyseistä kauppakeskusta ja siitä talsittiin vielä jonkin matkaa. Vuokra-auto on suositeltava vaihtoehto, jos tuolla aiot piipahtaa. Onneksi iPadeja sentään löytyi hyllystä, niin ei tullut tehtyä turhaa reissua.
Jos joku nyt sattuu olemaan Baijerissa, niin tiedoksi, että Regensburgin MediaMarktista löytyy 3G- ja wlan-malleja. En päässyt käpälöimään testikappaleita, kun oli niin julmettu jono.
Sähköpostiin tuli viesti että tavara on lähtenyt fnac:n varastolta liikkeelle. DHL seuranta tosiaan toimii juuri tuolla asiakkaan viitteellä, ja sen verran tarkennusta että viitteenä oli fnac:n laskun numero (facture). IPad näytti olevan ke 00:42 Pariisissa odottamassa lentoa Helsinkiin. Tässä on varmaan ihan oikeasti aloitettava sen microsimin hankinta
jokkeri67 kirjoitti:Sähköpostiin tuli viesti että tavara on lähtenyt fnac:n varastolta liikkeelle. DHL seuranta tosiaan toimii juuri tuolla asiakkaan viitteellä, ja sen verran tarkennusta että viitteenä oli fnac:n laskun numero (facture). IPad näytti olevan ke 00:42 Pariisissa odottamassa lentoa Helsinkiin. Tässä on varmaan ihan oikeasti aloitettava sen microsimin hankinta
Minulla viimeinen merkintä Pariisista tiistaina 23:49. Vähän jänskättää että mistä ja milloin tulee seuraava merkintä. 8)
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Macco kirjoitti:Fnacin varastotilanteesta ei taida saada muuta vihjettä, kuin tuon "Sous réserve de disponibilité, expédié sous 4 à 12 jours"?
Mitä olen tuolla tilannetta seuraillut, niin tilanne muuttuu aika usein. Eilenkin oli muistaakseni ainakin 16GB 3G ja jotain toista mallia tarjolla vaastossa, kun taas maanantaina oli joitain muita tarjolla. Itseäni kyllä himottaisi tilata tuolta, mutta edeleen pähkäilen, että onko mulla iPadille todellisuudessa mitään käyttöä, muuta kun leluna
InsaneFinn kirjoitti:Itseäni kyllä himottaisi tilata tuolta, mutta edeleen pähkäilen, että onko mulla iPadille todellisuudessa mitään käyttöä, muuta kun leluna
Leluilla ja leikkimisellä on ihmisen kehitykselle suuri positiivinen merkitys
Macco kirjoitti:Fnacin varastotilanteesta ei taida saada muuta vihjettä, kuin tuon "Sous réserve de disponibilité, expédié sous 4 à 12 jours"?
Mitä olen tuolla tilannetta seuraillut, niin tilanne muuttuu aika usein. Eilenkin oli muistaakseni ainakin 16GB 3G ja jotain toista mallia tarjolla vaastossa, kun taas maanantaina oli joitain muita tarjolla. Itseäni kyllä himottaisi tilata tuolta, mutta edeleen pähkäilen, että onko mulla iPadille todellisuudessa mitään käyttöä, muuta kun leluna
Tiedätkös mikä erottaa isät pojista? No, sehän on se lelujen hinta . Ite oon yhä vieläkin 60 vuotias pikkupoika ja tahon ton lelun! Jos en saa, alan parkumaan .
jokkeri67 kirjoitti:Sähköpostiin tuli viesti että tavara on lähtenyt fnac:n varastolta liikkeelle. DHL seuranta tosiaan toimii juuri tuolla asiakkaan viitteellä, ja sen verran tarkennusta että viitteenä oli fnac:n laskun numero (facture). IPad näytti olevan ke 00:42 Pariisissa odottamassa lentoa Helsinkiin. Tässä on varmaan ihan oikeasti aloitettava sen microsimin hankinta
Mulla on edelleen viimeisenä merkintänä tuo sama 00:42 Pariisi. Saisi jo lähteä matkaan Mikro-SIM on pöydällä odottamassa
Itselläni on nyt ollut viime viikosta lähtien 16gb 3g ipad tilauksessa fnac nettimyymälässä. Kun katson tilaustietoja Etat kohdassa lukee: Commande en cours de validation bancaire.
Tarkoittaakohan tuo nyt sitä että fnac ei pysty käsittelemään tilausta, koska ongelmia kortin kanssa? Tein tilauksen mastercardilla.
Minunkin ipad näyttää edelleen olevan Pariisissa, aika sama 00:42, eli samassa kuormassa näyttää tulevan. Toivotaan että peräpohjola ei ole kuin taajamakunnan bussivuoro, harvoin mutta säännöllisesti. Microsim piti käydä tänään noutamassa, samoin kalvo pintaan ja kotelo jotta on täysin valmistautunut
Tänään tuli Zürichissä kävellessä vastaan yllättäesn Apple Store (en tiennyt, että täälläkin on liike).
Aivan täynnä oli kauppa iPadeja (iPhone 4 ei vielä saapunut Sveitsiin).
Upea käytettävyys oli tuossa iPadissä (Offtopic ehkä vähän).
devastat kirjoitti:Itselläni on nyt ollut viime viikosta lähtien 16gb 3g ipad tilauksessa fnac nettimyymälässä. Kun katson tilaustietoja Etat kohdassa lukee: Commande en cours de validation bancaire.
Tarkoittaakohan tuo nyt sitä että fnac ei pysty käsittelemään tilausta, koska ongelmia kortin kanssa? Tein tilauksen mastercardilla.
Minä maksoin PayPalilla ja minullakin luki noin aluksi. Ne ottaa rahat vasta kun alkavat pakkaamaan tuotteita.
Minun Fnacista tilattu iPad matkusti Pariisista Leipzigin kautta Helsinkiin. DHL liikutteli sitä viikonloppunakin, joten sen takia se tuli niin "nopeasti" (perjantaina lähetetty, tiistaina perillä).
Ja kun täällä porukka noita MicroSIMejä metsästelee, niin kerrotakoon että normaalin MiniSIMin voi leikellä Micro-kokoon. Minä tilasin Saunalahden liittymän (Norppa + hitaina mobiililaajakaista = n. 6€/kk) ja ihan sokkona veistelin sitä korttia. Hyvä siitä tuli.
teidon kirjoitti:
Ja kun täällä porukka noita MicroSIMejä metsästelee, niin kerrotakoon että normaalin MiniSIMin voi leikellä Micro-kokoon. Minä tilasin Saunalahden liittymän (Norppa + hitaina mobiililaajakaista = n. 6€/kk) ja ihan sokkona veistelin sitä korttia. Hyvä siitä tuli.
Tai jos ei uskalla riskeerata niin ostaa parilla kympillä micro-sim leikkurin
strong kirjoitti:entä mistä kannattaisi ostaa iPad Dock tai jokin härvelin pystyssä pitävä teline. Simplyelectronicsillä Apple iPad Dock maksaa 69euroa eli melko kallis? Olisiko muita eurooppalaisia nettikauppoja tai suomalaisia liikkeitä, joilla näitä on jo varastotuotteena?
Jos vaikka pelkän telineen hankkisi, niin ainakaan verkkokauppa.com:sta ei sellaisia vielä löydy myymälätuotteena.
Huutonetissä näyttäs olevan pari. Hakusanalla iPad.
En löytänyt huutonetistä hakusanalla " iPad " kuin VGA-adapterin.
jokkeri67 kirjoitti:Minunkin ipad näyttää edelleen olevan Pariisissa, aika sama 00:42, eli samassa kuormassa näyttää tulevan. Toivotaan että peräpohjola ei ole kuin taajamakunnan bussivuoro, harvoin mutta säännöllisesti. Microsim piti käydä tänään noutamassa, samoin kalvo pintaan ja kotelo jotta on täysin valmistautunut
Tänne saapui iPad hetki sitten. Hyvältä vaikuttaa 8)
Kuriiri oli käynyt kahdesti mutta ovipuhelin petti. Ei tosin ollut ensimmäinen kerta että ihan omaan piikkiin menee kun en käskenyt soittaa. No, huomenna työpaikalle.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Tänään oli DHL kuriiri käynnyt ovella, tietenkään en ollut tavaraa vastaanottamassa... No, sovittiin huomiselle sama aika ja sama paikka. Hienosti näyttää tämän fnac:n kanssa käyty kauppa onnistuvan. Katselin muuten noita verkkokauppa.comin sivuja, ja siellä näytti olevan aikalailla erilaisia koteloja joissa toimitusaika varastoon 3-6 viikkoa, vain pari hassua joissa saatavuutta heti. Voisiko ennakoida myös ipadien rantautumista Suomeen?