Moi
Myin MBP 15"-koneeni joka on ollut pääkoneeni kauan. Myin sen takia että iMac 27" tulee sen tilalle. Tarvitsen kuitenkin pikkuläppäriä matkojen varten. Mieleen tulee niitä iPad ja MBA/MB. iPad houkutelee etenkin se muodista ja tyylikkyydestä. Mutta onko ylipäätään järkevä ostaa sen MBA/MB:n korvaajaksi?
Tuskin matkoilla tarvitsen mm.photoshopia ym. Tarvitsen vain laitteen jolla pääsee nettiin helposti ja taltoida digikameralla otettuja kuvia (siihen asti kunnes olen taas kotona). Kuulemma iPadiin pystyy tallentamaan digikuvia sovittimen avulla, mutta tallentuuko ollenkaan ne RAW-kuvia ko.laitteeseen?
Olisi tarkoitus hankkia iPad 32gb WIFI+3G (Saunalahti Nopsalla) tai sit käytetty MBA/MB/MBP13". Liian vaikea päätös mulle.
Mahdoton päätös: iPad tai MBA/MB
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mahdoton päätös: iPad tai MBA/MB
Viesti Kirjoittaja masiaro »
-
Re: Mahdoton päätös: iPad tai MBA/MB
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Minä hankkiuduin eroon omasta MacBookistani viime vuoden lopulla kun iMac 27":n iso näyttö ja parempi suorituskyky houkutti liikaa. Nyt olen kuitenkin huomannut tarvitsevani vähän väliä "surffilautaa", kotoa tulee oltua pois yllättävän paljon eikä sellainen olisi pahitteeksi parvekkeella riippumatossa tai olohuoneen sohvalla. iPhone ei ole huono tuohon tarkoitukseen, mutta onhan se iPadin näyttö kuitenkin aika paljon isompi, vaikkei laite mikään raahattava olekaan.
iPad saapuu tänään. Onhan se reilusti rajoittuneempi kuin MacBook, mutta toisaalta se hoitaa juuri ne tarvittavat asiat varmaankin vähintään yhtä hyvin kuin MacBook. Akkukestossa mennään ylikin jne. juuri sen rajoittuneisuuden takia.
iPad saapuu tänään. Onhan se reilusti rajoittuneempi kuin MacBook, mutta toisaalta se hoitaa juuri ne tarvittavat asiat varmaankin vähintään yhtä hyvin kuin MacBook. Akkukestossa mennään ylikin jne. juuri sen rajoittuneisuuden takia.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja apsev »
Huhutaan myös uudesta 11,6 tuumaisesta Airista - päätös eikun vaikeutuu, jos huhuihin uskoo ;-)
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Eiköhän tuohon vastaus löydy ihan käyttötarpeista. Listaa mitä haluat tehdä ja sen jälkeen katsot kumpi vei voiton.
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
No mä tilasin iPad 32gt Wifi+3G. Katsotaan sit millainen se on ja soveltuuko se sitten käyttötarkoitukseeni 

-
Viesti Kirjoittaja Pasco »
Air kääntyvällä näytöllä olisi muuten aivan täydellinen kone. Toimisi kaikissa tilanteissa. Ei varmaankaan moista Applen tuntien tule ilmestymään..
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Mulla on jo Air kääntyvällä näytöllä. Näyttö kääntyy ylös ja alas päinPasco kirjoitti:Air kääntyvällä näytöllä olisi muuten aivan täydellinen kone. Toimisi kaikissa tilanteissa. Ei varmaankaan moista Applen tuntien tule ilmestymään..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka