Wintoosa Expressin kautta nettiin
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Wintoosa Expressin kautta nettiin
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Sori jos tämä on jo käsitelty mutta en löytänyt haku -toiminnon kautta vastausta ongelmaani. Eli, tarkoitus olisi laittaa duuniläppäri nettiin (win2000) kotona Airport Expressin kautta. Laitoin salauksen 128 bit WEP muotoon jotta Wintoosakin ymmärtäisi. Kone kyllä löytää verkon, mutta kysyy salasanaa HEX muodossa. Siis mitä? Miten saan muutettua salasanan HEX muotoon? Ylempänä on kyllä kenttä mihin voi syöttää salasanan tavallisessa muodossa mutta valittaa kun salasana ei ole 13 merkkiä pitkä! [:@] Eikö tämä helvatun WIntoosa ymmärrä salasanoja jotka eivät ole tasan 13 merkkiä pitkiä?? Vai onko ylipäänsä mahdollista saada tätä toimimaan?
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
Re: Wintoosa Expressin kautta nettiin
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Käy katsomassa salasana HEX-muodossa Airport tukiasemastasi. Muistaakseni siellä oli joku painike, jossa se näyttää salasanan lisäksi myös HEX-muodossa toimivan salausavaimen. Itse olen joutunut sen katsomaan sieltä, kun kaverin PC:n softa ei salasana -tyyppistä syötettä ymmärtänyt.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Samoin tein kun yhdistin win98 koneen Airport extremeen. Pelaa hyvin kunhan win koneeseen kirjautuu 2 kertaa että kone löytää verkon, ilmeisesti wlan on liian hidas kytkeytymään lähiverkkoon ja pc saa 169...alkuisen ip:n.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olisko kuitenkin niin, ettei Win98 aikuisten oikeasti tue mitään wlan verkkoja. Tulikos kunnon tuki vasta WinXP SP2:ssa (jos silloinkaan).
Ne pari kolme konetta, joita itse olen Airport verkkoon liittänyt on kyllä ymmärtänyt ihan tavallisen WPA salasanan.
Ne pari kolme konetta, joita itse olen Airport verkkoon liittänyt on kyllä ymmärtänyt ihan tavallisen WPA salasanan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mitä tuolla meinaat? Tänäänkin surffailtu sillä...Win 98second edition pitää olla. Tuon kryptisalasanan laitoin koska firman AE on piilossa muilta kuin tuolta win koneelta ja mun iBookilta.MacFinn kirjoitti:Olisko kuitenkin niin, ettei Win98 aikuisten oikeasti tue mitään wlan verkkoja. Tulikos kunnon tuki vasta WinXP SP2:ssa (jos silloinkaan).
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja daffy »
Kyllä Windowsilla wlaniin pääsee, tosin on vaan hankalampaa.MacFinn kirjoitti:Olisko kuitenkin niin, ettei Win98 aikuisten oikeasti tue mitään wlan verkkoja. Tulikos kunnon tuki vasta WinXP SP2:ssa (jos silloinkaan).
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mun vanha W2k-masiina löysi säätöjen jälkeen tiensä Airport Express -verkkoon, ongelmaksi muodostui vain se että siinä olevan D-Linkin wlan-kortin W2k-ajurit eivät tukeneet WPA-salausta (XP-ajurit olisivat kuulemma tukeneet). WEP-salauksella onnistui, mutta tällöinkin piti salasanan olla tasan 13 merkkiä pitkä (vai onko tää sitten joku WEP-standardi, en tiedä).
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka