iOS 4.0.1 ulkona
-
Re: iOS 4.0.1 ulkona
Viesti Kirjoittaja Haegl »
- Wi-Fi toimii aivan miten sattuu. Nyt ei ole 2 tuntiin päässyt nettiin. Boottaus ei auta.
- Taustakuva näkyy kotivalikossa mutta ei "aloitusruudulla."
- Suuri osa ohjelmista jumittaa ja kaataa laitteen.
- Kaikenkaikkiaan vähän kaikki on persiistä.
Ei ole JB-unlock meininkejä, mut pian on jos tää on nyt tälläistä sitten.
4.0.1 päivitys lähti äsken lataukseen. Ellei se ratkaise noita ongelmia niin ei kai auta kuin downgrade takaisin koloseen ja JB et saa varsinaisen kätevän kansio-toiminnon kuitenkin käyttöön. Sääli vaan, ei jaksaisi meinaan säätää. Luulisi että tämän hintaluokan ja potentiaali-tason omaava laite voitaisiin sitten tehdä kerran kunnolla eikä niin että käyttäjän täytyy säätää itsensä hermoraunioksi ennenkuin saa käyttöönsä sellaisen laitteen jonka luuli hankkineensa.
Tilitystä.
Pahoittelen jos meni pahasti väärään ketjuun. Kerron tässä pian kuinka tuon 4.0.1 päivityksen kanssa kävi.
-r
-
Wi-Fi palkki ilmaantui takaisin. Ei se tosin dataa siirrä. Mutta palkki näkyy

Eli kaikki ongelmat entisellään.
Ideoita?
Downgrade ainut vaihtoehto saada laite toimimaan?
Entä palautus? Poistaako se kaiken sisällön laitteesta niin että joudun aloittamaan kaiken alusta?
Esim. kuvia yli 1500 jotka haluan säilyttää laitteessa mutta jotka eivät enää sijaitse muualla kuin ulkoisella kovolla varastoituna. (olen lähdössä pidemmälle matkalle)
-r
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Jos tilanne puheluissa ei oo mun kannalta muuttunut niin se on parempi? Mun päässä muuttujia on tasan 1, eli istunko keittiön pöydän ääressä vai en. Ei mua kiinnosta kokeilla eri sormiotteita jos se sattuisi auttamaan, mä haluaisin puhua sillä puhelimella. Ja siitä toisesta muuttujasta, eli se että kaveri oli liikkuvassa autossa, oli maininta. Mitä vielä haluaisit? Pitääkö tarkistaa montako puhelua samassa tukiasemassa on juuri menossa? Tokihan sekin vaikuttaa. Livepuhelu on aina eri juttu kuin labrassa soitettu, muuttujia ei voi koskaan pitää vakiona. Sen takia mm. tukiasemasoftat joudutaan erikseen testaamaan liveverkossa. Siellä niiden puheluiden kuitenkin pitäisi toimia. Vai mitkä on sun mielestä ne oikeat "olot"?vesku kirjoitti: eli siis eihän tuo näytä huonolta? Vaan näyttää justiin sellaiselta Eturientolan Erikoisuuskirjeenvaihturin Uudisoinnilta, mitä imho tää juttu kaikkineenkin (jätetään puolet - 3/4 muuttujista huomiotta, ei kokeilla puhelinta oikeissa "oloissa", laitetaan Paul -mustekala pitelemään puhelinta soiton aikana, yms. jne.)
-
Koko ajan huonommaksi meinaan menee.
Huomasin äsken että kaikki reilut 1500 kuvaa ovat nyt sitten menetetty. Löytyvät kyllä laitteesta mutta resoluutio on pienentynyt tai jotain muuta vastaavaa hämärää tapahtunut niin että jokaikinen kuva on epätarkka ja osa pikselimössöä.
En tiedä enää mitä tehdä. Tää on ollut kyllä kurja päivä.
Olen yrittämällä yrittänyt kahlata nettiä läpi vastauksia löytääkseni koko päivän mutta minulla ei nyt kyllä mitenkään ymmärrys enää riitä siihen että mitä minun pitäisi tehdä saadakseni iphoneni jälleen toimimaan normaalisti. Mitä enemmän asiaa tutkin sitä enemmän pihalla kaikesta olen.

Nyt en näe muuta vaihtoehtoa kuin palautus --> downgrade 3.1.3:seen. Ja sitten mahdollisesti JB mikäli mielin saada kuitenkin hyödyllisiä ominaisuuksia kuten kansio-toiminnon käyttööni. Ongelma on siinä etten tiedä minkä ohjeiden mukaan mennä kun ohjeet ovat niin monimutkaisia ja erilaisia versioita miljoona. Olen teknisesti orientoitunut, mutta olen kyllä pudonnut kärryiltä tämän homman kanssa enkä haluaisi peruuttamattomasti pilata puhelintani ja menettää kaikkea mediaa sieltä siinä sivussa.
laite: iphone 3GS 32GB
versio: 4.0.1 (8A306)
malli: MC133KS
modeemin firmware: 05.13.04
Hankittu Soneralta, sama kortti sisässä. Ei JB:tä, Ei unlockia. Koneena Mac ja iTunes 9.2 (61)
Verkko-asetukset resetoitu. Kaikki asetukset resetoitu. Ei muutosta tai apua.
----
Lähden 16.8 maailmanympärys matkalla ja iphonen oli/on tarkoitus toimia yhteydenpitovälineenä, nettinä (wi-fi), ja video-blogin päivityksessä etc... Jos laite crashaa matkan päällä ei pääsyä omalle koneelle ole ja nettikahvilassa tälläinen säätö ei välttämättä onnistuisi myöskään.
Nyt on kiire saada tuo laite toimimaan normaalisti ja varmasti.
Päivityksiin en kyllä koske enää ikinä.
Kiitokset mahdollisesta avustanne!
-r
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jos WLAN ei toimi voisi valita yhteyden iPhonesta ja sanoa unohda. Deaktivoi WLAN iPhonesta ja kytke taas päälle ja yritä nyt kytkeytyä verkkoon? Verkkoasetusten nollaus voinee auttaa mutten tiedä mitä kaikkea se nollaa (joku muu saa auttaa)?
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Itsellä on musat, kuvat, videot, ohjelmat macissa tallessa ja lisäksi yhteystiedot, kalenterit ja muistiot gmailissa, joten tekisin puhelimelle täydellisen palautuksen ja sen jälkeen palauttaisin sisällön koneelta/gmailista puhelimeen.
-
Siis:
Uudelleen synkkaaminen taisi tuoda kuvat takaisin?
Kyllä ja Ei. Kirjoitin tuossa aiemmin:Älä nyt vaan sano, että sulla on media vain iPhonessa tallessa?
Tällä halusin sanoa sitä että olen tehnyt seuraavaa:Esim. kuvia yli 1500 jotka haluan säilyttää laitteessa mutta jotka eivät enää sijaitse muualla kuin ulkoisella kovolla varastoituna. (olen lähdössä pidemmälle matkalle)
Luotu iphonessa mukana kulkeva järjestelmällinen kuvagalleria/kirjasto presentaatio-mielessä seuraavasti:
- Valikoitu n. 30.000 valokuvasta 1500 kappaletta Canon D30:llä otettua valokuvaa.
- Luotu G5 PowerMacillä iPhotoon kansioita joihin kuvat on sitten lajiteltu teemoittain.
- Synkattu iPhonen kanssa.
- Varmuuskopioitu kaikki media ulkoiselle 750 GB:lle.
- Myyty G5 Powermac.
- Todettu iPhonen 3GS:n muuttuneen epävakaaksi päivitettäessä FW 3.1.3:sta iOS 4.0:n kautta iOS 4.0.1:seen.
Tällä hetkellä tilanne seuraava:
Olen resetoinut kaikki asetukset, tuloksetta. Tämän jälkeen päätynyt palauttamaan laitteen kokonaan sillä mikään muu ei tunnu auttavan. Tällä hetkellä iTunes 9.2 (61) ilmoittaa:
"Tähän iPhoneen asetettu SIM-kortti on PIN-lukittu. Asenna uusi iTunes-versio ja yhdistä iPhone uudelleen."
En kuitenkaan aio tehdä sitä, vaan odotan ystävääni saapuvaksi jotta voin hänen puhelimellaan ottaa PIN-lukituksen pois kyseisestä Soneran kytkykauppa SIM-kortista, törkätä sen takaisin iPhoneen ja katsoa mitä sitten tapahtuu.
Tämän jälkeen tarkoitukseni olisi jollain konstia palauttaa laite iBook G4:llä (joka on siis ainut käyttökoneeni tällä hetkellä vielä 4 viikon ajan ennen suomesta lähtöä) sijaitsevasta varmuuskopiosta joka käsitykseni mukaan palauttaa tiedot, vaan ei mediaa. Ja jonka toivon olevan otettu silloin kun iPhonea pyöritti vielä FW 3.1.3. Mikäli näin on ja kaikki menee hyvin niin sitten luon kaiken media sisällön uudelleen ulkoiselta levyltä takaisin iPhoneen, kulutan siihen noin 6 tuntia ja kiroilen kovaan ääneen ja antaumuksella.
Tämän jälkeen Jailbreikkailen puhelimeni auki jollain konstia vain ja ainoastaan siksi, että Apple on tehnyt käyttöjärjestelmä päivityksiä jotka eivät toimi ja jättäneet tarkoituksella tärkeitä ominaisuuksia laitteesta puuttumaan, ja minä joudun sen vuoksi istumaan tuntikaupalla koneella vaikka olen maksanut itseni kipeäksi kyseisestä lystistä ja vielä sitomaan itseni kahdeksi vuodeksi yhtiöön jonka seura ei minua pahemmin kiinnostaisi. Harmittaa oma tyhmyyteni kun en alun alkaen vaan hankkinut iPhonea jostain muualta. Avoinna ja valmiina siihen mihin se on tarkoitettu: Käyttöön.
Anteeksi pitkähkö tilitykseni...
Tehty mm. seuraavaa:Jos WLAN ei toimi voisi valita yhteyden iPhonesta ja sanoa unohda. Deaktivoi WLAN iPhonesta ja kytke taas päälle ja yritä nyt kytkeytyä verkkoon? Verkkoasetusten nollaus voinee auttaa mutten tiedä mitä kaikkea se nollaa (joku muu saa auttaa)?
- Kirjauduttu uudelleen Wi-Fi verkkoon.
- Käyty lentokonetilassa ja kytkeydytty uudelleen verkkoon.
- Suljettu kaikki muut tukiasemaa käyttävät yhteydet ja yritetty kirjautua verkkoon.
- Resetoitu verkko-asetukset iPhonesta, kirjoitettu salasana uudelleen ja yritetty kirjautua verkkoon.
- Resetoitu tukiasema ja yritetty kirjautua.
Kaikki tuloksetta. Päädytty iPhonin palautukseen iTunesissa.
Tottakai. Näin minullakin olisi ellei tilanteeni juuri nyt olisi hivenen poikkeuksellinen. Varsinainen työkone (G5 torni) on siis myyty. Media ulkoisilla kovoilla. Kiireessä menneenä vähän sikinsokin vielä valitettavasti niillä kovoilla. Käytössä vanha iBook G4 jonka kovalevy ei riitä edes murto-osalle mediasta. Ulkoisia ei voi pitää kiinni kokoaikaisesti G4:ssä sillä ne on jo varastoitu toisaalle. (niille ei pitänyt tulla enää käyttöä ennen lähtöä)Itsellä on musat, kuvat, videot, ohjelmat macissa tallessa ja lisäksi yhteystiedot, kalenterit ja muistiot gmailissa, joten tekisin puhelimelle täydellisen palautuksen ja sen jälkeen palauttaisin sisällön koneelta/gmailista puhelimeen.
Ja muutenkin, täytyy ajatella sitä, että 15.8 alkaen minulla ei ole vähintään 12 kuukauteen mahdollisuutta päästä omalle koneelleni tai ulkoisille kovalevyilleni. Ainoastaan satunnaisiin nettikahviloihin joiden laitekannasta ei ole tietoa. iPhonea ei näin ollen voisi synkata lainkaan vuoteen. Ja homman pitäisi pelittää. Ja iPhonea tulisi käyttää myös multiraituri ohjelman kanssa kenttä-äänityksiin yhdessä Alesis ProTrack:in kanssa.
Tuo yhteystiedot/kalenterit/muistiot Gmailissa on tosin asia joka täytyy toteuttaa mikäli mitenkään ehdin tutkia kuinka se tapahtuu.
Tämä kaikki pistää kyllä vahvasti sitä millä ihmeellä hoidan varmuuskopioinnin matkan aikana, laitteeseen kun kerran ei voi näköjään luottaa. Ainakin matkalla syntyvä media olisi muutenkin tarkoitus ajaa mukana kulkevan Airport Expressin kautta milloin millekin nettikahvila koneelle tms... vastaan tulevalle koneelle ja sitä kautta joko polttaa levyille. Osan tietysti voi lähettää netin yli suomeen kaverille talteen suoraan iphonesta mikäli se wi-fi nyt sitten vaan sattuisi toimimaan. Mutta miten itse iPhonen varmuuskopiointi tuossa tilanteessa...?
Hohhoijaa kun on hankalaa taas vaihteeksi.
-
Lopputuloksena toimimaton puhelin ilman mediaa ja päänsärky. Joskus se ahkera varmuuskopiointi ei vaan kannata. Jos nyt olisi ollut vanha FW siinä varmuuskopiossa niin olisi voinut edetäkin jotenkin tässä.
Jatketaan harjoituksia siis.
-
http://www.redmondpie.com/how-to-check- ... t-version/
Lopputuloksena näyttö välähti hetken valkoisena koti ja power nappia painettaessa ja iTunes ilmoittaa että kyseessä on palautus-tilassa oleva iPhone joka täytyy palauttaa ja päivittää. Vaikka sekunti sitten se vielä toimi. No, nyt se ajelee uudelleen tuota samaa palautusta läpi.

-
Synkkauksen jälkeen minulla pitäisi siis olla iPhone 3G(s) (uudempi iBoot / boot ROM)
jossa iOS 4.0.1 tehdas-asetuksiin palautettuna. Eli ns. puhdas luuri. Saas kattoa kuinka käy.
SHSH blobs:eja (ECID SHSH) minulla ei tietenkään ole varmuuskopioituna lainkaan kun en koskaan ennen ollut tuollaisesta kuullutkaan. (olen uusi iphone käyttäjä) Joten JB + mahdollinen unlock jää odottamaan tulevaisuuteen niinkö? Otanko nuo blobsit talteen nyt sitten tästä 4.0.1:stä kuitenkin? Ja mikäli wi-fi toimimattomuus ja muut ongelmat säilyvät, mitä sitten teen? Enkö tosiaan voi millään palauttaa tuota edelliseen firmwareen?
-r
-
Näyttää tehdas-asetuksiin palautuneelta, mutta kaikki samat ongelmat seuraa.
Niistä pahimpana wi-fi:n puuttuminen kokonaan. Löytää kyllä tukiaseman ja liittyy siihen, mutta kuvaketta siitä ei näy eikä myöskään siirrä dataa suuntaan tai toiseen.
On se päivänkakkara kumma kun täytyy opiskella insinööriksi että voi käyttää puhelinta. Anteeksi, mutta kärsivällisyys 18 tunnin netissä surffaamisen jälkeen tuloksetta alkaa olla lopussa.
Ovatko nämä ECID-filut uniikkeja jossa jokaisella laitteella on omansa vai miten? Tarkoittaako tämä sitä etten voi ladata noita ECID-filuja mistään? Entä kaverin iPhonesta joka on vielä 3.1.3:ssa?? Ellei ratkaisua löydy niin tuolla paskalla voikin nakata vesilintua.NOTE: for iPhone 3Gs, you can downgrade to 3.1.3 ONLY, unless you saved your ECID files to a earlier version.
-r
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Ainut neuvo mikä tässä tulee mieleen on, että palautat muutamaan otteeseen laitteen alkutilansa tuolla 4.0.1 firmiksellä ja toivot, että homma palaa ennalleen.
Jos ei näin käy, ni huolto lienee ainut vaihtoehto?
-
Minustakin kuulostaa siltä että olisiko rauta nyt rikki, sattumaha tuo sitten olisi kun juuri päivityksen jälkeen olisi ilmennyt?Pupa kirjoitti:Jos ei näin käy, ni huolto lienee ainut vaihtoehto?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
EDIT: Käy vielä kokeilemassa jotain toista WLAN:ia, ihan varmuuden vuoksi?
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Noh, tuli tuo viisi palkkia täyteen toisessa osassa asuntoa, joten ei hätääSherukka kirjoitti:Eihän ihan vierestä saa kuin todella huonoa signaalia? Mene siis hieman kauemmaksi tuosta tukiasemasta.jomppa kirjoitti:Soneran tukiasema talon sisällä tuossa oven vieressä (noin 5 m) ja palkit tippuivat täydestä neljään. Naurettavaa! Milloinkohan tuo sitten suvaitsee näyttää täysiä palkkeja?
(Pitänee kokeilla vielä tuolla oven ulkopuolella, josko aivan vieressä saisi täydet ruutuun)

6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja I3enjam1n »
Onko sulla ollu sun iphonessa 3.1.2 tai 3.1.3 jailbreikattuna? Jos on niin cydia on otttanut talteen sun Shsh:t, kun ekan kerran käynnistit cydian. En muista pitikö siinä sillon hyväksyä että se ottaa vai ottiko automaattisesti. Sitten käyt saurikin (cydian tekijä) sivuilla, josta löytyy ohjeet miten saat itunesin hakemaan tuon shsh-varmistuksen saurikin servulta. Sitten lataat netistä 3.1.3 tai 3.1.2 firmwaren ja optio(vai mikä se nyt maceissa on pceiden shiftin tilalla)+palauta. Sitten spiritillä jb.Haegl kirjoitti:Ovatko nämä ECID-filut uniikkeja jossa jokaisella laitteella on omansa vai miten? Tarkoittaako tämä sitä etten voi ladata noita ECID-filuja mistään? Entä kaverin iPhonesta joka on vielä 3.1.3:ssa?? Ellei ratkaisua löydy niin tuolla kakka voikin nakata vesilintua.NOTE: for iPhone 3Gs, you can downgrade to 3.1.3 ONLY, unless you saved your ECID files to a earlier version.
-r
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Irrota kaapeli, laita se takaisin puhelimeen ja syötä PIN. Näin tein itse päivityksen yhteydessä (sekä iPad että iPhone) ja ihan normaalisti pelitti. En tiedä miksi porukka pitää tuota ilmoitusta suunnilleen tuomiopäivän merkkinä. Tuossahan neuvotaan mitä pitää tehdä. Jos iTunes-versio on joka tapauksessa uusin (9.2), pelkkä kaapelin irrotus ja takaisinkytkentä riittää.Haegl kirjoitti:
Olen resetoinut kaikki asetukset, tuloksetta. Tämän jälkeen päätynyt palauttamaan laitteen kokonaan sillä mikään muu ei tunnu auttavan. Tällä hetkellä iTunes 9.2 (61) ilmoittaa:
"Tähän iPhoneen asetettu SIM-kortti on PIN-lukittu. Asenna uusi iTunes-versio ja yhdistä iPhone uudelleen."
-
Laite palautettu alkutilaansa kaksi kertaa. Sekä varmuuskopiosta, että otettu käyttöön uutena laitteena. Ei vaikutusta.Ainut neuvo mikä tässä tulee mieleen on, että palautat muutamaan otteeseen laitteen alkutilansa tuolla 4.0.1 firmiksellä ja toivot, että homma palaa ennalleen.
Jos ei näin käy, ni huolto lienee ainut vaihtoehto?
Valitettavasti puhelimeni ei ollut jailbreikattu. Kerran tuohon on ajettu blackra1n ja se ei toiminut, sillä mitä ilmeisimmin yritin käyttää väärää ohjelmaa tai versiota koska en ollut tietoinen siitä että on 3GS ja 3G(s). Epäonnistuneen JB:n jälkeen puhelin palautettu ja toiminut moitteettomasti aina iOS 4.0 päivitykseen asti. Minulla on paha aavistus siitä mitä tässä nyt on tapahtunut.Onko sulla ollu sun iphonessa 3.1.2 tai 3.1.3 jailbreikattuna? Jos on niin cydia on otttanut talteen sun Shsh:t, kun ekan kerran käynnistit cydian.
Mut niin. Olisi pitänyt tehdä tosiaan paljon paljon parempaa taustatutkimusta ennen laitteen käyttöönottoa. Nyt voi olla että kusee todella todella moni asia, ellen saa tuota toimimaan normaalisti 3 viikon sisään. Mites kauan huolloissa menee? Saako soneralta uutta suoraan tilalle?
Ei toiminut. Purettu PIN-lukitus kaverin luurissa.Irrota kaapeli, laita se takaisin puhelimeen ja syötä PIN. Näin tein itse päivityksen yhteydessä (sekä iPad että iPhone) ja ihan normaalisti pelitti.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
-
Viesti Kirjoittaja GloGi »
Pelkäänpä pahoin, että liittyy jotenkin tähän uutiseen http://www.addictivetips.com/mobile/lea ... a-updates/Teemuz kirjoitti:Mitä toi operaattiasetuksien päivitys mahto tehä ? päivitin 4.0.1 sillon ko se tuli (oon päivistä sekasin) ja nyt laitoin iPhonen kiinne koneesee ni iTunes sanoi että operaattoriasetuksille on saatavissa päivitys.
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Eli, jos oikein ymmärsin, iPhone lähettää aika-ajoin tietoja Applelle, onko aohjelmisto ajantasalla, ja onko laite jailbreikattu/unlockattu. Jos ohjelmisto on vanhentunut, pakottaa Apple jossain vaiheessa päivittämään firmwaren tai muutoin laite menee lukkoon. Aika kovaa peliä pojat pelaavat, jos tuo pitää paikkansa, ja luulenpa, että juridiseltakin kantilta (ainakin EU:ssa) tuo saattaa olla hieman arveluttavaa.GloGi kirjoitti:Pelkäänpä pahoin, että liittyy jotenkin tähän uutiseen http://www.addictivetips.com/mobile/lea ... a-updates/Teemuz kirjoitti:Mitä toi operaattiasetuksien päivitys mahto tehä ? päivitin 4.0.1 sillon ko se tuli (oon päivistä sekasin) ja nyt laitoin iPhonen kiinne koneesee ni iTunes sanoi että operaattoriasetuksille on saatavissa päivitys.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja GloGi »
Seuraavassa päivityksessä ajattelin jättää päivittämättä ja kattoa että meneekö luuri mykäksi. Jos luuri sitten hiljenee niin pitää tehdä soitto kuluttajaviranomaisille ja kysellä, että kuinka laillista tämmöinen on Suomessa.arttula kirjoitti:Eli, jos oikein ymmärsin, iPhone lähettää aika-ajoin tietoja Applelle, onko aohjelmisto ajantasalla, ja onko laite jailbreikattu/unlockattu. Jos ohjelmisto on vanhentunut, pakottaa Apple jossain vaiheessa päivittämään firmwaren tai muutoin laite menee lukkoon. Aika kovaa peliä pojat pelaavat, jos tuo pitää paikkansa, ja luulenpa, että juridiseltakin kantilta (ainakin EU:ssa) tuo saattaa olla hieman arveluttavaa.GloGi kirjoitti:Pelkäänpä pahoin, että liittyy jotenkin tähän uutiseen http://www.addictivetips.com/mobile/lea ... a-updates/Teemuz kirjoitti:Mitä toi operaattiasetuksien päivitys mahto tehä ? päivitin 4.0.1 sillon ko se tuli (oon päivistä sekasin) ja nyt laitoin iPhonen kiinne koneesee ni iTunes sanoi että operaattoriasetuksille on saatavissa päivitys.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Lainaus riemurasiasta: "Only in US"GloGi kirjoitti:Seuraavassa päivityksessä ajattelin jättää päivittämättä ja kattoa että meneekö luuri mykäksi. Jos luuri sitten hiljenee niin pitää tehdä soitto kuluttajaviranomaisille ja kysellä, että kuinka laillista tämmöinen on Suomessa.arttula kirjoitti:Eli, jos oikein ymmärsin, iPhone lähettää aika-ajoin tietoja Applelle, onko aohjelmisto ajantasalla, ja onko laite jailbreikattu/unlockattu. Jos ohjelmisto on vanhentunut, pakottaa Apple jossain vaiheessa päivittämään firmwaren tai muutoin laite menee lukkoon. Aika kovaa peliä pojat pelaavat, jos tuo pitää paikkansa, ja luulenpa, että juridiseltakin kantilta (ainakin EU:ssa) tuo saattaa olla hieman arveluttavaa.GloGi kirjoitti:Pelkäänpä pahoin, että liittyy jotenkin tähän uutiseen http://www.addictivetips.com/mobile/lea ... a-updates/Teemuz kirjoitti:Mitä toi operaattiasetuksien päivitys mahto tehä ? päivitin 4.0.1 sillon ko se tuli (oon päivistä sekasin) ja nyt laitoin iPhonen kiinne koneesee ni iTunes sanoi että operaattoriasetuksille on saatavissa päivitys.
-
Ei Applella ole tapana tehdä tällaisia joten sanoisin että bullshittia tuo on.Teemuz kirjoitti:Lainaus riemurasiasta: "Only in US"GloGi kirjoitti:Seuraavassa päivityksessä ajattelin jättää päivittämättä ja kattoa että meneekö luuri mykäksi. Jos luuri sitten hiljenee niin pitää tehdä soitto kuluttajaviranomaisille ja kysellä, että kuinka laillista tämmöinen on Suomessa.arttula kirjoitti:Eli, jos oikein ymmärsin, iPhone lähettää aika-ajoin tietoja Applelle, onko aohjelmisto ajantasalla, ja onko laite jailbreikattu/unlockattu. Jos ohjelmisto on vanhentunut, pakottaa Apple jossain vaiheessa päivittämään firmwaren tai muutoin laite menee lukkoon. Aika kovaa peliä pojat pelaavat, jos tuo pitää paikkansa, ja luulenpa, että juridiseltakin kantilta (ainakin EU:ssa) tuo saattaa olla hieman arveluttavaa.GloGi kirjoitti:Pelkäänpä pahoin, että liittyy jotenkin tähän uutiseen http://www.addictivetips.com/mobile/lea ... a-updates/

-
Enpä muista itsekään oliko mitään erityistä syytä. Nyt näyttää siltä että pakko viedäkin. n. 3 viikkoa aikaa saada luuri huollosta. 16.8 lähden maasta n. 1-3 vuodeksi.Oliko tossa aikaisemmin jossain kohtaa kerrottu syy, miksi Haegl ei vie puhelintaan huoltoon?
On kyllä äärimmäisen huonot fiilikset tästä kaikesta.
Ja tuo linkitetty uutinen menee kyllä jo niin överiksi että tulee harkinneeksi koko laitteesta luopumista.
-r
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka