QuickTime nostattaa karvat pystyyn. [:S]
Saako Safarin default-playeriksi asetettua vaikkapa VLC:tä? Yritin haulla, muttei tärpännyt.
Muutoin olen tykästynyt Safariin. Hiiren scrollaus toimii hyvin vaikka sivun reunassa heiluisi useampikin flashi. Lisäksi tabit löytyvät. (y) Opera kaatuu aina jossain vaiheessa ja Firefoxilla scrollaus nykii ärsyttävästi.
Safarin playerin vaihto
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safarin playerin vaihto
Viesti Kirjoittaja Apple Cider »
-
Re: Safarin playerin vaihto
Viesti Kirjoittaja casq »
Minkälainen mac sinulla on? Olen miettinyt jos tuo FF:n nykiminen lähtisi lisämuistin avulla mutta jostain syystä ei ole koskaan tullut mieleen kysyä kärsiikö muut siitä, olen vaan olettanut että lisää muistia ja ongelma ratkaistu.
Ainoa joka estää minua käyttämästä FF:ää on juuri tuo scrollauksen nykiminen.
Ainoa joka estää minua käyttämästä FF:ää on juuri tuo scrollauksen nykiminen.
-
iBook G4 1,2 GHz ja 768 MB muistia, eli muistia se ei raasta. En tiedä miksi tahmaa, mutta prossutehon säätö energiansäästäjästä tuntuu vaikuttavan hieman.
Kummastuttaa kun monet suosivat Operaa, vaikka se tuntuu olevan yhtä epävakaa sekä puuceellä että macilla.
Kummastuttaa kun monet suosivat Operaa, vaikka se tuntuu olevan yhtä epävakaa sekä puuceellä että macilla.
-
Minulla on operasta pc:llä jo niin huonot kokemukset että en ole macilla edes yrittänyt.
Jaahas.. jos ei muisti auta niin vähän kyllä harmittaa se että Firefox ei voi toimia kunnolla mac-koneissa, olisi meinaa aika ehdoton selain meikäläiselle vaikka ei safarikaan huono ole mutta FF on aina FF. Ja jos jää prossutehosta kiinni niin saa olla todella sukka optimisointi sitten, luulisi 1ghz riittävän yhteen selaimeen, en ole nähnyt FF:n tahmaavan yhdelläkään ruoska läppärillä mutta omalla iBookillani kyllä. Miten on isompien maccien omistajat?
G4 Optimized builds?
[:^)]
edit.
Ei auttanut ainakaan minua mutta löysin tietoa minkä takia FF kuulemma vähän tahmaa
On the Mac side of things, Goodger said Firefox 1.0 uses Apple's QuickDraw technology to draw to the screen, while the Windows version uses GDI. However, he said the next big move for the Mac version of Firefox would be away from QuickDraw.
QuickDraw, which Apple created in 1984, was the basis for 2D screen presentation in the Mac OS. With the advent of Mac OS X, Apple moved away from QuickDraw to its PDF-based Quartz
rendering system, which is now incorporated in the Core Graphics architecture of Mac OS X.
Miksi sitä aina alkaa tutkiin kaikkea tähän aikaan.. pitäis varmaan tehdä oma topic tänne, meikä käytännössä kaappas tän![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jaahas.. jos ei muisti auta niin vähän kyllä harmittaa se että Firefox ei voi toimia kunnolla mac-koneissa, olisi meinaa aika ehdoton selain meikäläiselle vaikka ei safarikaan huono ole mutta FF on aina FF. Ja jos jää prossutehosta kiinni niin saa olla todella sukka optimisointi sitten, luulisi 1ghz riittävän yhteen selaimeen, en ole nähnyt FF:n tahmaavan yhdelläkään ruoska läppärillä mutta omalla iBookillani kyllä. Miten on isompien maccien omistajat?
G4 Optimized builds?
[:^)]
edit.
Ei auttanut ainakaan minua mutta löysin tietoa minkä takia FF kuulemma vähän tahmaa
On the Mac side of things, Goodger said Firefox 1.0 uses Apple's QuickDraw technology to draw to the screen, while the Windows version uses GDI. However, he said the next big move for the Mac version of Firefox would be away from QuickDraw.
QuickDraw, which Apple created in 1984, was the basis for 2D screen presentation in the Mac OS. With the advent of Mac OS X, Apple moved away from QuickDraw to its PDF-based Quartz
rendering system, which is now incorporated in the Core Graphics architecture of Mac OS X.
Miksi sitä aina alkaa tutkiin kaikkea tähän aikaan.. pitäis varmaan tehdä oma topic tänne, meikä käytännössä kaappas tän
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä siitä firefoxista sitten tekee mieluisan?[:^)]casq kirjoitti:Minulla on operasta pc:llä jo niin huonot kokemukset että en ole macilla edes yrittänyt.
Jaahas.. jos ei muisti auta niin vähän kyllä harmittaa se että Firefox ei voi toimia kunnolla mac-koneissa, olisi meinaa aika ehdoton selain meikäläiselle vaikka ei safarikaan huono ole mutta FF on aina FF.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja noodle »
No mites se QT nyt noin karmaisee? Ei, että ei saisi, mutta kun se on vaan integroitu niin hyvin Safariin mukaan mun mielestä, että ei ole mitään mieltä mennä rykimään ja sotkemaan asioita. Mikä siinä on vikana?Apple Cider kirjoitti:QuickTime nostattaa karvat pystyyn. [:S]
Saako Safarin default-playeriksi asetettua vaikkapa VLC:tä?
Itse en noihin nettivideoplayer-asetuksiin ole mennyt kajoomaan, koska homma toimii niin hyvin nytkin. Käyttiksen "ei-netti"-videoplayeriksi oon valinnut kyllä sitten MPlayerin. Se on vaan mummielest paras.
Jos sitten välttämättä kuitenkin haluat, niin System Preferemces --> QuickTime --> MIME Settings
-
Tabit lähinnä mutta olen sitä niin kauan PC:llä käytellyt että aluksi safari tuntui todella kömpelöltä vaikkakin se on kieltämättä vikkelä selain, esim se että rullaa klikkaamalla saa heti tabiin linkin aukeamaan helpottaa jo asioita todella paljon.kallekilponen kirjoitti:Mikä siitä firefoxista sitten tekee mieluisan?[:^)]casq kirjoitti:Minulla on operasta pc:llä jo niin huonot kokemukset että en ole macilla edes yrittänyt.
Jaahas.. jos ei muisti auta niin vähän kyllä harmittaa se että Firefox ei voi toimia kunnolla mac-koneissa, olisi meinaa aika ehdoton selain meikäläiselle vaikka ei safarikaan huono ole mutta FF on aina FF.
Nyt löytämäni Camino on kevyempi kuin FF ja tuntuu selaavan sivuja yhtä nätisti kuin Safari, nyt dockissa on vain kaksi selainta Safari ja Camino, oikein pätevän tuntuinen selain.
-
Eihän siinä saa nettikäytössä edes toistoa päälle, eikä ikkunan kokoon voi vaikuttaa.noodle kirjoitti: No mites se QT nyt noin karmaisee?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Kyllä kuitenkin välttämättä ja kaikesta huolimatta haluan, joten kiitos tiedosta.noodle kirjoitti:Jos sitten välttämättä kuitenkin haluat, niin System Preferemces --> QuickTime --> MIME Settings
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
QuickTime Pro voisi olla mieleinen.Apple Cider kirjoitti:Eihän siinä saa nettikäytössä edes toistoa päälle, eikä ikkunan kokoon voi vaikuttaa.noodle kirjoitti: No mites se QT nyt noin karmaisee?
Korjatkaa jos olen väärässä.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka