The Apple iPad (2010)
-
Re: The Apple iPad (2010)
Viesti Kirjoittaja macleka »
Ps: 64GB Wi-Fi+3G malli tulossa kaverin kautta Saksasta,jesh!
-
Viesti Kirjoittaja macleka »
Jokohan pian saa suomen operaattoreilta microsimejä?
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Vapaita ovat. Sonera tarjoaa mikro-SIMejä jo nyt.macleka kirjoitti:Tuli sitten nyt vasta mieleen että kun mulle on tulossa kaverin ostama,Saksan Storesta ostettu Ipad Suomeen ens viikon jälkeen niin tulipa mieleen että eihän nuo vaan ole operaattorilukittuja kun tilauskohdassa tarjosivat montaakin eri sim vaihtoehtoa? Ja jos on niin kai tuon voi vapauttaa operaattorikärsimyksistään?
Jokohan pian saa suomen operaattoreilta microsimejä?
-
Viesti Kirjoittaja ipot »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja Laterix »
Vielä ei ole tullut tarvetta tuolle. Jos nuo videot saadaan toimimaan, niin tuosta saattaisi jossain tilanteissa olla iloa. Tällä hetkellä pelkään, että tuosta olisi enemmän haittaa kun hyötyä mainosten vuoksi.Mailia kirjoitti:Onko yksikään iPadin omistaja vielä kokeillut asentaa Flashia laitteelleen?
-
Viesti Kirjoittaja hanu »
Miksi mennä rikkomaan toimiva flashblock?Mailia kirjoitti:Onko yksikään iPadin omistaja vielä kokeillut asentaa Flashia laitteelleen?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Jos Flashin nillittäjät kattoo videon tarkkaan niin siinä näkyy että tuo sovellus ei avaa flashejä automaattisesti vaan Flash Iconi ilmaisee että tarjolla olisi Flash-sisältöä mikä saadaan napauttamalla auki - eli täydellistä! Tosin tossa vielä pitäis olla jonkinlainen saittikohtainen vaihtoehto myös eli tommoset saitit jotka koostuu monesta erikseen ladattavista osista niin tuo ei jatkuvasti kyselisi käyttäjää napauttamaan iconia. No parempi toi on nykysellään kun ei mitään.Laterix kirjoitti:Vielä ei ole tullut tarvetta tuolle. Jos nuo videot saadaan toimimaan, niin tuosta saattaisi jossain tilanteissa olla iloa. Tällä hetkellä pelkään, että tuosta olisi enemmän haittaa kun hyötyä mainosten vuoksi.Mailia kirjoitti:Onko yksikään iPadin omistaja vielä kokeillut asentaa Flashia laitteelleen?

-
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Aikaisintaan elokuussa, luultavasti menee syksyyn.Mika73 kirjoitti:Koskahan tämä tulee myyntiin Suomessa..
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja skv »

http://www.demola.fi/node/1217
The Demola group creates new e-reader concepts for Helsingin Sanomat. The project is especially taking into account the iPad platform which is one of the first e-reader equipments in the Finnish markets. The goal is to produce such product concepts for HS that are ready to be executed right away.
Status:
completed
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Tuo on sellainen jonka voisi tilatakin, jos toteutus on hyvä. Nyt on tullut lueskeltua La Gazzetta dello Sport ipad julkaisua. Hienosti ja yksinkertaisesti tehty, lisäksi ilmainen.skv kirjoitti:Koskakohan hesari julkaisee ipad versionsa![]()
http://www.demola.fi/node/1217
The Demola group creates new e-reader concepts for Helsingin Sanomat. The project is especially taking into account the iPad platform which is one of the first e-reader equipments in the Finnish markets. The goal is to produce such product concepts for HS that are ready to be executed right away.
Status:
completed
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Oikeastaan on olemassa kolme vaihtoehtoa.
1. Kortti on aivan uusi (eli siis myös testaamaton, mutta ei kai noissa yleensä vikoja ole). Leikkasin kortin itse micro-muotoon. iPadin liitinpinneistä jääneet jäljet ovat melkein kohdakkain SIMin liitinpinnan mustien rajojen kanssa. Olen siis saattanut leikata kortin pari milliä väärin. Se on vähän ikävää kun niitä liitinpintoja on erilaisia, vaikea sanoa ilman kunnon silhuettia onko leikattu juuri tasan oikein vai ei.
2. Pitäisi rekisteröidä kortti Saunalahdella tms., eipä ole tullut sellaista vaatimusta vastaan.
3. iPadissa vikaa. Muuten pelaa kuten pitäisikin.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Sorry, mutta ainakin tuon kortin osalta meni leikkely sinulta pieleen. Jos se ilmoittaa No SIM, niin sitten se ei oikeasti tunnista sitä, eli olet leikannut väärin. Kun sinne laitetaan oikein leikelty mikro-SIM, laite tunnistaa sen heti, ja No SIM -teksti lähtee pois n. sekunnissa. edit: ja ikävä kyllä puhun kokemuksesta. Itse leikkelin juurikin noita Nopsa-kortteja tuossa viime viikolla. Toinen kortti onnistui ja toinen ei...CamoN kirjoitti:Onkos kellään ollut mitään ongelmia 3G-iPadin SIM-kortin tunnistuksen kanssa? Minulla Saunalahden Mobiililaajakaista Plus Nopsan (hankittu puhelinliittymän kakkos-simmiksi) kortti ei tunnistu iPadissa millään. Ilmoittaa vaan No SIM.
Oikeastaan on olemassa kolme vaihtoehtoa.
1. Kortti on aivan uusi (eli siis myös testaamaton, mutta ei kai noissa yleensä vikoja ole). Leikkasin kortin itse micro-muotoon. iPadin liitinpinneistä jääneet jäljet ovat melkein kohdakkain SIMin liitinpinnan mustien rajojen kanssa. Olen siis saattanut leikata kortin pari milliä väärin. Se on vähän ikävää kun niitä liitinpintoja on erilaisia, vaikea sanoa ilman kunnon silhuettia onko leikattu juuri tasan oikein vai ei.
2. Pitäisi rekisteröidä kortti Saunalahdella tms., eipä ole tullut sellaista vaatimusta vastaan.
3. iPadissa vikaa. Muuten pelaa kuten pitäisikin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
-
Minä pilasin ensimmäisen leikkaamalla pelkkien mittojen ja valokuvien perusteella, seuraavaa varten tulostin tämän kaavan. Saa nähdä osuuko tuolla kohdalleen.Murre kirjoitti:Itselleni kun on 3G iPad tulossa tuolta fnacista niin tällä hetkellä pohdin nimenomaan tuota SIM-kortin leikkausta. Mukana ei taida tulla minkäänlaista Micro-SIMiä, jota voisi käyttää apuna leikkaamisessa, joten ilmeisesti jonkinlaisen leikkurin osto olisi järkiteko?
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Olisikohan tästä apua : http://www.itekno.fi/fi/micro-sim_kortin_leikkaaminenCamoN kirjoitti:Minä pilasin ensimmäisen leikkaamalla pelkkien mittojen ja valokuvien perusteella, seuraavaa varten tulostin tämän kaavan. Saa nähdä osuuko tuolla kohdalleen.Murre kirjoitti:Itselleni kun on 3G iPad tulossa tuolta fnacista niin tällä hetkellä pohdin nimenomaan tuota SIM-kortin leikkausta. Mukana ei taida tulla minkäänlaista Micro-SIMiä, jota voisi käyttää apuna leikkaamisessa, joten ilmeisesti jonkinlaisen leikkurin osto olisi järkiteko?
-Kari-
-
No tuonne linkitetyssä ohjeessa käytetään microsimmiä mallina uuden sellaisen leikkaamisessa. Jos ei omista valmista microsimmiä niin se on huonompaa hiihtokenkää. Ja sitä paitsi, jos minulla olisi jos microsim, mitään leikkaustarvetta ei olisi.uunovaan kirjoitti:Olisikohan tästä apua : http://www.itekno.fi/fi/micro-sim_kortin_leikkaaminen
-Kari-
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Sieltä saa sen microsim adapterin ostettua ja kirjekuoressa kotiin seuraavana päivänä.CamoN kirjoitti:No tuonne linkitetyssä ohjeessa käytetään microsimmiä mallina uuden sellaisen leikkaamisessa. Jos ei omista valmista microsimmiä niin se on huonompaa hiihtokenkää. Ja sitä paitsi, jos minulla olisi jos microsim, mitään leikkaustarvetta ei olisi.uunovaan kirjoitti:Olisikohan tästä apua : http://www.itekno.fi/fi/micro-sim_kortin_leikkaaminen
-Kari-
-Kari-
-
Sisällä on valmiina AT&T:n micro-SIM. Siitä voi katsoa mallia.Murre kirjoitti:Itselleni kun on 3G iPad tulossa tuolta fnacista niin tällä hetkellä pohdin nimenomaan tuota SIM-kortin leikkausta. Mukana ei taida tulla minkäänlaista Micro-SIMiä, jota voisi käyttää apuna leikkaamisessa, joten ilmeisesti jonkinlaisen leikkurin osto olisi järkiteko?
edit: niin ja tätä käytin myös apuna: http://www.buy-microsim.com/pub/How%20t ... -%20EN.pdf
-
Minulla ei ollut. 32GB 3G Fnacista.T0mi kirjoitti: Sisällä on valmiina AT&T:n micro-SIM. Siitä voi katsoa mallia.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Ai prkl, mulla olikin USA:sta tuotu malli...CamoN kirjoitti:Minulla ei ollut. 32GB 3G Fnacista.T0mi kirjoitti: Sisällä on valmiina AT&T:n micro-SIM. Siitä voi katsoa mallia.
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Tosin, ainakin Sonera, Elisa ja Saunalahti aikoo tarjota, tai tarjoaa jo nyt, Micro-Sim -kortteja, joten jos vaan hetken malttaa odottaa niin ei tarvitse alkaa leikkelemään.
Itse päädyin Saunalahden Norppaan + hitain mobiililaajakaista. Maksaa n. 6€/kk, eikä mitään määräaikaisuuksia.
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Päivittelin juuri vanhaa Megadataetua Nopsa plussaan, jolla saa toisen sim-kortin liittymään. Pitääpi huomenna soitella Saunalahdelle, tai pitää oikeastaan muutenkin soittaa, kun meni jossain määrin sekaisin tuo päivitys ja samalla kysyä saako microsimiä sieltä.teidon kirjoitti:Fnacista saa kyllä ostettua paikallisen prepaid-kortin, mutta ei se minusta ole tarpeen. Netistä löytyy ohjeita ja lisäksi ne kosketuspinnat on niin isoja, ettei se haittaa vaikka se puolmilliä väärän kokoinen onkin. Itse kokeilemalla ja mallaamalla päädyin leikkaamaan sen ihan sitä metallista osaa myöten kolmelta reunalta, ja neljänteen "oikean puoliseen" reunaan jäi vähän muovia. Näin siis Saunalahden kortilla.
Tosin, ainakin Sonera, Elisa ja Saunalahti aikoo tarjota, tai tarjoaa jo nyt, Micro-Sim -kortteja, joten jos vaan hetken malttaa odottaa niin ei tarvitse alkaa leikkelemään.
Itse päädyin Saunalahden Norppaan + hitain mobiililaajakaista. Maksaa n. 6€/kk, eikä mitään määräaikaisuuksia.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka