iPad-kaupat Euroopassa
-
Re: iPad-kaupat Euroopassa
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »

-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Aamulla oli tila muuttunut prepared-tilaan. Alunperin olin tilannut karvalakkimallin, jonka vaihdoin viime viikolla 16GB 3G-malliin kun sitä näytti silloin olevan varastossa. Perjantaina tuli kuitenkin kysely dokumenteista, jotka skannasin ja lähetin sunnuntaina. Visalla maksoin.
DNA:n Matkanetti tuli myös tilattua 2,95/kk halvimpaan liittymään. Ei paha. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Mulla oli sama toi teksti pe -- ma. Tänään sain sähköpostia Fnacilta ja siinä pyydetiin kopiota henkkaristani, puhelin- tai sähkölaskustani ja itse Mastercard-kortista molemmilta puolelta.Murre kirjoitti:Meikäläinen tilasi sunnuntaina 16GB 3G-mallin, tila on edelleen "Commande en cours de validation bancaire". Odottavan aika on pitkä, vaikkei aika edes vielä olekaan pitkä...
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
Itse olen ymmärtänyt, että tällainen pyyntö on esitetty ainoastaan niille, jotka ovat suoraan tilanneet luottokortilla. Itse tilasin PayPalin kautta, joten toivottavasti saan laitteeni ilman, että tarvitsee tuollaista paperisotaa käydä.masiaro kirjoitti:Mulla oli sama toi teksti pe -- ma. Tänään sain sähköpostia Fnacilta ja siinä pyydetiin kopiota henkkaristani, puhelin- tai sähkölaskustani ja itse Mastercard-kortista molemmilta puolelta.Murre kirjoitti:Meikäläinen tilasi sunnuntaina 16GB 3G-mallin, tila on edelleen "Commande en cours de validation bancaire". Odottavan aika on pitkä, vaikkei aika edes vielä olekaan pitkä...
-
Kertaan nyt vielä tähän väliin miten mulla homma eteni. Eli mullakin oli tuo "Commande en cours de validation bancaire" viesti tähän päivään asti ja se ilmeisesti tarkoittaa noin vapaasti suomennettuna "tilaus reksteröity" tms. Päivämääräksi oli laitettu 19.7, joka mitä ilmeisemmin oli lähetyspäivä. Tänään sitten tila vaihtui aluksi "Commande en préparation", joka taas mahdollisesti tarkoittaa paketointi vaihetta ja muutama tunti myöhemmin paketti lähti matkaan, tosi sähköpostia ei ole tullut, mutta enpä sitä kaipaakkaan, pääasia että paketti lähti liikkeelle. Ja itse siis olin Paypalilla maksanut ja mitään paperisotia ei tarvinnut käydä.Murre kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt, että tällainen pyyntö on esitetty ainoastaan niille, jotka ovat suoraan tilanneet luottokortilla. Itse tilasin PayPalin kautta, joten toivottavasti saan laitteeni ilman, että tarvitsee tuollaista paperisotaa käydä.masiaro kirjoitti:Mulla oli sama toi teksti pe -- ma. Tänään sain sähköpostia Fnacilta ja siinä pyydetiin kopiota henkkaristani, puhelin- tai sähkölaskustani ja itse Mastercard-kortista molemmilta puolelta.Murre kirjoitti:Meikäläinen tilasi sunnuntaina 16GB 3G-mallin, tila on edelleen "Commande en cours de validation bancaire". Odottavan aika on pitkä, vaikkei aika edes vielä olekaan pitkä...
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Tuo sähköposti tulee 24h sisään. Ja sitä pakettiahan voi seurata facture -numerolla, joka löytyy tilauksenseurantasivulta.InsaneFinn kirjoitti: Kertaan nyt vielä tähän väliin miten mulla homma eteni. Eli mullakin oli tuo "Commande en cours de validation bancaire" viesti tähän päivään asti ja se ilmeisesti tarkoittaa noin vapaasti suomennettuna "tilaus reksteröity" tms. Päivämääräksi oli laitettu 19.7, joka mitä ilmeisemmin oli lähetyspäivä. Tänään sitten tila vaihtui aluksi "Commande en préparation", joka taas mahdollisesti tarkoittaa paketointi vaihetta ja muutama tunti myöhemmin paketti lähti matkaan, tosi sähköpostia ei ole tullut, mutta enpä sitä kaipaakkaan, pääasia että paketti lähti liikkeelle. Ja itse siis olin Paypalilla maksanut ja mitään paperisotia ei tarvinnut käydä.
Mutta, jos tuolta Fnacista tilaa, niin kannattaa ihan suosiolla maksaa PayPalilla. Ei tartte lähetellä kaiken maailman valokopioita.
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
Mikä toi PayPal käytännössä on, kuullut oon, mut en oo lukenu? Oon aina luottanu Visaan

-
28€ on toimituskulut. PayPal on yhdensortin maksujärjestelmä. Voit esim. maksaa PayPalin kautta luottokortillasi, jolloin myyjä ei saa luottokorttisi tietoja ja siten parantaa turvallisuutta. Ja jos ei satu omistamaan luottokorttia, niin PayPal tarjoaa myös muitakin maksutapoja, esim. tilisiirto (rahat siirretään suomalaiseen tiliin, joten kustannukset ei ole suuret). Ja minkä maksutavan valitseekaan, PayPal hoitaa homman automaattisesti kunhan vaan muistat sähköpostiosoitteesi ja PayPal-tilin salasanan. Ilman PayPal-tiliäkin voi maksaa PayPalin kautta.Damstas kirjoitti:Paljos postikulut tuolta ranskanmaalta noissa pädeissä ja miten se kannattaisi ostaa? Ihan Visalla?
Mikä toi PayPal käytännössä on, kuullut oon, mut en oo lukenu? Oon aina luottanu Visaan
-
Viesti Kirjoittaja Hunssi »
Sain oman iPadini Visalla ilman mitään lisävarmistuksia ja mieleni tekee sanoa pari asiaa. Tuo "Commande en cours de validation bancaire" tarkoittaa vapaasti käännettynä sitä että tilaus odottaa maksun vahvistusta. Koska tilauksen tässä vaiheessa tilaajilta on alettu kysyä lisävarmistuksia, haiskahtaa siltä että Suomesta on vain tullut niin paljon tilauksia, että Fnacin asiakaspalvelu on alkanut epäillä vilppiä, esim. varastettujen korttien käyttöä. Tämä on minusta ihan ymmärrettävää mutta varmasti aiheuttaa hieman viivettä tilausten käsittelyssä. "Commande en préparation", taas tarkoittaa, että tilausta valmistellaan, eli pakataan.InsaneFinn kirjoitti:Kertaan nyt vielä tähän väliin miten mulla homma eteni. Eli mullakin oli tuo "Commande en cours de validation bancaire" viesti tähän päivään asti ja se ilmeisesti tarkoittaa noin vapaasti suomennettuna "tilaus reksteröity" tms. Päivämääräksi oli laitettu 19.7, joka mitä ilmeisemmin oli lähetyspäivä. Tänään sitten tila vaihtui aluksi "Commande en préparation", joka taas mahdollisesti tarkoittaa paketointi vaihetta ja muutama tunti myöhemmin paketti lähti matkaan, tosi sähköpostia ei ole tullut, mutta enpä sitä kaipaakkaan, pääasia että paketti lähti liikkeelle. Ja itse siis olin Paypalilla maksanut ja mitään paperisotia ei tarvinnut käydä.Murre kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt, että tällainen pyyntö on esitetty ainoastaan niille, jotka ovat suoraan tilanneet luottokortilla. Itse tilasin PayPalin kautta, joten toivottavasti saan laitteeni ilman, että tarvitsee tuollaista paperisotaa käydä.masiaro kirjoitti:Mulla oli sama toi teksti pe -- ma. Tänään sain sähköpostia Fnacilta ja siinä pyydetiin kopiota henkkaristani, puhelin- tai sähkölaskustani ja itse Mastercard-kortista molemmilta puolelta.Murre kirjoitti:Meikäläinen tilasi sunnuntaina 16GB 3G-mallin, tila on edelleen "Commande en cours de validation bancaire". Odottavan aika on pitkä, vaikkei aika edes vielä olekaan pitkä...
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jos maksu on mennyt läpi, mutta tavaraa ei ole varastossa, niin tuo tulee myös silloin. Eli ei välttämättä tarkoita sitä että jo pakataan.Hunssi kirjoitti:"Commande en préparation", taas tarkoittaa, että tilausta valmistellaan, eli pakataan.
-
Ok, onkait toi fnac ihan luotettava, koska emmin aina ulkomailta tilatessa? Nyt näyttää olevan pakko, ku pädiä ei (teidon kirjoitti:28€ on toimituskulut. PayPal on yhdensortin maksujärjestelmä. Voit esim. maksaa PayPalin kautta luottokortillasi, jolloin myyjä ei saa luottokorttisi tietoja ja siten parantaa turvallisuutta. Ja jos ei satu omistamaan luottokorttia, niin PayPal tarjoaa myös muitakin maksutapoja, esim. tilisiirto (rahat siirretään suomalaiseen tiliin, joten kustannukset ei ole suuret). Ja minkä maksutavan valitseekaan, PayPal hoitaa homman automaattisesti kunhan vaan muistat sähköpostiosoitteesi ja PayPal-tilin salasanan. Ilman PayPal-tiliäkin voi maksaa PayPalin kautta.Damstas kirjoitti:Paljos postikulut tuolta ranskanmaalta noissa pädeissä ja miten se kannattaisi ostaa? Ihan Visalla?

Kyseistä kapinetta ei varmaan saa 100 eurolla luotettavasti halvemmalla mistään ?, sillä budjetti on aika tiukilla..
-
Uskaltaisin väittää, että on luotettava. Minulla on sellainen mielikuva, että Fnac on lähinnä ranskalainen "akateeminen kirjakauppa" kuin "villi nettikauppa".Damstas kirjoitti:Ok, onkait toi fnac ihan luotettava, koska emmin aina ulkomailta tilatessa? Nyt näyttää olevan pakko, ku pädiä ei (teidon kirjoitti:28€ on toimituskulut. PayPal on yhdensortin maksujärjestelmä. Voit esim. maksaa PayPalin kautta luottokortillasi, jolloin myyjä ei saa luottokorttisi tietoja ja siten parantaa turvallisuutta. Ja jos ei satu omistamaan luottokorttia, niin PayPal tarjoaa myös muitakin maksutapoja, esim. tilisiirto (rahat siirretään suomalaiseen tiliin, joten kustannukset ei ole suuret). Ja minkä maksutavan valitseekaan, PayPal hoitaa homman automaattisesti kunhan vaan muistat sähköpostiosoitteesi ja PayPal-tilin salasanan. Ilman PayPal-tiliäkin voi maksaa PayPalin kautta.Damstas kirjoitti:Paljos postikulut tuolta ranskanmaalta noissa pädeissä ja miten se kannattaisi ostaa? Ihan Visalla?
Mikä toi PayPal käytännössä on, kuullut oon, mut en oo lukenu? Oon aina luottanu Visaan) tule suomeen lähiaikoina?
Kyseistä kapinetta ei varmaan saa 100 eurolla luotettavasti halvemmalla mistään ?, sillä budjetti on aika tiukilla..
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Alle 499 euron ei varmasti saa mistään. Hillittömällä tuurilla ehkä Espanjan Apple Storesta hintaan 488 euroa.Damstas kirjoitti:Kyseistä kapinetta ei varmaan saa 100 eurolla luotettavasti halvemmalla mistään ?, sillä budjetti on aika tiukilla..
-
Kyllä se on luotettava. Ranskan suurimpia verkkokauppoja.Damstas kirjoitti: Ok, onkait toi fnac ihan luotettava, koska emmin aina ulkomailta tilatessa? Nyt näyttää olevan pakko, ku pädiä ei () tule suomeen lähiaikoina?
Fnac myy iPadiä normaalilla hinnalla joten jos jostain löydät halvemmalla, on se joko huijausta tai käytettyä kapinetta myyvät.
-
Viesti Kirjoittaja uunovaan »
Luotettava on. Käsissäni on tänään sieltä lähetetty iPad. Hyvin toimitettu, 6 vrk tilauksesta laite oli perillä, eikä tiliä veloitettu liikaa.teidon kirjoitti:Kyllä se on luotettava. Ranskan suurimpia verkkokauppoja.Damstas kirjoitti: Ok, onkait toi fnac ihan luotettava, koska emmin aina ulkomailta tilatessa? Nyt näyttää olevan pakko, ku pädiä ei () tule suomeen lähiaikoina?
Fnac myy iPadiä normaalilla hinnalla joten jos jostain löydät halvemmalla, on se joko huijausta tai käytettyä kapinetta myyvät.
-
Hyvä täsmennys! Oletin, että tämä vastaa pakkaamista, koska oman tilauksen kohdalla iPadia oli hyllyssä. Vastaavasti "order is being prepared" harvoin tarkoittaa samaa kuin "pre-order" englanninkielisissä kaupoissa.Macco kirjoitti:Jos maksu on mennyt läpi, mutta tavaraa ei ole varastossa, niin tuo tulee myös silloin. Eli ei välttämättä tarkoita sitä että jo pakataan.Hunssi kirjoitti:"Commande en préparation", taas tarkoittaa, että tilausta valmistellaan, eli pakataan.
-

-
3G tietysti, koska minun mielestä puoli ruokaa on siinä, että netti toimii "joka paikassa".Damstas kirjoitti:Ok kiitti kaikille vastanneille hyvistä vastauksistaVielä, että mites te, jotka tilasitte? Hommasitteko pelkän WiFi vai WiFi + 3g?
-
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Ensin 16 GB Wifi, sen jälkeen päivitys 32 GB 3G -malliin. Kyllä se 3G-versio kannattaa hankkia suosiolla...Damstas kirjoitti:Ok kiitti kaikille vastanneille hyvistä vastauksistaVielä, että mites te, jotka tilasitte? Hommasitteko pelkän WiFi vai WiFi + 3g?
-
Viesti Kirjoittaja weckström »
Niin oliko jollain tietoa tästä? Itse kun en kiireessä ehtinyt noita lisävarusteita niin valikoimaan kun piti kiiruhtaa jo lennolle... Tuohon USB sovitteeseenhan saa huhujen mukaan liitettyä jopa äänikortinkin...Hunssi kirjoitti:Oletteko löytäneet kauppaa, josta saisi iPad camera connection kittiä Suomeen? Tekisi mieli kokeilla kamera->iPad->Dropbox yhteistyön toimivuutta kuvien esikatselussa ja jakamisessa.
Apple Storet eivät taida ainakaan myydä ulkomaillepäin, näin olen kaikista keskusteluista käsittänyt?
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
Ebaysta näyttäis löytyvän vaikka kuinka paljon. Kliksweckström kirjoitti:Niin oliko jollain tietoa tästä? Itse kun en kiireessä ehtinyt noita lisävarusteita niin valikoimaan kun piti kiiruhtaa jo lennolle... Tuohon USB sovitteeseenhan saa huhujen mukaan liitettyä jopa äänikortinkin...Hunssi kirjoitti:Oletteko löytäneet kauppaa, josta saisi iPad camera connection kittiä Suomeen? Tekisi mieli kokeilla kamera->iPad->Dropbox yhteistyön toimivuutta kuvien esikatselussa ja jakamisessa.
Apple Storet eivät taida ainakaan myydä ulkomaillepäin, näin olen kaikista keskusteluista käsittänyt?
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »

-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka