Minulla on 2008 syksyllä markkinoille tullut Macbook 5,1.
Kaikki alkoi yllättäen. Yhtenä aamuna kaverin luona avasin vain Macbookini ja näyttöruudulle oli ilmestynyt n. 4cm paksu, ylhäältä alas ulottuva, n. 7 cm näyttöruudun vasemmasta reunasta alkava värisevä palkki, joka ei poistu. Ei ollut aikaisemmin ollut mitään ongelmia.
Aikani ihmeteltyä huomasin, että taivuttamalla näyttöä voimallisesti siten, että vetämällä vasemmasta reunasta sisäänpäin ja työntämällä samaan aikaan oikeasta reunasta eteenpäin palkki häviää. Tämä kielii siitä, että kyseessä on fyysinen ongelma, mahdollisesti kosketushäiriö näytössä.
Youtubesta löysin toisen käyttäjän videon, joka kärsii samanlaisesta ongelmasta.
http://www.youtube.com/watch?v=Kd3Fvka71Gc
Takuuaika on jo mennyt ja kotivakuutusta ei ole.
Tiedättekö mitään tapaa korjata ongelmaa? Tampereella MAC PEOPLE STORESSA pelkkä diagnoosi maksaa jo 70€ ja näytön vaihtaminen 300-400€, joka on aika pirun suolainen hinta. Olisikohan halvempia kikkoja helpottaa elämää?
MacBookin näytössä värisevä palkki
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBookin näytössä värisevä palkki
Viesti Kirjoittaja Pekkas »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 21.7.2010 klo 15.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: MacBookin näytössä värisevä palkki
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kun kerran rautavialta vaikuttaa, niin ei kai tuossa paljon vaihtoehtoja jää. Joko ostaa jostain käytetty mutta toimiva näyttö ja ruveta itse vaihtopuuhiin tai sitten käydä huollossa vaihdattamassa kalliimmalla... ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
2008 syksyllä markkinoille tullut MacBook ei voi olla vielä 2 vuotta vanha, joten tuo korjataan myyjän virhevastuun piikkiin kuluttajansuojalain mukaisesti. Omaan myyjäliikkeeseen yhteyttä asiasta, jos eivät myönny heti, niin sanot, että kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytännön mukaan kannettavan tietokoneen käyttöikä on 2 vuotta, eikä näyttö ole / pitäisi olla kuluva osa.
e: Kyseessä on ilmeisesti sama alumiininen MacBook kuin minulla. Minun yksilööni vaihdettiin viime viikolla virhevastuun piikkiin logic board ja akku, joten vaikka kyse onkin kalliimmasta remontista, homman pitäisi hoitua ilmaiseksi.
e: Kyseessä on ilmeisesti sama alumiininen MacBook kuin minulla. Minun yksilööni vaihdettiin viime viikolla virhevastuun piikkiin logic board ja akku, joten vaikka kyse onkin kalliimmasta remontista, homman pitäisi hoitua ilmaiseksi.
Viimeksi muokannut deissi, 21.7.2010 klo 16.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pekkas »
Danke schön tästä vinkistä!deissi kirjoitti:2008 syksyllä markkinoille tullut MacBook ei voi olla vielä 2 vuotta vanha, joten tuo korjataan myyjän virhevastuun piikkiin kuluttajansuojalain mukaisesti. Omaan myyjäliikkeeseen yhteyttä asiasta, jos eivät myönny heti, niin sanot, että kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytännön mukaan kannettavan tietokoneen käyttöikä on 2 vuotta, eikä näyttö ole / pitäisi olla kuluva osa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka