Luottokorteissa tuo ei kait oikein toimi, koska siitä tulee aina uusi "luottohakemus" jonka käsittelyyn menee sitten X päivää/tuntiateidon kirjoitti: Kannattaisi melkein soittaa kortin myöntäjälle/pankkiin että voisiko ne poistaa sen ensimmäisen katevarauksen. Vaihtoehtoisesti voit väliaikaisesti nostaa kortin limittiä. Ainakin joidenkin pankkien verkkopankissa tuo onnistuu ja muutos tulee ymmärtääkseni heti voimaan.
iPad-kaupat Euroopassa
-
Re: iPad-kaupat Euroopassa
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
Toimii, piti taannoin reissussa soittaa luottokuntaan ja nostin visan limiittiä tonnilla. Ja onnistui siis ihan puhelinsoitolla.inf kirjoitti:Luottokorteissa tuo ei kait oikein toimi, koska siitä tulee aina uusi "luottohakemus" jonka käsittelyyn menee sitten X päivää/tuntiateidon kirjoitti: Kannattaisi melkein soittaa kortin myöntäjälle/pankkiin että voisiko ne poistaa sen ensimmäisen katevarauksen. Vaihtoehtoisesti voit väliaikaisesti nostaa kortin limittiä. Ainakin joidenkin pankkien verkkopankissa tuo onnistuu ja muutos tulee ymmärtääkseni heti voimaan.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tai verkkopankissa (olettaen että kortti on pankin kautta otettu, tietty). Muutos tulee voimaan samantien.MIP kirjoitti:Toimii, piti taannoin reissussa soittaa luottokuntaan ja nostin visan limiittiä tonnilla. Ja onnistui siis ihan puhelinsoitolla.
Tuleekohan DHL:n kuljetus Turusta Ouluun maata pitkin vai ilmassa?
-
Viesti Kirjoittaja ttu »
teidon kirjoitti:Fnacin tapa toimittaa tuotteet yksittäin pakattuina on kieltämättä tuossakin mielessä typerää. Veikkaisin, että vaikka olisit suoraan kortilla maksanut olisi tilanteena sama. Siinä vaiheessa kun kortin aitous todistetaan, kaupat yleensä tekee katevarauksen testatakseen että kortti toimii ja että sillä on katetta.ttu kirjoitti: Ilmeisesti tässä on nyt jotain PayPal:n toimintalogiikkaan liittyvää, mutta lopputulos on se, että MasterCardilla on nyt tuo 1009 EUR katevaraus + 200 EUR lisävaraus. Muovisälä on tulossa nyt Suomeen, iPadin saan matkaan jos näpyttelen uuden maksukortin tiedot. Tämä tosin tarkoittaa, että rahaa on kiinni tässä projektissa jo pari tonttua...
Kannattaisi melkein soittaa kortin myöntäjälle/pankkiin että voisiko ne poistaa sen ensimmäisen katevarauksen. Vaihtoehtoisesti voit väliaikaisesti nostaa kortin limittiä. Ainakin joidenkin pankkien verkkopankissa tuo onnistuu ja muutos tulee ymmärtääkseni heti voimaan.
Moro, joo voisihan tuonne pumpata lisää rahaa, että saisi itse tärkeimmän tuotteen, mutta hieman kyllä arvelluttaa, nyt kun ei tiedä mitä tapahtuu jo nyt sisällä oleville rahoille (yli tonni). Soitin PayPal:lle ja kertoivat Fnacin kyllä saaneen rahansa, nyt joku vedättää tai sitten on tehnyt vain virheen. Ottaen huomioon Fnac:n aseman Ranskan markkinoilla, ensimmäinen vaihtoehto tuntuu epätodennäköiseltä. Jo tähän mennessä ovat laskuttaneet pari sataa yli lopullisen summan joka ostoskorissa oli (1009 EUR) ja tuotteita lähti tulemaan vain 250 EUR edestä. Prkl... Nordea ei voi tässä vaiheessa peruuttaa katevarausta, mikä varisn luonnollista, pankki ei oikein voi tietää onko veloitus perusteltu vai ei.
Laitoin kaikki tähän liittyvät dokumentit (PayPal rahaliikenne yms.) Fnacin laskutukseen ja aspaan, tosin kun en osaa ranskaa, niin englannin kielellä. Toivottavasti joku siellä osaa sitäkin;) Katsotaan mitä vastaavat, ehkä saan rahat tai tuotteen joskus... Persiilleen meni, tosin ensimmäinen kerta omassa verkko-ostohistoriassa.
PayPal - is the faster, safer way to make online payments - joopa joo;)
Terv. Toni
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
En tiä. Soita sää asiakaspalveluun, mä en enää usko mitä ne mulle sanoo.Macco kirjoitti: Tuleekohan DHL:n kuljetus Turusta Ouluun maata pitkin vai ilmassa?
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Ei ne sinulta ole 1200€ ottanut, vaan korkeintaan sen 1009€. Minä tilasin iPadin ja Dockin ja minullekin tuli PayPalista ilmoitus, että "You authorized a payment of 32.00 EUR to Fnac Direct" vaikka olin sitä ennen hyväksynyt 859€ maksun tilauksen yhteydessä. Mutta oikeasti siis Fnac laskutti 827€ iPadista ja 32€ Dockista.ttu kirjoitti:Jo tähän mennessä ovat laskuttaneet pari sataa yli lopullisen summan joka ostoskorissa oli (1009 EUR) ja tuotteita lähti tulemaan vain 250 EUR edestä.
Mutta eiköhän ne tuon katevaraussotkun saa jotenkin setvittyä. Ja kannattaa vaikka vähän kuittailla tuosta niiden tavasta lähetellä tuotteita erikseen. Turhia toimituskuluja asiakkaalle ja harmaita hiuksia kun luottokortin limiitti menee yli äyräiden. Ne pakkaa sen iPadin niin isoon laatikkoon, että mitä muita tuotteita tilasitkaan, ne olisi kaikki melko varmasti mahtunut siihen samaan laatikkoon.
-
Soitin, autolla kärräävät. Rajasin samalla oman toimituksen huomisaamuun. Klo 9 - 11 pitäisi olla iPad hyppysissäDigiMon kirjoitti:En tiä. Soita sää asiakaspalveluun, mä en enää usko mitä ne mulle sanoo.Macco kirjoitti: Tuleekohan DHL:n kuljetus Turusta Ouluun maata pitkin vai ilmassa?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TomBear »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Murre »

-
Viesti Kirjoittaja puuhis »
Mulla on ollu perjantaista lähtien tuo. 16gb WiFi-malli paypalilla. Ei mitään arviota sivulla mahdollisesta toimitusajasta.Murre kirjoitti:Te, jotka olette Fnacista iPadin jo saaneet PayPalilla maksaen. Kuinka kauan teillä oli tilana tuo "Commande en cours de validation bancaire"? Tiedän, että olen hätäinen, mutta alkaa kyllä jo vähän ihmetyttää, kun sunnuntaina tilasin ja tila on edelleen tuo sama. Onko tämä siis "normaalia" vai ei?
-
Viesti Kirjoittaja TomBear »
-
Viesti Kirjoittaja ttu »
Moro, mulla kesti päivän, mutta sitten hyvältä näyttäneen alun jälkeen alkoi sekoilu, joka on kyllä vertaansa vailla. Luottokortilla katevarauksia PayPalille (saajana Fnac) yli 20% enemmän, kuin alkuperäisen laskun summa ja Fnac pyytää vielä kertaaleen kahdeksaa hunttia tilatun ja jo mielestäni "maksetun" iPadin maksamiseenMurre kirjoitti:Te, jotka olette Fnacista iPadin jo saaneet PayPalilla maksaen. Kuinka kauan teillä oli tilana tuo "Commande en cours de validation bancaire"? Tiedän, että olen hätäinen, mutta alkaa kyllä jo vähän ihmetyttää, kun sunnuntaina tilasin ja tila on edelleen tuo sama. Onko tämä siis "normaalia" vai ei?

DHL kävi tuomassa kaikki muut tilauksen sälät ja tarvikkeet tässä aamulla, joten nopeasti oli toimitu, tilauksen tein 20.7. Toisaalta sieltä tuli kaksi! pakettia, eivät ilmeisesti jaksaneet pakata yhteen boxiin... Eli jos vielä sen iPadin joskus saan, siinä kolmas paketti ja kolmannet rahtikulut. On niin ranskalaista että

-
Viesti Kirjoittaja Donza »
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Jos sulla menee yhtä hyvin kuin mulla, niin sitten laite on kourassa jo huomennaDonza kirjoitti:Eilen tilasin sitten Fnacista tuon 32GB Wifi+3G mallin Paypalilla maksaen. Juuri äsken päivittyi status "Commande en cours de validation bancaire" -> "Commande en préparation". Jospa tuo alkuviikosta saapuisi jo perille...

-
Viesti Kirjoittaja koowee »
Nyt on oma iPad hyppysissäkoowee kirjoitti:iPad saapui tänään määränpäähänsä Espanjassa ja huomenna se tulee kaverin mukana Suomeen.. Meinasi mennä hieman tiukaksi että ehtii ajoissakoowee kirjoitti:Tulipa sitten pistettyä tilaus iPad 16 + 3G Espanjan storesta, toimitus kaverin isälle Espanjaan ja sitä kautta sitten Suomeen

Dropbox invite: http://db.tt/aatCi8s
-
Viesti Kirjoittaja Declaration »
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
-
Luepa tämä ketju läpi...Damstas kirjoitti:Miksi kukaan ei tilaa esim applestoreista vaan jostain muualta?
-
Oon lukenu. Fnacin hinnat on samat ku applestoressa ja englantia ymmärtää helpommin, kuin ranskaa, joten en ymmärrä?Macco kirjoitti:Luepa tämä ketju läpi...Damstas kirjoitti:Miksi kukaan ei tilaa esim applestoreista vaan jostain muualta?
-
Viesti Kirjoittaja puuhis »
Ilmeisesti olet sitten missannut kohdan jossa mainitaan ettei esim Ranskan Apple Store toimita oman maan rajojen ulkopuolelle. Sama muissa EU-maissa ja jenkeissä. Ja Suomessahan iPad ei ole vielä myynnissä.Damstas kirjoitti:Oon lukenu. Fnacin hinnat on samat ku applestoressa ja englantia ymmärtää helpommin, kuin ranskaa, joten en ymmärrä?Macco kirjoitti:Luepa tämä ketju läpi...Damstas kirjoitti:Miksi kukaan ei tilaa esim applestoreista vaan jostain muualta?
-
Etkä ole. Jos sattuu ulkomaisesta Apple Storesta saamaan paketin Suomeen, on melkoinen hannuhanhi. Ja Suomen storestahan noita ei saa.Damstas kirjoitti:Oon lukenu. Fnacin hinnat on samat ku applestoressa ja englantia ymmärtää helpommin, kuin ranskaa, joten en ymmärrä?Macco kirjoitti:Luepa tämä ketju läpi...Damstas kirjoitti:Miksi kukaan ei tilaa esim applestoreista vaan jostain muualta?
Nimim. Espanjan storesta tilaamani iPad kävi mutkan Madridissa ja lähti sitten suoraan takaisin Applen varastoon, kun huomasivat että osoite ei ole Espanjassa.
-
Ok, kiitti vastauksesta, hyvä ku tuli nyt tietoo mullekkipuuhis kirjoitti:Ilmeisesti olet sitten missannut kohdan jossa mainitaan ettei esim Ranskan Apple Store toimita oman maan rajojen ulkopuolelle. Sama muissa EU-maissa ja jenkeissä. Ja Suomessahan iPad ei ole vielä myynnissä.Damstas kirjoitti:Oon lukenu. Fnacin hinnat on samat ku applestoressa ja englantia ymmärtää helpommin, kuin ranskaa, joten en ymmärrä?Macco kirjoitti:Luepa tämä ketju läpi...Damstas kirjoitti:Miksi kukaan ei tilaa esim applestoreista vaan jostain muualta?

-
Viesti Kirjoittaja Murre »
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Et siis vieläkään lukenut tätä ketjua?Damstas kirjoitti: Ok, kiitti vastauksesta, hyvä ku tuli nyt tietoo mullekkiFnac siis toimittaa Suomeen. Onko muita luotettavii paikkoja mistä vois tilaa?
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
-.-'' Luen tätä aina kun päivittyy, ei sitä jokaista ketjua voi lukea alusta alkaen saadakseen vastauksen. Johan tässä olis professori, jos kaikki ketjut ois täältä lukenu.CamoN kirjoitti:Et siis vieläkään lukenut tätä ketjua?Damstas kirjoitti: Ok, kiitti vastauksesta, hyvä ku tuli nyt tietoo mullekkiFnac siis toimittaa Suomeen. Onko muita luotettavii paikkoja mistä vois tilaa?
Semmoseen mä en ainakaan terve järkisenä rupeais, jollei muuta tekemistä olis.
Katon nytten tän ketjun alusta alkaen, että vaan tiedoks kaikille.
Sen takiahan mä kysyin, että jos status muuttunu noiden kyseisten puljujen kannalta.
Enkä koskaan vastaa edes alaisilleni noin ylimalkasesti.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka