![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT: Luulen nyt, että ongelma olisi objektiivissa. Ilman sitä kamera toimii niinkuin pitää.
Luulen että ongelma alkoi sillä, että yhtäkkiä kamera meni pois päältä (akku oli yli puolillaan), ja kun akkua piti laturissa noin kaksi sekunttia ja pisti kameraan, virta palasi. Akku näyttää vieläkin täyttä. Ja tämä ongelma tuli.
Kamera pitää outoa ääntä, luulen että se johtuu siitä että valotusaukko aukeaa ja sulkeutuu koko ajan. (Viewfinderissa valotus muuttuu kokoajan vaikken paina DOF preview-nappia.)
Menu-nappi ei toimi oikeastaan ollenkaan, silloin tällöin menu aukeaa. Kaikki napit toimivat normaaleissa kuvaustiloissa, mutteivät luovissa tiloissa. Painikkeet siis ovat kunnossa, mutta kamera ei reagoi niihin luovissa tiloissa. (Jos menu aukeaa, ne toimivat kyllä siellä.)
Live View toimii, ainakin videokuvaus-tila on kunnossa. Mutta muissa tiloissa, se on dead-end. Painike ei tee mitään.
Kun OK-nappia painaa luovissa tiloissa, se aktivoi ehkä tämän valintaikkunan ja highlightittaa jonkin vaihtoehdon. Joskus jokin nuolinäppäin reagoi ja kamera avaa halutun ikkunan. Joskus.
Rullaohjain tekee sen mitä pitääkin, outoa kyllä. Ongelma ei siihen vaikuta mitään.
Ajattelin jos kameralle pystyisi tekemään jonkin tehdaspalautuksen tai resetoimaan kaiken, mutta ilmeisesti ei pysty. Rajala-cameralla ei ole mitään kehuttavaa asiakaspalvelua, joten toivon että herrat ja rouvat siellä tiskillä tekevät jotain eivätkä ala v*ttuilemaan että mitäs rikoit kamerasi hehe hehe. Kameralle oli hintaakin se 600€...
Vähän oli pitkä postaus mutta ärsyttää hieman että myivät rikkinäisen