Porkkis kirjoitti:Uuh.. laitoin juuri tilauksen vetämään fnacilta chromen avustuksella.. saas nähdä tulisko jo tän viikon puolella.
JEEE, ja sinne lähti fnaciin tilaus multakin... 64GB:n iTabletti tulossa!! Nyt jännittää... Kyllästyin odottelemaan, ties kuinka pitkälle venyisikään Suomen julkaisu.
iPhone 4:sen viehätys alkoi himmetä.. kyllähän tällä 3GS:llä pärjää kummasti ja kun kerran iPad ilmaantuu syliin pian niin mikäs tässä.
Mutta vielä tuosta Skypestä, toimiihan se iPadillakin?
Psaikke kirjoitti:JEEE, ja sinne lähti fnaciin tilaus multakin... 64GB:n iTabletti tulossa!! Nyt jännittää... Kyllästyin odottelemaan, ties kuinka pitkälle venyisikään Suomen julkaisu.
Minulla on ollut jo aika pitkään tunne, että Suomen julkaisun iPadia on turha ostaa, kun uusi versio on varmaan tulossa varmaan ihan sen jälkeen.
Psaikke kirjoitti:JEEE, ja sinne lähti fnaciin tilaus multakin... 64GB:n iTabletti tulossa!! Nyt jännittää... Kyllästyin odottelemaan, ties kuinka pitkälle venyisikään Suomen julkaisu.
Minulla on ollut jo aika pitkään tunne, että Suomen julkaisun iPadia on turha ostaa, kun uusi versio on varmaan tulossa varmaan ihan sen jälkeen.
Noh, ei nyt varmaan ihan niinkään, ei Apple uutta laitetta vielä markkinoille päästä, kun vanhakin myy näin hyvin. Jos nyt spekuloidaan, niin mahdollisesti joku pienemmällä ruudulla varustettu iPad voisi olla tulossa jossain vaiheessa.
[ostin itse äsken iPadin, eli yritän myös vähän ylipuhua itseäni ettei Apple ihan heti olisi uutta markkinoille tuomassa.]
ツ Gigabyte EP45-UD3R, Intel Q8400, Radeon 6870 1GB | Mavericks | Chameleon 2.1
MacBook Air 13", late 2010, 1.86Ghz C2D, 4GB RAM, NVIDIA 320M | ML 10.8.2
ツ Google Nexus 5 | KitKat 4.4.2
xopher kirjoitti:
Noh, ei nyt varmaan ihan niinkään, ei Apple uutta laitetta vielä markkinoille päästä, kun vanhakin myy näin hyvin. Jos nyt spekuloidaan, niin mahdollisesti joku pienemmällä ruudulla varustettu iPad voisi olla tulossa jossain vaiheessa.
You... You must mean iPad Mini!
Viimeksi muokannut thompzon, 26.7.2010 klo 17.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[ostin itse äsken iPadin, eli yritän myös vähän ylipuhua itseäni ettei Apple ihan heti olisi uutta markkinoille tuomassa.]
No, iPod Touch päivittynyt sukupolvesta toiseen ~245 päivän välein ja iPhone ~218 päivän välein, niin en usko, että kolmannen iOS laitteen, iPadin, toisen sukupolven versio on kaukana, kun iPad ensimmäisen kerran tapasi maailman tammikuussa ja meni myyntiin huhtikuussa. Varmaan 2011 alussa kuulemme iPad 2G:stä ja Suomi-julkaisusta ei ole vielä kuulunut sanaakaan, vaikka kovasti kiiruhdamme kohti syksyä.
Mailia kirjoitti:
No, iPod Touch päivittynyt sukupolvesta toiseen ~245 päivän välein ja iPhone ~218 päivän välein, niin en usko, että kolmannen iOS laitteen, iPadin, toisen sukupolven versio on kaukana, kun iPad ensimmäisen kerran tapasi maailman tammikuussa ja meni myyntiin huhtikuussa. Varmaan 2011 alussa kuulemme iPad 2G:stä ja Suomi-julkaisusta ei ole vielä kuulunut sanaakaan, vaikka kovasti kiiruhdamme kohti syksyä.
Jep. Kakkossukupolvessa on luultavasti Retina-näyttö isommassa koossa ja vähän lisää jerkkua konepellin alla. Jos nyt lukukokemus on erittäin mukava, niin entäs sitten.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Tuo pages hämmentää,latasin sen ipadille ja en ainakaan minä löydä mitään mahdollisuutta tallentaa dokumenttia????
Mitä ihmettä,eihän täs ole mitään järkeä jos tekemiään dokumenttejä ei voi tallentaa?
Ps:vähän ohi aiheen mutta onko joku keksinyt järkevää ja ennenkaikkea helppoa tapaa tuoda, konvertoida tms youtube videoita netistä?pidempi reissu tulossa ja takapenkkiläisille olis hyvä ladata muumeja tms ipadille.käytössäni on myös imac mutta olen täysin uusi mac käyttäjä joten vinkit olisi hyvä apu.
Viimeksi muokannut macleka, 27.7.2010 klo 0.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
macleka kirjoitti:Tuo pages hämmentää,latasin sen ipadille ja en ainakaan minä löydä mitään mahdollisuutta tallentaa dokumenttia????
Mitä ihmettä,eihän täs ole mitään järkeä jos tekemiään dokumenttejä ei voi tallentaa?
Ps:vähän ohi aiheen mutta onko joku keksinyt järkevää ja ennenkaikkea helppoa tapaa tuoda, konvertoida tms youtube videoita netistä?pidempi reissu tulossa ja takapenkkiläisille olis hyvä ladata muumeja tms ipadille.käytössäni on myös imac mutta olen täysin uusi mac käyttäjä joten vinkit olisi hyvä apu.
Jailbreak ja Cydiasta Yourtube, niin saa ladattua videoita suoraan iPadille. Muitakin tapoja varmasti on, mutta näin mielestäni helpoimmalla
macleka kirjoitti:Tuo pages hämmentää,latasin sen ipadille ja en ainakaan minä löydä mitään mahdollisuutta tallentaa dokumenttia????
Jailbreak ja Cydiasta Yourtube, niin saa ladattua videoita suoraan iPadille. Muitakin tapoja varmasti on, mutta näin mielestäni helpoimmalla
Tässä(kin) olen minä aivan noviisi ja pakko on tiedustella, että miten tuo menee, jos yrittäisi tehdä saman (lasten) DVD-elokuvalle / DVD-sarjalle, jonka on RipIt-softalla tuonut ensin Macille? Onko jokin softa, jolla voin katsella tuota pätkää suoraan iPadilla? Vai konvertointi jollakin? Tässä olisi iloinen sekä isi että tyttö, jos saataisiin tähän vastaus, nimimerkillä isille vähän Deadwoodia ja tytölle Late Lammasta
- 15 tuuman MacBook Pro Retina 2.5GHz 16GB 512GB (matkalla, toistaiseksi 2011 13 tuuman MBP)
- iPhone 5 64 Gt
- iPad Mini 64Gt WIFI + 3G
Tässä(kin) olen minä aivan noviisi ja pakko on tiedustella, että miten tuo menee, jos yrittäisi tehdä saman (lasten) DVD-elokuvalle / DVD-sarjalle, jonka on RipIt-softalla tuonut ensin Macille? Onko jokin softa, jolla voin katsella tuota pätkää suoraan iPadilla? Vai konvertointi jollakin? Tässä olisi iloinen sekä isi että tyttö, jos saataisiin tähän vastaus, nimimerkillä isille vähän Deadwoodia ja tytölle Late Lammasta
Olen käyttänyt Macbookissa ohjelmaa nimeltä Tipard Studio, sillä saa kätevästi DVD:t ripattua esim. iPhone-formaattiin. Sieltä löytyy varmaan iPadillekin sopiva resoluutio. Olen saamassa iPadin viikon sisällä ja testailen sitten toimivuutta...
Mailia kirjoitti:
Jep. Kakkossukupolvessa on luultavasti Retina-näyttö isommassa koossa ja vähän lisää jerkkua konepellin alla. Jos nyt lukukokemus on erittäin mukava, niin entäs sitten.
Retinaa on turha venaa iPadiin ihan pian. Ittekkin kelailin samaa mutta kun asiaa kelaa tarkemmin niin tuo näyttö tarkottaisi paria kriittistä asiaa sillä Retina tuplaisi resoluution.
1. Tuoreet Appsit menis uusiks uuden resoluution myötä (vrt iphone apps to ipad) sillä skaalaaminen tuottaa suttusta jälkeä
2. Akun kesta pieninisi huomattavasti sillä tupla resson pyörittäminen vaatii enemmä tehoja (varsinkin 3d peleissä) - eli myös prossua pitäis päivittää jottei toiminta hidastuisi (jälleen akun keston kustannuksella)
3. ipadin hinta on suurin este sille että laitteesta (ipodin tyyliin) jokatalouden lukulaite/tabletti eli hintaa pitäis saada ennemminkin alas kuin nostaa entisestään - retina panelit ku varmasti nostais hintaa
Lisäksi tässä nykyisessä näytössä ei ole mitää vikaa enkä nä miksi se pitäisi päivittää ylläolevien asioden kustannuksella.
Editit: typoa ja kieliasua
Viimeksi muokannut IIIMacci, 27.7.2010 klo 10.31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Handbrake toimii hyvin ja siihen iPad paketti http://lifehacker.com/5572037/handbrake ... r-iphone-4 <--tuosta. Lisätään vielä ohjelma, jolla itse varmuuskopioin dvd-elokuvani. Eli Mac DVDRipper pro, varmuuskopiointi tulos tähän mennessä 100%! Ohjelma on maksullinen(5 ilmaista testi rippiä)!
Viimeksi muokannut Esa66, 27.7.2010 klo 11.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se tallentaa ne automaagisesti ilman eri käskyä jos suljet appin tai vaihdat toiseen dokumenttiin.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
kilpikonna kirjoitti:Jos ostaa wi-fi ipadin, niin voihan iphonea käyttää modeemina? Jossain oli juttua ettei onnistuisi mutta eihän siinä olis mitään järkeä...
MyWi-softalla onnistuu mutta sen saa vain jailbreakattuun iPhoneen Cydiasta, tietääkseni.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
kilpikonna kirjoitti:Jos ostaa wi-fi ipadin, niin voihan iphonea käyttää modeemina? Jossain oli juttua ettei onnistuisi mutta eihän siinä olis mitään järkeä...
MyWi-softalla onnistuu mutta sen saa vain jailbreakattuun iPhoneen Cydiasta, tietääkseni.
Juuri näin, Ja akkukin taitaa tyhjentyä melkoisen vikkelästi.
Onko kukaan kokeillut tuota App storesta löytyvää softaa nimeltä Swedish Keyboard? Sen avulla luulisi suomenkin kirjoituksen sujuvan ääkkösineen hyvin...
Kuvan perusteella näyttäisi että mokoma viritys on vain tavallinen amerikkanäppäri lisättynä å, ä ja ö näppäimillä jotka ovat muiden kirjaimien yläpuolella. Mä ainakin odotan Suomen julkaisua, ei aihetta toimenpiteisiin. Ja nyt vuorostaan vaimo sanoi että tuo vempele vaikuttaa ihan lasten piirustustaululta... No niinhän se onkin! Niin ja sitten vielä sellainen pikku juttu: iPad on ihan pikkasen hyvä hakemaan langattomia - oma työläppäri on ihan kuutamolla talon ulkopuolella mutta iPefletti pysyy kolmella viivalla komeesti netissä! Alkaa ihan oikeasti tuntua siltä että tällä voi korvata läppärin jos talossa on toinen "oikea" tietokone jolla tehdään isot hommat.
Edit : älä laita kaikkien a-kirjaimien päälle niitä palloja
Viimeksi muokannut petroskaali, 27.7.2010 klo 19.18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Voi olla mielenkiintoista liittää toi Macig Trackpad iPadiin. Ei tule ruutuun sormenjälkiä mutta toisaalta jos ruudussa ei ole mitään kursoria, on aika vaikea tietää missä kohtaa sormi liikkuu. Mutta appsin sisällä tuo voi olla kätevä.
Psaikke kirjoitti:Mitä kokemuksia on muuten iPadin kuumenemisesta? Eli lämpiääkö laineilla?
Pari kertaa beachilla surfatessa on valittanut ylikuumenemisesta. Hetkeksi huilaamaan varjoon ja taas voi käyttää. Mutta ei siis pitkään suorassa auringonvalossa 28-30 asteen lämmössä mun kokemuksieni mukaan.
heximan kirjoitti:
Pistettiin iPad tilaukseen, onko tosiaan näin että Oulun DNA ei tarjoa mikro-simmiä? Hyvä matkanettitarjous siellä vielä näyttää olevan.
Ei vielä, vaikka puhelimessa asiakaspalvelu sanoi että viime viikolla on jo ollut microsimit liikkeissä ja pitäis löytyä kunhan vain marssii liikkeeseen. Ensi viikolla pitäisi niitä olla kuitenkin DNA:n omissa myymälöissä. Järjetöntä että myymälöihin ei voi asiakas soittaa ja kysyä onko heillä tavaraa, eikä tilata netistä. Pitää käydä myymälässä ja jättää soittopyyntö ja toivoa että muistavat palata asiaan.
No nyt myös Oulun DNA:lla löytyy micro-simmejä. Kävin itse Hallituskadun myymälästä äsken hakemassa matkanetillä varustettuna. Padi näyttää olevan tulossa Saksanmaalla.