Heippa!
Mulla ois kysymys kuvista, toivottavasti joku osais auttaa vähäsen. Kerrottakoon alkuun, etten ymmärrä juuri mitään pikseleistä yms, enkä liiemmälti koneistakaan. Olen kuitenkin ottanut digikamerallani kuvia, joita olen sitten siirrellyt tälle muutaman vuoden vanhalle macbookilleni, ja näitä samoja kuvia olen siirrellyt myös pöytäkoneelleni mikä on tavallinen pc windows xp:llä. Ugh, tätä on vähän vaikea selittää, mutta jos siirrän kuvan tälle macbookille niin ne kuvat menevät automaattisesti iPhoho ohjelmaan ja siellä niitä yleensä katselen koko näytön kokoisina ja ovat teräviä ihan koko näytön kokoisina. Mutta jos lähetän näitä kuvia sähköpostilla, tai laitan facebookiin niin kuvista tulee todella pieniä, vain vähän postimerkkiä isompia. Alkuun luulin että mun kamerassa on jotain vikaa, mutta sitten siirsin aivan samoja kuvia pöytäkoneelle ja lähetin niitä sieltä sähköpostilla ja laitin niitä sieltä facebookiin niin sitten ne olivat jo paljon isompia. Lisäksi olen yhdellä kirjeystävät sivulla, ja kun lataan kuvia sinne macilla niin kuvat ovat taas kerran tosi pieniä mutta pöytäkoneelta ladattuna saman kokoisia kuin muillakin. En ymmärrä yhtään miksi niistä kuvista tulee niin pieniä jostain aivan käsittämättömästä syystä. Katsoin äsken tällä macbookilla yhtä kuvaa esikatselussa koko näytön kokoisena ja sitten klikkasin sitä todellinen koko kohtaa ja sitten se kuva juuri meni tosi pieneksi. Kokeilin sekä safarilla että firefoxilla, sama juttu molemmilla. Onko muilla ollut tämmöistä "ongelmaa"?
Kuvista tulee tosi pieniä macissa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvista tulee tosi pieniä macissa
Viesti Kirjoittaja terhips »
-
Re: Kuvista tulee tosi pieniä macissa
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Latailet varmaan vahingossa kuvien esikatseluversioita. Kokeile raahata iPhoto ohjelmasta kuva työpöydälle ja siitä sitten johonkin käyttöön - vai teetkö niin nytkin.?
Mikä kone(perus macbook), käyttiksen versio (10.6.4) ja kameran merkki&malli (canon ixus 90)?
Mikä kone(perus macbook), käyttiksen versio (10.6.4) ja kameran merkki&malli (canon ixus 90)?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kun valitset kuvan sähköpostilla lähetettäväksi, sun on ensiksi valittava minkä kokoisena haluat sen lähettää. Eli valinta on sinun.
Jos lataat kuvia Facebookiin, ne kuvat on tarkoitettu VAIN Facebookissa katsottaviksi eli ne ovat pieniä.
Jos lataat kuvia Facebookiin, ne kuvat on tarkoitettu VAIN Facebookissa katsottaviksi eli ne ovat pieniä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
... muttei kai sentään postimerkin kokoisia...MacFinn kirjoitti:Kun valitset kuvan sähköpostilla lähetettäväksi, sun on ensiksi valittava minkä kokoisena haluat sen lähettää. Eli valinta on sinun. Jos lataat kuvia Facebookiin, ne kuvat on tarkoitettu VAIN Facebookissa katsottaviksi eli ne ovat pieniä.
-
Viesti Kirjoittaja terhips »
KIITOS NeliX4!!!! Kokeilin tota et raahaan kuvan iPhotosta ekana työpöydälle, ja se toimii!!! Eli oon siirrelly tähän asti jotain esikatselukuvia! Aivan mahtavaa, ihan miljoonasti kiitoksia, toi ongelma ratkes nyt kertaheitollaNeliX4 kirjoitti:Latailet varmaan vahingossa kuvien esikatseluversioita. Kokeile raahata iPhoto ohjelmasta kuva työpöydälle ja siitä sitten johonkin käyttöön - vai teetkö niin nytkin.?

-
Ole hyvä ja kiitos itsellesi.
Uudessa iPhotossa on myös tuki suoraan Facebookille.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka