Spekulaatio iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: Spekulaatio iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepak
Viesti Kirjoittaja Roctober »
http://www.iltalehti.fi/digi/2010072812104005_du.shtml
"Salamyhkäisyys Applen laitteiden ympärillä on tuttua, mutta myyntiajankohdan vahvistuksen alkaa saada jo koomisia piirteitä. Sonera noudattaa Applen ohjeita ja joutuu toimimaan niiden mukaisesti. Näin ollen kyse ei ole välttämättä Soneran viivyttelystä."
Näin olen tämän itsekin järkeillyt, Applen sanelemat myyntisäännöt ovat niin naurettavan tiukat, että ne johtavat tällaisiin koomisuuksiin. Monet ovat toivoneet DNA:ta iPhonen toimittajaksi - voin vain kuvitella minkälainen sotku siellä olisi syntynyt kun vuokratyövoimaa olevat pätkätyöläiset olisivat vasemmalla kädellä tämän koko sopan hoitaneet... Voipi olla että myyntilupa olisi kattanut sen ensimmäisen erän ja se olisi ollut siinä.
-
Viesti Kirjoittaja jarnov »
Elikkä voidaan todeta, että puhelinta ei saa kuin pääkaupunkiseudulla?inf kirjoitti:... Applen tiedotteesta, vaan siitä että tectorin toimitusjohtaja oli puhunut ohi suun, ja paljastanut että laitteita myydään perjantaina klo 7 alkaen lasipalatsille.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Taidat puhua nyt 3Gs:n julkkareista. Geetä sai vain noilla alkuun, joskus marras-joulukuussa tuli myyntiin normipaketeillainf kirjoitti:Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olin siellä Soneran 3G julkkaritilaisuudessa ostamassa luuria, ja kyllä tuota Minun Sonera pakettia sai ihan kiltisti myös sieltä.teuvvo kirjoitti: 3G:tä myytiin kaksi vuotta sitten aluksi kolmella liittymällä, iPhone Small, Medium ja Large. Small kuukausihinta oli jotain 25€, mutta puhelimesta joutui hankittaessa maksamaan muistaakseni nelisen sataa. Medium 52€/kk ja 200€, Large oisko ollu 75€ ja ei aloitusmaksua?
Tuo 1,99€/kk mahdollisuus tuli vasta myöhemmin, joka allekirjoittanutta syvästi sapetti. Medium-pakettia ei tietenkään saanut vaihtaa kesken sopimuskauden.
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.vesku kirjoitti:Taidat puhua nyt 3Gs:n julkkareista. Geetä sai vain noilla alkuun, joskus marras-joulukuussa tuli myyntiin normipaketeillainf kirjoitti:Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olin siellä Soneran 3G julkkaritilaisuudessa ostamassa luuria, ja kyllä tuota Minun Sonera pakettia sai ihan kiltisti myös sieltä.teuvvo kirjoitti: 3G:tä myytiin kaksi vuotta sitten aluksi kolmella liittymällä, iPhone Small, Medium ja Large. Small kuukausihinta oli jotain 25€, mutta puhelimesta joutui hankittaessa maksamaan muistaakseni nelisen sataa. Medium 52€/kk ja 200€, Large oisko ollu 75€ ja ei aloitusmaksua?
Tuo 1,99€/kk mahdollisuus tuli vasta myöhemmin, joka allekirjoittanutta syvästi sapetti. Medium-pakettia ei tietenkään saanut vaihtaa kesken sopimuskauden.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
onko tektorin lasipalatsin liike auki 30/7 klo 7. onko kukaan soittanut sinne ja kysynyt tätä?
-
Viesti Kirjoittaja olpo »
Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.-skit kirjoitti:Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.vesku kirjoitti:Taidat puhua nyt 3Gs:n julkkareista. Geetä sai vain noilla alkuun, joskus marras-joulukuussa tuli myyntiin normipaketeillainf kirjoitti:Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olin siellä Soneran 3G julkkaritilaisuudessa ostamassa luuria, ja kyllä tuota Minun Sonera pakettia sai ihan kiltisti myös sieltä.teuvvo kirjoitti: 3G:tä myytiin kaksi vuotta sitten aluksi kolmella liittymällä, iPhone Small, Medium ja Large. Small kuukausihinta oli jotain 25€, mutta puhelimesta joutui hankittaessa maksamaan muistaakseni nelisen sataa. Medium 52€/kk ja 200€, Large oisko ollu 75€ ja ei aloitusmaksua?
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Tulee ympärisuomeen nou hätä. ja ajankohta sama, tectorin myymälä on vain lasipalatsissa joten toki siitä puhui omassa haastattelussaanjarnov kirjoitti:Elikkä voidaan todeta, että puhelinta ei saa kuin pääkaupunkiseudulla?inf kirjoitti:... Applen tiedotteesta, vaan siitä että tectorin toimitusjohtaja oli puhunut ohi suun, ja paljastanut että laitteita myydään perjantaina klo 7 alkaen lasipalatsille.

-
Viesti Kirjoittaja jarnov »
Olisi kiva saada puhelin kummiskin jo Sonispherelle. 720p videokamera oisi nimittäin ihan jees.Mäksä kirjoitti:Tulee ympärisuomeen nou hätä. ja ajankohta sama, tectorin myymälä on vain lasipalatsissa joten toki siitä puhui omassa haastattelussaanjarnov kirjoitti:Elikkä voidaan todeta, että puhelinta ei saa kuin pääkaupunkiseudulla?inf kirjoitti:... Applen tiedotteesta, vaan siitä että tectorin toimitusjohtaja oli puhunut ohi suun, ja paljastanut että laitteita myydään perjantaina klo 7 alkaen lasipalatsille.
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
kyllä minäkin tuon 3G sain Minun Soneran kanssa silloin pari vuotta sitten enkä mitään valmispakettia ole ikinä hankkinut tai joutunut valitsemaanolpo kirjoitti:Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.-skit kirjoitti: Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.
-
Mutta et varmasti heti ekana päivänä, koska siinä meni jokunen kuukausi ennen ku sai Minun Soneralla.Mansku kirjoitti:kyllä minäkin tuon 3G sain Minun Soneran kanssa silloin pari vuotta sitten enkä mitään valmispakettia ole ikinä hankkinut tai joutunut valitsemaanolpo kirjoitti:Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.-skit kirjoitti: Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Kyllä varmasti sai. Tämä siis sieltä soneran 3G:n julkistustilaisuudesta silloin yöllä lasipalatsin aukiolla. otin silloin uuden liittymän 1.99e/kk ilman mitään palveluita.olpo kirjoitti:Mutta et varmasti heti ekana päivänä, koska siinä meni jokunen kuukausi ennen ku sai Minun Soneralla.Mansku kirjoitti:kyllä minäkin tuon 3G sain Minun Soneran kanssa silloin pari vuotta sitten enkä mitään valmispakettia ole ikinä hankkinut tai joutunut valitsemaanolpo kirjoitti:Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.-skit kirjoitti: Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.
-
Hmm.. Okei.. Mut Soneran liikkeistä ei ainakaan saanu parin ekan kuukauden aikana.inf kirjoitti: Kyllä varmasti sai. Tämä siis sieltä soneran 3G:n julkistustilaisuudesta silloin yöllä lasipalatsin aukiolla. otin silloin uuden liittymän 1.99e/kk ilman mitään palveluita.

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Höpö höpö, mulla on 3G ja Minun Sonera-liittymä, tilattu 15.7.2008 ja ihan Porin liikkeestä ostin.olpo kirjoitti:
Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.
-
Viesti Kirjoittaja Tom66 »
-
Viesti Kirjoittaja ismo99 »
Kyllä sai. Ostin iphone 3G:n 11.7.2008 toisin sanonuttuna, noudin ennakko varatun luurin soneran liikkeestä samana päivänä, kun se suomeen tuli. Liittymä oli nimenomaan minun sonera 1,99e / kk. Maksoin puhelimen käteisellä.olpo kirjoitti:Mutta et varmasti heti ekana päivänä, koska siinä meni jokunen kuukausi ennen ku sai Minun Soneralla.Mansku kirjoitti:kyllä minäkin tuon 3G sain Minun Soneran kanssa silloin pari vuotta sitten enkä mitään valmispakettia ole ikinä hankkinut tai joutunut valitsemaanolpo kirjoitti:Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.-skit kirjoitti: Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.
Voisiko olla, että osamaksulla ei saanut minun sonera pakettia?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Niin tosiaan, tuon sai vain jos maksoi laitteen kerralla heti.ismo99 kirjoitti:
Kyllä sai. Ostin iphone 3G:n 11.7.2008 toisin sanonuttuna, noudin ennakko varatun luurin soneran liikkeestä samana päivänä, kun se suomeen tuli. Liittymä oli nimenomaan minun sonera 1,99e / kk. Maksoin puhelimen käteisellä.
-
Niin taisi ollakkin. No ei nyt 2v takaisia asioita voi muistaa..inf kirjoitti:Niin tosiaan, tuon sai vain jos maksoi laitteen kerralla heti.ismo99 kirjoitti:
Kyllä sai. Ostin iphone 3G:n 11.7.2008 toisin sanonuttuna, noudin ennakko varatun luurin soneran liikkeestä samana päivänä, kun se suomeen tuli. Liittymä oli nimenomaan minun sonera 1,99e / kk. Maksoin puhelimen käteisellä.

-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Onko tällä mitään väliä miten asiat olivat tuolloin? Eihän se varsinaisesti tarkoita, että sama tilanne olisi nyt.olpo kirjoitti:Niin taisi ollakkin. No ei nyt 2v takaisia asioita voi muistaa..inf kirjoitti:Niin tosiaan, tuon sai vain jos maksoi laitteen kerralla heti.ismo99 kirjoitti:
Voisiko olla, että osamaksulla ei saanut minun sonera pakettia?Sitä ei saanut paloteltua kk-maksuihin, mutta kerta laakilla sai.
-
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Mutta: pystyikö 3Gs:ää ottamaan vuoden sopimuksella heti myynnin alettua? Nythän sitä ainakin pystyy. Henkilökohtaisesti olin ajatellut, että nappaan iPhone 4:n Minun Sonera liittymällä ja vuoden sopimuksella. Breikkaan luurin, kunhan sellainen saadaan väsättyä ja pyytäisin Soneralta vuoden kuluttua virallisen purun.
Vai ei kai ne pysty pakottamaan 2 vuoden lukitusta, jos luuri on myyty vuoden sopparilla.
Tosin kukaan ei varmaan tässä vaiheessa tiedä varmaksi, saako 4:sta myös vuoden sopparilla..
-
Viesti Kirjoittaja junskeri »
Eiköhän sitä saa. (Muistanko ihan päin honkia jos väitän, että nykyään on laki joka velvoittaa tarjoamaan kytkyn myös 12kk sopparilla?)LariFari kirjoitti: Tosin kukaan ei varmaan tässä vaiheessa tiedä varmaksi, saako 4:sta myös vuoden sopparilla..
Anyway, jos sulla on 12kk sopimuksella puhelin niin tottahan toki se silloin 12kk jälkeen puretaan sim-lukosta, eikä 24kk.
-
Juuri näin. Laki velvoittaa, joten kyllä saa.junskeri kirjoitti:Eiköhän sitä saa. (Muistanko ihan päin honkia jos väitän, että nykyään on laki joka velvoittaa tarjoamaan kytkyn myös 12kk sopparilla?)LariFari kirjoitti: Tosin kukaan ei varmaan tässä vaiheessa tiedä varmaksi, saako 4:sta myös vuoden sopparilla..
Anyway, jos sulla on 12kk sopimuksella puhelin niin tottahan toki se silloin 12kk jälkeen puretaan sim-lukosta, eikä 24kk.
Edit: hidas

-
Viesti Kirjoittaja inf »
Laki velvoittaa tarjomaan myös vuoden soppareita.junskeri kirjoitti:Eiköhän sitä saa. (Muistanko ihan päin honkia jos väitän, että nykyään on laki joka velvoittaa tarjoamaan kytkyn myös 12kk sopparilla?)LariFari kirjoitti: Tosin kukaan ei varmaan tässä vaiheessa tiedä varmaksi, saako 4:sta myös vuoden sopparilla..
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
Vahvistan, että myös 3G:tä sai heti julkaisupäivänä tuolla 1,99€/kk.
Ei saanut. 3GS sai, mutta 3G sai ainoastaan niillä paskoilla paketeilla.
Ihme jengiä. Jos sanon omakohtaisella kokemuksella ostaneeni 11.7.2008 iPhone 3G:n Soneran kaupasta Kampista, niin miksi kiistät tämän? Otin tuon 1.99€/kk liittymän ja maksoin puhelimen samantien, jonka jälkeen törkkäsin työliittymän sisään. Piste.Mutta et varmasti heti ekana päivänä, koska siinä meni jokunen kuukausi ennen ku sai Minun Soneralla.
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Tuossahan ei kannata pitää kuin 6kk, jonka jälkeen ottaa samalle liittymälle jonkun 1e/kk maksavan luurin vuodeksi vaikkapa, ja saat jo 6kk jälkeen lukot auki ilman sakkomaksujaLariFari kirjoitti:Saattaapi olla, että asiasta on ollut jo useampaankin kertaan juttua.
Mutta: pystyikö 3Gs:ää ottamaan vuoden sopimuksella heti myynnin alettua? Nythän sitä ainakin pystyy. Henkilökohtaisesti olin ajatellut, että nappaan iPhone 4:n Minun Sonera liittymällä ja vuoden sopimuksella. Breikkaan luurin, kunhan sellainen saadaan väsättyä ja pyytäisin Soneralta vuoden kuluttua virallisen purun.
Vai ei kai ne pysty pakottamaan 2 vuoden lukitusta, jos luuri on myyty vuoden sopparilla.
Tosin kukaan ei varmaan tässä vaiheessa tiedä varmaksi, saako 4:sta myös vuoden sopparilla..
-
Viesti Kirjoittaja hackzell »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka