Onpa erikoista. Vaihdettuani soneran liittymän saunalahteen tulee tuo viesti aina puhelun saapuessa. Ja puhelun jälkeen pitää painaa "ok" popupissa jossa sama teksti. Todella ärsyttävää. Onko kukaan muu joutunut kestämään samaa? Miten tuosta pääsee eroon?
Joku ehdotti että johtuu siitä että saunalahti roamaa elisan linjoilla. En oikein usko sillä soneran liittymällä ei tuota viestiä tullut ulkomailla jolloin sonera roamas kenen linjoilla milloinkin.
/Jari
Viimeksi muokannut jjari, 26.7.2010 klo 17.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miru kirjoitti:Johtuu yleensä siitä, että sulla on multisim. Ei pääse eroon ilman JB:tä.
Ja tämä on tällä hetkellä ainoa ratkaisu iOS4:n kanssa. 3.x -softalla onnistui kikkailu .ipcc-tiedoston kanssa, iOS4 ei sitä hyväksy.
Minä jo 4.0.1:n jälkeen luulin että tuo olisi korjaantunut mutta ilmeisesti en vaan huomannut sitä parin puhelun yhteydessä. Ja tuskinpa Apple tuollaista korjaa niin kauan kun se ei vaikuta AT&T:n asiakkaisiin.
jjari kirjoitti:Pääsi eroon kun vaihto tikun ja puhelimen kortit keskenään
Siis liittymän "kakkoskortin" puhelimeen ja ykkösen siihen mobiililaajakaistalaitteeseen? Toimiiko se ihan heittämällä?
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Joo ja ongelma poistuikin vain puoliksi. Puhelun tullessa ei tule enää tekstiä mutta puhelun jälkeen pitää edelleen hyväksyä tuo perhanan ikkuna. Pitääpä soittaa huomenissa saunikselle.
kallekilponen kirjoitti:Ei siihen taida sauniksellekaan soitto auttaa. Kaikille (myös allekirjoittaneelle) tuo sama tulee, kunnes saadaan iOS4+saunalahti yhteensopiva IPCC...
PS. Kannattaa noista multisimeistä muistaa, että tekstarit tulevat vain ykköskorttiin liittymän varsinaisella numerolla.
Jep, ei tullu tekstarit enää, piti vaihtaa kortit taas... Mulla on niin vähän käyttöä tulle nettitikulle ja multisimille että saavat vaikka poistaa sen käytöstä. Se tulikin kaupan tekijäisinä joten ei sillä niin väliä.
kallekilponen kirjoitti:Ei siihen taida sauniksellekaan soitto auttaa. Kaikille (myös allekirjoittaneelle) tuo sama tulee, kunnes saadaan iOS4+saunalahti yhteensopiva IPCC...
PS. Kannattaa noista multisimeistä muistaa, että tekstarit tulevat vain ykköskorttiin liittymän varsinaisella numerolla.
Saahan ne tekstarit ja mms viestit siirrettyä mihin tahansa multisim korttiin.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
Saahan ne tekstarit ja mms viestit siirrettyä mihin tahansa multisim korttiin.
Mitenkä ?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Academican (Elisan verkko) peruspaketti-liittymä otettu käyttöön tänään iPhone 3G:ssä. Päivän aikana on tullut kaksi kertaa ilmoitus; "Saapuva puhelu siirretty". Mitä tämä tarkoittaa? Vastaamattomia puheluita ei näy ja normaalisti olen vastannut puhelimeen n. 4 kertaa tämän päivän aikana.
Viimeksi muokannut iMika, 28.7.2010 klo 19.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Liitetty viesti olemassa olevaan ketjuun.
CamoN kirjoitti:Tällä hetkellä takuuvarmaa lääkettä tuohon ei ole. Johtuu ainakin dna:lla ja Saunalahdella siitä, että ovat "vuokralla" toisen operaattorin verkossa eikä niille ole mahdollista asettaa omaa ipcc-tiedostoa iOS4:n kanssa.
Itsekin olen huomannut saman Saunalahden liittymällä ja vanhassa 3GS ja nyt uudessa 4:ssä sama "ongelma". Kenenkäs verkossa Dna on muka vuokralla??? Kaikilla kolmellahan on omat verkot (TeliaSonera, Elisa ja Dna).
CamoN kirjoitti:Tällä hetkellä takuuvarmaa lääkettä tuohon ei ole. Johtuu ainakin dna:lla ja Saunalahdella siitä, että ovat "vuokralla" toisen operaattorin verkossa eikä niille ole mahdollista asettaa omaa ipcc-tiedostoa iOS4:n kanssa.
Itsekin olen huomannut saman Saunalahden liittymällä ja vanhassa 3GS ja nyt uudessa 4:ssä sama "ongelma". Kenenkäs verkossa Dna on muka vuokralla??? Kaikilla kolmellahan on omat verkot (TeliaSonera, Elisa ja Dna).
Kahden sivun pituista ketju ei ikinä kannata lukea läpi asti, menee liikaa aikaa.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Ongelma ratkaistu! Otetaan vain multisim pois käytöstä Sitten ei toimi mokkulan sim mutta elämä on. En mä sitä onneks edes tarvitse, en olisi sitä ottanutkaan ellei olisi tullut kaupan päälle...
jjari kirjoitti:Ongelma ratkaistu! Otetaan vain multisim pois käytöstä Sitten ei toimi mokkulan sim mutta elämä on. En mä sitä onneks edes tarvitse, en olisi sitä ottanutkaan ellei olisi tullut kaupan päälle...
Kyse siis EI ole mistään roamingjutuista!
Onko ongelma vain kun mokkulan Sim on aktivoitu "eli päällä"?
Vai onko kokoajan?
Eikö tämä ratkea siten, että käy pyytämässä mokkulalle toisen liittymän?
Itsellä Saunalahdella myös tupla-sim.
jjari kirjoitti:Ongelma ratkaistu! Otetaan vain multisim pois käytöstä Sitten ei toimi mokkulan sim mutta elämä on. En mä sitä onneks edes tarvitse, en olisi sitä ottanutkaan ellei olisi tullut kaupan päälle...
Vai onko kokoajan?
Ongelma on vain kun sim on aktivoitu. Tietenkin voit ottaa mokkulalle toisen liittymän ja ongelma on poissa. Mutta se toinen liittymä maksaa myös datamaksut, sitä et saa samaan datapakettiin puhelimen simmin kanssa.
Vai onko kokoajan?
Ongelma on vain kun sim on aktivoitu. Tietenkin voit ottaa mokkulalle toisen liittymän ja ongelma on poissa. Mutta se toinen liittymä maksaa myös datamaksut, sitä et saa samaan datapakettiin puhelimen simmin kanssa.
No höh.
Sain tosiaan tohon Nopsan kaupan päälle mokkulan 2:ksi vuodeksi.
Menen huomenna puhumaan Saunalahdelle tästä jos kerkiän, eiköhän joku ratkaisu saada