iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
Viesti Kirjoittaja Kryptos »
Tämä taas on huono vaihtoehto minulle, koska nykyisessä liittymäsopimuksessani on mm. rajoittamaton data maksiminopeudella (se tarjous joka aikanaan oli), ja tällaista ei Soneralta enää saa. En halua luopua rajoittamattomasta datasta, vaikka nykyinen käyttöhistoria osoittaa, että giga kuussa näyttäisi riittävän. On kuitenkin hyvä kun tietää, ettei datarajojen paukkumista tarvitse pelätä.
Maksoin 3GS:n vielä aikanaan kerralla pois, joten nyt maksan vain liittymää. Saisin siis luurin operaattorivapaaksi, koska olen ollut asiakkaana yli 6kk ja luuri on maksettu. Tuntuu vaan pöllöltä, etten voi yksinkertaisesta vaihtaa luuria, vaan koko liittymäsopimus pitää uusia ja aloittaa ns. alusta. Käytäntö jurppii, mutta minkäs teet.
Tästä syystä hommaankin sitten iPhone 4:n operaattorivapaana jostain, esim. UK:sta, jossa minulla on tuttuja. Se lienee ainoa tapa saada iPhone 4, ja säilyttää nykyinen liittymä rajoittamattomalla datalla sopimuskauden loppuun. Sitten onkin aika vaihtaa operaattoria.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Onhan hyvä, että puolustat työnantajaasi ja etsit siitä positiivisia piirteitä, kun muut eivät niitä tunnu löytävän. Mutta olet varmaan tämänkin päivän aikana näistä ketjuista ymmärtänyt, että kansa äänestää kukkarollaan.
Minut Sonera sai aikoinaan lopettamaan ns. isänmaallisuus-sopimuksen (Nokia + Sonera) siirtymällä puhelun avausmaksuun. Eikä niistä paketeista löydy edelleenkään minun käyttöprofiiliin sopivaa liittymää. Toisilta liittymäntarjoajilta löytyy huomattavasti parempia (jopa puhe & teksti & 2xdata), joten onko ihme, ettei Sonera kiinnosta? Ja se "isänmaallisuuskin" meni jo aikoja sitten Telian kautta…
-
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Kyllä nyt pitäisi saada hankittua iPhone 4 ja pitää sama Minun Sonera "Unlimited Data" liittymä, mikä on ollut (tietenkin diiliin uudet 12/24kk kytkyä), muuten olisi aika kuspää touhua Soneralta.Kryptos kirjoitti:3GS kytkyä jäljellä ensi vuoden elokuuhun saakka, ja haluaisin vaihtaa iPhone 4:een, mutta homma ei onnistukaan niin kuin olin ajatellut. Olin ymmärtänyt väärin, mutta silti käytäntö tuntuu pöllöltä. Luulin, että voisin kesken sopparikautta vaihtaa luuria, jolloin vain liittymäsopimuskausi jatkuisi loppuun, mutta jos otan Soneralta iPhone 4:n, niin myös liittymäsopimus tehdään uusiksi, joko 12 tai 24 kk. No, sitä kai se kytky tarkoittaa.
Tämä taas on huono vaihtoehto minulle, koska nykyisessä liittymäsopimuksessani on mm. rajoittamaton data maksiminopeudella (se tarjous joka aikanaan oli), ja tällaista ei Soneralta enää saa. En halua luopua rajoittamattomasta datasta, vaikka nykyinen käyttöhistoria osoittaa, että giga kuussa näyttäisi riittävän. On kuitenkin hyvä kun tietää, ettei datarajojen paukkumista tarvitse pelätä.
Maksoin 3GS:n vielä aikanaan kerralla pois, joten nyt maksan vain liittymää. Saisin siis luurin operaattorivapaaksi, koska olen ollut asiakkaana yli 6kk ja luuri on maksettu. Tuntuu vaan pöllöltä, etten voi yksinkertaisesta vaihtaa luuria, vaan koko liittymäsopimus pitää uusia ja aloittaa ns. alusta. Käytäntö jurppii, mutta minkäs teet.
Tästä syystä hommaankin sitten iPhone 4:n operaattorivapaana jostain, esim. UK:sta, jossa minulla on tuttuja. Se lienee ainoa tapa saada iPhone 4, ja säilyttää nykyinen liittymä rajoittamattomalla datalla sopimuskauden loppuun. Sitten onkin aika vaihtaa operaattoria.
Unlimited Datasta siirtyminen johonkin 1000Mt rajoitukseen ja maksaa vielä enemmän siitä ei ole mitään järkeä. Siinä vaiheessa jää iPhone 4 hyllyyn.
-
Viesti Kirjoittaja joonas »
-
Ainoastaan uusille asiakkaille tehty vain helpoksi, niille siis vain jotka haluavat uuden puhelinnumeron ja Soneran liittymän.
On se niin väärin!
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Näin minullekkin on pariinkin kertaan sanottu, et kaik samat saa säilymään mitä jo on, vain puhelin vaihtuujoonas kirjoitti:Sain myymälässä sellaista tietoa, että iPhone 4 voidaan yhdistää nykyiseen sopimukseen (pituutta tulee tietenkin se 12 tai 24kk) ja samalla entinen puhelin erääntyy seuraavassa laskussa.
-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Re: iPhone 4
Viesti Kirjoittaja unn »
Luin viimeisimpiä sivuja, mutta ei tullut vastausta ehkä tähän useastikin esitettyyn kysymykseen, pelkkä kyllä tai ei riittää vastaukseksi:
Eli jos tilaan iPhone 4 -puhelimen Minun Sonera -liittymällä esimerkiksi 12kk kytkyllä maksaen koko puhelimen (600 euroa) kerralla, voinko lunastaa 6kk päästä puhelimen lukitsemattomana itselleni maksaen Minun Sonera -liittymän jäljelle jääneet kuukausimaksut (6kk) ja asentaa siihen esimerkiksi Elisan Micro-Sim -kortilla varustetun liittymän?
Vielä tuosta Minun Sonera -liittymästä; voinko kyseisen 6kk jälkeen muokata liittymästä pois esimerkiksi Netti-palvelun, jotta en joutuisi maksamaan loppuajalta kyseistä Nettiä?
Olisin erittäin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata kenties turhauttavankin useasti esiintyvään kysymykseen.
-juha
Edit: Äh, olisi pitänyt laittaa tuohon iPhone4 liittymä -keskusteluun..
Syy: Siirretty oikeaan ketjuun.
-
Näin sen kuuluisikin mennä, saas nährä, mutta säätöä tästä taas todennäköisesti tulee.Mäksä kirjoitti:Näin minullekkin on pariinkin kertaan sanottu, et kaik samat saa säilymään mitä jo on, vain puhelin vaihtuujoonas kirjoitti:Sain myymälässä sellaista tietoa, että iPhone 4 voidaan yhdistää nykyiseen sopimukseen (pituutta tulee tietenkin se 12 tai 24kk) ja samalla entinen puhelin erääntyy seuraavassa laskussa.
-
Kyllä edelleen joudun puolustamaan kytkyä...Ei mulla ainakaan työttömänä pienen lapsen isänä ole mahdollisuutta ostaa 1500 eurolla kahta puhelinta (minä+vaimo) suoraan rahalla, ainut joka tulee kyseeseen on "osamaksu", eli kytky...sillon ei paljon hinnasta voi itkeä jos ei suoraan ole rahaa ostaa, mennään vaan kiltisti soneralle jonottamaanNuvi kirjoitti:Eihän tuossa Soneran iPhone kytkyssä ole mitään järkeä eikä näin ollen ole rationalisesti puolusteltavissa. Suurin piirtein samaan hintaan saa tilattua lukottoman iPhonen brittien Apple storesta Suomeen kun Sonera rokottaa lukollisesta luurista varustettuna kahden vuoden kytkyllä. Eikö se kytkyn idea ole juuri se, että luurin saa tämän kautta edullisemmin? Niin se tuntuu toimivan muualla muttei näköjään Soneralla. Onnea Soneralle vaan avain vimosen päälle "hyvin" suunnitellusta hinnoitelustrategiasta.
-
Miten Sonera voi lähettää micro SIMin "samalla liittymällä" mikä on jo?
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
joo, voi hyvinnii olla, enhän minä sitä ole kieltänytkään. Korostan kuitenkin vielä, että Minun Sonera _ei_ ole "valmispaketti". (En ole matkapuhelinpuolella, mutta osaan lukeamcpekkis kirjoitti:Kommenttini Veskulle:
Onhan hyvä, että puolustat työnantajaasi ja etsit siitä positiivisia piirteitä, kun muut eivät niitä tunnu löytävän. Mutta olet varmaan tämänkin päivän aikana näistä ketjuista ymmärtänyt, että kansa äänestää kukkarollaan.
Minut Sonera sai aikoinaan lopettamaan ns. isänmaallisuus-sopimuksen (Nokia + Sonera) siirtymällä puhelun avausmaksuun. Eikä niistä paketeista löydy edelleenkään minun käyttöprofiiliin sopivaa liittymää. Toisilta liittymäntarjoajilta löytyy huomattavasti parempia (jopa puhe & teksti & 2xdata), joten onko ihme, ettei Sonera kiinnosta? Ja se "isänmaallisuuskin" meni jo aikoja sitten Telian kautta…
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Oikeesti, täällä on niin paljon kaikenlaista disinformaatiota, että ei niihin kukaan ehdi puuttua. Eniten suututtaa se, että aletaan asiakaspalvelija-parkoja haukkumaan, ikään kuin he asiaan vaikuttaisivat.
-
Asiakaspalvelijat saavat kehuja jos osaavat hommansa, risuja jos eivät osaa. Näin se vaan menee.vesku kirjoitti:joo, voi hyvinnii olla, enhän minä sitä ole kieltänytkään. Korostan kuitenkin vielä, että Minun Sonera _ei_ ole "valmispaketti". (En ole matkapuhelinpuolella, mutta osaan lukeamcpekkis kirjoitti:Kommenttini Veskulle:
Minut Sonera sai aikoinaan lopettamaan ns. isänmaallisuus-sopimuksen (Nokia + Sonera) siirtymällä puhelun avausmaksuun. Eikä niistä paketeista löydy edelleenkään minun käyttöprofiiliin sopivaa liittymää. Toisilta liittymäntarjoajilta löytyy huomattavasti parempia (jopa puhe & teksti & 2xdata), joten onko ihme, ettei Sonera kiinnosta? Ja se "isänmaallisuuskin" meni jo aikoja sitten Telian kautta…). Eikä mun kukkaro sano muutaman euron/kk hinnannousua tekemättömäksi paikaksi. Vertailukohtiahan meillä ei Suomessa syystä tai toisesta ole...
Oikeesti, täällä on niin paljon kaikenlaista disinformaatiota, että ei niihin kukaan ehdi puuttua. Eniten suututtaa se, että aletaan asiakaspalvelija-parkoja haukkumaan, ikään kuin he asiaan vaikuttaisivat.
Viime vuonna oli ainakin niin amatöörimäistä touhua Soneran asiakaspalvelijoilta, ettei mitään järkeä. Hehän vasta sitä disinformaatiota levittelivät.
-
Viesti Kirjoittaja oskariunit »
ei se liittymä fyysisesti ole sidottu mihinkään korttiin...JMaccos kirjoitti:Ainoa mutta on vain tuo micro SIM Soneralta, jos haluaa pitää saman liittymän.
-
Eli mites tuo homma sitten menee?oskariunit kirjoitti:ei se liittymä fyysisesti ole sidottu mihinkään korttiin...JMaccos kirjoitti:Ainoa mutta on vain tuo micro SIM Soneralta, jos haluaa pitää saman liittymän.
-
Viesti Kirjoittaja Laza »
Nousua on omassa tapauksessa 28%, 3GS 32GB maksaa 47e/kk ja tuo uusi samankokoinen 60e/kk. Tekee vuodessa 156 euroa enemmän, ja tässä tapauksessa kyllä jää nelonen hommaamatta.
Ei kai muissa maissa tällaisia hinnannousuja tapahtunut?
-
Viesti Kirjoittaja toz »
Norjan hinnat 610€/722&Edelleen Norjassa olisi tulossa myyntiin lukottomia Apple Authorized Resellereiden kautta: http://www.dinside.no/847910/her-er-pri ... nye-iphone
Kummallista jos Norja saa mutta Ruotti ja Suomi ei. Kakka.
-
JMaccos kirjoitti:Eli mites tuo homma sitten menee?oskariunit kirjoitti:ei se liittymä fyysisesti ole sidottu mihinkään korttiin...JMaccos kirjoitti:Ainoa mutta on vain tuo micro SIM Soneralta, jos haluaa pitää saman liittymän.
Voithan vaikka puhelimen varastus tilanteessa vain hakea uuden simkortin, ei se sen ihmeempää, sit operaattorin tietoihin vaihdetaan sun liittymälle simkortin numero jossa liittymä on...
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Ei tarvitse tietenkään vastata, mutta a) käytätkö Soneran liittymiä ja b) maksatko samoja hintoja kuin normaaliasiakkaat?vesku kirjoitti:Korostan kuitenkin vielä, että Minun Sonera _ei_ ole "valmispaketti". (En ole matkapuhelinpuolella, mutta osaan lukea). Eikä mun kukkaro sano muutaman euron/kk hinnannousua tekemättömäksi paikaksi. Vertailukohtiahan meillä ei Suomessa syystä tai toisesta ole...
Kävin klikkailemassa Minun Sonera -vaihtoehtoja, ja sain itselleni sellaisen 17,93 € / kk paketin. Suurin piirtein saman verran maksan Saunalahdelle. Mutta "50 min + 50 txt + lähes rajaton data yhteen laitteeseen" sijasta minulla on aina puhelut ja txt:t 0,069 sekä puhelut päivässä max. 0,99 sekä aivan rajaton data kahdella datayhteydellä.
Tämän takia täällä ihmiset haluavat lukottomia iPhoneja, enkä ihmettele.
-
Noh, sitten joskus kun itse menet töihin, saatat havaita, mistä se annettava (dis)informaatio tuleeJMaccos kirjoitti:Asiakaspalvelijat saavat kehuja jos osaavat hommansa, risuja jos eivät osaa. Näin se vaan menee.vesku kirjoitti:joo, voi hyvinnii olla, enhän minä sitä ole kieltänytkään. Korostan kuitenkin vielä, että Minun Sonera _ei_ ole "valmispaketti". (En ole matkapuhelinpuolella, mutta osaan lukeamcpekkis kirjoitti:Kommenttini Veskulle:
Minut Sonera sai aikoinaan lopettamaan ns. isänmaallisuus-sopimuksen (Nokia + Sonera) siirtymällä puhelun avausmaksuun. Eikä niistä paketeista löydy edelleenkään minun käyttöprofiiliin sopivaa liittymää. Toisilta liittymäntarjoajilta löytyy huomattavasti parempia (jopa puhe & teksti & 2xdata), joten onko ihme, ettei Sonera kiinnosta? Ja se "isänmaallisuuskin" meni jo aikoja sitten Telian kautta…). Eikä mun kukkaro sano muutaman euron/kk hinnannousua tekemättömäksi paikaksi. Vertailukohtiahan meillä ei Suomessa syystä tai toisesta ole...
Viime vuonna oli ainakin niin amatöörimäistä touhua Soneran asiakaspalvelijoilta, ettei mitään järkeä. Hehän vasta sitä disinformaatiota levittelivät.

Eihän täällä muuten tänä vuonnakaan tahdottu uskoa selevää suomea (eikä oikein vieläkään).
Missähän muuten irlantilaiset ja italialaiset hinnat viipyy? (Tää on ihan oikea kiinnostus siis). Italian Vodafonella näyttää 16 gigan malli maksavan kytkysopimuksella hieman enemmän kuin Soneralla, mutta Storen kytkyttömät??
-
Viesti Kirjoittaja gnlc »
Applen sivuille tulevat huomenna kun tulevat myyntiin (yleinen käytäntö kaikissa Applen tuotteissa, "ei myydä" ennenkuin tavaraa oikeasti myydään). PR sivuillahan ne hinnat jo mainittu.vesku kirjoitti: Noh, sitten joskus kun itse menet töihin, saatat havaita, mistä se annettava (dis)informaatio tuleeMutta helpointahan se toki on sille ravintoketjun alimmalle raivota, juu.
Eihän täällä muuten tänä vuonnakaan tahdottu uskoa selevää suomea (eikä oikein vieläkään).
Missähän muuten irlantilaiset ja italialaiset hinnat viipyy? (Tää on ihan oikea kiinnostus siis). Italian Vodafonella näyttää 16 gigan malli maksavan kytkysopimuksella hieman enemmän kuin Soneralla, mutta Storen kytkyttömät??
-
ok, näin se varmaan on. Aika operaatio noilta jälleenmyyjien sivuilta kyllä kaivaa. Vodafonella kyllä tyyristä.gnlc kirjoitti:Applen sivuille tulevat huomenna kun tulevat myyntiin (yleinen käytäntö kaikissa Applen tuotteissa, "ei myydä" ennenkuin tavaraa oikeasti myydään). PR sivuillahan ne hinnat jo mainittu.vesku kirjoitti: Noh, sitten joskus kun itse menet töihin, saatat havaita, mistä se annettava (dis)informaatio tuleeMutta helpointahan se toki on sille ravintoketjun alimmalle raivota, juu.
-
Re: iPhone 4
Viesti Kirjoittaja Mansku »
Tuo 6kk on vain minimiaika, jonka jälkeen voi aikaisintaan vaihtaa toiseen luuriin. Kytky uusitaan samalla eli liittymän kesto jatkuu vuodella vähintään. Vanhasta luurista lähtee kyllä lukko, mutta joku saman tasoinen luuri pitää tilalle. Pelkkä lunastaminen tarkoittaa sopimuksen purkua, josta 100e sakko, loput liittymän kkmaksut ja luurin+ovh erotus eli maanalaisen paikan kallis.unn kirjoitti:Hei,
Luin viimeisimpiä sivuja, mutta ei tullut vastausta ehkä tähän useastikin esitettyyn kysymykseen, pelkkä kyllä tai ei riittää vastaukseksi:
Eli jos tilaan iPhone 4 -puhelimen Minun Sonera -liittymällä esimerkiksi 12kk kytkyllä maksaen koko puhelimen (600 euroa) kerralla, voinko lunastaa 6kk päästä puhelimen lukitsemattomana itselleni maksaen Minun Sonera -liittymän jäljelle jääneet kuukausimaksut (6kk) ja asentaa siihen esimerkiksi Elisan Micro-Sim -kortilla varustetun liittymän?
-
Viesti Kirjoittaja whiteapple »

-
Viesti Kirjoittaja Crave »
HupsMuffe kirjoitti:Tänään?Crave kirjoitti:Onnittelut niille jotka tänään oman Nelosen saivat, ja samalla pahoittelut Soneran johdosta kun niiden hampaissa "kärsitte".Itse odottelen valkoista lukotonta versiota saapuvaksi ja sitten oma ihanaisen halpa Saunalahden liittymä sisään! Pointtina siis tämä vanha & tyhmä slogan; on vaan tyhmää maksaa liikaa. Kiitos ja anteeksi.
Ei kukaan tänään ole puhelinta saanut Soneralta käteensä. Huomenan vasta!

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka