vesku kirjoitti:
joo, voi hyvinnii olla, enhän minä sitä ole kieltänytkään. Korostan kuitenkin vielä, että Minun Sonera _ei_ ole "valmispaketti". (En ole matkapuhelinpuolella, mutta osaan lukea ). Eikä mun kukkaro sano muutaman euron/kk hinnannousua tekemättömäksi paikaksi. Vertailukohtiahan meillä ei Suomessa syystä tai toisesta ole...
Oikeesti, täällä on niin paljon kaikenlaista disinformaatiota, että ei niihin kukaan ehdi puuttua. Eniten suututtaa se, että aletaan asiakaspalvelija-parkoja haukkumaan, ikään kuin he asiaan vaikuttaisivat.
Asiakaspalvelijat saavat kehuja jos osaavat hommansa, risuja jos eivät osaa. Näin se vaan menee.
Viime vuonna oli ainakin niin amatöörimäistä touhua Soneran asiakaspalvelijoilta, ettei mitään järkeä. Hehän vasta sitä disinformaatiota levittelivät.
Noh, sitten joskus kun itse menet töihin, saatat havaita, mistä se annettava (dis)informaatio tulee Mutta helpointahan se toki on sille ravintoketjun alimmalle raivota, juu.
Eihän täällä muuten tänä vuonnakaan tahdottu uskoa selevää suomea (eikä oikein vieläkään).
Missähän muuten irlantilaiset ja italialaiset hinnat viipyy? (Tää on ihan oikea kiinnostus siis). Italian Vodafonella näyttää 16 gigan malli maksavan kytkysopimuksella hieman enemmän kuin Soneralla, mutta Storen kytkyttömät??
Kyllä mä tiedän miten toi homma menee, mutta ei aina siellä ravintoketjun alimmassakaan päässä ole mitään järjen jättiläisiä, mikä ehkä vähän selittää että he ovat siellä ravintoketjun alimmassa päässä.
p.s. Asiakas on aina oikeassa.
Viimeksi muokannut amanita, 29.7.2010 klo 20.50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:Lainausta lyhennetty, asia tullee selväksi tuollakin kirjainmäärällä.
vesku kirjoitti:Noh, sitten joskus kun itse menet töihin, saatat havaita, mistä se annettava (dis)informaatio tulee Mutta helpointahan se toki on sille ravintoketjun alimmalle raivota, juu.
Eihän täällä muuten tänä vuonnakaan tahdottu uskoa selevää suomea (eikä oikein vieläkään).
Missähän muuten irlantilaiset ja italialaiset hinnat viipyy? (Tää on ihan oikea kiinnostus siis). Italian Vodafonella näyttää 16 gigan malli maksavan kytkysopimuksella hieman enemmän kuin Soneralla, mutta Storen kytkyttömät??
Kyllä mä tiedän miten toi homma menee, mutta ei aina siellä ravintoketjun alimmassakaan päässä ole mitään järjen jättiläisiä, mikä ehkä vähän selittää että he ovat siellä ravintoketjun alimmassa päässä.
p.s. Asiakas on aina oikeassa.
--ok--- modaanpa tämän, ei pitäis saunatauolla provosoitua, täällä on sen verran huumoritonta jengiä (nimim. kokemusta on).
Viimeksi muokannut Muffe, 29.7.2010 klo 22.48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy:Lainausta lyhennetty, eiköhän asia tule näinkin selväksi. Mahtuupi sivulla jokunen uusikin viesti.. | Ja vielä ylimääräisiä lainauksenrippeitä pois.
Sanon vain että viime vuoden 3GS fiasko jätti pahan maun suuhun, jokaiselta Soneran asiakaspalvelijalta tuli joka kerta täysin ristiriitaista informaatiota. Just sayin´.
Tein reklamaatiotkin ja sainkin jonkin verran hyvitystä Soneran mokailusta, mutta ei läheskään korvannut kummiskaan sitä ajanhukkaa ja hermojen menetystä, kun joutui säätää armottomasti.
Ehkä tänä vuonna paremmin, mutta saanen epäillä...
Lisäys: Huumorintajua kyllä löytyy mielin määrin, mutta ei silloin kun joutuu säätää Soneran asiakaspalvelun kanssa (jos sinne nyt ylipäätänsä pääsee läpi).
Viimeksi muokannut JMaccos, 29.7.2010 klo 20.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mäksä kirjoitti:
Kyllä edelleen joudun puolustamaan kytkyä...Ei mulla ainakaan työttömänä pienen lapsen isänä ole mahdollisuutta ostaa 1500 eurolla kahta puhelinta (minä+vaimo) suoraan rahalla, ainut joka tulee kyseeseen on "osamaksu", eli kytky...sillon ei paljon hinnasta voi itkeä jos ei suoraan ole rahaa ostaa, mennään vaan kiltisti soneralle jonottamaan
Ei tietty kuulu minulle, mutta ihmetyttää kovasti, jos perheeseen on "pakko saada" kaksi uutta iPhone nelosta, jos maksumieskin on työtön.
Mäksä kirjoitti:
Kyllä edelleen joudun puolustamaan kytkyä...Ei mulla ainakaan työttömänä pienen lapsen isänä ole mahdollisuutta ostaa 1500 eurolla kahta puhelinta (minä+vaimo) suoraan rahalla, ainut joka tulee kyseeseen on "osamaksu", eli kytky...sillon ei paljon hinnasta voi itkeä jos ei suoraan ole rahaa ostaa, mennään vaan kiltisti soneralle jonottamaan
Ei tietty kuulu minulle, mutta ihmetyttää kovasti, jos perheeseen on "pakko saada" kaksi uutta iPhone nelosta, jos maksumieskin on työtön.
Etkö kattellu Applen mainosvideoita? tokihan sitä pari luuria pitää olla, jotta iskä saa FaceTimellä kuvaa taaperosta sillä aikaa kun istuu työkkärissä odottamassa vuoroaan
Sori oli pakko, poistakaa vaan viesti jos oli turhan hullu heitto.
Mäksä kirjoitti:
Etkö kattellu Applen mainosvideoita? tokihan sitä pari luuria pitää olla, jotta iskä saa FaceTimellä kuvaa taaperosta sillä aikaa kun istuu työkkärissä odottamassa vuoroaan
Mäksä kirjoitti:
Just hyvä oli.
No tuohan se syy just on, kummallakin oli 3gs:t, ja videopuhelu ominaisuus on se yks tärkeimmistä syistä vaihtaa, vaimo reissaa lapsen kanssa ympärisuomea jatkuvasti pitämässä esittelyjä (ei lapsen ) ja sukulaisissaan jne, ja ite oon kotona niin mukavaa vihdoin nähdä mitä lapsi touhuaa, ja tietty vaimoa siinä sivussa...ja oppisopimus ois alkamas tos syksyl kun tuli terveysongelmia joten uran vaihto siks edessä....
Mäksä kirjoitti:
Pitää varmaa alkaa työttömäks ku on rahaa ostella asuntovaunua ja kaksi iphone4:sta yms.
Mäksä kirjoitti:
Pitää varmaa alkaa työttömäks ku on rahaa ostella asuntovaunua ja kaksi iphone4:sta yms.
No teepä se. Kuuluukos toisten työllisyys- tai rahatilanteet sinulle?
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
Pakkokait tuo on huomenissa tilailla ihan netin kautta. Mutta ottaako ihan uuden liittymän halvimmalla...ja vaihtaa nykyisen dna:n numeron Telefinlandille? Onko nyt todellakaan merkitystä kun en soittele ja tekstaile isommin. Puhelin on netti sun muussa viihdekäytössä, ja uskon gigan tiedonsiirtoa riittävän kuussa (kun on tuo wlan). Kannattaako siis alkaa värkkäämään? Tosin jos siirrän nykyisen numeroni Soneralle kytkyllä niin se on sitten vuoden kiinni siellä. Onko tuossa Telefinlandissa mitään muita etuja Soneraan nähden?
Tavallaan tuli helpottunut olo kun Sonera viimein julkaisi nuo hinnat... Ei tarvitse enää odottaa eikä todellakaan ostaa! Ei se tosiaan tyhmä ole joka pyytää, mutta koko toi kytkyspedeily on saanut jo aika huvittavat mittasuhteet.
Kaiken huipuksi tänään soitteli joku maanalaisen paikan puhelinmyyjä Soneralta / Telialta. Ei mennyt jakeluun, vaikka sanoin selvästi kuinka pettynyt olen iPhonen hinnoitteluun enkä aio ostaa heiltä mitään. Silti kaiffari heitti mukarentoa-läppää, että "minkäslainen kännykänkäyttäjä sinä olet?". Joutu laittaa luuria korvaan. Säälittävää.
P.S. Niitä hintoja ei taida vieläkään näkyä siellä Soneran avaamalla RSS-syötesivulla, jonka varta vasten tilasin, jotta saisin hintatiedon heti kun se julkaistaan. Sonera ei taida vielä tietää miten interleiriä käytetään Ostaisitko tältä operaattorilta älypuhelimen? Kiitos ei.
prisoner kirjoitti:Tavallaan tuli helpottunut olo kun Sonera viimein julkaisi nuo hinnat... Ei tarvitse enää odottaa eikä todellakaan ostaa! Ei se tosiaan tyhmä ole joka pyytää, mutta koko toi kytkyspedeily on saanut jo aika huvittavat mittasuhteet.
Kaiken huipuksi tänään soitteli joku maanalaisen paikan puhelinmyyjä Soneralta / Telialta. Ei mennyt jakeluun, vaikka sanoin selvästi kuinka pettynyt olen iPhonen hinnoitteluun enkä aio ostaa heiltä mitään. Silti kaiffari heitti mukarentoa-läppää, että "minkäslainen kännykänkäyttäjä sinä olet?". Joutu laittaa luuria korvaan. Säälittävää.
P.S. Niitä hintoja ei taida vieläkään näkyä siellä Soneran avaamalla RSS-syötesivulla, jonka varta vasten tilasin, jotta saisin hintatiedon heti kun se julkaistaan. Sonera ei taida vielä tietää miten interleiriä käytetään Ostaisitko tältä operaattorilta älypuhelimen? Kiitos ei.
Soneran tiedotus ei pelaa, mutta positiivista että ilmoittivat edes myyntiin tulevien iPhone 4 32G- puhelinten määrät tänään Sonera.fi -sivustollaan. 10 + 10 + 25 + 10 kpl pääkaupunkiseudun liikkeisiin. Tästä tosin kuulin ensin eräältä jälleenmyyjältä. Muutamat pääkaupunkiseudun Soneran Kauppa- myymälät ovat tavallisena arkipäivänäkin tukossa (tänäänkin >30 min jonotosaika) , saas nähdä miten huomenna.
Päädyin tilaamaan lukitsemattoman iPhone4:n UK:sta. Omaan käyttööni Soneran liittymä ei ole tällä hetkellä sopivin, koska ainoastaan Elisan 3G pelaa kesämökillä. ADSL- liittymän vuosikuluihin verrattuna lukitsematon iPHone 4 + Saunalahden Dataetu on huokeampi vaihtoehto (verrattuna paikallisen teleoperaattorin eli DNA:m 1 megan kiskurihintaiseen adsl -liittymään ).
Spin kirjoitti:Pakkokait tuo on huomenissa tilailla ihan netin kautta. Mutta ottaako ihan uuden liittymän halvimmalla...ja vaihtaa nykyisen dna:n numeron Telefinlandille? Onko nyt todellakaan merkitystä kun en soittele ja tekstaile isommin. Puhelin on netti sun muussa viihdekäytössä, ja uskon gigan tiedonsiirtoa riittävän kuussa (kun on tuo wlan). Kannattaako siis alkaa värkkäämään? Tosin jos siirrän nykyisen numeroni Soneralle kytkyllä niin se on sitten vuoden kiinni siellä. Onko tuossa Telefinlandissa mitään muita etuja Soneraan nähden?
Oon TF pisteellä töissä. Meille Iluuri tulee myöhemmin kuin emoyhtiölle...en tiedä tarkkaa ajankohtaa...olen vain orja. Mutta siis heti perusmaksussa ero...soneralla 1,99/kk ja meillä 0,67e/kk. Puheluissa ei aloitusmaksua (Soneralla 0,049c ja minuuttihinta 0,079c/min) Eli vaikka puhuisit 5 sekunnin puhelun sulta lähtee heti 5 senttiä automaattisesti plus täyden minuutin hinta SONERALL. Meillä ei aloitusmaksua ja minuuttihinta 0,069 sekä sekunttiveloitus...eli jos puhut vaikka 4 15 sekunnin puhelua sulta menee vain se 6,9 senttiä.
Kaikki muukin halvempaa....rajaton netti 4,90 yms.
Tilaukseen lähtee soneran kautta luuri kyl heti huomenissa....mutta kuten aiemmin täällä mainitsin käytän omaa TF korttia....tulee todellakin edullisemmaksi!
IronC88 kirjoitti:Oon TF pisteellä töissä. Meille Iluuri tulee myöhemmin kuin emoyhtiölle...en tiedä tarkkaa ajankohtaa...olen vain orja. Mutta siis heti perusmaksussa ero...soneralla 1,99/kk ja meillä 0,67e/kk. Puheluissa ei aloitusmaksua (Soneralla 0,049c ja minuuttihinta 0,079c/min) Eli vaikka puhuisit 5 sekunnin puhelun sulta lähtee heti 5 senttiä automaattisesti plus täyden minuutin hinta SONERALL. Meillä ei aloitusmaksua ja minuuttihinta 0,069 sekä sekunttiveloitus...eli jos puhut vaikka 4 15 sekunnin puhelua sulta menee vain se 6,9 senttiä.
Tilaukseen lähtee soneran kautta luuri kyl heti huomenissa....mutta kuten aiemmin täällä mainitsin käytän omaa TF korttia....tulee todellakin edullisemmaksi!
Saako teiltä heti micro simmejä?
Viimeksi muokannut Anniel, 30.7.2010 klo 10.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus kuntoon
Spin kirjoitti:Pakkokait tuo on huomenissa tilailla ihan netin kautta. Mutta ottaako ihan uuden liittymän halvimmalla...ja vaihtaa nykyisen dna:n numeron Telefinlandille? Onko nyt todellakaan merkitystä kun en soittele ja tekstaile isommin. Puhelin on netti sun muussa viihdekäytössä, ja uskon gigan tiedonsiirtoa riittävän kuussa (kun on tuo wlan). Kannattaako siis alkaa värkkäämään? Tosin jos siirrän nykyisen numeroni Soneralle kytkyllä niin se on sitten vuoden kiinni siellä. Onko tuossa Telefinlandissa mitään muita etuja Soneraan nähden?
Oon TF pisteellä töissä. Meille Iluuri tulee myöhemmin kuin emoyhtiölle...en tiedä tarkkaa ajankohtaa...olen vain orja. Mutta siis heti perusmaksussa ero...soneralla 1,99/kk ja meillä 0,67e/kk. Puheluissa ei aloitusmaksua (Soneralla 0,049c ja minuuttihinta 0,079c/min) Eli vaikka puhuisit 5 sekunnin puhelun sulta lähtee heti 5 senttiä automaattisesti plus täyden minuutin hinta SONERALL. Meillä ei aloitusmaksua ja minuuttihinta 0,069 sekä sekunttiveloitus...eli jos puhut vaikka 4 15 sekunnin puhelua sulta menee vain se 6,9 senttiä.
En nyt kyllä sanoisi 384 kbit/s nettiä rajattomaksi…
En nyt kyllä sanoisi 384 kbit/s nettiä rajattomaksi…
Rajoittamaton datan määrän suhteen.......
Viimeksi muokannut amanita, 30.7.2010 klo 0.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainausta lyhennetty
iPhone 3Gs 16gb white(unlocked by Sonera)
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
Onko tuohon pakko ottaa tuo valmiiksi tehty paketti?Vai voiko sen tehdä tuolla soneran sivuilla itse?
Esim:16gb 24e+350min 19,99e+tekstaripaketti 4,5e+rajaton netti 9,9e?Ja silloin ei tarvitse maksaa puhelimesta mitään
naurettavaa käsirahaa,joka tuossa 16gb 24kk paketissa on 170e.
Olen tällä hetkellä amerikassa lomalla ja kysymykset kuuluukin:
Saako täältä lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?
Kiitos avusta ja jos kaikkiin noihin tulee vastaukseksi kyllä, voinhan täältä jollekkin muullekkin sellaisen tuoda (tulen suomeen 12.8 ).
Viimeksi muokannut Noone, 30.7.2010 klo 0.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla ei sattunut tuolla Soneran sivuilla missään osumaan silmään että neloset ois jotenkin sim-lukittuja. Kerrotaan vaan että liittymä on määräaikainen (12kk / 24kk). Olenko vain sokea ?
omenako kirjoitti:Pakko oli rekisteröityä nyt viimeinkin...
Mulla ei sattunut tuolla Soneran sivuilla missään osumaan silmään että neloset ois jotenkin sim-lukittuja. Kerrotaan vaan että liittymä on määräaikainen (12kk / 24kk). Olenko vain sokea ?
Tervetuloa Homppuun.
Kyllähän ne lukittuja ovat edelleen. Sonera vaan mokailee tuossakin, jos ei ilmoita sitä tarpeeksi selvästi.
Olen tällä hetkellä amerikassa lomalla ja kysymykset kuuluukin:
Saako täältä lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?
Kiitos avusta ja jos kaikkiin noihin tulee vastaukseksi kyllä, voinhan täältä jollekkin muullekkin sellaisen tuoda (tulen suomeen 12.8 ).
Heipähei. Ei saa lukitsematonta. :/
Viimeksi muokannut junskeri, 30.7.2010 klo 0.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skip kirjoitti: En nyt kyllä sanoisi 384 kbit/s nettiä rajattomaksi…
Niin tosiaan rajaton datasiirto kuten jo mainittiinkin. Ja yleisesti ottaen en kutsu mitään langatonta yhteyttä rajattomaksi.... se on ihan sama onko verkon maksiminopeus vai ei....jökkii ne kuitenkin aina. kaverin 386 ja mulla 3,2 meganen ja kaverin melkein nopeampi samassa paikassa
Micro simejä ei saa vielä ne tulee samaan aikaan ip4 kans. Mut onhan täällä jo niksipirkat antanu leikkuuohjeita toisessa topicissa
Viimeksi muokannut Anniel, 30.7.2010 klo 10.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus kuntoon
omenako kirjoitti:Pakko oli rekisteröityä nyt viimeinkin...
Tervetuloa Homppuun.
Kyllähän ne lukittuja ovat edelleen. Sonera vaan mokailee tuossakin, jos ei ilmoita sitä tarpeeksi selvästi.
Kiitoksia.
Juu näinhän ne varmaan ovat, ajatuksena oli vaan että jos pääsen verkkokaupasta tilaamaan puhelimen ilman että kertaakaan lukee kyseinen sim-lukitus, on peruste purkaa kytkysopimus... mutta eiköhän niillä sopimusehdoissa ole pienellä se kirjattuna joten se siitä toiveesta...