Yhtenä vaihtoehtona pitäisin tuota HomePlug/Powerline, oliskos näistä millaista kokemusta kertynyt? Belkin GigaBit Powerline HD Starter Kit ajattelin näin ensi hätään, mutta kuulemani mukaan näissä on taas sitten aika hyvät välineet radiosignaalin tappamiseen. Toki voin ottaa muitakin ehdokkaita vastaan, mitä käyttää HomePlugissa, ei tuo Belkin nyt ainoa vaihtoehto ole.
Toinen vaihtoehto olisi sitten taas toki vaihtaa tehokkaampi antenni tuohon modeemiini (A-Link RR24AP(i+)) mutta sepä näyttäisi olevan niinkin kivasti tehty, että antennin vaihtaminen ei ole mahdollista, ainakaan parempaan?
Vielä mitä tuli itse mieleen olisi sitten wlan-signaalin vahvistaminen, mutta en sitten näitä meinaa millään löytää kohtuu halvalla mitään kelvollista? Joo, joitain löysin, mutta ne olivat lähinnä wlan-jatkajia, joissa kuulemma taas voi mennä 1/2 signaalista hukkaan.
Eli mitäs olisi, mitä suosittelisitte sitten hankkimaan, jotta tuon Minin saisi pysymään netissä? Modeemia en voi siirrellä, koska sitten taas itse putoilen netistä. Toista modeemia en voi hankkia, kun on ADSL eikä näitä muita, missä sitä pystyy jatkamaan modeemeja muualle. Eli tässä on tosiaan omat keinot hieman lopussa.
Laitteistosta vielä :
- A-Link RR24AP(i+)
- ZyXeL NWD-211AN (Minisssä tällä hetkellä kiinni ja toimii paremmin kuin AirPort itse)
- AirPort Extreme rev. 1 2009 (802.11n draft), joka toimii ilman verkkoyhteyttä. En tiedä miksi mutta aina kun määrittelen sen käyttämään nettiä, niin menee kaikilta yhteys poikki ja näin ollen pidänkin sitä vain sisäverkon laitteena, ilman nettiä.
Saikohan tästä viestistä nyt joku selvää?

Että semmosta.