Itse tulee kalasteltua mökillä (merellä porkkalassa) ja sitten Tampereen läheisyydessä (siuronkoski, lempäälä) missä milloinkin. Oma vonkale on 13kg hauki mökiltä, mutta ihan terve kirjo kalaa on kyllä tähän asti elämää saatu.
Olisi pari pientä neuvoa / ratkaisua vaativaa asiaa.
1. Pitäisi löytää kunnolliset kalastusliivit joilla voisi myös käyttää joninlaista yhden olan kalastuslaukkua (Sling Bag) ilman, että etuosan taskut yms. menee solmuun ja huomaat tappelevasi enemmän asusteiden kanssa kuin kalojen. Ajatuksena olisi, että voisi pitää "kaikki tarvittavat" mukana, mutta ei kuitenkaan mitään kokoreppua. Se rajoittaisi liikkumista liikaa. Tosin, mikäli löytyy joku pieni sopiva reppukin (litteä) niin sekin voi olla vaihtoehto. Haavi on koskihaavi (puinen), joten olisi ihan hyvä jos reppu voisi jäädä sen alle kun haavi roikkuu selässä. Tällä hetkellä on käytössä reppu minkä välipohjassa menee tuo haavi nätisti, mutta se ei oikein ole ideaali. Siinä mielessä mukava, että verkko ei jää kiinni puskiin ja oksiin (haavi on mallia syväkurkku). Tullut jos jonkinmoista liiviä kokeiltua, mutta aina tuntuu jossain pettävän mun ominaisuuslista. Sen takiakin heivannut suhteellisen monta liiviä kavereilla kun itsellä on mennyt hermot (mm. slingbagin kääntö eteen avasi yhden taskun vetoketjun ja uistinboxi tippu mereen....). Eli haen nyt hyväksi testattuja

Pelkkä hyvien liivienkin suosittelu käy.
Kalastusmuoto on virvelillä heittely. Lämminvaate vara luonnollisesti, mutta pelastusliivejä ei tarvitse miettiä samaan kokoonpanoon, koska jos olen reissussa veneellä niin kalavermeet on muutenkin veneessä eikä sylissä.
2. Onki. Onko kellään jotain todella nokkelaa tapaa pitää siima + koho/koukku kiini teleskooppivavassa kun sen pakkaa kasaan? Itsellä on paras vaihtoehto ollut kiinittää se kohojen mukana tuleva siimateline siihen vapaan. Hyvin toiminut, mutta siiman kelaaminen siihen ei nyt aina ole paras mahdollinen ajatus.
Kokeilin huvikseni sellaista 5e hyrräkelaa (muistaakseni motonetista), johon siima kerättiin mutta se ei vaan toiminut. Olen vain nähnyt näitä siimatelineen kiinnityksiä / siiman pyörittämistä vavan ympärille, mutta onko jollain jotain kikkakolmosta?