iPhone4: 16GB vai 32GB malli?
-
iPhone4: 16GB vai 32GB malli?
Viesti Kirjoittaja TheDuck »
Heittäkääpäs aloittelijalle hyviä perusteluja, miksi kannattaisi investoida reilu satku 32GB malliin? Kuluuko tuo extra 16GB tyypillisesti vain musa-, kuva-, ja videotiedostoihin? Hintaeroa on reilun satasen verran euroissa, ja sille rahalle olis muutakin käyttöä, jos ei todella hyvää syytä satsata suurempaan muistimäärään löydy.
-ville-
-
Re: iPhone4: 16GB vai 32GB malli?
Viesti Kirjoittaja T0mi »
-
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Nämä pystyy ihan itsekkin päättelemään. Itse otin 32gb niin tietää ettei lopu tila heti kesken. Ja pitää muistaa että ainahan voit tyhjentää koneelle tiedostoja.
-
Viesti Kirjoittaja TheDuck »
-
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Mulla oli 10 sivullista ohjelmia.....paljon turhia mitä en jaksellut poistaa ja kertyi ajanmittaan....10 gigaa silti niistäkin tuli parhaimmillaan. Tottakai ohjelmien koossa on eroja....itse olin lataillut isoja musasoftia ja yli puoli gigaisia pelejä luurin täyteen. Kyllä se 16 gigainen on varmasti myös ihan riittävä..... olen vain suuruuden hullu vaikka tiedän että puole muistista jää kuitenkin käyttämättäTheDuck kirjoitti:Näin ajattelinkin asian olevan. Ainoa asia, mistä en ole varma, on sovellusten viemä tila. Kaipa se 16GB riittää isommallekin määrälle sovelluksia. Kiitos mielipiteistä.

-
Viesti Kirjoittaja strandell »

- iPhone 6+ 16gb space grey
www.marinoswingcup.fi
-
Viesti Kirjoittaja Spin »

Niin edittinä että tosiaan puhelinta en käytä mp3 soittimena. Niiden kanssa en ole koskaan sinuiksi päässyt enkä kyseisiä laitteita tarvitse. Musiikillahan nuo saa kyllä täytettyä mennen tullen ja palatessa

iPad2 64gb Wi-fi
-
Viesti Kirjoittaja gvoima »
Itsellä on nyt 16 gigan ipod touch ja se ei riitä, niin päivän selvää, että 32 gigaisen aion ottaa

-
Viesti Kirjoittaja esc »
Pikaisella selauksella olin katsovinani, että postiin oli lähtenyt lähinnä noita 16GB malleja. Mietin, että onko noita 32GB:tä varastossa laisinkaan. Itse pääsin läpi ASPA kautta 9:45 ja mitään vahvistusta ei ole 32GB mallille näkynyt. Soitin samana iltapäivänä perään ja vakuuttelivat vain, että kyllä se tilaus siellä on mun puhelinnumerolle vaikkei siitä mitään muuta tietoa kuulemma nähnytkään. Outoa...
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Bitit ja bytet menee helposti sekaisin..strandell kirjoitti:16 GB:n ja 16 Gb:n ero on kahdeksan kertaa.
Itse hommasin 32 gigaisen koska:
- meinaan videokuvata paljon skidejä ja pitää osaa tallenteista puhelimessa mukana
- 32-version jälleenmyyntihinnassa saa pitkälti takaisin tuon investoidun lisäfyrkan
- tulevaisuus on avoin, ei vielä tiedä mihin vuoden-parin vuoden päästä tarvitsee rutkasti tallennustilaa
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
Mulle tuli postin seurantakoodi perjantaina n.15.30. Puhelimella tilattuna, puhelu päättyi 9.32. Tilausvahvistusta ei ole kyllä vieläkään tullut, vaikka opuhelin on lajiteltuna Tampereella.esc kirjoitti:Onko noista 32GB malleista tullut jo tilausvahvistuksia ja postituksia?
Pikaisella selauksella olin katsovinani, että postiin oli lähtenyt lähinnä noita 16GB malleja. Mietin, että onko noita 32GB:tä varastossa laisinkaan. Itse pääsin läpi ASPA kautta 9:45 ja mitään vahvistusta ei ole 32GB mallille näkynyt. Soitin samana iltapäivänä perään ja vakuuttelivat vain, että kyllä se tilaus siellä on mun puhelinnumerolle vaikkei siitä mitään muuta tietoa kuulemma nähnytkään. Outoa...
Tilasin alunperin puhelimessa 16GB-mallin, soittivat puoli yhden aikaan ja halusivat varmistaa, että kumman mallin tilasin, johon kerroin tilanneeni 16GB-mallin. Postin seurantakoodin viestissä kuitenkin mainitaan 32GB-malli. Jos tulee isompi, niin ei haittaa, sen verta täynnä ollut tuo 3G 16GB-malli...
-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mun mielestä tällainen "jos ei minulla niin ei muillakaan" -lähestymistapa on vähän outo. Se puhelin tekee kuitenkin paljon muutakin kuin soittaa musiikkia. Mitä väärää siinä on että laitteessa saattaa olla yli 16 Gt tavaraa?iMäkki kirjoitti:Itselleni riitti vanhan iPhonen 8 Gigaa. Kukaan ei kuuntele 30 GB musiikkia oikeasti, itselläni on koneella joku 700 biisiä mutta kännykässä oli joku 400 koska jätin huonoja biisejä pois koska siten kun selaa biisejä niin tulee jotain kuunneltavaa nopeammin. Jos ei 16 GB riitä niin sitten teet jotain väärin.
-
Viesti Kirjoittaja Frequency »

http://tekniikanarmoilla.blogspot.com
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Mulla on koneella joku 20.000 biisiä joista suurin osa on joko hyviä tai helevetin hyviä. Jos 16GB riittää niin sulla on rajoittunut musiikkimakuiMäkki kirjoitti:Itselleni riitti vanhan iPhonen 8 Gigaa. Kukaan ei kuuntele 30 GB musiikkia oikeasti, itselläni on koneella joku 700 biisiä mutta kännykässä oli joku 400 koska jätin huonoja biisejä pois koska siten kun selaa biisejä niin tulee jotain kuunneltavaa nopeammin. Jos ei 16 GB riitä niin sitten teet jotain väärin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hyxal »
-
Viesti Kirjoittaja escalibur »
McKorhone kirjoitti:Mulla on koneella joku 20.000 biisiä joista suurin osa on joko hyviä tai helevetin hyviä. Jos 16GB riittää niin sulla on rajoittunut musiikkimakuiMäkki kirjoitti:Itselleni riitti vanhan iPhonen 8 Gigaa. Kukaan ei kuuntele 30 GB musiikkia oikeasti, itselläni on koneella joku 700 biisiä mutta kännykässä oli joku 400 koska jätin huonoja biisejä pois koska siten kun selaa biisejä niin tulee jotain kuunneltavaa nopeammin. Jos ei 16 GB riitä niin sitten teet jotain väärin.
Mut kysymys kuuluu montako kertaa kuuntelet läpi tuo 20 000 biisiä? Ja jos meinaatkin tarkoittaa sitä ettet kuuntele samaa biisiä kahdesti suht. koht. lyhyessä ajassa. Sitäpaitsi sun kohdalla musamaun kohdalla määrä todellakin korvaa laadun.

-
Niinhän sitä luulisi mutta kun on yli 20 vuotta työskennellyt äänen ja musiikin parissa niin on oppinut että maailmassa on todella paljon hyvää musiikkia. Ehkä sinäkin sitten joskus jos jaksat kuunnella avoimin korvin...escalibur kirjoitti:McKorhone kirjoitti:Mulla on koneella joku 20.000 biisiä joista suurin osa on joko hyviä tai helevetin hyviä. Jos 16GB riittää niin sulla on rajoittunut musiikkimakuiMäkki kirjoitti:Itselleni riitti vanhan iPhonen 8 Gigaa. Kukaan ei kuuntele 30 GB musiikkia oikeasti, itselläni on koneella joku 700 biisiä mutta kännykässä oli joku 400 koska jätin huonoja biisejä pois koska siten kun selaa biisejä niin tulee jotain kuunneltavaa nopeammin. Jos ei 16 GB riitä niin sitten teet jotain väärin.
Mut kysymys kuuluu montako kertaa kuuntelet läpi tuo 20 000 biisiä? Ja jos meinaatkin tarkoittaa sitä ettet kuuntele samaa biisiä kahdesti suht. koht. lyhyessä ajassa. Sitäpaitsi sun kohdalla musamaun kohdalla määrä todellakin korvaa laadun.

-
Viesti Kirjoittaja escalibur »
McKorhone kirjoitti:Niinhän sitä luulisi mutta kun on yli 20 vuotta työskennellyt äänen ja musiikin parissa niin on oppinut että maailmassa on todella paljon hyvää musiikkia. Ehkä sinäkin sitten joskus jos jaksat kuunnella avoimin korvin...escalibur kirjoitti:McKorhone kirjoitti:Mulla on koneella joku 20.000 biisiä joista suurin osa on joko hyviä tai helevetin hyviä. Jos 16GB riittää niin sulla on rajoittunut musiikkimakuiMäkki kirjoitti:Itselleni riitti vanhan iPhonen 8 Gigaa. Kukaan ei kuuntele 30 GB musiikkia oikeasti, itselläni on koneella joku 700 biisiä mutta kännykässä oli joku 400 koska jätin huonoja biisejä pois koska siten kun selaa biisejä niin tulee jotain kuunneltavaa nopeammin. Jos ei 16 GB riitä niin sitten teet jotain väärin.
Mitä väliä sillä on kauanko oot musan kanssa työskennellyt? Edelleenkään se määrä ei korvaa laatua ja se että ei vältätmättä tykkää joka toisesta biisistä mitä sattuu kuulemaan ei tarkoita että musamaussa olisi jotain vikaa. Toiset tykkää eri musasta kuin toiset, joten on ihan tyhmää ylistää itseään jollain tietyllä jutulla koska jokainen musatyyli on yhtä hyvä kuin paskakin.
-
Viesti Kirjoittaja Lucy »
Kiitos tästä vinkistä :D Vaikuttaa kunnon ohjelmalta.Frequency kirjoitti:Juuri yöllä convertoin testiksi DVD:ltä minority reportin iSKysoftin DVD to iPhone -ohjelmalla kun ilmaiseksi saa vielä 7vrk (http://www.iskysoft.com/software-giveaway.html).
Itse päädyin 32 gigaseen kun sain tarpeekseni vanhan kasigigasen tyhjentelystä. Jos yhtään videota laitto ni oli heti täynnä. Tosin päätöksen sinetöi sitten se että kauppoihin tuli vain 32-versioita.
-
Viesti Kirjoittaja rnyholm »
Kiitos "Frequency" tästä vihjeestä.Frequency kirjoitti:Juuri yöllä convertoin testiksi DVD:ltä minority reportin iSKysoftin DVD to iPhone -ohjelmalla kun ilmaiseksi saa vielä 7vrk (http://www.iskysoft.com/software-giveaway.html). Elokuva kestää 2h 19min ja ohjelma pakkasi leffan DVD:ltä ja poltti tekstit kuvaan kiinni -> 1,5Gt tiedosto. Jos pidemmälle reissulle haluaa leffoja mukaan niin nopeasti 16Gt täyteen tulee
-
Viesti Kirjoittaja L-Janne »
Kyllä Hopeinen Omena on hieno foorumi. Aiheesta riippumatta täällä saadaan näitä "jos joku muu tekee toisin kuin minä, se on väärässä" -kinasteluja. iMäkki sen aloitti, ja nyt escalibur jatkaa hienosti. Henkilökohtaisuuksiin mennään aika herkästi, vaikka tyypit tuskin tuntevat toisiaan.escalibur kirjoitti:Mitä väliä sillä on kauanko oot musan kanssa työskennellyt? Edelleenkään se määrä ei korvaa laatua ja se että ei vältätmättä tykkää joka toisesta biisistä mitä sattuu kuulemaan ei tarkoita että musamaussa olisi jotain vikaa. Toiset tykkää eri musasta kuin toiset, joten on ihan tyhmää ylistää itseään jollain tietyllä jutulla koska jokainen musatyyli on yhtä hyvä kuin kakka.
Itselläni näyttäisi olevan iTunesissa 4106 biisiä (20 Gt) tällä hetkellä, ja suurin osa, muttei aivan kaikki, on hyviä biisejä. Aivan koko biisilistaa en kuitenkaan ole kokenut tarpeelliseksi kantaa mukanani. iPod Touchissa minulla on tällä hetkellä 254 biisiä, 1,64 Gt. Lisäksi siellä on ohjelmia pari gigaa. Kahdeksan gigan tallennustila on tuossa omassa iPodissani riittänyt varsin hyvin, ja siksipä aion hankkia iPhonen 16-gigaisena versiona.
-
Ja on vielä tyhmempää dissata jotakuta toista sen takia että se on eri mieltä sun kanssasi!escalibur kirjoitti:
Mitä väliä sillä on kauanko oot musan kanssa työskennellyt? Edelleenkään se määrä ei korvaa laatua ja se että ei vältätmättä tykkää joka toisesta biisistä mitä sattuu kuulemaan ei tarkoita että musamaussa olisi jotain vikaa. Toiset tykkää eri musasta kuin toiset, joten on ihan tyhmää ylistää itseään jollain tietyllä jutulla koska jokainen musatyyli on yhtä hyvä kuin kakka.
Sitäpaitsi, en ylistänyt itseäni vaan perustelin kantani, se on vain niin harvinaista täällä nykyään että ymmärrän jos sekoitit nämä asiat

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka