iPhone 3GS ei eloa pudotuksen jälkeen
-
iPhone 3GS ei eloa pudotuksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja Sake A »
Lasi ei siis hajonnut, kuten monella tuntuu menneen, vaan en saa enää eloa siihen, en force bootilla, en iTunesiin liittämisellä.
Luurissa oli onnettomuushetkellä Capsule Rebelin skeleton kotelo, johon tuli pikkunen naarmu kulmaan.
Sonera kaupassa sanottiin, että ei kuulu takuun piikkiin, no ymmärrän jos kerran oon ite möheltänyt niin ei tietenkään korvata, mutta. . .
Aloin pohtimaan, että olenko minä ainoa tunari, joka on saanut tuhottua iPhonensa tällä tavalla?
Matka maahan oli vain 50 cm (olen siis hyvin lyhyt, suorastaan hobitti), päällä paksu kotelo. Tämä on 1. iPhoneni ja kaikenlaisia puhelimia on ollut noksusta samsungiin etc, mutta ei ole koskaan aikaisemmin noin helposti luuri hajonnut. Olen löppäkoura, iAdmit it.
Ja koska takuu ei ole enää voimassa, niin
iFixitin innottamana päätin kurkata luurin sisään, silmälle näkyviä vauroita en huomannut, pitäisi kai olla joku diagnostiikka työkalu.
-
Re: iPhone 3GS ei eloa pudotuksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei varmaan olisi pitänyt tätä kirjoittaa tänne... Seuraavalla kerralla hajoaa ihan varmaan.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
No älä riko sitä enempää...! Kysele http://www.taskuomena.com hän huoltaa noita, ja hyvin.Sake A kirjoitti:Olin lenkillä luurini kanssa, säädin Nike + iPodia ja - hups! - luuri lensi kädestäni kallioon, seurauksella että luuri pimeni.
Lasi ei siis hajonnut, kuten monella tuntuu menneen, vaan en saa enää eloa siihen, en force bootilla, en iTunesiin liittämisellä.
Luurissa oli onnettomuushetkellä Capsule Rebelin skeleton kotelo, johon tuli pikkunen naarmu kulmaan.
Sonera kaupassa sanottiin, että ei kuulu takuun piikkiin, no ymmärrän jos kerran oon ite möheltänyt niin ei tietenkään korvata, mutta. . .
Aloin pohtimaan, että olenko minä ainoa tunari, joka on saanut tuhottua iPhonensa tällä tavalla?
Matka maahan oli vain 50 cm (olen siis hyvin lyhyt, suorastaan hobitti), päällä paksu kotelo. Tämä on 1. iPhoneni ja kaikenlaisia puhelimia on ollut noksusta samsungiin etc, mutta ei ole koskaan aikaisemmin noin helposti luuri hajonnut. Olen löppäkoura, iAdmit it.
Ja koska takuu ei ole enää voimassa, niin
iFixitin innottamana päätin kurkata luurin sisään, silmälle näkyviä vauroita en huomannut, pitäisi kai olla joku diagnostiikka työkalu.
-
Viesti Kirjoittaja iikka »
-
Viesti Kirjoittaja dmob »
-
Viesti Kirjoittaja Isosceles »
-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Kotivakuutus ja "äkillisen ja ennalta arvaamattoman tapahtuman turva" niin korvaa jos itse pudottaa.Isosceles kirjoitti:Löytyykö kotivakuutusta? Jos ei niin seuraavalla kerralla sitten.
-
Viesti Kirjoittaja gossiper »
Mulla kävi nimittäin sama homma: luuri katuun, muovisuoja päällä, ei ulkoisia vaurioita - vaan pimeäksi meni ja pysyi. Käytin Taskuomenassa huollossa, ja tuomio oli tyly. Pitäisi kuulemma vaihtaa koko logiikka (emolevy), mikä tulisi järjettömän kalliiksi. Huolto tiesi ennestään yhden vastaavan tapauksen.
Eli saattaa hyvin olla, että joudut hankkimaan kokonaan uuden luurin kuten minäkin.
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
Pitää puhelimesta niin hyvää huolta, että teoreettinenkin mahdollisuus putoamiselle on karsittu tieteellisen tarkasti pois.
Tällöin ei tarvitse miettiä huolto tai vast.
Tieteellinen tarkka=Puhelin esim. keskelle pöytää ei reunalle/taskuihin joissa vetoketju.
-
Minun ammattiala-ego taitaa olla liian suuri viedäkseni tuota Taskuomenaan. Ehkä iLuurista on todellakin piirit hajalla. Parempi kai siirtyä takaisin traktorin jarrupalaan eli sonimiin ja hoitaa muut asiat liikenteessä kannettavalla.
Vaikka harmittaa ja paljon, on tuo sen verran mahtava laite...
-
Viesti Kirjoittaja BAP »
Entäs jos se "vahingossa" putoais tiskialtaaseen tms?Sake A kirjoitti:Kotivakuutus on, mutta eihän esineen käsittelyvirhe ole ennalta arvaamaton tapahtuma. Tai ainakin minun kotivakuutukseni korvaa vain vesi-tulipalo-varkaus-myrsky yms. ennalta-arvaamattomat vakuutuksen ottajan vaikutusmahdollisuuksien ulottumattomissa olevat tapahtumat.
Minun ammattiala-ego taitaa olla liian suuri viedäkseni tuota Taskuomenaan. Ehkä iLuurista on todellakin piirit hajalla. Parempi kai siirtyä takaisin traktorin jarrupalaan eli sonimiin ja hoitaa muut asiat liikenteessä kannettavalla.
Vaikka harmittaa ja paljon, on tuo sen verran mahtava laite...

-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Vein iPhonen scf-huoltoon ja sieltä antoivat todistuksen vakuutusyhtiötä varten ja kotivakuutukseni (Turva) korvasi "uuden" vaihtolaitteen 130 euron omavastuuhintaan.
Olin epäillyt, että laitteen avaaminen ja takuutarran poisto olisi vaikuttanut korvattavuuteen, mutta takuuhan oli jo rauennut, niin miksi he eivät olisi huollossa antaneet todistusta vakuutusyhtiölle, että laite on korjauskelvoton ja ei mene takuuseen.
50 cm pudotus maahan irrotti päälogiikkapiiristä komponentteja. Ei ollut 2-osaisesta akryyli-lateksi-suojakuoresta hyötyä.
Hups hups.
Tuon "uuden" kanssa olenkin tarkempi.
-
Viesti Kirjoittaja Ritzenhoff »
-
Vaikea kuvtella, että huollossa ei olisi huomattu putoamista. Kiihtyvyysanturista kykenee ilmeisesti havaitsemaan, onko laite pudonnut.
Tai ehkä tuo on urbaani legenda.
Jokatapauksessa komponenttien juotokset olivat kärsineet iskusta. Päälogiikkapiiriin ei kuulemma saatu enää kontaktia ja uusimmat tiedostoni menivät sen puhelimen mukana. En usko, että minua tuossa asiassa olisi huijattu, koska tiedostojen palautus on maksullinen palvelu ja jos sen olisivat huollossa kyenneet tekemään, niin varmasti olisivat ottaneet rahat pois.
-
Viesti Kirjoittaja kerabit »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Adelen Lada 2011
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka