Tällä hetkellä on 15" fujitsu siemens Amilo läppäri. Jotenki alkaa tää Windows ja PC tympimään ku on koulussa tottunu Macceihin
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tää mun kone jaksa oikeen pyörittää edes Adobe Photoshoppia, ties kuin monta kertaa se on tuhonnu mun töitä kun on jumittanu.
Oon tutkinu ja pähkäilly kaikkia Macbook malleja, mutta en vaan tiedä mikä niistä olis paras mun käyttöön. Kuvien muokkaus ja graafisten töiden tekeminen on se mitä pääasiassa tarvin koneelta. Ja tän lisäksi peruskäyttö, netti, messengerit ym. Ei pelikoneeksi. Valokuvia on ja tulee paljon, mutta mulla on lisänä ulkoinen kovalevy.
Koneen kanssa joudun myös reissailemaan jonku verran, eli läppäri siis ehdoton. Ja läppärin koko sitte, 17" menee jo kooltaan ja hinnaltaan yli.
Eli Macbook 13", Macbook Pro 13", Macbook pro 15" vai Macbook Air? Ja sitte näistäkin vielä pitää pohtia, ottaako esim. Pro 13" 2,4GHz vai 2.66GHz.
Oon vaan pohtinu että onko tuo 13" liika pieni kuvienmuokkailuun ja muuhun tarkkaan?
Ja jos 13" hankkis isomman ulkosen näytön, vähentääkö se koneen tehoa tms.? Olisko siis hyvä idea vaikkapa 13" Pro ja ulkoinen näyttö?
Tulipa kysymyksiä. En oo ite koskaan livenä päässy Macbookkeja kokeileen, koulussa Mac minit. Pitäis käydä varmaan jossain liikkeessä niitä testaileen!