Tänään tuli iPhone 4 postissa. Laitteen kun kytkin iTunesiin niin alkoi kaatuilu. ~4 minuutin välein kaatuu vaikka laite on pöydällä enkä koske siihen. Päivitin softan 4.0.0 --> 4.0.1, ei apua.
Myöskään WiFi ei ole päällä, eikä ole merkitystä onko laite kytketty tietokoneeseen, akkua ~50-60 %
Harmin paikka. Huomenna soitto aspaan ja katsellaan miten käy. Todennäköisesti laite vaihtoon ja uutta sitten odotellaan muutama viikko
Jos noi on kaikki tehty, ni etpä sä sille muuta voi kotikonstein tehdä ja kannattaa olla yhteydessä Soneran aspaan.
Jeps. Soittelin aspaan ja pyysivät käymään sonerakaupassa puhelimen kanssa. Rasittavaa vain odotella mahdollista uutta puhelinta viikkotolkulla jos vian todettuaan tarjoavat uutta tilalle. Noh, ei voi mitään.
Jos noi on kaikki tehty, ni etpä sä sille muuta voi kotikonstein tehdä ja kannattaa olla yhteydessä Soneran aspaan.
Jeps. Soittelin aspaan ja pyysivät käymään sonerakaupassa puhelimen kanssa. Rasittavaa vain odotella mahdollista uutta puhelinta viikkotolkulla jos vian todettuaan tarjoavat uutta tilalle. Noh, ei voi mitään.
Hieman päivitystä tilanteeseen. Vein tämän rikkinäisen laitteen Sonerakauppaan ja eivät suostuneet antamaan uutta tilalle vaan pyysivät viemään SCF huoltoon.
No en tätä mieluusti hyväksy, koska eikö SCF vain lähetä laitteet Applen pajalle ja Apple lähettää sitten takaisin tehdaskorjattuja laitteita? Ts. vanhoilla komponenteilla, mahdollisesti jenkkilän vanhoista puhelmista revittyjä osia? Eli mahdollisesti saisin 2 päivän ikäisen tuotteen tilalle vanhan (mahdollisesti kuukausia vanhan) jo käytetyillä komponenteilla olevan tuotteen. Tietysti spekulaatiota, mutta tämä mahdollisuus on olemassa ja taitaa olla aika normi käytäntö (iPod yms.).
Noh, soitin Soneran aspaan vielä kerran ja yritin saada heidän vaihtamaan tuo uuteen. Eivät hyväksyneet ehdotusta.
Sanoin, että haluan palauttaa laitteen ja liittymän (vetosin Applen sopimusehtoihin, jossa määritetään tuotteille 30 päivän palautusoikeus). Ilmoittivat, että se maksaa 120 euroa (liittymän irtisanomisen sopimussakko).
Hieman rasittava tilanne. Tyytyäkkö kohtaloonsa vai yrittää piipittää kuluttajavirastoon asiani...
Bleedmonkey kirjoitti:Hieman päivitystä tilanteeseen. Vein tämän rikkinäisen laitteen Sonerakauppaan ja eivät suostuneet antamaan uutta tilalle vaan pyysivät viemään SCF huoltoon.
No en tätä mieluusti hyväksy, koska eikö SCF vain lähetä laitteet Applen pajalle ja Apple lähettää sitten takaisin tehdaskorjattuja laitteita? Ts. vanhoilla komponenteilla, mahdollisesti jenkkilän vanhoista puhelmista revittyjä osia? Eli mahdollisesti saisin 2 päivän ikäisen tuotteen tilalle vanhan (mahdollisesti kuukausia vanhan) jo käytetyillä komponenteilla olevan tuotteen. Tietysti spekulaatiota, mutta tämä mahdollisuus on olemassa ja taitaa olla aika normi käytäntö (iPod yms.).
Noh, soitin Soneran aspaan vielä kerran ja yritin saada heidän vaihtamaan tuo uuteen. Eivät hyväksyneet ehdotusta.
Sanoin, että haluan palauttaa laitteen ja liittymän (vetosin Applen sopimusehtoihin, jossa määritetään tuotteille 30 päivän palautusoikeus). Ilmoittivat, että se maksaa 120 euroa (liittymän irtisanomisen sopimussakko).
Hieman rasittava tilanne. Tyytyäkkö kohtaloonsa vai yrittää piipittää kuluttajavirastoon asiani...
Applen politiikka on ollut toi, että luuri lähtee huoltoon, joten joko tyydyt kohtaloosi tai maksat tuon peruutusmaksun. Jos Suomessa olis Apple Storen kivijalkaliike, niin sinne voisi palauttaa puhelimen suoraan ja saisit varastosta uuden tilalle, mutta näin ei valitettavasti ole.
Kuluttajavirasto tuskin pystyy kovinkaan paljoa tuossa auttamaan, koska operaattorilla on oikeus periä sopimusrikkomuksesta aiheutuneet kulut.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Harmittava tilanne. Sonera olisi kyllä voinut jo asiakastyytyväisyyden takia tulla vastaan tässä. Edes jonkinlaisen hyvityksen muodossa. Joudun nyt kuitenkin olemaan ilman puhelinta ja kk- maksut juoksee ja en ole kuitenkaan kerennyt käyttää puhelinta juuri ollenkaan.
Harmittava tilanne. Sonera olisi kyllä voinut jo asiakastyytyväisyyden takia tulla vastaan tässä. Edes jonkinlaisen hyvityksen muodossa. Joudun nyt kuitenkin olemaan ilman puhelinta ja kk- maksut juoksee ja en ole kuitenkaan kerennyt käyttää puhelinta juuri ollenkaan.
Sama juttu täällä. Puhelin ei löytänyt verkkoa ollenkaan kotona joten oli laitettava huoltoon. Kun saan puhelimen takas ja jos vieläkään ei löydä verkkoa kotona, niin pyydän kaupan perumista. Kerkesin puhelinta "käyttää" yhden päivän.
Bleedmonkey kirjoitti:Sanoin, että haluan palauttaa laitteen ja liittymän (vetosin Applen sopimusehtoihin, jossa määritetään tuotteille 30 päivän palautusoikeus). Ilmoittivat, että se maksaa 120 euroa (liittymän irtisanomisen sopimussakko).
Eli vaikka Steve lupasi että iPhone4:n saa palauttaa 30 vuorokauden kuluessa ilman mitään ehtoja niin tämä ei sitten päde suomessa. Ei Steve maininut mitään että se toimii vain USA:ssa eikä missään muualla.
Tuon perusteella tämä palautus on suomessa lähinnä vitsi
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Ostit tuon ilmeisesti verkosta tai puhelimella(?). Eikö näissä enää noudateta 14 vuorokauden palautusoikeutta, varsinkin jos tuote on viallinen? Itse purkaisin kaupan.
Ostit tuon ilmeisesti verkosta tai puhelimella(?). Eikö näissä enää noudateta 14 vuorokauden palautusoikeutta, varsinkin jos tuote on viallinen? Itse purkaisin kaupan.
Soneran aspan mukaan se maksaa sen 120 euroa (liittymä on 12kk määräaikainen).
Eli vaikka Steve lupasi että iPhone4:n saa palauttaa 30 vuorokauden kuluessa ilman mitään ehtoja niin tämä ei sitten päde suomessa. Ei Steve maininut mitään että se toimii vain USA:ssa eikä missään muualla.
Tuon perusteella tämä palautus on suomessa lähinnä vitsi
Kai sen laitteen voi palauttaa, mutta Soneran liittymää ei
Nimenomaan viallisilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. 14 päivää koskee käyttämättömiä tuotteita. Mutta mitenköhän tuota 14 päivää sovelletaan etämyyntinä myytyyn kytkysoppariin? Ainakin Welhon määräaikaisen kanavapaketin sai purkaa tuolla perusteella, kun puhelimessa sen ostin.
Harmittava tilanne. Sonera olisi kyllä voinut jo asiakastyytyväisyyden takia tulla vastaan tässä. Edes jonkinlaisen hyvityksen muodossa. Joudun nyt kuitenkin olemaan ilman puhelinta ja kk- maksut juoksee ja en ole kuitenkaan kerennyt käyttää puhelinta juuri ollenkaan.
Sama juttu täällä. Puhelin ei löytänyt verkkoa ollenkaan kotona joten oli laitettava huoltoon. Kun saan puhelimen takas ja jos vieläkään ei löydä verkkoa kotona, niin pyydän kaupan perumista. Kerkesin puhelinta "käyttää" yhden päivän.
Veikkaan että jos tulisivat vastaan ja vaihtaisivat uuteen niin samallahan niillä tulis takkiin sen sun laitteen verran ja ei se yks paha oo mut jos niitä tuleekin 1000kpl vuoden aikana niin sit alkaa jo tappio näkymään.
Bleedmonkey kirjoitti:Harmittava tilanne. Sonera olisi kyllä voinut jo asiakastyytyväisyyden takia tulla vastaan tässä. Edes jonkinlaisen hyvityksen muodossa. Joudun nyt kuitenkin olemaan ilman puhelinta ja kk- maksut juoksee ja en ole kuitenkaan kerennyt käyttää puhelinta juuri ollenkaan.
Soitapa Soneralle ja pyydä keskeyttämään veloitukset puhelimesta. Itselläni tuli paketista valmiiksi rikkonainen puhelin ja nyt se on SCF:n huollossa. Juttelin myös varmaankin 6 eri asiakaspalvelijan kanssa ja vaihtoa uuteen ei suostuttu tekemään. Mikäli huolto venyy yli "kohtuullisen" 2vk ja/tai sieltä tulee selkeästi käytetty ja puhelin, puran kaupan kuluttajaviranomaisen avustuksella. En usko, että heilläkään suhtaudutaan myönteisesti siihen, että saa uuden tuotteen tilalle toimivan käytetyn.
Voit muuten vaatia Soneraa maksamaan kulut, mikäli joudut matkustamaan SCF:lle kauempaa. Heidänhän kuuluisi toimittaa puhelin huoltoon, ei sinun.
Loman kirjoitti:Laitetta saa kokeilla, muttei "ottaa käyttöön". Tämä raja on häilyvä, mutta kyllä kaupan purku onnistuu kun on tarpeeksi jämäkkä.
Been there, done that.
Edelleen tässä tapauksessa laite on rikki, joten 14 pv oikeus ei toimi.
Siis palauttaa sen laitteen ja sanoo etten ole tyytyväinen siihen. Ei siinä tarvitse mitään puhua että aparaatti on rikki. Sanoo vain että en ole tyytyväinen laitteeseen ja palautan sen. Ei se sen kummallisempaa ole.
Mulla on samaa kaatuilua, eli käynnistää mitä tahansa softaa ni luuri kaatuu useamman kerran päivässä. Luuri tilattu brittien appstoresta ni siitä se riemu repeää tuon takuun kanssa. Asiasta toiseen: on varmasti puhuttu jo aikasemmin tällä forumilla mut ilmeisesti britteihin nyt yhteyttä ja siel sanovat ilmeisesti et voi voi ku oot suomesta, luin sen jonku Hermusen linkin ni suoraa kuluttajaasiamiehee yhteyttä?
Legge kirjoitti:Edelleen tässä tapauksessa laite on rikki, joten 14 pv oikeus ei toimi.
Mutta ei siksi että se on rikki vaan siksi, että se on otettu käyttöön. Ihan vaan täsmennyksenä siis. Puhelimen mukana tulevassa palautuslapussa lukee varsin selkeästi, että SIM-kortin asettaminen puhelimeen lasketaan jo käyttöönotoksi mikä tässä tapauksessa on tapahtunut ja viallinen laite taas ensisijaisesti korjataan, kaupan purkaminen on about viimeinen keino kun muu ei auta eikä huolto/takuuvaihto pelaa. Kyllä se kuntoon tulee, en itse hätäilisi. Tuskin noita nelosia kovin pahassa jamassa voi olla edes refurbished-versioina (joita SCF vissiin jakelee) kun niin uusi tuote kyseessä.