pempe kirjoitti:kauan sim kortin aktivoivti kestää soneralta jos laite on jo saapunut postiin ? olisi kiva päästä testaamaan laitetta ;P
Soitin eilen iltapäivällä asiakaspalveluun\tekniseen tukeen, kun iphone ilmoittaa "odottaa aktivointia", eikä hae verkkoa. Asiakaspalvelija neuvoi boottaamaan laitteen ja pitäis lähteä toimimaan; ellei, niin sitten pitäisi asioida Sonera liikkeessä. Ei tietystikkään toiminut.
Lueskelin vähän keskustelupalstoja ja löysin tiedon, että tämä microsim pitää aktivoida erikseen, jolloin tämän aikaisempi sim -kortti (joka kuitenkin on soneran) deaktivoituu.
Soittelin asiakaspalveluun tänä aamuna ja selitin ongelman samalla tavalla (eri henkilö), kuin olin aikaisempana iltana selittänyt. Tietäen kuitenkin itse mistä asia tod.näköisesti johtuu.
Halusin kuulla että mitä ratkaisumalleja tällä kertaa löytyisi. Tuli jälleen esille se uudelleen käynnistys ja laitteen nollaus, laitteen tyhjentäminen, sonera liike ja vielä sellainenkin, kuin huolto. Tuon viimeisen kirosanan kuultuani, kyselin että mahtaisko tämä johtua siitä että microsim -korttiani ei kenties ole aktivoitu. Näinhän se oli. Asiakaspalvelija laittoi napsautti hiiren nappulaa, boottaus ja verkko löytyi.
Olisi kyllä toivottavaa että asiakaspalvelijoita kyettäisiin kouluttamaan sen verran, että he kykenisivät itse ajattelemaan, eikä lukemaan suoraan toimintaohjeista mahdollisia ratkaisumalleja. Positiivista Soneran asiakaspalvelussa kuitenkin on yleinen ystävällisyys. Aiemmin asioidessa mm. Elisan ja Saunalahden asiakaspalveluiden kanssa; niin tämä ei ole aina ollut selviö.
On tämä uusi iluuri kyllä kelpo peli. Iso ero aikaisempaan 3g malliini.