Sallitaan tämän verran, mutta nyt takaisin otsikon mukaisiin aiheisiin.tonipw kirjoitti: Hieman off-topic, sorry.
iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Ei kai siellä Briteissä riitä puhelimia, kun kaiken maailman heebot tilailee niitä pitkin Eurooppaatonipw kirjoitti: Saako tällä hetkellä puhelimen tosiaan nopeammin toimitukseen Soneralta kuin UK-Applestoresta? Olisko tuosta pääteltävissä, että uusi iPuhelin ei ole oikein myynyt Suomessa Soneran kautta kovinkaan hyvin, mikäli heillä on puhelimia varastossa nopeammin tarjolla kuin Brittien Applestoressa?
Hieman off-topic, sorry.

-
Viesti Kirjoittaja kistrand »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Puhelimen vaihto onnistuu 6kk ostopäivän jälkeen.kistrand kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys mutta pistän tänne kuitenkin (aika newbie näissä iphone/liittymä jutuissa kuitenkin olen): ostin toukokuun alussa iphone 3gs:n 24kk Soneran liittymällä ja ei mennyt kuin muutama viikko niin Apple meni ja julkaisi iPhone 4. Mietin nyt onnistuuko vaihto iPhone 4:seen nyt jo vai pitääkö odottaa täydet 24kk että sopimukseni menee umpeen vai miten tää toimii?
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
6 kuukauden kuluttua voit päivittää sopimukseen uuden puhelimen, siitä alkaa uusi 12 tai 24 kk sopimus.kistrand kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys mutta pistän tänne kuitenkin (aika newbie näissä iphone/liittymä jutuissa kuitenkin olen): ostin toukokuun alussa iphone 3gs:n 24kk Soneran liittymällä ja ei mennyt kuin muutama viikko niin Apple meni ja julkaisi iPhone 4. Mietin nyt onnistuuko vaihto iPhone 4:seen nyt jo vai pitääkö odottaa täydet 24kk että sopimukseni menee umpeen vai miten tää toimii?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Tzei »
Tulispa toi saunalahdelle niin saatais kunnon hinnat...
-
Mistä löysit noi TF:n hinnat?Tzei kirjoitti:TF:n tarjous iP4:stä jo vähän parempi. Puhelimen osuus 19€ + perusliittymä 0.67€. Ainoastaan netti ei vielä vakuuta 384kb 4.90€ tai 1Mb 14.90€!!! (toi siis 16GB malli, tietty)
Katsoin heidän nettisivut mutta minä en löydä kuin 3 GS:n.
-
Viesti Kirjoittaja kistrand »
Ok, kiitoksia erittäin nopeasta vastauksesta. Tuleeko muuten silloin uuden puhelimen ostohetkenä maksaa pois vanhan puhelimen jäljellä olevat osamaksut?Delli kirjoitti:
6 kuukauden kuluttua voit päivittää sopimukseen uuden puhelimen, siitä alkaa uusi 12 tai 24 kk sopimus.
-
Kyllä.kistrand kirjoitti:Ok, kiitoksia erittäin nopeasta vastauksesta. Tuleeko muuten silloin uuden puhelimen ostohetkenä maksaa pois vanhan puhelimen jäljellä olevat osamaksut?Delli kirjoitti:
6 kuukauden kuluttua voit päivittää sopimukseen uuden puhelimen, siitä alkaa uusi 12 tai 24 kk sopimus.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
En usko että olisi tuon 19e kk kun juuri tuo 3GS 8GB on tuon 19e kk. Olisi aika typerää myydä molempia samaan hintaan?Delli kirjoitti:Mistä löysit noi TF:n hinnat?Tzei kirjoitti:TF:n tarjous iP4:stä jo vähän parempi. Puhelimen osuus 19€ + perusliittymä 0.67€. Ainoastaan netti ei vielä vakuuta 384kb 4.90€ tai 1Mb 14.90€!!! (toi siis 16GB malli, tietty)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tzei »
TF:n puhelinmyyjä tyttö lähestyi minua tänään (puhelimellaMarbo kirjoitti:En usko että olisi tuon 19e kk kun juuri tuo 3GS 8GB on tuon 19e kk. Olisi aika typerää myydä molempia samaan hintaan?Delli kirjoitti:Mistä löysit noi TF:n hinnat?Tzei kirjoitti:TF:n tarjous iP4:stä jo vähän parempi. Puhelimen osuus 19€ + perusliittymä 0.67€. Ainoastaan netti ei vielä vakuuta 384kb 4.90€ tai 1Mb 14.90€!!! (toi siis 16GB malli, tietty)

-
Viesti Kirjoittaja olpo »
Kyllä on tyttönen tainnu sekottaa iPhone 4 ja 3GS nyt keskenään.Tzei kirjoitti:TF:n puhelinmyyjä tyttö lähestyi minua tänään (puhelimellaMarbo kirjoitti:En usko että olisi tuon 19e kk kun juuri tuo 3GS 8GB on tuon 19e kk. Olisi aika typerää myydä molempia samaan hintaan?Delli kirjoitti:Mistä löysit noi TF:n hinnat?Tzei kirjoitti:TF:n tarjous iP4:stä jo vähän parempi. Puhelimen osuus 19€ + perusliittymä 0.67€. Ainoastaan netti ei vielä vakuuta 384kb 4.90€ tai 1Mb 14.90€!!! (toi siis 16GB malli, tietty)
Katsoin heidän nettisivut mutta minä en löydä kuin 3 GS:n.) ja tarjosi ko. pakettia. Kirjoitin ihan paperille, että hinnat tuli oikein. Jätin ottamatta kun mielestäni 384kb nettiyhteys tuollaisessa älypuhelimessa on naurettavan hidas 24kk sopparilla, miettikää tuota kahden vuoden päästä tuota nopeutta. Ja toisaalta 1Mb 14.90€ on ryöstöä verraten esim. sauniksen nopsaan. Täytyy nyt vähän ihmetellä itsekin, kyllä se tyttö koko ajan puhui iP4 mallista kun mulle sitä 19 eurolla tyrkytti... noh, eiköhän se päivity kohta TF:n sivuille jos puhelintytöt sitä jo tarjoaa. Ihan sama, jää kuitenkin ottamatta noilla netin hinnoilla.
-
Viesti Kirjoittaja Juustokahvi »
Puhuin äsken ehkä ystävällisimmän asiakaspalvelijan kanssa kenen kanssa olen ikinä puhunut, TeleFinlandin asiakaspalvelusta. Soitin tarkoituksella, että mitä jos tilaan iPhone 4:n Soneralta Minun Sonera liittymällä ilman mitään paketteja ja tilaisin liittymän TeleFinlandilta, niin milloin se minulle tulee, ja saanko micro-simin.
Asiakaspalvelija oli tottakai vakuuttunut, että minun kannattaisi tilata juuri näin, eli käyttöliittymä TF:ltä, tottakai

Kun kysyin micro-simistä, asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä sanoa, sanoi että soittaa minulle takaisin kun on käynyt kysymässä johtoportaalta. Hän soittikin takaisin muutaman minuutin päästä ja aloitti, että "tämä ei olekkaan ihan niin yksinkertainen asia".
Eli homma menee niin, että jos tilaat UUDEN telefinlandin liittymän, et voi saada micro-simiä. Sama koskee siirtoa kaikista muista liittymistä kuin Soneralta. Ainoa vaihtoehto micro-simin saamiseen TeleFinlandilta on hankkia SONERAn liittymä, jonka siirtää sitten TeleFinlandille ja silloin on mahdollista saada micro-sim.
Eli en nyt kyllä tiiä onko tässä mitään järkeä. Ehkä minun kannattaisi vaan tilata puhelin ja paketti Soneralta? En ainakaan heti haluaisi nähdä vaivaa unlockaukseen ja muuhun, eikä rahaa ole ostaa suoraan reilusti yli puolen tonnin luuria, osamaksu (lue: kytky) on siis ainoa vaihtoehto. Soneralla puhelut on kalliita joo, mutta ehkä pitää opetella jotenkin vähentämään puhumista..
OT: Onko iPhonelle selkeää ja toimivaa softaa, joka kertoo montako minuuttia olen puhunut (erikseen soittanut ja vastaanottanut) ja samassa softassa mielellään kuinka monta tekstiviestiä olen lähettänyt. Olisi myös hyvä, että siihen voisi asettaa rajoja, esim raja soitettuihin puheluihin 20min ennen kuin paketti on täynnä, niin tietää ettei enään puhu paljoa, tekstareihin sama. Samaan softaan kun vielä mahtuisi käytetty datan määrä niin olisi erittäin hyödyllinen näiden operaattoreiden pakettejen käyttäjille.
Canon EOS 450D
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Tuo ei pidä paikkaansa.Juustokahvi kirjoitti: Eli homma menee niin, että jos tilaat UUDEN telefinlandin liittymän, et voi saada micro-simiä. Sama koskee siirtoa kaikista muista liittymistä kuin Soneralta. Ainoa vaihtoehto micro-simin saamiseen TeleFinlandilta on hankkia SONERAn liittymä, jonka siirtää sitten TeleFinlandille ja silloin on mahdollista saada micro-sim.
En tiedä mitä ihmettä siellä jokapaikassa nyt säädetään, mutta microsimmin saa kunhan on liittymä tf:llä, ihan sama onko ollut jo vuosia, oletko juuri vaihtanut toiselta operaattorilta tai soneralta, ei väliä.
Lisäksi oltava laite johon se käy, eli iphone 4 tai ipad.
Vaimolla esim ei ole eläessään ollut Soneraa, vain Saunalahtea ja Elisaa...sieltä vuosi sitten vaihtoi TF:lle ja kortin sai suoraan, ja tiedän että pitäisi muutenkin saada
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Onko kokemusta mitä maksaa käyttää Soneran kytkyllä dataliikennettä Tanskassa? Pitäisi ensi viikolla mennö Köpikseen kolmeksi päiväksi ja myöskin käyttää iPhonea datan liikutteluun.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
http://www.sonera.net/haunter/roaming/d ... rea=tanskazuki kirjoitti:Sonera roaming hinnat.
Onko kokemusta mitä maksaa käyttää Soneran kytkyllä dataliikennettä Tanskassa? Pitäisi ensi viikolla mennö Köpikseen kolmeksi päiväksi ja myöskin käyttää iPhonea datan liikutteluun.
Ole hyvä
-
Viesti Kirjoittaja Juustokahvi »
No tästä on sitten vissiin aika paljon eri tietoa ihan TeleFinlandinkin sisällä. Näin sanoi asiakaspalvelija, joka otti asiasta selvää ylemmältä taholta. Tiedä sitten, ehkä olet paremmin asioista perillä kuin TeleFinlandin johto.Mäksä kirjoitti:Tuo ei pidä paikkaansa.
En tiedä mitä ihmettä siellä jokapaikassa nyt säädetään, mutta microsimmin saa kunhan on liittymä tf:llä, ihan sama onko ollut jo vuosia, oletko juuri vaihtanut toiselta operaattorilta tai soneralta, ei väliä.
Lisäksi oltava laite johon se käy, eli iphone 4 tai ipad.
Vaimolla esim ei ole eläessään ollut Soneraa, vain Saunalahtea ja Elisaa...sieltä vuosi sitten vaihtoi TF:lle ja kortin sai suoraan, ja tiedän että pitäisi muutenkin saada
Canon EOS 450D
-
Viesti Kirjoittaja hyxal »
-
Viesti Kirjoittaja piavo »
-
Mobiililaajakaista Miniin kuuluu rajattomasti dataa, nopeus max. 384 kbit/shyxal kirjoitti:Tilasin Saunalahdelta liittymän ja perusnetin. Kuuluuko siihen rajattomasti dataa? En löytänyt mitään erittelyä.
-
Viesti Kirjoittaja joonas »
Taitaa mennä yksinkertaisimmin ihan niin, että näytät normaalille TF:n SIMille saksia ja puukkoa? Siitä syntyy toimiva MicroSIM.Juustokahvi kirjoitti:Kun kysyin micro-simistä, asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä sanoa, sanoi että soittaa minulle takaisin kun on käynyt kysymässä johtoportaalta. Hän soittikin takaisin muutaman minuutin päästä ja aloitti, että "tämä ei olekkaan ihan niin yksinkertainen asia".

-
Älä nyt vaan valaise liikaa kenen kautta puhelin sinulle tulee ja minkä operaattorin liittymää olet etsimässä. Helpottaisi auttamistasi kummasti.piavo kirjoitti:Olin kilke leirillä viikon ja tänään tulin takaisin joten olen aika out näistä jutuista. Voisiko joku tiivistää/linq tiivistykseen hintoja yms.? Sellainen liittymä pitäisi olla, että netti halpaa.
-
Viesti Kirjoittaja piavo »
-
Niin niin, mutta voithan sä yksityisenä tilata iPhonen vaikka UK:n Storesta (tutustu Tilauksen toimitus Borderlinxin kautta -ketjuun) , jolloin voit käyttä vanhaa DNA:n liittymääsi tai muokata siitä sopivan muuttamalla paketteja. Toinen mahis on mennä naimisiin Soneran kanssa ja ottaa joku heidän ylihinnoiteltu liittymänsä.piavo kirjoitti:Niin no ihan yksityisesti tulee puhelin, tällä hetkellä on käytössä DNA. Siltä ei tosin taida sada iPhonea? Liittymässä pitäisi olla halpa ja hyvä netti, vähän viestejä ja puheaikaa.
DNA:lta saa esim. tällä hetkellä tuon matkanetin 2,95€/kk, nopeus on toki hitain mahdollinen 384kbit/s, mutta kyllä sillä jotain tekee. Siihen päälle esim. DNA Ilona, jossa 500min puhetta ja 100txt 19,99€/kk.
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Kertokaas nyt joku että millä tavalla Sonera on ylihinnoiteltu? Sehän riippuu täysin minkälaiselle puhe/nettipaketille on tarve. Mulla esim. Soneran 35€/kk maksava paketti (vastaava) maksaisi Saunalahdella 38€ ja DNA:lla 40-60€Pupa kirjoitti:Toinen mahis on mennä naimisiin Soneran kanssa ja ottaa joku heidän ylihinnoiteltu liittymänsä.
Mulla siis puhe 350min, tekstari 150kpl, rajaton 3,6 megan netti jos joku haluaa vertailla. Se että DNA:n 60€ paketilla saisi puhua 3000 minuuttia, ei ole mulle MITÄÄN merkitystä, koska en soita niin paljoa. Tota nettiä ei kyllä saa enää tohon hintaan mitä se mulla on, mutta jos tohon vaihtaa sen "lähes rajattoman" netin niin paketin hinta pysyy samana mutta datasiirto tippuu 1GB/kk. Jos toi riittää nettikäytöksi niin Sonera olis mulle edelleen halvin, muuten pitäisi kääntyä Saunalahden puoleen, tai sitten Sonera 2GB datasiirrolla 2€ saunista kalliimpi.
Laskekaa nyt se ylihinnoiteltu paketti/operaattori ihan sen oman tarpeenne mukaan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka