Freelancerin palkat?
Sana on (melkein) vapaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Freelancerin palkat?
Viesti Kirjoittaja olli »
Olen tässä ajatellut tarjoutua tekemään eräällä pienelle yritykselle www-sivut, sillä vanhat ovat TODELLA jälkeenjääneet. Mitä tämmöisestä projektista voisi pyytää palkkaa? Sivuille ei luultavasti olisi tulossa mitään kovin erikoista, ihan perus infosivut vaan...
iMac Core i5 27", 2.66GHz, 8Gb, 1Tb
Macbook Pro 13", 2.26GHz, 4Gb, 500Gt
-
Re: Freelancerin palkat?
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Tästä taidettiin jauhaa menneisyydessä, eikä kovin moni free ollut halukas jakamaan suoria hinnoitteluohjeita.
Netistä löytyy kyllä ohjehintataulukoita. Olikohan Freelancerliiton tai jonkin sivuilla.
Netistä löytyy kyllä ohjehintataulukoita. Olikohan Freelancerliiton tai jonkin sivuilla.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Riippuu yrityksen maksukyvystä, kannattaa kenties hinnoitella niin, että voi tehdä muitakin töitä ko. yritykselle jatkossa.
-
Viesti Kirjoittaja olli »
No enpä minä ihan suoria hinnoitteluohjeita kaipaakkaan vaan ihan suuntaa antavia summia.Boogieman kirjoitti:Tästä taidettiin jauhaa menneisyydessä, eikä kovin moni free ollut halukas jakamaan suoria hinnoitteluohjeita.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Firma on käsittääkseni ihan menestyvä pesula-alan yritys. Maksukyky ei varmaan ihan heti lopu kesken mun hinnoilla mutta ajattelin vaan että mitä sitä kehtais pyytää...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac Core i5 27", 2.66GHz, 8Gb, 1Tb
-
Viesti Kirjoittaja casq »
Itse pyydän 100e kun työ on valmis.. vaikka nyt vähän kaduttaa tuo kun minimi tuntipalkankin mukaan on jo mennyt yli mutta sovittu mikä sovittu, nämä sivut ovat myös meikäläisen päättötyö datanomi linjalla niin ei auta paljoa hätiköidä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tuttujen kanssa ottaa sopimukset liian rennosti, mutta ekan version nähdessään sanoi kyllä että voi maksaa vähän enemmän plus ne päivitykset sitten, joista kyllä ei ole vielä puhuttu mitään.
Niin ja ei kannata tehdä ihan 1:1 w3c standardin mukaan niin kuin itse tein.. sain kohtauksen kun huomasin miten IE näyttää sivut, kaikki muut selaimet kyllä tajusivat visioni ihan täydellisesti
.
Ehdottomasti enemmän kuin se mun satanen
tuttuni joka tekee sivuja sanoi että se on asiakaskohtainen hinta joka sovitaan kun työn laajuus, tekniikat yms tulee selville.
Niin ja ei kannata tehdä ihan 1:1 w3c standardin mukaan niin kuin itse tein.. sain kohtauksen kun huomasin miten IE näyttää sivut, kaikki muut selaimet kyllä tajusivat visioni ihan täydellisesti

Ehdottomasti enemmän kuin se mun satanen

-
Viesti Kirjoittaja Troubleman »
Tässä tämmöinen hyvä laskuperuste:
Arvioi kuinka monta tuntia työn tekemiseen menee ja kerro se asuinseutusi putkimiehen tuntiveloituksella (esim. 45 euroa)
Sinulla kuitenkaan ei ole firmaa YEL- ja vakuutus- ym. maksuineen, sen vuoksi voit pudottaa pois esim. 10 eur/h
Ja jos olet kokemattomuuden vuoksi hitaampi kuin tosiammattilaiset, voit pudottaa hinnasta vielä hieman lisää pois ja maksaa "oppirahoja".
Polkumyyntiin ei kannata lähteä, myöhemmin voi olla vaikea korotella hintoja ("Olli tekee weppisivut xxx eurolla!"), ja se herättää närää niiden parissa, jotka yrittävät tosissaan repiä leivän webbisuunnittelusta.
Arvioi kuinka monta tuntia työn tekemiseen menee ja kerro se asuinseutusi putkimiehen tuntiveloituksella (esim. 45 euroa)
Sinulla kuitenkaan ei ole firmaa YEL- ja vakuutus- ym. maksuineen, sen vuoksi voit pudottaa pois esim. 10 eur/h
Ja jos olet kokemattomuuden vuoksi hitaampi kuin tosiammattilaiset, voit pudottaa hinnasta vielä hieman lisää pois ja maksaa "oppirahoja".
Polkumyyntiin ei kannata lähteä, myöhemmin voi olla vaikea korotella hintoja ("Olli tekee weppisivut xxx eurolla!"), ja se herättää närää niiden parissa, jotka yrittävät tosissaan repiä leivän webbisuunnittelusta.
-
Kyllä. Nuo suositushinnat ovat realistisia vain pääkaupungissa. Minä asun kaukaisessa periferiassa, jossa saa olla tyytyväinen jos onnistuu saamaan puolet suositushinnoista.Boogieman kirjoitti:Netistä löytyy kyllä ohjehintataulukoita. Olikohan Freelancerliiton tai jonkin sivuilla.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
On muuten ehkä hyvä kikka [:O]
Tän mä muistan!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Kyllä putkimies hintansa tietää..!
Tuossa tuntien arvioinnissakin on oltava tarkkana:
Kantapään kautta olen oppinut että kannattaa tarkkaan etukäteen sopia miten monta versiota / korjausta sivuille sisältyy sopimaanne hintaan ja kuinka vapaat kädet sinä (suunnittelija) saat.
Esim. voi sopia että aluksi
1) jutellaan ideoista
2) suunnittelija tekee ideoiden pohjalta yhden tai kaksi luonnosversiota, johon asiakas saa haluamansa muutokset.
3) muutokset tarkastetaan, homma lyödään lukkoon ja ainoastaan pienet muutokset ovat mahdollisia, mikäli niiden toteuttaminen ei ole erittäin vaikeaa.
4) webbisivut / painotuote tms. tehdään loppuun
Kalliimmalle hommalle sovitaankin sitten suuri määrä ehdotuksia / versioita / revisioita.
Olen huomannut monen homman ns. kusevan siitä syystä että hankala asiakas mankuu koko ajan muutoksia ja versioita tulee loputtoman paljon. Lopputulos vain huononee ja projekti pitkittyy - lopulta kukaan ei ole tyytyväinen.
Pahimmasta päästä ovat tapaukset, joissa asiakas haluaakin palata suunnittelijan esittämään ensimmäiseen versioon, tämä sen jälkeen kun asiakas on vatvonut, vaatinut, pyytänyt, vaihdellut edestakaisin, saanut päähänpistoja jne.
Joo, olen kyyninen, mutta en näytä sitä asiakkaille
Tuossa tuntien arvioinnissakin on oltava tarkkana:
Kantapään kautta olen oppinut että kannattaa tarkkaan etukäteen sopia miten monta versiota / korjausta sivuille sisältyy sopimaanne hintaan ja kuinka vapaat kädet sinä (suunnittelija) saat.
Esim. voi sopia että aluksi
1) jutellaan ideoista
2) suunnittelija tekee ideoiden pohjalta yhden tai kaksi luonnosversiota, johon asiakas saa haluamansa muutokset.
3) muutokset tarkastetaan, homma lyödään lukkoon ja ainoastaan pienet muutokset ovat mahdollisia, mikäli niiden toteuttaminen ei ole erittäin vaikeaa.
4) webbisivut / painotuote tms. tehdään loppuun
Kalliimmalle hommalle sovitaankin sitten suuri määrä ehdotuksia / versioita / revisioita.
Olen huomannut monen homman ns. kusevan siitä syystä että hankala asiakas mankuu koko ajan muutoksia ja versioita tulee loputtoman paljon. Lopputulos vain huononee ja projekti pitkittyy - lopulta kukaan ei ole tyytyväinen.
Pahimmasta päästä ovat tapaukset, joissa asiakas haluaakin palata suunnittelijan esittämään ensimmäiseen versioon, tämä sen jälkeen kun asiakas on vatvonut, vaatinut, pyytänyt, vaihdellut edestakaisin, saanut päähänpistoja jne.
Joo, olen kyyninen, mutta en näytä sitä asiakkaille

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Varsin verraton luovan tunnelman "kohottaja" on edellisen lisäksi se, että asiakas ei oikeastaan tiedä mitä haluaa, mutta haluaa justiin sellaista kun haluaa, ja sitten asiakas vielä omistaa huonon maun. Kaiken kruunaa se, että yh. ei oikeastaan ole edes kovin kiinnostunut koko projektista.Olen huomannut monen homman ns. kusevan siitä syystä että hankala asiakas mankuu koko ajan muutoksia ja versioita tulee loputtoman paljon. Lopputulos vain huononee ja projekti pitkittyy - lopulta kukaan ei ole tyytyväinen.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Been there, done that... Joillakin asiakkailla on tosiaan ihme asenne tyyliä "tekisin itse jos osaisin käyttää noita ohjelmia". Ilman että ko. henkilöllä olisi esim. taiteellista silmää, typografista osaamista ym. välttämätöntä kivaa. Heidän sisällään asuu pieni, lahjaton AD.Jamac kirjoitti:[Varsin verraton luovan tunnelman "kohottaja" on edellisen lisäksi se, että asiakas ei oikeastaan tiedä mitä haluaa, mutta haluaa justiin sellaista kun haluaa, ja sitten asiakas vielä omistaa huonon maun. Kaiken kruunaa se, että yh. ei oikeastaan ole edes kovin kiinnostunut koko projektista.
Onneksi on kohdalle sattunut hyviäkin asiakkaita. Sellaisia, jotka antavat vapaat kädet tehdä melkein mitä tahansa ja naama loistaa tyytyväisyydestä kun saavat hienon lopputuloksen käteensä.
Hyviä asiakkaita ovat myös vaativat asiakkaat, jotka tietävät mitä haluavat, tietävät mistä puhuvat ja antavat rakentavaa kritiikkiä.
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka