No puhuinkin omasta puolestani, koska omiin tarpeisiini Soneran paketti on n.30€ kalliimpi kuukaudessa.oh6jih kirjoitti:Kertokaas nyt joku että millä tavalla Sonera on ylihinnoiteltu? Sehän riippuu täysin minkälaiselle puhe/nettipaketille on tarve. Mulla esim. Soneran 35€/kk maksava paketti (vastaava) maksaisi Saunalahdella 38€ ja DNA:lla 40-60€Pupa kirjoitti:Toinen mahis on mennä naimisiin Soneran kanssa ja ottaa joku heidän ylihinnoiteltu liittymänsä.
Mulla siis puhe 350min, tekstari 150kpl, rajaton 3,6 megan netti jos joku haluaa vertailla. Se että DNA:n 60€ paketilla saisi puhua 3000 minuuttia, ei ole mulle MITÄÄN merkitystä, koska en soita niin paljoa. Tota nettiä ei kyllä saa enää tohon hintaan mitä se mulla on, mutta jos tohon vaihtaa sen "lähes rajattoman" netin niin paketin hinta pysyy samana mutta datasiirto tippuu 1GB/kk. Jos toi riittää nettikäytöksi niin Sonera olis mulle edelleen halvin, muuten pitäisi kääntyä Saunalahden puoleen, tai sitten Sonera 2GB datasiirrolla 2€ saunista kalliimpi.
Laskekaa nyt se ylihinnoiteltu paketti/operaattori ihan sen oman tarpeenne mukaan.
iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
Viesti Kirjoittaja Pupa »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
DNA:n laskutusta ei kuulemma voi suositella kenellekään. Lähes joka lasku on jollain tavalla pielessä, mutta myös niitä tapauksia on ollut, ettei laskuja ole kuulunut puoleen vuoteen, vaikka käyttöä on ollutMacFinn kirjoitti:Minä tein viime kuussa myös hinnoittelukierroksen. Soneran nyt 35,67 €/kk, 500 min, 50 SMS, nopein data 1 GB/kk. Saunis vissiin pääty johonkin 33 €/kk, jos soitan tarpeeksi monelle Sauniksen asiakkaalle, ton takia en kyllä viitsinyt liittymää lähteä siirtämään. DNA:ta en edes kysynyt, en jaksa selvitellä niiden laskutusta joka toinen kuukausi. Soneran laskut ovat olleen tähän mennessä kaikki oikein.

-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Itellä ollut dna 100ensimmäisen asiakkaan joukossa. Ekat parivuotta laskut tuli miten sattuu. Sen jälkeen ei kertaakaan mitään. Itseasiassa ainut firma mis ei ole ongelmia ollutPupa kirjoitti:DNA:n laskutusta ei kuulemma voi suositella kenellekään. Lähes joka lasku on jollain tavalla pielessä, mutta myös niitä tapauksia on ollut, ettei laskuja ole kuulunut puoleen vuoteen, vaikka käyttöä on ollutMacFinn kirjoitti:Minä tein viime kuussa myös hinnoittelukierroksen. Soneran nyt 35,67 €/kk, 500 min, 50 SMS, nopein data 1 GB/kk. Saunis vissiin pääty johonkin 33 €/kk, jos soitan tarpeeksi monelle Sauniksen asiakkaalle, ton takia en kyllä viitsinyt liittymää lähteä siirtämään. DNA:ta en edes kysynyt, en jaksa selvitellä niiden laskutusta joka toinen kuukausi. Soneran laskut ovat olleen tähän mennessä kaikki oikein.
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
No miksi sitten yleistit Soneran ylihinnoitelluksi tietämättä yhtään toisen tarpeita?Pupa kirjoitti:No puhuinkin omasta puolestani, koska omiin tarpeisiini Soneran paketti on n.30€ kalliimpi kuukaudessa.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Kyllähän Sonera on ylihinnoiteltu, oli tarpeet mitkä vaan.oh6jih kirjoitti:No miksi sitten yleistit Soneran ylihinnoitelluksi tietämättä yhtään toisen tarpeita?Pupa kirjoitti:No puhuinkin omasta puolestani, koska omiin tarpeisiini Soneran paketti on n.30€ kalliimpi kuukaudessa.
Minun Soneran kk-maksu korkeampi kuin muilla operaattoreilla liittymien peruskk-maksu, puheluiden aloitusmaksut, korkeammat minuuttihinnat, korkeammat tekstiviestihinnat, korkeammat videopuheluhinnat, korkeammat mms-viestihinnat, korkeammat kaikki..
Kaikki paketit ovat kalliimpia kuin muilla ja muutenkin Sonera nyt vaan on premium-hintainen operaattori.
-
KiitosXaeron kirjoitti:Kyllähän Sonera on ylihinnoiteltu, oli tarpeet mitkä vaan.oh6jih kirjoitti:No miksi sitten yleistit Soneran ylihinnoitelluksi tietämättä yhtään toisen tarpeita?Pupa kirjoitti:No puhuinkin omasta puolestani, koska omiin tarpeisiini Soneran paketti on n.30€ kalliimpi kuukaudessa.
Minun Soneran kk-maksu korkeampi kuin muilla operaattoreilla liittymien peruskk-maksu, puheluiden aloitusmaksut, korkeammat minuuttihinnat, korkeammat tekstiviestihinnat, korkeammat videopuheluhinnat, korkeammat mms-viestihinnat, korkeammat kaikki..
Kaikki paketit ovat kalliimpia kuin muilla ja muutenkin Sonera nyt vaan on premium-hintainen operaattori.

-
No toi mun käytössä oleva paketti on tuossa ylempänä lueteltu, mikä operaattori on huomattavasti halvempi noilla spekseillä? Peruskk-maksua tai puheluiden aloitusmaksua ei puhepakettiin kuuluvista puheluista mene. Ylimenevät minuutit on sitten kyllä huomattavasti kalliimpia. Yksittäiset mms:t kalliita, pakettina ostettuna jos niitä todella tarvitsee lähetellä samanhintaisia tai halvempia kuin sauniksella. Samoin tekstarit. Ja videopuhelut. Niin että mitenkä? Kyllä se tarve vaikuttaa aika paljo. Kaikkien ei tarvi soitella 3000 min/kk tai lähettää tuhatta tekstaria.Xaeron kirjoitti:Kyllähän Sonera on ylihinnoiteltu, oli tarpeet mitkä vaan.oh6jih kirjoitti:No miksi sitten yleistit Soneran ylihinnoitelluksi tietämättä yhtään toisen tarpeita?Pupa kirjoitti:No puhuinkin omasta puolestani, koska omiin tarpeisiini Soneran paketti on n.30€ kalliimpi kuukaudessa.
-
Viesti Kirjoittaja m0ss »
No kun tota sun pakettia ei enää saa Soneralta, noilla spekseillä. Soneralla kehitys menee vähän väärään suuntaan. Netin käyttöä aletaan rajoittamaan, vaikka tulevaisuudessa siirtomäärät tulevat vain kasvamaan. Todella typerää, jos minulta kysytään.oh6jih kirjoitti:No toi mun käytössä oleva paketti on tuossa ylempänä lueteltu, mikä operaattori on huomattavasti halvempi noilla spekseillä? Peruskk-maksua tai puheluiden aloitusmaksua ei puhepakettiin kuuluvista puheluista mene. Ylimenevät minuutit on sitten kyllä huomattavasti kalliimpia. Yksittäiset mms:t kalliita, pakettina ostettuna jos niitä todella tarvitsee lähetellä samanhintaisia tai halvempia kuin sauniksella. Samoin tekstarit. Ja videopuhelut. Niin että mitenkä? Kyllä se tarve vaikuttaa aika paljo. Kaikkien ei tarvi soitella 3000 min/kk tai lähettää tuhatta tekstaria.
-
No se on kyllä totta. Mutta soneraltakin saa rajoittamatonta nettiä vielä 15€/kk vaikka sitä ei nettikaupassa olekaan. Jos eivät sitäkin ole menneet poistamaan. Eli paketin hinta nousee vitosella ja aletaan olla sauniksen kanssa samoissa hinnoissa kun dna menee vielä reippaasti yli.m0ss kirjoitti:No kun tota sun pakettia ei enää saa Soneralta, noilla spekseillä. Soneralla kehitys menee vähän väärään suuntaan. Netin käyttöä aletaan rajoittamaan, vaikka tulevaisuudessa siirtomäärät tulevat vain kasvamaan. Todella typerää, jos minulta kysytään.oh6jih kirjoitti:No toi mun käytössä oleva paketti on tuossa ylempänä lueteltu, mikä operaattori on huomattavasti halvempi noilla spekseillä? Peruskk-maksua tai puheluiden aloitusmaksua ei puhepakettiin kuuluvista puheluista mene. Ylimenevät minuutit on sitten kyllä huomattavasti kalliimpia. Yksittäiset mms:t kalliita, pakettina ostettuna jos niitä todella tarvitsee lähetellä samanhintaisia tai halvempia kuin sauniksella. Samoin tekstarit. Ja videopuhelut. Niin että mitenkä? Kyllä se tarve vaikuttaa aika paljo. Kaikkien ei tarvi soitella 3000 min/kk tai lähettää tuhatta tekstaria.
-
Soneran rajaton 15e/kk netti on 512kbps, Sauniksella 13,90 euroa kuussa täysnopeuksisen rajaton netti..oh6jih kirjoitti:No se on kyllä totta. Mutta soneraltakin saa rajoittamatonta nettiä vielä 15€/kk vaikka sitä ei nettikaupassa olekaan. Jos eivät sitäkin ole menneet poistamaan. Eli paketin hinta nousee vitosella ja aletaan olla sauniksen kanssa samoissa hinnoissa kun dna menee vielä reippaasti yli.m0ss kirjoitti:No kun tota sun pakettia ei enää saa Soneralta, noilla spekseillä. Soneralla kehitys menee vähän väärään suuntaan. Netin käyttöä aletaan rajoittamaan, vaikka tulevaisuudessa siirtomäärät tulevat vain kasvamaan. Todella typerää, jos minulta kysytään.oh6jih kirjoitti:No toi mun käytössä oleva paketti on tuossa ylempänä lueteltu, mikä operaattori on huomattavasti halvempi noilla spekseillä? Peruskk-maksua tai puheluiden aloitusmaksua ei puhepakettiin kuuluvista puheluista mene. Ylimenevät minuutit on sitten kyllä huomattavasti kalliimpia. Yksittäiset mms:t kalliita, pakettina ostettuna jos niitä todella tarvitsee lähetellä samanhintaisia tai halvempia kuin sauniksella. Samoin tekstarit. Ja videopuhelut. Niin että mitenkä? Kyllä se tarve vaikuttaa aika paljo. Kaikkien ei tarvi soitella 3000 min/kk tai lähettää tuhatta tekstaria.
-
Ja Soneralla liikkuva laajakaista rajattomasti verkon maksiminopeudella 16,90€/kk. Onhan noita näköjään. Nettitikkuun tarkoitettu paketti mutta onko tuossa sitten estetty ettei saa puhepaketteja liitettyä tuohon liittymään? Joku innokas soittamaan Soneralle?Xaeron kirjoitti: Soneran rajaton 15e/kk netti on 512kbps, Sauniksella 13,90 euroa kuussa täysnopeuksisen rajaton netti..
Tää nyt menee vähän vänkäämiseksi, mutta edelleenkään ei ole yhtä operaattoria joka on jokaiselle halvin.
-
Mutta sunkin esimerkki on silti kalliimpi kuin Sauniksen. Sauniksella 13,90€/kk Mobiililaajakaista Plus johon sisältyy myös nettitikku ja määräaikasuutta se 24kk.oh6jih kirjoitti:Ja Soneralla liikkuva laajakaista rajattomasti verkon maksiminopeudella 16,90€/kk. Onhan noita näköjään. Nettitikkuun tarkoitettu paketti mutta onko tuossa sitten estetty ettei saa puhepaketteja liitettyä tuohon liittymään? Joku innokas soittamaan Soneralle?Xaeron kirjoitti: Soneran rajaton 15e/kk netti on 512kbps, Sauniksella 13,90 euroa kuussa täysnopeuksisen rajaton netti..
Tää nyt menee vähän vänkäämiseksi, mutta edelleenkään ei ole yhtä operaattoria joka on jokaiselle halvin.
Saunalahden käyttämä Elisan verkko on myös paljon laadukkaampi ja kattavampi kuin Soneran, varsinkin 3G osalta.
Turha sun on Soneraa puolustaa, ei se kertakaikkiaan vaan kannata.
-
Laadukkaampi ja kattavampi Elisan oman tutkimuksen mukaan? No mutta jos 3€/kk on kohtuutonta ylihinnoittelua niin olkoon mun puolesta, mä jatkan oman liittymäni kanssa jota ei enää muille myydäXaeron kirjoitti:Mutta sunkin esimerkki on silti kalliimpi kuin Sauniksen. Sauniksella 13,90€/kk Mobiililaajakaista Plus johon sisältyy myös nettitikku ja määräaikasuutta se 24kk.oh6jih kirjoitti:Ja Soneralla liikkuva laajakaista rajattomasti verkon maksiminopeudella 16,90€/kk. Onhan noita näköjään. Nettitikkuun tarkoitettu paketti mutta onko tuossa sitten estetty ettei saa puhepaketteja liitettyä tuohon liittymään? Joku innokas soittamaan Soneralle?Xaeron kirjoitti: Soneran rajaton 15e/kk netti on 512kbps, Sauniksella 13,90 euroa kuussa täysnopeuksisen rajaton netti..
Saunalahden käyttämä Elisan verkko on myös paljon laadukkaampi ja kattavampi kuin Soneran, varsinkin 3G osalta.
Turha sun on Soneraa puolustaa, ei se kertakaikkiaan vaan kannata.

-
Viesti Kirjoittaja ruukeri »
kiitokset!
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Toimii. Ei ole kysytty kuin 100 kertaa.ruukeri kirjoitti:En löytänyt soneran sivuilta / näiltä sivuilta, joten kysäisenpä teiltä asiantuntijoilta: toimiikohan tuo IP4 myös telefinlandin kortilla?
kiitokset!
-
Miten hemmetissä näitä kysymyksiä voi edelleen tulla? Kuten 3G ja 3GS, niin myös iPhone 4 toimii TeleFinlandin korteilla, kuten muillakin Soneran verkkoon kytketyillä liittymillä.ruukeri kirjoitti:En löytänyt soneran sivuilta / näiltä sivuilta, joten kysäisenpä teiltä asiantuntijoilta: toimiikohan tuo IP4 myös telefinlandin kortilla?
kiitokset!
-
Viesti Kirjoittaja ruukeri »
joonas kirjoitti:Taitaa mennä yksinkertaisimmin ihan niin, että näytät normaalille TF:n SIMille saksia ja puukkoa? Siitä syntyy toimiva MicroSIM.Juustokahvi kirjoitti:Kun kysyin micro-simistä, asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä sanoa, sanoi että soittaa minulle takaisin kun on käynyt kysymässä johtoportaalta. Hän soittikin takaisin muutaman minuutin päästä ja aloitti, että "tämä ei olekkaan ihan niin yksinkertainen asia".
Onko tähän tullut mitään viimeisintä tietoa? Olisin soittanut asiakaspalveluihin, mutta ovat auki vasta maanantaina. Mulla on telefinland liittymä kytkettynä 3Gs kytkyyn. Tarkoittaako tämä sitä, etten saan TF micro sim- korttia nyt tilaamaani IP4:ään?
Onko kellään muilla faktaa?
Kiitos!
-
Kyllähän sun pitäis saada kortti marssimalla Soneran liikkeeseen luurin kanssa ja vaatimalla vanhan kortin tilalle laitteeseen sopivaa korttia. En tiedä tuleeko suoraan luurin mukana.ruukeri kirjoitti:joonas kirjoitti:Taitaa mennä yksinkertaisimmin ihan niin, että näytät normaalille TF:n SIMille saksia ja puukkoa? Siitä syntyy toimiva MicroSIM.Juustokahvi kirjoitti:Kun kysyin micro-simistä, asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä sanoa, sanoi että soittaa minulle takaisin kun on käynyt kysymässä johtoportaalta. Hän soittikin takaisin muutaman minuutin päästä ja aloitti, että "tämä ei olekkaan ihan niin yksinkertainen asia".
Onko tähän tullut mitään viimeisintä tietoa? Olisin soittanut asiakaspalveluihin, mutta ovat auki vasta maanantaina. Mulla on telefinland liittymä kytkettynä 3Gs kytkyyn. Tarkoittaako tämä sitä, etten saan TF micro sim- korttia nyt tilaamaani IP4:ään?
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja teppatius »
onko kellään kokemusta tästä suomalaisesta verkkokaupasta? myivät ainakin 3G/GS ilman kytkyä.. Mitenhän mahtaa olla tämän kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja wolle »
Ei toimi iP4 TeleFinlandin kortilla koska heillä ei ole mikroSIM kortteja. Tulee kuulemma vasta ehkä joskus ensi vuoden puolella...ruukeri kirjoitti:joonas kirjoitti:Taitaa mennä yksinkertaisimmin ihan niin, että näytät normaalille TF:n SIMille saksia ja puukkoa? Siitä syntyy toimiva MicroSIM.Juustokahvi kirjoitti:Kun kysyin micro-simistä, asiakaspalvelija ei oikein tiennyt mitä sanoa, sanoi että soittaa minulle takaisin kun on käynyt kysymässä johtoportaalta. Hän soittikin takaisin muutaman minuutin päästä ja aloitti, että "tämä ei olekkaan ihan niin yksinkertainen asia".
Kiitos!

-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Kuten foorumilla esim Mäksä on usein todennut kyllä niitä microsimmejä saa myös telefinlandilta. Ja onhan vaihtoehtoina myöskin tuon kortin leikkely, esim itseltä ja monelta muulta löytyy valmis leikkuri vanhan simkortin leikkaamiseen.wolle kirjoitti:Ei toimi iP4 TeleFinlandin kortilla koska heillä ei ole mikroSIM kortteja. Tulee kuulemma vasta ehkä joskus ensi vuoden puolella...
-
Viesti Kirjoittaja olpo »
Joo no sehän siinä on kun toinen puolustaa "omaansa" henkeen ja vereen ni aika turha siinä on yrittää kertoa että asia ei ole niin yksiselitteinen..oh6jih kirjoitti:Laadukkaampi ja kattavampi Elisan oman tutkimuksen mukaan? No mutta jos 3€/kk on kohtuutonta ylihinnoittelua niin olkoon mun puolesta, mä jatkan oman liittymäni kanssa jota ei enää muille myydäXaeron kirjoitti:Mutta sunkin esimerkki on silti kalliimpi kuin Sauniksen. Sauniksella 13,90€/kk Mobiililaajakaista Plus johon sisältyy myös nettitikku ja määräaikasuutta se 24kk.oh6jih kirjoitti:Ja Soneralla liikkuva laajakaista rajattomasti verkon maksiminopeudella 16,90€/kk. Onhan noita näköjään. Nettitikkuun tarkoitettu paketti mutta onko tuossa sitten estetty ettei saa puhepaketteja liitettyä tuohon liittymään? Joku innokas soittamaan Soneralle?Xaeron kirjoitti: Soneran rajaton 15e/kk netti on 512kbps, Sauniksella 13,90 euroa kuussa täysnopeuksisen rajaton netti..
Turha sun on Soneraa puolustaa, ei se kertakaikkiaan vaan kannata.Enkä mä soneraa puollusta, vastustan vain järjetöntä oman mielipiteen julistamista tosiasiana ilman mitään faktapohjaa. Ja olen ollut myös Elisan, Saunalahden, DNA:n ja Telefinlandin asiakkaana että kyllä niistä muistakin kokemusta löytyy, hyviä ja huonoja.
Mutta kumminkin jokainen firma yrittää tehdä tulosta joten pakko niitten on saada rahansa jostain. Hyväntekeväisyys on kaukana näissä hommissa.
-
Mihin tämäkin tietosi muka perustuuwolle kirjoitti:
Ei toimi iP4 TeleFinlandin kortilla koska heillä ei ole mikroSIM kortteja. Tulee kuulemma vasta ehkä joskus ensi vuoden puolella...

Edit: Suomen Apple Store on poissa käytöstä päivityksen takia. Oliskohan jotain kivaa tuloillaan

-
Viesti Kirjoittaja stygy »
Omenan (Espoo) Sonera-kaupasta sai parissa minuutissa aktivoidun Tele Finlandin microSIMmin... Eikä tarvinnut todistella omistavansa laitetta mihin se sopiiPupa kirjoitti:Mihin tämäkin tietosi muka perustuuwolle kirjoitti:
Ei toimi iP4 TeleFinlandin kortilla koska heillä ei ole mikroSIM kortteja. Tulee kuulemma vasta ehkä joskus ensi vuoden puolella...Johan täällä on usemmat TeleFinlandin asiakkaat käyneet hakemassa microSIM-korttinsa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka