Itse huomasin että viime päivinä puhelin alkoi välillä tuntua todella kuumalta, ja akku tyhjentyä oudon nopeasti vaikken edes tehnyt puhelimella paljoa mitään. Tätä ei ollut tapahtunut koskaan ennen. Mutta se tässä on outoa, että nämä ongelmat eivät alkaneet HETI päivitysten jälkeen, vaan vasta hieman myöhemmin. Käytän kuitenkin puhelinta paljon joka päivä, mutta ongelmat huomasin tosiaan vasta pari päivää sitten. Kokeilen nyt tuota vinkkiä noiden exchange-asetusten nollaamisesta ja uudelleenlaittamisesta. Toivottavasti tepsii. Push-mailista en kyllä luovu kun sen makuun on päässyt
Kerran puhelin myös tilttas kesken puhelun ja tuli omenalogo ruutuun. Näin tästä aiheesta myös ketjun, mutta itselleni tämä on tosiaan tapahtunut vasta kerran. Syö miestä kyllä nämä ongelmat koska olen ollut puhelimeeni niin uskomattoman tyytyväinen tähän asti. Tulikin harmittava tipautus maan pinnalle.
Ei tähän akun varaustilan laskuun ainakaan itsellä löydy mitään järjellistä syytä.
Otan yleensä puhelimen pois latauksesta n. 23:00 ja nyt loma-aikana siinä 9:00 aikaan herätessä varaus on ollut n. 97%.
Tällä viikolla meni 2 yötä peräkkäin siten että aamulla varaus on 85%, ensimmäisen tuollaisen pudotuksen jälkeen buuttasin puhelimen mutta se ei auttanut. Nyt taas tänä aamuna 97% jäljellä.
Itse epäilen jotakin bugia käyttiksessä ainakin 3GS:ssä.
Viimeksi muokannut Delli, 7.8.2010 klo 16.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Omassa 3G S -luurissani outo akkutason nopea lasku (ja laitteen lämpeneminen) on tapahtunut muutaman kerran. Väittäisin, että joka kerran on ollut syynä joku ei-OS 4 -optimoitu applikaatio (herätyskello, nettiradio). Ilmeisesti ei-optimoidut softat saattavat jâädä moniajon takia taustalle "päälle" toisin kuin optimoidut.
Tilanne on palautunut normaaliksi kahden peräkkäisen buuttauksen jälkeen (yksi buuttaus ei riitä).
Lisäys: Exchange-postin synkkaus (push) syö myös akkua todella nopeasti.
Viimeksi muokannut jtk, 8.8.2010 klo 10.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Delli kirjoitti:Ei tähän akun varaustilan laskuun ainakaan itsellä löydy mitään järjellistä syytä.
Otan yleensä puhelimen pois latauksesta n. 23:00 ja nyt loma-aikana siinä 9:00 aikaan herätessä varaus on ollut n. 97%.
Tällä viikolla meni 2 yötä peräkkäin siten että aamulla varaus on 85%, ensimmäisen tuollaisen pudotuksen jälkeen buuttasin puhelimen mutta se ei auttanut. Nyt taas tänä aamuna 97% jäljellä.
Itse epäilen jotakin bugia käyttiksessä ainakin 3GS:ssä.
Kokeilin jättää yöksi päälle (kaikki mahdolliset pois moniajosta+dataliikenne/3G, ainoastaan puhein päällä) . n. 6-7 tuntia ja edelleen 100%!
Päivällä kyllä virtaa kuluu ja hyvä jos iltaan asti pärjää. Lisäakun hankinta valitettavasti harkinnassa. Jos vaikka metsään lähtee niin sinnehän eksyy jos kartta lakkaa näkymästä!
Haa! Nyt voin minäkin vahvistaa että ongelma lienee todellinen (en herkästi usko jos en itse koe sitä).
Ukkonen tuhosi alueemme 3G -verkon joten puhelin oli yön yli Edge -verkossa ja hups! Aamulla akku oli melkein tyhjänä ja puhelin kovin kuuma. Boottasin tämän jälkeen varmuuden vuoksi puhelimen. Voinee olla sattuma tuo Edge -verkon juttu ja voinee johtua ennemminkin virheellisesti moniajaavasta ohjelmasta (päivityksiähän on tullut miljoona eri ohjelmiin)?
Sherukka kirjoitti:Haa! Nyt voin minäkin vahvistaa että ongelma lienee todellinen (en herkästi usko jos en itse koe sitä).
Ukkonen tuhosi alueemme 3G -verkon joten puhelin oli yön yli Edge -verkossa ja hups! Aamulla akku oli melkein tyhjänä ja puhelin kovin kuuma. Boottasin tämän jälkeen varmuuden vuoksi puhelimen. Voinee olla sattuma tuo Edge -verkon juttu ja voinee johtua ennemminkin virheellisesti moniajaavasta ohjelmasta (päivityksiähän on tullut miljoona eri ohjelmiin)?
Ettei näissä pikatyhjenemisissä olisi jäänyt joku softa ajoon? Nimittäin aloin tänä aamuna ihmettelemään kun puhelin poltteli taskussa, mutta siellähän olikin facebook-sovellus päällä kun avasin luurin. Olin ilmeisesti vain laittanut luurin lukkoon enkä ollut poistanut sovellusta näkyvistä. Akun varaus oli puolen tunnin aikana tippunut 70% -> 58%
Sherukka kirjoitti:Haa! Nyt voin minäkin vahvistaa että ongelma lienee todellinen (en herkästi usko jos en itse koe sitä).
Ettei näissä pikatyhjenemisissä olisi jäänyt joku softa ajoon? Nimittäin aloin tänä aamuna ihmettelemään kun puhelin poltteli taskussa, mutta siellähän olikin facebook-sovellus päällä kun avasin luurin. Olin ilmeisesti vain laittanut luurin lukkoon enkä ollut poistanut sovellusta näkyvistä. Akun varaus oli puolen tunnin aikana tippunut 70% -> 58%
Ei kuulu tapoihini jättää mitään sovellusta "auki" mutta en kiellä sitä että vahingossa olisi noin voinut käydä (en muista oliko aamulla joku sovellus siinä odottamassa).
Sherukka kirjoitti:
Ei kuulu tapoihini jättää mitään sovellusta "auki" mutta en kiellä sitä että vahingossa olisi noin voinut käydä (en muista oliko aamulla joku sovellus siinä odottamassa).
Aivan, ei se kuulu omiinkaan tapoihini mutta vahinkoja näyttää sattuvan