Moro, näin se näyttäisi menevän Fnac/PayPal combossa. Katso aik. viestini tässä ketjussa. PayPal varaa summan checkoutissa, Fnac yrittää laskuttaa toimitettaessa suoraan PayPal-tililtä tai siihen liitetyltä luottokortilta (nk. PayPal merchant-agreement), ainakin mulla oli näin...Fukster kirjoitti:Nyt tarttisin kovasti apua en ymmärrä mikä näillä on ongelmana.
Tein maksun paypalilla, jolloin paypal varasi tililtäni tuon 527€ , nyt fnac väittää ettei kyseistä tilasuta voida paypallin kautta suorittaa koska tilillä ei ole katetta ? miten tämän homman pitäisi toimia kun paypal on varannut jo katteen, mutta en silti tuotetta saa.
iPad-kaupat Euroopassa
-
Re: iPad-kaupat Euroopassa
Viesti Kirjoittaja ttu »
-
Viesti Kirjoittaja Occelot »
Noniin, juuri sain iPadin kotiinkuljetuksena. Melko nopea toimitusaika tilauksen tekemisestä tuotteen saantiin (alle viikko). Niin kuin aiemminkin on sanottu, ainoa negatiivinen palaute on epäselvät tilausstatukset sekä hidas kommunikointi (ainakin englanniksi). DHL:lle soitin tuosta puhelinnumerosta, mutta minulle ei kuitenkaan soitettu ennen kuriirin tuloa (onneksi kuriiri tuli näinkin myöhään iltapäivällä ja sain paketin). Kaiken kaikkiian jäi kuitenkin positiivinen kuva lafkasta. Nyt unboxingin aika ja juuri sopivasti viikonlopuksiOccelot kirjoitti:Onkohan tilauksesi status muuttunut tästä mihinkään? Laitoin tilauksen 2.8 sisään ja on ollut tuossa tilassa siitä asti. Laitoin maililla todistekuvat heti tilauksen tehtyä. Sivuston varastosaldon mukaan 16GB 3G malleja pitäisi olla nyt saatavilla, joten luulisi ettei tuo tilaukseni enää odota tavaraa saapuvan. Tein tilauksen normaalilla luottokortilla, en paypalilla. Mitä nyt oon Visa:n tapahtumia seurannut niin mitään pienempää katevarausta ei ole tehty Visalleni.aatsaa kirjoitti:Miten kauan teillä on ollu fnacin kautta tuossa "Commande en cours de validation bancaire"-tilassa? Laitin tilauksen eilen. Tietty nyt on viikonloppu, että mahtaako siellä olla ketään töissä?
Edit: Nyt on taas varastosaldo muuttunut näemmä tuohon Sous réserve, 4 à 12 jours. Noh, jos tän ennen syyskuuta sais Suomeen.
Lisää Edittiä: nyt status muuttui näemmä Commande en préparation. Ehkäpä laite lähtee pikkuhiljaa postiin

-
Viesti Kirjoittaja aatsaa »
Macbook, 2,2GHz, 4Gb
iPad 16Gb WiFi
iPhone 4 16Gb, TF
-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
Off topic: Kirjoittelen tätä iPadilla ja katsoin juuri Flightradar appiksesta kun Roman Abramovichin kone lähestyy Suomea. Taitaa kaveri mennä veneellensä.
-
Minkä mallin tilasit?earthpilot kirjoitti:Tiistaina tilasin ja tänään sain paketin. Nopeaa toimintaa josta tosin ei voi kiittää Suomen DHL:ää joka kämmäsi tässä välissä.
Off topic: Kirjoittelen tätä iPadilla ja katsoin juuri Flightradar appiksesta kun Roman Abramovichin kone lähestyy Suomea. Taitaa kaveri mennä veneellensä.
Macbook, 2,2GHz, 4Gb
iPad 16Gb WiFi
iPhone 4 16Gb, TF
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Veloittavat tiliä sitten toimitusvaiheessa, kun tila muuttuu "expedie"-muotoon. Näin ainakin mulle kävi..aatsaa kirjoitti:Missä vaiheessa rahat lähtee tilitä? Omani on yhä tuossa Commande en préparation-tilassa.
-
Selvä homma. Oon vaan tässä ihmetelly, että eikö raha kelpaa.Psaikke kirjoitti:Veloittavat tiliä sitten toimitusvaiheessa, kun tila muuttuu "expedie"-muotoon. Näin ainakin mulle kävi..aatsaa kirjoitti:Missä vaiheessa rahat lähtee tilitä? Omani on yhä tuossa Commande en préparation-tilassa.

Macbook, 2,2GHz, 4Gb
iPad 16Gb WiFi
iPhone 4 16Gb, TF
-
Viesti Kirjoittaja macfrom1988 »
Olen menossa Saksaan ensi tiistaina ( 10.8.2010) lentäen ja tulen sieltä ostetulla autolla lautalla pois ( Helsingissä sunnuntaiaamuna klo 7). Voin ostaa ( jos kaupoista löytyy ) muutaman iPadin ja tuoda Suomeen. Kiinnostaako ? Etukäteismaksuja en tarvitse, mutta luovutan tavaran alkuperäispakkauksessa kuitin kanssa vain käteismaksua vastaan ! Saksan hinnat löytyy apple.com/de sivuilta, perin 100 euroa hakupalkkaa.
Pääasia matkallani on todellakin auton osto, joten en tee tätä matkaa iPadin takia ( ostin jo itselleni Ipadin ( Wifi, 32 GB) Espanjasta kesäkuun puolivälissä ( Madrid, kauppa oli el Corte de Ingles Puerta de Solilla ), mutta samalla tulisi ehkä 2-3 iPadiä, jos jotakin kiinnostaa ? Itselleni tuon 32 GB 3G mallin.
PS olen Helsingin keskustassa töissä ( lähellä päärautatieasemaa) joten Ipadin nouto onnistuu helposti ainakin Hesalaisilta.......
-
Tuttu tunneaatsaa kirjoitti:Selvä homma. Oon vaan tässä ihmetelly, että eikö raha kelpaa.Psaikke kirjoitti:Veloittavat tiliä sitten toimitusvaiheessa, kun tila muuttuu "expedie"-muotoon. Näin ainakin mulle kävi..aatsaa kirjoitti:Missä vaiheessa rahat lähtee tilitä? Omani on yhä tuossa Commande en préparation-tilassa.Kyllä on odottavan aika pitkä!

-
Viesti Kirjoittaja Terpower »

Kun sieltä tuli se tilausvahvistus mailiin, niin vastasin siihen liitteillä missä kopio AutoBild lehden laskusta ja mun luottokortin etupuolelta.
Näinkö se piti laittaa ?
Maksoin suoraan luottokortilla kun noi payPalit tuntuu olevan niin hankalia tonne fnacin suuntaan.
-
Viesti Kirjoittaja MIP »
asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:
Maksoin suoraan luottokortilla kun noi payPalit tuntuu olevan niin hankalia tonne fnacin suuntaan.

-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Jep. Omaan PayPal-tiliin on liitetty OP:n Visa Electron. Raha lähti tililtä melkein välittömästi PayPal-maksusuorituksen jälkeen ja homma toimi muutenkin suoraviivaisesti. Mutta tilasin jo viime kuun alussa, jolloin ei tarvinnut esitellä mitään henkilöllisyystodistusta.MIP kirjoitti:asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
'CamoN kirjoitti:Jep. Omaan PayPal-tiliin on liitetty OP:n Visa Electron. Raha lähti tililtä melkein välittömästi PayPal-maksusuorituksen jälkeen ja homma toimi muutenkin suoraviivaisesti. Mutta tilasin jo viime kuun alussa, jolloin ei tarvinnut esitellä mitään henkilöllisyystodistusta.MIP kirjoitti:asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:
Noi voihan ...kele

Vai pitääköhän vielä henkkaritkin laittaa todisteeks ?
-
Ainaki itte laitoin kuvan, jossa lasku ja ajokortti. Kuvaa maksukortista en laittanu. Täällä on ainaki jotkut laittanu kuvan, jossa näkyy luottokortin molemmat puolet, missä taas ei mielestäni ole mitään järkeä..Terpower kirjoitti:'CamoN kirjoitti:Jep. Omaan PayPal-tiliin on liitetty OP:n Visa Electron. Raha lähti tililtä melkein välittömästi PayPal-maksusuorituksen jälkeen ja homma toimi muutenkin suoraviivaisesti. Mutta tilasin jo viime kuun alussa, jolloin ei tarvinnut esitellä mitään henkilöllisyystodistusta.MIP kirjoitti:asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:
Noi voihan ...keleja kun käsitin et PayPal oli se hankala....nooh eiköhän niille silti raha kelpaa.
Vai pitääköhän vielä henkkaritkin laittaa todisteeks ?
Macbook, 2,2GHz, 4Gb
iPad 16Gb WiFi
iPhone 4 16Gb, TF
-
Miten niin kortti on hankala? Oma tilaukseni Visalla sujui ainakin moitteetta, tilasin maanantai-iltana ja seuraavan viikon tiistaiaamuna DHL toi iPadin ovelleni..MIP kirjoitti:asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:
-
Juuri noin minäkin menettelin... Kyllä mielestäni ainoa oikea vaihtoehto tälle laitteelle on 64 gb, mulla nyt jo tuhatkunta biisiä, saman verran valokuvia ja viitisentoista suosikkileffaa sisässä ja enää 30 gb tilaa vapaana..Terpower kirjoitti:Laitoin tänään tilauksen fnacille. Ainoo malli mitä oli varastossa oli 64g wifi+3G no pakkohan se oli sitten ottaa
Kun sieltä tuli se tilausvahvistus mailiin, niin vastasin siihen liitteillä missä kopio AutoBild lehden laskusta ja mun luottokortin etupuolelta.
Näinkö se piti laittaa ?
Niin ja Soneran mikrosim-kortti tuntuu toimivan, 3g on nopea ja sujuva.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Paypalissa (kun tili on olemassa) vaaditaan vain pari klikkausta maksun suorittamiseksi, kun taas kortin kanssa pitää syötellä numerokoodeja ja muita tietoja. Paypal voi jopa toimittaa osoitteet toimittajalle, jolloin ei tarvitse kirjoittaa itse yhtään mitään.Psaikke kirjoitti:Miten niin kortti on hankala? Oma tilaukseni Visalla sujui ainakin moitteetta, tilasin maanantai-iltana ja seuraavan viikon tiistaiaamuna DHL toi iPadin ovelleni..MIP kirjoitti:asiahan on just päinvastoin, kortit on sinne hankalia ja paypal toimii.Terpower kirjoitti:

-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Akku on käytetty nyt kaksi päivää ja latausta on jäljellä 72%.
pod/pad/phone/mac
-
No hyvin meni luottokortillakin. Eilen tilasin ja tänään lähti matkaan. Tosin seurantakoodia en saanut, kuten ei moni muukaan.Terpower kirjoitti:Laitoin tänään tilauksen fnacille. Ainoo malli mitä oli varastossa oli 64g wifi+3G no pakkohan se oli sitten ottaa
Näinkö se piti laittaa ?
Pitää koittaa tolla lähettäjän viittellä, jos sillä sais seurantaan.
Onkos kukaan jailbreikannu ja kokeillu tota "flashin" toimintaa ?
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... uhelimessa
-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
Mä breikkasin viime viikolla, mutta kun sammutin laitteen ei mennytkään enää päälle ja jouduin vetämään dfu:n kautta firmiksen uusiksi.. Joten ajattelin pärjätä taas ilman breikkejä. Flashia en ehtinyt testaamaan eikä niin kiinnostaisikaan. HTML5 ftw! Vaikka JS aika hitaalta iPadilla tuntuukin..Terpower kirjoitti:No hyvin meni luottokortillakin. Eilen tilasin ja tänään lähti matkaan. Tosin seurantakoodia en saanut, kuten ei moni muukaan.Terpower kirjoitti:Laitoin tänään tilauksen fnacille. Ainoo malli mitä oli varastossa oli 64g wifi+3G no pakkohan se oli sitten ottaa
Näinkö se piti laittaa ?
• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
-
Viesti Kirjoittaja Marc767 »
pikaisella vilkaisulla en ainakaan tästä ketjusta vastausta löytänyt seuraavaan kyssäriin:
Voinko tilata jonkin muun maan (esim Sveitsi) Applestoresta Ipadin omalla (suomalaisella) luottokortillani niin, että Ipadi toimitetaan Sveitsissä asuvan ystäväni kotiosoitteeseen hänen nimellään, vai tarviiko tilata lahjana tjms.
Kiittäen
--M--
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Kyllä voit. Toimitusosoitteen pitää ainoastaan olla samassa maassa, kortin maalla ei ole väliä.Marc767 kirjoitti:Moi,
pikaisella vilkaisulla en ainakaan tästä ketjusta vastausta löytänyt seuraavaan kyssäriin:
Voinko tilata jonkin muun maan (esim Sveitsi) Applestoresta Ipadin omalla (suomalaisella) luottokortillani niin, että Ipadi toimitetaan Sveitsissä asuvan ystäväni kotiosoitteeseen hänen nimellään, vai tarviiko tilata lahjana tjms.
Kiittäen
--M--
-
Porkkis kirjoitti:Mä breikkasin viime viikolla, mutta kun sammutin laitteen ei mennytkään enää päälle ja jouduin vetämään dfu:n kautta firmiksen uusiksi.. Joten ajattelin pärjätä taas ilman breikkejä. Flashia en ehtinyt testaamaan eikä niin kiinnostaisikaan. HTML5 ftw! Vaikka JS aika hitaalta iPadilla tuntuukin..Terpower kirjoitti:No hyvin meni luottokortillakin. Eilen tilasin ja tänään lähti matkaan. Tosin seurantakoodia en saanut, kuten ei moni muukaan.Terpower kirjoitti:Laitoin tänään tilauksen fnacille. Ainoo malli mitä oli varastossa oli 64g wifi+3G no pakkohan se oli sitten ottaa
Näinkö se piti laittaa ?
Seurantakoodikin tuli aamulla sähköpostiin. Mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Fnacista. Kaikki toimivat tyylikkäästi.
-
Ja tänään laite saapui kotiovelle kannettuna ! Hyvin toimi koko homma !Terpower kirjoitti:Porkkis kirjoitti:Mä breikkasin viime viikolla, mutta kun sammutin laitteen ei mennytkään enää päälle ja jouduin vetämään dfu:n kautta firmiksen uusiksi.. Joten ajattelin pärjätä taas ilman breikkejä. Flashia en ehtinyt testaamaan eikä niin kiinnostaisikaan. HTML5 ftw! Vaikka JS aika hitaalta iPadilla tuntuukin..Terpower kirjoitti:No hyvin meni luottokortillakin. Eilen tilasin ja tänään lähti matkaan. Tosin seurantakoodia en saanut, kuten ei moni muukaan.Terpower kirjoitti:Laitoin tänään tilauksen fnacille. Ainoo malli mitä oli varastossa oli 64g wifi+3G no pakkohan se oli sitten ottaa
Näinkö se piti laittaa ?
Seurantakoodikin tuli aamulla sähköpostiin. Mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Fnacista. Kaikki toimivat tyylikkäästi.
-
Viesti Kirjoittaja redman »
Ainakin mulla toimi hyvin.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka