wolle kirjoitti:
Ei toimi iP4 TeleFinlandin kortilla koska heillä ei ole mikroSIM kortteja. Tulee kuulemma vasta ehkä joskus ensi vuoden puolella...
Mihin tämäkin tietosi muka perustuu Johan täällä on usemmat TeleFinlandin asiakkaat käyneet hakemassa microSIM-korttinsa.
Omenan (Espoo) Sonera-kaupasta sai parissa minuutissa aktivoidun Tele Finlandin microSIMmin... Eikä tarvinnut todistella omistavansa laitetta mihin se sopii
Ja ihan normisti TeleFinlandin liittymä kans käytössä?
stygy kirjoitti:
Omenan (Espoo) Sonera-kaupasta sai parissa minuutissa aktivoidun Tele Finlandin microSIMmin... Eikä tarvinnut todistella omistavansa laitetta mihin se sopii
Ja ihan normisti TeleFinlandin liittymä kans käytössä?
wolle kirjoitti:
Tänään viimeksi kun soitin TeleFinlandin Aspaan niin sanoivat, että heillä ei ole MicroSIM kortteja.
Itse soitin aspaan heti kun se aukesi niin siellä vastasi ruuhka-apulainen joka tunnusti että osaa vain vastata puhelimeen ja otti tiedot ylös ja sanoi että joku asioista tietävä soittaa takaisin. Ei vielä ole kuulunut. Tunnin odotuksen jälkeen kävin Soneran kaupassa.
wolle kirjoitti:
Tänään viimeksi kun soitin TeleFinlandin Aspaan niin sanoivat, että heillä ei ole MicroSIM kortteja.
Itse soitin aspaan heti kun se aukesi niin siellä vastasi ruuhka-apulainen joka tunnusti että osaa vain vastata puhelimeen ja otti tiedot ylös ja sanoi että joku asioista tietävä soittaa takaisin. Ei vielä ole kuulunut. Tunnin odotuksen jälkeen kävin Soneran kaupassa.
Mulle sanottiin et vaikka olis TF:n microSim niin liittymä pitää olla Soneralla jotta toimis... kun siis äsken kävin Sonera pisteessä.
Heillä ei ollu antaa TF:n korttia....
Viimeksi muokannut wolle, 9.8.2010 klo 13.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wolle kirjoitti:
Mulle sanottiin et vaikka olis TF:n microSim niin liittymä pitää olla Soneralla jotta toimis... kun siis äsken kävin Sonera pisteessä.
Eihän tossa sulle kerrotussa nyt ole tuon taivaallista järkeä Operaattorit käyttävät samaa verkkoa, mutta eikai TeleFinland nyt sentään Sonera asiakkuutta vaadi. Ton mukaan sulla pitäis olla siis sopimus TF:llä ja Soneralla, jotta saisit TF:n microsimin? Eihän sulla ole edes Soneran liittymää, ni mihin tuo nyt taas perustuu.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
wolle kirjoitti:
Eihän tossa sulle kerrotussa nyt ole tuon taivaallista järkeä Operaattorit käyttävät samaa verkkoa, mutta eikai TeleFinland nyt sentään Sonera asiakkuutta vaadi. Ton mukaan sulla pitäis olla siis sopimus TF:llä ja Soneralla, jotta saisit TF:n microsimin? Eihän sulla ole edes Soneran liittymää, ni mihin tuo nyt taas perustuu.
Alunperin ku hommasin iPhone 3 niin oli Soneran liittymä. Sit hommasin TF:n liittymän ja sitä käytin iP3 ja 3GS luureissa.
Ja nyt ei kuulemma onnistu ku vain numeron siirto Soneralle vaikka oliskin TF:n microsim käytössä... Mä en tajuu enää!
Pakko mennä vaikka sinne aiemmin mainittuun Ison Ompun Sonera pisteeseen hakee TF:n microsim jos niitä kerta sieltä saa...
wolle kirjoitti:
Alunperin ku hommasin iPhone 3 niin oli Soneran liittymä. Sit hommasin TF:n liittymän ja sitä käytin iP3 ja 3GS luureissa.
Ja nyt ei kuulemma onnistu ku vain numeron siirto Soneralle vaikka oliskin TF:n microsim käytössä... Mä en tajuu enää!
Pakko mennä vaikka sinne aiemmin mainittuun Ison Ompun Sonera pisteeseen hakee TF:n microsim jos niitä kerta sieltä saa...
hitsinpitsi mitä säätöä!
Kyllä tässä taas kustaan kuluttajaa linssiin oikein olan takaa. Tais käymässäsi liikkeessä olla "hieman" asioista tietämätön asiakaspalvelija. Kannattanee tosiaan suunnata Ison Omenan liikkeeseen ja pyytää parempaa palvelua, josko he auttaisivat suakin.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Juuri hain Sonera-pisteestä TF:än micro-simmin. Liittymäni on kyllä sonera, mutta olen sen vaihtanut aiemmin TF:ltä joten korttini oli TF.
Sieltä se anto sit TF:än kortin mulle.
Itse ajattelin ostaa 32 gigasen nelosen Soneralta hintaan 31€/kk (eli 29e puhelin ja 2e omasonera) ja siihen päälle Telefinlandilta rajaton täysdata 15€/kk ja Kokopaketti-liittymä 39€/kk eli yhteensä 85€/kk jollon puhelimessa on rajaton data, 2800min puhetta, 2800 viestiä ja 2800 kuvaviestiä.
Löytääkö joku tästä jotain ongelmaa, vai voinko marssia kaupaaan ja alkaa tekemään kauppoja ja odottaa puhelinta?
Xaeron kirjoitti:
Saunalahden käyttämä Elisan verkko on myös paljon laadukkaampi ja kattavampi kuin Soneran, varsinkin 3G osalta.
Turha sun on Soneraa puolustaa, ei se kertakaikkiaan vaan kannata.
Nyt on niin herkullinen liittymäsota taas menossa että pakko heittää vähän vettä myllyyn.
Miten pitkään luulet että Suomessa on saatavilla noita rajattomia datapaketteja muiltakaan operaattoreilta kun Soneralta? Jos nyt ison maailman menoa katsoo niin eiköhän tuo 3G-verkkojen tukkeutuminen ole Suomessakin lähitulevaisuudessa käsillä. Käyttöä todennäköisesti tullaan rajoittamaan määrällä ja hinnalla myös muilla kun Soneralla. Toinen asia on lisäksi että kuinka pitkään esim. Saunalahti osakeyhtiönä pitää itsensä tuottavana tollaisella hinnoittelulla. Ei se ole niin mustavalkoista, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
EDIT: Ja noihin Soneran datapaketteihin olen itse ainakin todella tyytyväinen. Kympillä kuussa saan ainakin itselleni täysin riittävän paketin luuriin ja tuo on myös riittävä valtaosalle kännykän käyttäjistä, myös iPhonella. Täälläkin yleistetään että Soneran hinnoittelu on paska jos sattuu itse kuulumaan siihen pieneen ryhmään jolle paketti ei ole riittävä, tai jos ei ole niin rutistaan monesti vaan periaatteesta.
Ja Xaeron: Älä ota henkilökohtaisesti Sun kommentista tai vaan hyvä quoten
Viimeksi muokannut Keppi, 9.8.2010 klo 16.51. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Xaeron kirjoitti:
Saunalahden käyttämä Elisan verkko on myös paljon laadukkaampi ja kattavampi kuin Soneran, varsinkin 3G osalta.
Turha sun on Soneraa puolustaa, ei se kertakaikkiaan vaan kannata.
Nyt on niin herkullinen liittymäsota taas menossa että pakko heittää vähän vettä myllyyn.
Miten pitkään luulet että Suomessa on saatavilla noita rajattomia datapaketteja muiltakaan operaattoreilta kun Soneralta? Jos nyt ison maailman menoa katsoo niin eiköhän tuo 3G-verkkojen tukkeutuminen ole Suomessakin lähitulevaisuudessa käsillä. Käyttöä todennäköisesti tullaan rajoittamaan määrällä ja hinnalla myös muilla kun Soneralla. Toinen asia on lisäksi että kuinka pitkään esim. Saunalahti osakeyhtiönä pitää itsensä tuottavana tollaisella hinnoittelulla. Ei se ole niin mustavalkoista, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
EDIT: Ja noihin Soneran datapaketteihin olen itse ainakin todella tyytyväinen. Kympillä kuussa saan ainakin itselleni täysin riittävän paketin luuriin ja tuo on myös riittävä valtaosalle kännykän käyttäjistä, myös iPhonella. Täälläkin yleistetään että Soneran hinnoittelu on kakka jos sattuu itse kuulumaan siihen pieneen ryhmään jolle paketti ei ole riittävä, tai jos ei ole niin rutistaan monesti vaan periaatteesta.
Ja Xaeron: Älä ota henkilökohtaisesti Sun kommentista tai vaan hyvä quoten
No eikös iPhonen yksi ominaisuus ole juurikin tuo tethering, eli voi käyttää puhelimen nettiä koneella? Aika nopeasti tuo "lähes rajaton" tulee täyteen jos vaikka jonkun leffan lataa netistä
Tulee toki nopeasti täyteen jos alkaa mokkulana käyttämään, mutta kuinka moni käytännössä tekee tuota? Kyllähän tuo tethering on ollut mahdollista Noksuissakin ties kuinka kauan, mutta ei se sielläkään hurjaa suosiota ole saanut. Yhteenvetona jälleen tehokäyttäjille ei tuo Soneran 1Gt max nopeudella ole oletettavasti riittävä, mutta kuitenkin valtaosalle käyttäjistä on.
Viimeksi muokannut Keppi, 9.8.2010 klo 17.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitenkäs on kun ajattein ottaa tuon 24k sopparin 29e/kk minun sonera liittymällä ja siihen jonkun netin. Niin eikö jossain välissä (vaikka puolen vuoden päästä) maksaa koko loppusumman suoraan, että ei tarvi enää maksaa joka kuu sitä 29e? Vai oliko siinä joku tietty aika mikä piti odottaa ennenku voi maksaa loppusumman suoraan.
hamppi kirjoitti:mitenkäs on kun ajattein ottaa tuon 24k sopparin 29e/kk minun sonera liittymällä ja siihen jonkun netin. Niin eikö jossain välissä (vaikka puolen vuoden päästä) maksaa koko loppusumman suoraan, että ei tarvi enää maksaa joka kuu sitä 29e? Vai oliko siinä joku tietty aika mikä piti odottaa ennenku voi maksaa loppusumman suoraan.
Kyllähän sitä voit pyytää eräännyttämään puhelimesta jäljellä olevat erät milloin vain. En tosin tiedä mitä järkeä, korotonhan tuo kuitenkin on..
Viimeksi muokannut legace, 9.8.2010 klo 19.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
crime kirjoitti:Itse ajattelin ostaa 32 gigasen nelosen Soneralta hintaan 31€/kk (eli 29e puhelin ja 2e omasonera) ja siihen päälle Telefinlandilta rajaton täysdata 15€/kk ja Kokopaketti-liittymä 39€/kk eli yhteensä 85€/kk jollon puhelimessa on rajaton data, 2800min puhetta, 2800 viestiä ja 2800 kuvaviestiä.
Löytääkö joku tästä jotain ongelmaa, vai voinko marssia kaupaaan ja alkaa tekemään kauppoja ja odottaa puhelinta?
Eipä tuossa mitään epäselvyyttä pitäis tulla. Kalliiltahan toi yhdistelmä kuulostaa, mutta jos puhelimen Soneralta haluat, niin vaihtoehtoja ei pahemmin ole.
crime kirjoitti:Itse ajattelin ostaa 32 gigasen nelosen Soneralta hintaan 31€/kk (eli 29e puhelin ja 2e omasonera) ja siihen päälle Telefinlandilta rajaton täysdata 15€/kk ja Kokopaketti-liittymä 39€/kk eli yhteensä 85€/kk jollon puhelimessa on rajaton data, 2800min puhetta, 2800 viestiä ja 2800 kuvaviestiä.
Huh huh mitä hintoja.
Itsellä Saunalahti Otso + Nopsa= 3000 min, 3000 viestiä, 3000 MMS+ Maximinopeudella toimiva netti (jopa 15 mb/s)= 52 eur kk.
85 eur kuulostaa paljolta, mutta toisaalta se sisältää rakkaustarinan Soneraan...
Huh huh mitä hintoja.
Itsellä Saunalahti Otso + Nopsa= 3000 min, 3000 viestiä, 3000 MMS+ Maximinopeudella toimiva netti (jopa 15 mb/s)= 52 eur kk.
85 eur kuulostaa paljolta, mutta toisaalta se sisältää rakkaustarinan Soneraan...
...sekä iPhone 4G 32Gb:n, joka sinun laskelmastasi puuttuu.
Huh huh mitä hintoja.
...sekä iPhone 4G 32Gb:n, joka sinun laskelmastasi puuttuu.
Huh huh mitä hintoja.
Niin, jos tohon sun laskuihin lisätään se 29€/kk, ni eroa tulee 4€/kk. Toki omasi on lukitsematon.
Eipä tuossa mitään epäselvyyttä pitäis tulla. Kalliiltahan toi yhdistelmä kuulostaa, mutta jos puhelimen Soneralta haluat, niin vaihtoehtoja ei pahemmin ole.
Huh. Lähettääkö joku tosiaan 2800 tekstaria kuukaudessa? Sehän tekee lähes sata päivässä eli hillitöntä naputusta aamusta iltaan. Ja jossain välissä pitäisi vielä puhuakin melkein sata minuuttia sen saman päivän aikana (plus vastattuihin puheluihin kuluva aika). Minä vain kysyn...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012