Pomzzi kirjoitti:
Jos osaat internetissä liikkua ilman että pyörit piraatti- ja niillä- sivuilla, olet varsin hyvin turvassa. Se hyvä puoli vähemmistönä olossa.
Ei ole kyllä niiltäkään sivuilta mitään tarttunut...
Missä mättää? Olen iMoviella lisännyt monia videoita youtubeen. Eilen uutta videota lisätessä tuli viesti "Youtube raportoi virheestä" eikä video latautunut youtubeen. Sama juttu tänään Tietääkö kukaan?
Macille ei ole viruksia. Haittaohjelmia saattaa olla, mutta ei ole vielä tullut moista vastaan. Eikä sellainen itsekseen asennu.
Mistä ihmeestä tyyppi on tuollaista keksinyt? Maceille on tänäpäivänä kyllä viruksia sun muita haitallisia ohjelmia.
Viruksia ei ole yhtä ainoaa. Troijalaisia on, mutta niitä ei koneelle tule ellei lataile piraattiohjelmia tai codeceja arveluttavilta sivuilta ja sitten anna niille salasanaansa.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 10.8.2010 klo 21.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Salasana unohtui. Yrittänyt sitä nollailla, systeemi lähettää sähköpostiin linkin jossa pitäisi onnistua, mutta jotain "invalid link" herjaa vaan kyseinen applen sivu.
jos laitan virtualboxissa network-adapters> bridged adapter> airport, niin se siis valitsee automaattisesti saman verkon kuin mac? Ainankaan erikseen ei xp anna valita verkkoa.
Voiko Macillä siirtää tiedostoja kopioimisen sijaan? Ainoa keino, mitä olen löytänyt on valita kasa tiedostoja, valita Copy, odotan kopioimisen päättymistä ja sitten poistan alkuperäiset tiedostot. Alkoi Mac Pro 8-Coren eka kiintolevy tulla niin täyteen, että oli aika siirtää torrentit toiselle kiintikselle.
Latasin firefoxin ja google chromen, ja oon vetäny ne kummatkin ohjelmiin siitä popup screenistä ja nyt ne levykuvat on tuolla oikeassa yläreunassa ja kun haluan käyttää niitä niin pitääkö noi levykuvat vetää dockiin (jonkun eject kuvakkeen päälle? Jostain olin lukenevani näin.) vai ne sovelluskuvakkeet sieltä ohjelmat kansiosta?
vurkyzo kirjoitti:Elikkäs olen uusi näiden maccien maailmassa.
Latasin firefoxin ja google chromen, ja oon vetäny ne kummatkin ohjelmiin siitä popup screenistä ja nyt ne levykuvat on tuolla oikeassa yläreunassa ja kun haluan käyttää niitä niin pitääkö noi levykuvat vetää dockiin (jonkun eject kuvakkeen päälle? Jostain olin lukenevani näin.) vai ne sovelluskuvakkeet sieltä ohjelmat kansiosta?
Kun siis lataat esim. Firefoxin, se lataa tuon levykuvan koneelle. Siirrät pop-upista ohjelman suoraan Ohjelmat-kansioon. Tämän jälkeen otat hiirellä kiinni levykuvasta ja pudotat sen roskakoriin (roskakorin kuvake muuttuu Ejectiksi). Kun haluat avata ohjelman haet sen sieltä Ohjelmat kansiosta, ja
1.Vedät sen Dockiin
2.Tuplaklikkaat sen kuvaketta Finderissa.
Pomzzi kirjoitti:Kun siis lataat esim. Firefoxin, se lataa tuon levykuvan koneelle. Siirrät pop-upista ohjelman suoraan Ohjelmat-kansioon. Tämän jälkeen otat hiirellä kiinni levykuvasta ja pudotat sen roskakoriin (roskakorin kuvake muuttuu Ejectiksi).
Ja tämän jälkeen heität roskikseen sen .dmg-tiedoston, jonka latasit. Kyseessä on disk image eli eräänlainen virtuaalilevyke. Se voidaan "mountata" ja sieltä (ja sinne) voidaan kopioida tiedostoja. Samaan tapaan kuin levyke tai CD:kin, disk image "ejectoidaan". Tässä tapauksessa fyysiseen levyyn verrattava .dmg-tiedosto voidaan myös heittää roskiin.
Valtaosa Macin ohjelmista asennetaan juuri näin helposti eli käytännössä kopioidaan yksi tiedosto Ohjelmat-kansioon. Jotkut ohjelmat vaativat asennuksen. Monesti readme.txt kertoo oleelliset asennuksesta ja ohjelman poistosta.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Mulla on usein samalle ohjelmalle (esim. Adobe Reader, Finder) useampia ikkunoita auki kun vaikka vertailen dokumentteja ja tiedostoja. Onko olemassa näppäinyhdistelmää, jolla voin yhden ohjelman ikkunoita vaihtaa päällimmäisimmäksi?
tomihasa kirjoitti:Mulla on usein samalle ohjelmalle (esim. Adobe Reader, Finder) useampia ikkunoita auki kun vaikka vertailen dokumentteja ja tiedostoja. Onko olemassa näppäinyhdistelmää, jolla voin yhden ohjelman ikkunoita vaihtaa päällimmäisimmäksi?
tomihasa kirjoitti:Mulla on usein samalle ohjelmalle (esim. Adobe Reader, Finder) useampia ikkunoita auki kun vaikka vertailen dokumentteja ja tiedostoja. Onko olemassa näppäinyhdistelmää, jolla voin yhden ohjelman ikkunoita vaihtaa päällimmäisimmäksi?
Omppukuvake pohjaan ja sitten painelet lisäksi vasemmassa reunassa (kolmas ylhäältä, "nuoli seinään") olevaa nappulaa - olen nappulanimissä tosi surkea!
F9-näppäintä painamalla näet kaikki avoinna olevat ikkunat. Spaces-sovellus voi olla myös hyödyllinen useiden työpöytien käyttämisen kannalta.
Nyt löytyi kokeilemalla funktionäppäimiä muiden näppäinten kanssa. Eli Cmd + F6 oli hakemani yhdistelmä, mutta toimii vain Adobe Readerissä. P.S. Mulla ei ole omppunäppäintä.
Tulipa vähän aikaa sitten hommattua eka Maccini ja nyt olen miettinyt kun Apple lupaa koneelleni hyvää akunkestoa, että olisiko olemassa ohjelma jolla voisin seurata kuinka kauan akku on kestänyt täydestä latauksesta seuraavaan lataukseen (kun akku on tyhjä). Myös jonkinalinen taulukointi (historia) akun kestoista oli plussaa. Kun ei viittis kelloa vahtaamalla seurata kuinka kauan se akku oikeesti kestää.
-Teemu
Think Different
iPhone 7 128GB
Watch 42mm
MacBook Pro 13" Retina mid-2015
Disturbbi kirjoitti:Tulipa vähän aikaa sitten hommattua eka Maccini ja nyt olen miettinyt kun Apple lupaa koneelleni hyvää akunkestoa, että olisiko olemassa ohjelma jolla voisin seurata kuinka kauan akku on kestänyt täydestä latauksesta seuraavaan lataukseen (kun akku on tyhjä). Myös jonkinalinen taulukointi (historia) akun kestoista oli plussaa. Kun ei viittis kelloa vahtaamalla seurata kuinka kauan se akku oikeesti kestää.
-Teemu
Coconut Battery ainakin seuraa ja loggaa akun syklejä. Lataa ja koita, se on ilmainen. Ehkä se tekee haluamasi tai sitten ei. En ole pariin vuoteen kokeillut.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
En pienellä etsiskelyllä löytänyt vastausta tyhmään kysymykseeni, joten täältä jos heruisi vastaus: Finderissa kun katson kuvatiedoston ominaisuuksia, sieltä löytyy aika vähän tietoa. Kaipaisin aika usein nopeaa tietoa esim. milloin kuva on otettu. Lightroomin kanssa tietty näen sen päivämäärän, mutta useimmiten olen jättänyt importtaamatta käsitellyt kuvat LR:iin. Vaikka olen jo jonkin aikaa Maccia käyttänyt, monet perusjutut on pahasti hakusessa... Kiitos, jos joku vastaa
Frugi kirjoitti:En pienellä etsiskelyllä löytänyt vastausta tyhmään kysymykseeni, joten täältä jos heruisi vastaus: Finderissa kun katson kuvatiedoston ominaisuuksia, sieltä löytyy aika vähän tietoa. Kaipaisin aika usein nopeaa tietoa esim. milloin kuva on otettu. Lightroomin kanssa tietty näen sen päivämäärän, mutta useimmiten olen jättänyt importtaamatta käsitellyt kuvat LR:iin. Vaikka olen jo jonkin aikaa Maccia käyttänyt, monet perusjutut on pahasti hakusessa... Kiitos, jos joku vastaa
Vakio-ohjelmista ainakin Preview näyttää Inspectorissa (cmd+i).
Frugi kirjoitti:En pienellä etsiskelyllä löytänyt vastausta tyhmään kysymykseeni, joten täältä jos heruisi vastaus: Finderissa kun katson kuvatiedoston ominaisuuksia, sieltä löytyy aika vähän tietoa. Kaipaisin aika usein nopeaa tietoa esim. milloin kuva on otettu. Lightroomin kanssa tietty näen sen päivämäärän, mutta useimmiten olen jättänyt importtaamatta käsitellyt kuvat LR:iin. Vaikka olen jo jonkin aikaa Maccia käyttänyt, monet perusjutut on pahasti hakusessa... Kiitos, jos joku vastaa
Vakio-ohjelmista ainakin Preview näyttää Inspectorissa (cmd+i).
cmd-i on periaatteessa kyllä sitä sun tätä, mutta ei läheskään kaikkea, esim. kuvanottoaikaa.
Eli sulla näkyy tuollaiset. Eli pitänee tutkia, varmaan mullakin saa näkyviin. Koko ikkuna näyttäisi olevan erilainen, mutta se ei liene oleellista. Kiitos infosta, pitää perehtyä asiaan enemmän, josko saisin näkyviin nuo EXIFit