Päätin kumminkin että en lähde mihinkään tietojen levittämiseen ympäri maailmaa.
Jos ei virallinen luottokortti kelpaa Apple Storessa niin antaa sitten vaan olla.
Jokin raja pitää vetää epämääräisten nettiyritysten suhteen.
Seuraan mielenkiinnolla miten tilaukseni käy, mutta en itke jos se ei toteudu.
Tällä hetkellä se on ihan OK....
ps. laitoin koko saamani viestin näkyviin koska tilausnumerokin on fake eli ei täsmää oikeaan.
Mielenkiintoista nähdä mitä käy. Mitä luultavimmin tilaus perutaan. Yllättävän vähän noita security checkejä tehdään, kun käsittääkseni tapauksesi oli tyyliin toinen tällä palstalla.
Pistin tilaukseen eilen 32gigasen mallin ja tuli vastaava maili. Pistin varmuudeksi kyselyä supporttiin asiasta, ja totesin myös etten ole lähettämässä henkilökorttia+luottokortin numeroa+pankkitositetta osoitteineen minkään sähköpostin kautta. Kukaan tervejärkinen lähetä salaamattomana tuollaisia tietoja. Faksiakaan ei ole. Saa nähdä mitä vastaavat..
edit: mielenkiinnosta, onko joku tilannut viime aikoina tuon borderlinxin kautta, vai onko vain sattumaa että kaksi tuon kautta tilaajaa on osunut samaan "varmistukseen"? Saa nähdä yrittävätkö rajoittaa tuota tilausväylää...
Viimeksi muokannut RottenToTheCore, 10.8.2010 klo 20.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse tilasin 30.7. eikä mitään ole kuulunut niin Borderlinxiltä kuin appleltakaan..
Mistäkähän katevarauksesta puhutte? Itselläni ei ainakaan Visalle ole tullut mitään varauksia. Yleensä app storen yms. applelta tilatut näkyvät parin päivän viiveellä Visa kortin saldoissa..
timppii kirjoitti:Itse tilasin 30.7. eikä mitään ole kuulunut niin Borderlinxiltä kuin appleltakaan..
Mistäkähän katevarauksesta puhutte? Itselläni ei ainakaan Visalle ole tullut mitään varauksia. Yleensä app storen yms. applelta tilatut näkyvät parin päivän viiveellä Visa kortin saldoissa..
Itse maksoin siis Visa Electronilla. Apple tekee tilausvaiheessa kortille katevarauksen (testaa että kortti toimii). Eli mulla näkyi tuo 700euron katevaraus Applen tekemänä. Tosin tänään se oli poistunut, ja muistelen että pankki taitaa ne poistaa 10päivän sisällä. Noh toivotaan ettei ton takia tule sitten jotain ongelmia tilaukseen
Noniin, nyt on laitettu täälläkin 16Gt luuri tilaukseen. UK Storesta tilasin tänään iltapäivällä. Vahvistusta ei ole vielä tullut.
Visa Electronilla maksoin ja varaus näkyy mulla kyllä tilillä.
Edelleen 3 viikkoa on arvioitu lähtemisaika heiltä, 31.8. pitäisi lähteä Borderlinxille. Toivotaan nyt että eivät ainakaan sitä ennen vihellä peliä poikki Bordellin kanssa... No, jos niin tekevät, ei siinä kuitenkaan rahojaan menetä..
timppii kirjoitti:Itse tilasin 30.7. eikä mitään ole kuulunut niin Borderlinxiltä kuin appleltakaan..
Itse maksoin siis Visa Electronilla. Apple tekee tilausvaiheessa kortille katevarauksen (testaa että kortti toimii). Eli mulla näkyi tuo 700euron katevaraus Applen tekemänä. Tosin tänään se oli poistunut, ja muistelen että pankki taitaa ne poistaa 10päivän sisällä. Noh toivotaan ettei ton takia tule sitten jotain ongelmia tilaukseen
Aika jännä. Tilasin laitteet 29.7. juuri Visa Electronilla ja kyllä on edelleenkin katevaraus kahdesta 32 Gt laitteesta näkyvissä verkkopankissa. Riippuuko tuo sitten pankista milloin se poistuu, tässä on kyseessä OP.
inf kirjoitti:
Katevaraukset pitäisi mielestäni näkyä koko ajan verkkopankissa kunnes kauppa on suoritettu loppuun, eli katevarauksen jälkeen näkyy kelle rahat on mennyt. Näin ainakin omalla Mastercard.illa katevaraus näkyy aika pitkäänkin ja sitten näkyy kenelle ne on mennyt, sillä mulla ei ikinä ole katevaraus poistunut. Tiedä sitten miten Visa käyttäytyy saatikka Visa electron. Joskun ollut hämminkiä myyjän toimesta ja yrittänyt veloitaa jotain ylimääräistä tai ei samaa summaa kuin tilauksessa oli ja nämä on pankki jäädyttänyt, ja ostos ei onnistu. Ei Apple tarkista että kortti toimii vaan että sulla on katetta, jos ei katevaraus onnistu= sulla ei ole ostokseen rahaa.
Mulla sama homma että oon maksanu Visalla tilauksen ja ei ole katevarausta vielä näkyny. Tilauksen tein 1.8.
JAK kirjoitti:Hyvä jos noin on. Eniten ihmettelen, että miksi sitä simmiä ei saa tilattua aspasta suoraan. Toisaalta säästäähän tuossa leikkaamisessa sen kympin minkä veloittavat seuraavassa laskussa.
JAK kirjoitti:Hyvä jos noin on. Eniten ihmettelen, että miksi sitä simmiä ei saa tilattua aspasta suoraan. Toisaalta säästäähän tuossa leikkaamisessa sen kympin minkä veloittavat seuraavassa laskussa.
Ei kyllä ollut puhetta mistään kympistä....
Seuraavassa laskussa se kuitenkin on.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
Ei kyllä ollut puhetta mistään kympistä....
Seuraavassa laskussa se kuitenkin on.
No sitten on myyty jotain mainitsematta hintaa. Katotaan. Olen näistä ennenkin taittanut peistä.
Ja jos joutusinkin maksamaan, maksaisin mieluummin kympin ja saisin heti ja varmasti toimivan kortin kuin tilailisin ja makselisin jostain leikkurista, ja ihmettelisin toimiiko vaiko eikö toimi
Mitä järkeä tosta leikkurista on nyt vääntää kättä. Silloin kun esim. omani tilasin, ei kenelläkään operaattorilla ollut tietoakaan microSIM-korttien saatavuudesta tai aikatauluista.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Itse pistin tilauksen vetämään heti julkkaripäivän iltana ja nyt Electronilla tehdyn oston katevaraus poistunut - pelästytti kieltämättä! Apple Store UKn sivuilla silti tilaus yhä vetämässä normaalisti ja soitto Nordean aspaan tiesi lohduttaa ettei kyse ole tilauksen purusta tms, vaan ihan perus käytännöstä (joillain pankeilla 10vrk:ta, toisilla 3viikkoa näkyy katevaraus). Eiköhän se luuri sieltä postiin eksy.
gnlc kirjoitti:Tänään DHL toi paketit ovelle. Eilen aamulla oli jo suomessa mutta vasta tänään oulussa.
Recap:
Tilattu AppleStoresta 20.7 (TI)
Lähetetty 31.7 (LA)
Saapui Borderlinxille 5.8 TNT:n seurannan mukaan. (TO)
Borderlinx ilmoitti saapuneesta paketista 6.8 (PE)
Maksettu 6.8 (PE)
Lähetetty Borderlinxiltä 9.8 (MA)
Saapui suomeen 10.8 (TI)
Saapui ouluun 11.8 (KE)
mitäs tuli tällä systeemillä maksamaan? vertaan vaan, kun ite tilasin ranskasta ja kaveri edelleenlähetti, vakuutettu lähetys (joka tuli ranskasta 3 päivässä) maksoi 20 e...
pekkak52 kirjoitti:Oisko kukaan kerennyt vielä tilaamaan Rahtiputken ( http://www.rahtiputki.fi/ )kautta USA:sta Ipadia tai iPhone4:sta. Onko kokemuksia?
Ei nyt ainakaan iPhonea kannata sieltä tilata, se on lukittu AT&T:n verkkoon.
gnlc kirjoitti:Tänään DHL toi paketit ovelle. Eilen aamulla oli jo suomessa mutta vasta tänään oulussa.
Recap:
Tilattu AppleStoresta 20.7 (TI)
Lähetetty 31.7 (LA)
Saapui Borderlinxille 5.8 TNT:n seurannan mukaan. (TO)
Borderlinx ilmoitti saapuneesta paketista 6.8 (PE)
Maksettu 6.8 (PE)
Lähetetty Borderlinxiltä 9.8 (MA)
Saapui suomeen 10.8 (TI)
Saapui ouluun 11.8 (KE)
mitäs tuli tällä systeemillä maksamaan? vertaan vaan, kun ite tilasin ranskasta ja kaveri edelleenlähetti, vakuutettu lähetys (joka tuli ranskasta 3 päivässä) maksoi 20 e...
Hei, minua mietitytti tuo borderlinxin kautta nelosen tilaaminen, vieläkö mahtaa onnistua? Sillä vaihtoehtona olisi joko norjasta tilata tuttavan kautta tai sit tuolta briteistä borderlinxin kautta. Norjasta tilatessa toi tulliin jääminen vähän pelottaa sillä ei nuista veroista tiedä yhtään. Joten osaisikohan joku kertoa tarkemmin asiasta ja neuvoa miten asiassa kannattaa toimia? (:
Päätin kumminkin että en lähde mihinkään tietojen levittämiseen ympäri maailmaa.
Jos ei virallinen luottokortti kelpaa Apple Storessa niin antaa sitten vaan olla.
Jokin raja pitää vetää epämääräisten nettiyritysten suhteen.
Seuraan mielenkiinnolla miten tilaukseni käy, mutta en itke jos se ei toteudu.
Tällä hetkellä se on ihan OK....
ps. laitoin koko saamani viestin näkyviin koska tilausnumerokin on fake eli ei täsmää oikeaan.
Mielenkiintoista nähdä mitä käy. Mitä luultavimmin tilaus perutaan. Yllättävän vähän noita security checkejä tehdään, kun käsittääkseni tapauksesi oli tyyliin toinen tällä palstalla.
Pistin tilaukseen eilen 32gigasen mallin ja tuli vastaava maili. Pistin varmuudeksi kyselyä supporttiin asiasta, ja totesin myös etten ole lähettämässä henkilökorttia+luottokortin numeroa+pankkitositetta osoitteineen minkään sähköpostin kautta. Kukaan tervejärkinen lähetä salaamattomana tuollaisia tietoja. Faksiakaan ei ole. Saa nähdä mitä vastaavat..
edit: mielenkiinnosta, onko joku tilannut viime aikoina tuon borderlinxin kautta, vai onko vain sattumaa että kaksi tuon kautta tilaajaa on osunut samaan "varmistukseen"? Saa nähdä yrittävätkö rajoittaa tuota tilausväylää...
Kyllä tuo ilmeisesti on ihan aito, vaikka hieman epäilyttävän oloinen. Nyt oli duunin aikana jätetty viesti vastaajaan jossa kyseisen spostin allekirjoittanut tiesi myös web-tilausnumeron yms. tietoja. Kaipa nuo voi tuonne lähettää, tosin pitänee ensin sensuroida about kaikki muu henkkareista ja tiliotteesta pois.
Julius kirjoitti:Tilaus lähti juuri Borderlinxiin ja seuraamalla täällä annettuja ohjeita kaikki sujui hyvin. Soneralta tilaamani iPhonen peruin saman tien.
Ihan hyvä valinta Hinta on kuitenkin sama tai vähän halvempi tätä kautta, joten jos on varaa maksaa kerralla, ni ehdottomasti valinta kannatti.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Julius kirjoitti:Tilaus lähti juuri Borderlinxiin ja seuraamalla täällä annettuja ohjeita kaikki sujui hyvin. Soneralta tilaamani iPhonen peruin saman tien.
Ihan hyvä valinta Hinta on kuitenkin sama tai vähän halvempi tätä kautta, joten jos on varaa maksaa kerralla, ni ehdottomasti valinta kannatti.
Näin uskon itsekin. Hinta tulee halvemmaksi, siis sekä hankintahinta että parin vuoden liittymät esim. Elisalahdelta, mutta suurin syy on ahdistava ajatus olla 2 vuotta Särinän vankina. Mieluummin odotan 3-4 viikkoa ja valitsen vapaasti operaattorin.
iMac 27" 5K 4.0GHz i7 / 32GB / 1TB flash
MacBook Pro 13" Retina i5 / 8GB / 250GB SSD
iMac 24" 3.06GHz C2D / 6GB / 750GB (Early 2008)
Mac Mini 2.4GHz C2D / 8GB / 256GB SSD (Mid 2010)
iPhone 11 Pro Max 64GB
Näin uskon itsekin. Hinta tulee halvemmaksi, siis sekä hankintahinta että parin vuoden liittymät esim. Elisalahdelta, mutta suurin syy on ahdistava ajatus olla 2 vuotta Särinän vankina. Mieluummin odotan 3-4 viikkoa ja valitsen vapaasti operaattorin.
Näinhän se menee ja onhan tuon lukitsemattoman jälleenmyyntiarvo huomattavasti korkeampi esim. 6kk-12kk kuluttua verrattuna lukittuun Särinä-malliin.
Täytyy sanoa, että on odottavan aika pitkä. Vielä kun sen puhelimen on (periaatteessa) maksanut. Kuitenkin mielummin odotan sen mitä kestää tulla Englannista, kuin odottaisin Soneralta ja kattelisin ja jännittäisin sitä säätöä.
Viimeksi muokannut McTom, 12.8.2010 klo 12.46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.