pastor kirjoitti:Noniin asensinpa minäkin sitten 4.0.1:n 3GS:lle. Kaikki muu toimii hyvin, mutta nettiyhteyttä ei enää ole. En pääse puhelimella lainkaan nettiin.
Ratkaisuehdotuksia otetaan vastaan
Onko joku muu liittymä kuin Sonera käytössä? Jos on niin katsoppa että ne data-asetukset on siellä oikein.
Sonera on käytössä.
EDIT: puhelinta ei ole jailbreikattu ja ongelma iski välittömästi päivityksen jälkeen.
Viimeksi muokannut pastor, 5.8.2010 klo 10.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä oli sama ongelma kun päivitin. Googlettaminen auttoi(soneran aspa ei osannut auttaa, lähettelivät vaan mms/wap asetuksia ).
Elikkä tsekkaappas: Asetukset-> Yleiset-> Verkko-> Tiedonsiirtopalvelueverkko-> APN kohtaan internet (käyttäjätunnus&salasana tyhjänä)
Tämä auttoi ainaki minulle , tuon jälkeen vielä mahd puhelin uudelleen käynnistys.
baffemies kirjoitti:Itsellä oli sama ongelma kun päivitin. Googlettaminen auttoi(soneran aspa ei osannut auttaa, lähettelivät vaan mms/wap asetuksia ).
Elikkä tsekkaappas: Asetukset-> Yleiset-> Verkko-> Tiedonsiirtopalvelueverkko-> APN kohtaan internet (käyttäjätunnus&salasana tyhjänä)
Tämä auttoi ainaki minulle , tuon jälkeen vielä mahd puhelin uudelleen käynnistys.
Kappas, jo toimii. Ei tarvinut edes bootata. Kummallinen ratkaisu, mutta pääasia, että toimii! Kiitokset!
Mihin menee 4.0.1:ssä poistetut s-postit? Käytössä Gmail tili. Ennen kun sen poisti saapuneista niin luki "poista" ja ne meni roskalaatikkoon, nykyään lukee "arkistoi" ja niitä poistettuja ei löydy enää mistään?
Leija kirjoitti:Mihin menee 4.0.1:ssä poistetut s-postit? Käytössä Gmail tili. Ennen kun sen poisti saapuneista niin luki "poista" ja ne meni roskalaatikkoon, nykyään lukee "arkistoi" ja niitä poistettuja ei löydy enää mistään?
Asetukset -> Mail, gmail accountin asetuksista Archive Messages (mikä mahtaakaan olla suomeksi) pois päältä.
Sellainen huomio tullut tehtyä ios 4.0.1:n päivityksen jälkeen, että verkon kuuluvuus on heikentynyt. Kotona mulla on aina ollut hyvä 3g verkko, nyt verkko tippuu edgelle tai gprs:lle useita kertoja päivässä. Myös muissa tutuissa paikoissa ollessani, olen huomannut saman ongelman. Aivan kuin antenni olisi heikentynyt tms. Mene ja tiedä, mutta selvä muutos huonompaan on tapahtunut. 3.1.3 firmiksellä elämä oli yhtä 3G:tä.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Leija kirjoitti:Mihin menee 4.0.1:ssä poistetut s-postit? Käytössä Gmail tili. Ennen kun sen poisti saapuneista niin luki "poista" ja ne meni roskalaatikkoon, nykyään lukee "arkistoi" ja niitä poistettuja ei löydy enää mistään?
Asetukset -> Mail, gmail accountin asetuksista Archive Messages (mikä mahtaakaan olla suomeksi) pois päältä.
Katos peijjooni! Sieltäpäs en edes hoksannut katsoa ja sieltähän se löytyi. Kiitos
hitsinpitsi vie, päivityksen jälkeen katosi _kaikki_ yhteystiedot. Mielestäni tein kuitenkin näistä varmuuskopion. En kuitenkaan löytänyt iTunesista palautusmahdollisuutta, joten miten nuo yhteystiedot saisi takaisin luuriin?
Vaihdoin 3.1.2 tähän uusimpaan ja muuten kaikki okei, mutta akun lataus kestää paljon pidempään, sekä akku ei kestä läheskään niin hyvin kuin vanhalla 3.1.2 versiolla. Onko muut havainneet samaa?
Samaa havaittavissa. Lisäksi Gmail sähköpostina sekoilee big time. Välillä näyttää että viestejä ei tule haussa vaikka niitä tulee. Surkein päivitys mitä omalle kohdalle on sattunut. Käytössä 3GS. Enkä nyt suurta hyötyä ole multitaskingista havainnut, kun en nettiradioita kuuntele. Aina joutuu sulkemaan niitä ajossa olevia sovelluksia, kun tuntuu että akku hiipuu vielä nopeampaa kun niitä on siellä jonossa.
Viimeksi muokannut Leija, 8.8.2010 klo 14.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omenasato kirjoitti:Vaihdoin 3.1.2 tähän uusimpaan ja muuten kaikki okei, mutta akun lataus kestää paljon pidempään, sekä akku ei kestä läheskään niin hyvin kuin vanhalla 3.1.2 versiolla. Onko muut havainneet samaa?
Jos yhtään olis aiempia viestejä lukenut niin olisi voinut huomata että lähes kaikilla päivityksen jälkeen pari päivää akun kulutus on ollut normaalia suurempaa, jonka jälkeen se on ollut sama tai parempi kuin aiemmin. Lisäksi niitä taustalla olevia ohjelmia ei edelleenkään tarvitse erikseen käydä sulkemassa, ellei siellä ole jotain navigointisoftaa ajossa. Itse olen kokeilumielessä käynnistänyt kaikki ohjelmat mitä luurista löytyy (yli 50kpl) niin että kuvake löytyy sieltä moniajovalikosta, enkä ole huomannut MITÄÄN vaikutusta niillä akunkestoon tai suorituskykyyn.
Tää iOS 4.0.1 ei oo ollu mitenkään parhaasta päästä. Sovellukset ( jotka tukevat iOS 4:sta), kuten spotify, sähköposti ja facebook ovat bugailleet päivityksen jälkeen. Spotify vaihtaa levykuvake kohdasta soittolistavalikkoon itsestään ja pian sen jälkeen ohjelma kaatuu. Tänään kun olin jättänyt sähköpostin ja facebookin taustalle ja avasin ne myöhemmin uudelleen, niin kumpikaan ei enää päivittänyt tietoja vaan herjasivat ettei verkkoa ole. Netti toimi kuitenkin aivan normaalisti, kuten myös puhelut. Ohjelmat piti sulkea taustalta ja käynnistää uudelleen. Eli edelleen tämä moniajo, jota nerokkaaksi mainostetaan, ei mulla ole ainakaan käyttömukavuutta lisännyt. Entinen backgrounder Cydiasta oli loistava tähän verrattuna. Sillä sai helposti jätettyä ne sovellukset taustalle, mitä tarvitsi. Eikä koskaan tullut ongelmia vastaan.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Tämähän oli hyvä päivitys. Vaikka täällä porukat yrittää todistella että kuuluvuus ei ole oikeasti huonontunut niin onhan se ja reilusti. Verkko lähtee sellaisissa paikoissa missä on ennen verkko ollut ja 3gs tippuu edgelle todella usein. Ja sen huomaa nopeudessa. Taitaa nelonen mennä takaisin luuriin...
Millainen oikein
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
kilpikonna kirjoitti:Tämähän oli hyvä päivitys. Vaikka täällä porukat yrittää todistella että kuuluvuus ei ole oikeasti huonontunut niin onhan se ja reilusti. Verkko lähtee sellaisissa paikoissa missä on ennen verkko ollut ja 3gs tippuu edgelle todella usein. Ja sen huomaa nopeudessa. Taitaa nelonen mennä takaisin luuriin...
Minulla ei vastaavia kokemuksia mutten asu esimerkiksi myrskyn runtelemilla alueilla eikä helle ole saanut lamautettua oman alueeni tukeasemia tai sitten ne on käyty kovin äkkiä huoltamassa (Espoo ja 3GS -malli käytössä).
Tällä hetkellähän tämä "loistava" gesmi verkko on hieman polvillaan ympäri maatamme?
kilpikonna kirjoitti:Tämähän oli hyvä päivitys. Vaikka täällä porukat yrittää todistella että kuuluvuus ei ole oikeasti huonontunut niin onhan se ja reilusti. Verkko lähtee sellaisissa paikoissa missä on ennen verkko ollut ja 3gs tippuu edgelle todella usein. Ja sen huomaa nopeudessa. Taitaa nelonen mennä takaisin luuriin...
Esitäpä tuosta nopeuksien tippumisesta jotain konkreettisia testituloksia. Olisi erittäin mielenkiintoinen ratkaisu Applelta heikentää puhelimen kuuluvuutta softapäivityksellä. Sehän on tapahtunut että puhelin esittää taustakohinan/signaalin eron 4.0.1:llä totuudenmukaisemmin kuin aikaisemmin. Varmaankin myös sitä on muutettu, kuinka nopeasti puhelin ilmoittaa symbolein käytettävän dataverkon muutoksesta (GPRS/Edge/3G).
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB