Kerpele kirjoitti:
Ja vielä tuosta kuumenemisesta, soveltuuko iMac yleensäkkään raskaampaan pelailuun tuon kokonsa puolesta? Vai kuumeneeko se liikaa?
Nämä nykyiset iMacit itse asiassa käyvät kuumana (ilmeisesti voi jopa polttaa kätensä, jos erehtyy iMacin takaosaa koskettamaan raskaan session aikana/jälkeen). Tämä tosin kuuluu asiaan sillä näiden iMacien alumiinirunko johtaa hyvin kuumuutta. Kyse ei siis ole mistään ongelmasta tai viasta. Toki tuo on aiheuttanut monella hälytyskellojen soimisen päässä, mutta viimeistään silloin, kun on mitannut koneen lämmön, on huomannut, ettei se vielä ongelmallisissa korkeuksissa missään nimessä ole. Hyvin vähän muistan lukeneeni millään foorumilla siitä, että iMacien kanssa olisi oikeita ylikuumentumisongelmia.
Nuo ylikuumenemisongelmat taitavat esiintyä enemmän läppäreissä. Esimerkiksi itse kirjoitan tätä juuri aikanaan vajaa 2000 euroa maksaneella 17" pöytäkoneenkorvaaja-pelikäppärillä, jolla oli aika lailla alusta saakka ylikuumentumisongelmia (kaatuili, tilttaili, sinistä ruutua pukkasi). Fujitsu-Siemens on asiakaspalvelussa Applen vastakohta ja vuoden jouduin sinnittelemään samalla koneella (kävi muutaman kerran huollossa ja tuli samanlaisena takaisin) kunnes sain uuden koneen, jossa siinäkin näitä ongelmia oli. No siinä vaiheessa takuukin oli mennyt umpeen, joten juutuin tämän kanssa tekemään hommia. Ei tällä voi pelata ja itse asiassa tätä on pitänyt alivoltittaa, sulkea grafiikkakihhdyttimiä, alikellottaa ja ostaa jäähdytysalustaa, että tällä voisi edes surffata ja kirjoittaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei ole hääviä. Muuten tämä on todella mukava läppäri, mutta PC-puolellahan nämä yleensä tehdään kustannustehokkaasta, halvoista muoveista ja jäähdytykseen ei panosteta kunnolla. Tämän takia odotankin ensi viikolla saapuvaa iMacia kuin kuuta taivaalta: vaikka Applella näitä näyttöongelmia on tässä ollut (jotka Apple on kylläkin sitten välittömästi aina suostunut vaihtamaan) niin kyllähän Macit ovat hintansa väärtejä siinä, että toisin kuin PC-läppäreissä, niin Maceissa kokonaisuuden jokaiseen osaan on panostettu huolella.