Harrastatko piratismia??
-
Re: Harrastatko piratismia??
Viesti Kirjoittaja Acid7 »
-
Viesti Kirjoittaja jrmrinne »
Olen pitkään ollut UFC -fani; harrastan vapaaottelua itsekin.
Olen MTV 3 Max kanavan tilaaja. Maxilta tulee jokainen UFC ottelutapahtuma suorana. Eli olen maksanut viihteestä välillisesti ja MTV 3 maksaa esitysoikeudesta UFC -organisaatiolle. En kuitenkaan haluaisi seurata lähetystä MAXilta, koska minua ärsyttää suomalaiset selostajat, jotka eivät ole perillä ottelijoista, eivätkä täysin ymmärrä lajiakaan.
Toiminko juridisesti/moraalisesti väärin jos "imutan" jonkin torrent -palvelimen kautta USA:ssa esitetyn saman tapahtuman jälkikäteen, selvästi kuvan ja äänen osalta huonompi laatuisena. Haluan vain kuulla asiantuntevamman selostuksen tapahtumasta. Suomessa ei voi seurata maksullista streamia netin kautta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
Sarjat waretan, koska ei teeveestä pysty/jaksa seurata, ja Suomessa mennään aina jäljessä ja onhan se kiva katsoa uusinta ja hd-laadulla.
Elokuvista waretan vanhoja leffoja, jotka kiinnostavat tai sitten uusia, jotka haluaa nähdä, mutta jotka eivät ole "must see"-tavaraa. "Must see"-tavara tuleekin katsottua leffateatterissa ja hyvät leffat on sitten tilattu jälkikäteen levy-muodossa hyllyyn.
Waretus on kuin maistiainen karkkikaupassa, en osta koko pussia jos makeinen ei osoittaudu karkkipussin arvoiseksi.
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
Ymmärsin vuoden 2010 vaihteessa että tietokoneella voi tehdä niin paljon eri asioita laillisesti että yksinkertaisinta on vain vetää raja ja tehdä kaikki laillisesti... Jotenkin vain kaikin puolin helpompaa kun päättää tehdä niin... Netistä muutenkin löytää niin paljon kaikkea hauskaa ilmaiseksi. Ja kun käyttää osan waretukseen käytetystä ajasta nettipokeriin, tienaa hyvin. Jotenkin yököttää myös se että jos warettaa, netin HD-videot eivät pyöri sulavasti.
Elokuvat: http://www.fin-tv.com/
musiikki: Spotify
pelit: pokeri & ostaa muut pelit UK:sta ja myy melkein voitolla eteenpäin huuto.net:issä & WoW, jota ei voi warettaa
Äänestyksestä tosiaan voisi sanoa sen että valinta "En mitään" ja 9% on alakanttiin. Ihmiset jotka warettavat, valitsevat useita eri vaihtoehtoja. Esim. jos 10:stä ihmisestä: 5 ei wareta, 3 warettaa kaikkea ja 2 warettaa kolmea eri vaihtoehtoa, tulee "En mitään"-kohtaan: 11%. Käytännössä mitä tämä myös tarkoittaa on se, että Hompusta noin 30%-40% ei wareta.
-
Viesti Kirjoittaja ih »
Aika rohkea väite ottaen huomioon, että täällä on yli 28000 käyttäjää, joista vain pieni osa on polliisi vastannut.niko_n kirjoitti: Käytännössä mitä tämä myös tarkoittaa on se, että Hompusta noin 30%-40% ei wareta.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Ihan sama tilanne (pl vapariharrastus) ja sama ratkaisu, jos digiboksi sekoilee tai tämä masentava suomalaiskaksikko selostaa, niin pidän oikeutettuna ottaa kopion ohjelmasta muualta, olenhan siitä jo Maxin kautta maxanut.jrmrinne kirjoitti:Seuraa hypoteesi.
Olen pitkään ollut UFC -fani; harrastan vapaaottelua itsekin.
Olen MTV 3 Max kanavan tilaaja. Maxilta tulee jokainen UFC ottelutapahtuma suorana. Eli olen maksanut viihteestä välillisesti ja MTV 3 maksaa esitysoikeudesta UFC -organisaatiolle. En kuitenkaan haluaisi seurata lähetystä MAXilta, koska minua ärsyttää suomalaiset selostajat, jotka eivät ole perillä ottelijoista, eivätkä täysin ymmärrä lajiakaan.
Toiminko juridisesti/moraalisesti väärin jos "imutan" jonkin torrent -palvelimen kautta USA:ssa esitetyn saman tapahtuman jälkikäteen, selvästi kuvan ja äänen osalta huonompi laatuisena. Haluan vain kuulla asiantuntevamman selostuksen tapahtumasta. Suomessa ei voi seurata maksullista streamia netin kautta.
Onneksi säälittävä duo ei ole vähään aikaan dubbaillut vaan lähetykset tulevat suorina.
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »

Sitten olen semmoinen että voin katsoa leffat monta kertaa tietyn ajan kuluessa, eli kopsaan miltein kaikki vuokraamani leffat tuohon ulkoiselle kovalevylle, siellä on leffoja jo aika läjä vuodesta 2008 ja osa ajalta 2003-2004 (PC). Mutta en tietenkään levitä näitä leffoja, joskus sukulaiset käy kylässä niitä katselemassa mun 50" telkun kautta.
iPhone 11 Pro Max 256GB Silver
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
iPhoto? Picasa?Kukkols kirjoitti:Olisipa joku light-light Photoshop, jossa olisi vain kuvien koon muuttaminen ja crop-toiminto ilmaiseksi.
-
Tässä on vähän semmoinen "efekti" ettei wanha koira opi uusia temppuja, tottumus ja laiskuus.Mailia kirjoitti:iPhoto? Picasa?Kukkols kirjoitti:Olisipa joku light-light Photoshop, jossa olisi vain kuvien koon muuttaminen ja crop-toiminto ilmaiseksi.
No iPhoto kyllä löytyy. Aina kun kytken iPhonen macciin, niin toki tuo iPhoto heti pompsahtaa esille, mutta olen heti sammuttanut sen yleensä. Nyt kun kokeilin iPhoton crop-toimintoa, onnistui hienosti, mutta silmä ei löydä mistään "Save As" toimintoa, miten saisin muutetun kuvan tallennettua työpöydälle? Ärsyttää heti tämmöiset?
Ehkä on Windows perua, mutta joissakin ohjelmissa on vain tottunut tiettyyn toimintalogiikkaan.
Samaan hengenvetoon pitää silti sanoa että piraattimusiikin lataaminen netistä on tällä hetkellä 1% siitä mitä se oli PC aikana (99%) ja ainoastaan iTunesin ansiosta. Lataan netistä vain semmoisen musiikin mitä en löydä iTunesista tai jos iTunesissa biisi löytyy vain albuumista (muut biisit sontaa), en halua maksaa 10e yhden biisin takia.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Raahaaminen on kaikkein kätevin tapa saada ne kuvat työpöydälle.Kukkols kirjoitti:
No iPhoto kyllä löytyy. Aina kun kytken iPhonen macciin, niin toki tuo iPhoto heti pompsahtaa esille, mutta olen heti sammuttanut sen yleensä. Nyt kun kokeilin iPhoton crop-toimintoa, onnistui hienosti, mutta silmä ei löydä mistään "Save As" toimintoa, miten saisin muutetun kuvan tallennettua työpöydälle? Ärsyttää heti tämmöiset?
-
Aluksi yritin raahaamista (osx:n aika yleinen ominaisuus), mutta unohdin valmis-painikkeen klikkaamisen?Cathi777 kirjoitti:Raahaaminen on kaikkein kätevin tapa saada ne kuvat työpöydälle.Kukkols kirjoitti:

-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Tätä mä en kyllä tajua, miksi edes tuhlata aikaa ei-niin-hyviin-leffoihin ja miksi ne ovat vapaata riistaa? Itse löydän ainakin hyviä leffoja enemmän kuin ehtii katsomaan, siis ihan leffassa ja levyllä. Tietysti joskus osuu kohdalle leffa mikä ollutkaan omaan makuun. Miten muuten teette näiden osalta, katsotteko wareversion ennenkuin ostatte lipun leffaan, vai pyydättekö esityksen jälkeen rahat takaisin?Erño kirjoitti:... tulee ladattua torrenttina (ted+Transmission![]()
), kuten myös nämä ei-niin-hyvät leffat. Must-see tulee ladattua ja ostettua.
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Heh heh, et voi olla tosissasi! Tuo elokuvaratkaisusi on siis, että katsot muiden warettamia leffoja...niko_n kirjoitti:Itse ketjun avaajana pitää paljastaa että olen kääntynyt täysin waretusta vastaan!
Syy: Lainaus korjattu
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Samaa ihmettelin, aika erikoinen veto. Pitäisi lukea Voddler, jos kerran täysin on kääntynytMacFinn kirjoitti:Heh heh, et voi olla tosissasi! Tuo elokuvaratkaisusi on siis, että katsot muiden warettamia leffoja...niko_n kirjoitti:Itse ketjun avaajana pitää paljastaa että olen kääntynyt täysin waretusta vastaan!
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Syy: Lainaus kuntoon
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja benderi_ »
Onko muuten tuo omalta cd:ltä omaan käyttöön kopioiminen laitonta? muistaakseni Lex-Karpelan tullessa se oli rikollista, mutta siihen vaadittiin muutosta. En ole kuullut asiasta mitään sen jälkeen...
Pakko tunnustaa, että muutamaa tv-sarjaa tulee toisinaan ladattua. Mukavampi seurata "oikeaan" tahtiin jaksoja. Omistan toki n. 150 seasonia tv-sarjoja, joten todennäköisesti lähes kaikesta lataamastani olen jossain vaiheessa maksanu. Ei tämä rikostani poista, mutta antaa hieman lohtua, että en hirveän paha ihminen ole. Tämänkin pyrin lopettamaan kokonaan mikäli saadaan jonkinlainen "reaaliaikainen" ostosysteemi kehiteltyä tv-sarjoille.
Leffoja tai ohjelmistoja en edes muista koska olisin viimeksi ladannut. Taitaa ajoittua tuo lataaminen tuonne vuodelle 2005 tai sinne päin. Must-See leffat käyn katsomassa teatterissa ja muuten odotan kiltisti DVD-julkaisua (hyllystä löytynee lähes 300 elokuvaa) tai sitten vuokraan.
Ohjelmistojen lataamiselle en näe mitään tarvetta. Yleensä pärjään vallan mainiosti ilmaisillakin, jos en niin sitten marssin kauppaan ostamaan. Käyttikset haluan pitää aina laillisina. Käyttiksen saan koulun kautta (msdnaa) tai sitten kaupasta käyn ostamassa. Sitä puhetta en ymmärrä, että opiskelijalla ei ole varaa photariin tai muuhun vastaavaan. Onko se photari niin välttämätön? Yleensä kun photaria tarvii niin se on johonkin duunijuttuun, jolloin firman pitäisi tarjota softakin. Ei peruskotikäytössä se photari niin ehdoton ole. Ilmaisillakin pärjää...
Lähes tulkoon siis puhtain paperein nykyään selviän. Pyrkimys olisi päästä eroon myös noista tv-sarjojen lataamisesta. Sitä reaaliaikasta systeemiä odottellessa... Youtuben musavideot yms. lienevät sitä harmaata aluetta. Tosin en kyllä edes tiedä mistä musiikkivideoita pystyy edes laillisesti lataamaan/hankkimaan...
Toivottavasti Voddlerista kehittyy yhtä hyvä kuin spotify on. Viimeksi kun sieltä leffaa katsoin niin aika heikko valikoima oli. Tosin en pariin kolmeen kuukauteen ole sitäkään valikoimaa tarkistanut. Siinä voisi olla ratkaisu tuohon ongelmaan tv-sarjojen kanssa...
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ei ole laitonta. Lisäksi saat aivan luvallisesti kopioida kaveripiirin (tai oikeastaan lähipiirin) CD:itä niin paljon kuin sielu sietää. Ainoa ehto on, ettet murra/kierrä tehokasta kopiosuojausta (ts. jos saat levyn kopioitua, ei kyseessä varmaankaan ollut mikään tehokas suojaus).benderi_ kirjoitti: Onko muuten tuo omalta cd:ltä omaan käyttöön kopioiminen laitonta? muistaakseni Lex-Karpelan tullessa se oli rikollista, mutta siihen vaadittiin muutosta. En ole kuullut asiasta mitään sen jälkeen...
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Koska kuitenkin olen lahjakkaampi saamaan asiat rikki, kuin korjaamaan olen tullut siihen tulokseen, että ainakin omiin nimiin hankitut jutut ovat takuun ja kuluttajansuojan alaisia, eli turvallisia ostoksia. Firmoillahan tilanne on toinen, kun ei kuluttajansuojaa ole hankinnoissa. Silloin kannattaa hommata jotain mikä toimii ja on kestävää.
Ja vielä lopuksi: En hyväksy piratismia, enkä luvattomia graffitteja ja huonoa musiikkia ei saisi julkaista. Toisinaan kyllä myyn käyttöoikeuksia omista töistä, mutta auta armias jos joku varas niitä menee luvatta käyttämään...
-
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Toisaalta en ole oikein koskaan tuominnutkaan piratismia. Ennen Spotifyta pidin sitä täysin oikeutettuna. Ajatellaanpa tilanne, jossa musiikista kiinnostunut poika tai tyttö haluaa oppia lisää maailman musiikkihistorista. Pitääkö hänen tuhlata kaikki viikkorahansa vuosi toisen jälkeen ostaakseen iTunesista tai cd-muodossa bändien tuotantoja vain saadakseen niistä kokemuksen? Minusta tällainen olisi väärin ja tämän takia, yleissivistämisen nimissä, piratismi on hyväksyttävää. On typerää kutsua musiikiksi kaikille yhteiseksi ja kaikkia yhdistäväksi kulttuuriksi, jos se kerran rajataan rahalla vain valitulle joukolle.
Kannattaa olla myös realistinen ja ymmärtää, ettei piratismi aja alas bändejä. Totuus kuitenkin on se, että ylivoimaisesti suurin osa piratismin kohteista (oli kyse bändistä, elokuvastudiosta tms.) on superrikkaita ja tämä rikastumisen jatkuminen ei ole kiinni siitä ladataanko heidän biisejään netistä laittomasti. Itse en ole ainakaan kuullut ainoastakaan tunnetusta bändistä, joka olisi joutunut Ferrareita täynnä olevasta kartanostaan soppajonoon. Toki on myös pienempiä artisteja yms. Toisaalta näiden artistien levyjä on vaikeampi löytää kaupasta ja toisaalta heidän tuotantonsa ovat usein sellaisia, ettei monikaan pidä vaihtoehtona ostaa sitä rahalla -- joko ladataan laittomasti tai ei kuunnella ollenkaan.
Kuten varmasti suurin osa meistä, niin myös minä taidan tuntea useita piratismia aktiivisesti harrastavia ihmisiä. En minä heitä ole koskaan tuominnut enkä tule tuomitsemaan. Eniten näen ongelmaa heidän käytöksessään siinä, että he usein saavat esim. leffoista vaillinaisemman kokemuksen kuin esimerkiksi minä, joka ostan 8-9 eurolla blu-ray -leffoja.
- Logitech diNovo Keyboard Mac Edition / Logitech Performance Mouse MX / Audioengine A2 -aktiivikaiuttimet / Nuforce Icon uDAC-2
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eihän kirjojakaan käydä warettamassa sen takia, ettei jokaisella köyhällä ole niitä varaa ostaa. Ainakin meilläpäin tuo ongelma ratkeaa yksinkertaisesti kävelemällä lähimpään kirjastoon ja aloittamalla hyllymetrien perkaamisen ihan A:sta. Jos kirjastosi ei tarjoa riittävän laadukasta musiikkikokoelmaa edes kaukolainana, voit aivan vapaasti syyttää kunnallisvaaleissa äänestämääsi(?) edustajaa.ImacMan kirjoitti:Ajatellaanpa tilanne, jossa musiikista kiinnostunut poika tai tyttö haluaa oppia lisää maailman musiikkihistorista. Pitääkö hänen tuhlata kaikki viikkorahansa vuosi toisen jälkeen ostaakseen iTunesista tai cd-muodossa bändien tuotantoja vain saadakseen niistä kokemuksen? Minusta tällainen olisi väärin ja tämän takia, yleissivistämisen nimissä, piratismi on hyväksyttävää. On typerää kutsua musiikiksi kaikille yhteiseksi ja kaikkia yhdistäväksi kulttuuriksi, jos se kerran rajataan rahalla vain valitulle joukolle.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikö kirjastoissa ole todella surkeat cd-valikoimat? Ja tuohon alkuperäiseen kyllä varmaan sopisi ihan hyvin Spotify.jomppa kirjoitti:Eihän kirjojakaan käydä warettamassa sen takia, ettei jokaisella köyhällä ole niitä varaa ostaa. Ainakin meilläpäin tuo ongelma ratkeaa yksinkertaisesti kävelemällä lähimpään kirjastoon ja aloittamalla hyllymetrien perkaamisen ihan A:sta. Jos kirjastosi ei tarjoa riittävän laadukasta musiikkikokoelmaa edes kaukolainana, voit aivan vapaasti syyttää kunnallisvaaleissa äänestämääsi(?) edustajaa.ImacMan kirjoitti:Ajatellaanpa tilanne, jossa musiikista kiinnostunut poika tai tyttö haluaa oppia lisää maailman musiikkihistorista. Pitääkö hänen tuhlata kaikki viikkorahansa vuosi toisen jälkeen ostaakseen iTunesista tai cd-muodossa bändien tuotantoja vain saadakseen niistä kokemuksen? Minusta tällainen olisi väärin ja tämän takia, yleissivistämisen nimissä, piratismi on hyväksyttävää. On typerää kutsua musiikiksi kaikille yhteiseksi ja kaikkia yhdistäväksi kulttuuriksi, jos se kerran rajataan rahalla vain valitulle joukolle.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Jos nyt saivartelulinjalle lähdetään, niin mainitsepa yksikin kirjasto Suomessa, jossa on vapaasti lainattavissa uudet hittilevyt sanotaanko kuukauden sisään julkaisusta? Puhumattakaan sitten vähän harvinaisempien artistien tuotannosta. Jos pelkästään jotain Kari Tapiota tai Paula Koivuniemeä kuuntelee, niin saattaahan heidän uusimmat levyt sinne kirjaston hyllyyn joskus päätyäkin, mutta yritäpä etsiä jotain rapakon takana vaikuttavan metallibändin uusinta albumia.jomppa kirjoitti:Jos kirjastosi ei tarjoa riittävän laadukasta musiikkikokoelmaa edes kaukolainana, voit aivan vapaasti syyttää kunnallisvaaleissa äänestämääsi(?) edustajaa.
-
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Toki Spotify on poistanut aika hyvin tämän tarpeen, mutta tosiaan puhuinkin tilanteesta ennen Spotifyn mukaantuloa.
- Logitech diNovo Keyboard Mac Edition / Logitech Performance Mouse MX / Audioengine A2 -aktiivikaiuttimet / Nuforce Icon uDAC-2
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Kyllä Mike Goldbergin asiantuntevuus on niin korkealla tasolla, että tämä syrjäyttää jo yksinään kaikki maailman piratismi-näkökulmat. Mies voisi oikeastaan selostaa ja spiikata kaikki maailman asiaohjelmat, on se sen verran asiantunteva.jrmrinne kirjoitti:Haluan vain kuulla asiantuntevamman selostuksen tapahtumasta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka