Järkeä hommata iPhone 4 jos omistaa 3G S:n?
-
Re: Järkeä hommata iPhone 4 jos omistaa 3G S:n?
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Vuoden päästä tilanne on varmasti toinen. iPhone 3GS on silloin se vanhin tuettava malli ja iPhone 5 tuo jotain oikeasti uutta ja mullistavaa nykyiseen verrattuna. Vanhan puhelimen voi siinä vaiheessa antaa jo vaikka lapselle, kun jälleenmyyntiarvo alkaa olla riittävän pieni. Ja ehkäpä vuoden päästä noita saa lukitsemattomanakin...
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Kun luin tuota edellisellä sivulla olevaa omaa listaani tarkemmin niin nuo itselle vaikuttavat asiat on niin pieniä että päätin olla päivittämättä.
Miksi pitäsi vaihtaa täysin toimiva puhelin vaan sen vuoksi että saisin hieman nopeutta lisää, minulla on aikaa odottaa se muutama millisekunti minkä tämä normaalikäytössä on hitaampi.
Vuoden kuluttua vaihtuu varmasti silloin tulevaan malliin, iPhonessa pysytään.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja cheets »
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
3gb "kohtuullinen käyttö" jota ei oikeasti kukaan valvo jos sillä luurilla ei nyt 24/7 liiku tavara niin lujaa kun verkko antaa periksicheets kirjoitti:Sen verran noihin datapaketteihin vielä, että tuossa uudessa Netti-nimisessä paketissa on sen gigan rajan lisäksi kyllä ihan verkon täysi nopeus käytössä, ei mikään hitain nopeus. Tuolta http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... luhinnasto voi tarkistaa asian. Itselläni kanssa loppui data teho plus + data kuukausi kun vaihdoin iphone 4:ään, mutta minullakin taisi olla vain pari gigaa 3g käyttöä vajaassa vuodessa tullut, sen verran usein pääsee kuitenkin johonkin avoimeen wlaniin kiinni kaupungilla pyöriessä. Jos olisin säilyttänyt vanhan paketin niin se olisi tosiaan ollut sen 35e/kk jatkossa. Pelkkä data kuukausihan on noin 15e ja sillähän saa surffata rajattomasti (taitaa siinä se 8gb kohtuullinen käyttö tms. olla jollei sopimusehdot ole muuttuneet) mutta sehän on perusnopeudella sitten.

-
Viesti Kirjoittaja visomaa »
Noh, itselläni on parhaimmillaan/pahimmillaan ollut n 22 Gb siirrettyä dataa kuukaudessa. Eikä mitään ole kuulunut 8)Nurffe kirjoitti:3gb "kohtuullinen käyttö" jota ei oikeasti kukaan valvo jos sillä luurilla ei nyt 24/7 liiku tavara niin lujaa kun verkko antaa periksicheets kirjoitti:Sen verran noihin datapaketteihin vielä, että tuossa uudessa Netti-nimisessä paketissa on sen gigan rajan lisäksi kyllä ihan verkon täysi nopeus käytössä, ei mikään hitain nopeus. Tuolta http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... luhinnasto voi tarkistaa asian. Itselläni kanssa loppui data teho plus + data kuukausi kun vaihdoin iphone 4:ään, mutta minullakin taisi olla vain pari gigaa 3g käyttöä vajaassa vuodessa tullut, sen verran usein pääsee kuitenkin johonkin avoimeen wlaniin kiinni kaupungilla pyöriessä. Jos olisin säilyttänyt vanhan paketin niin se olisi tosiaan ollut sen 35e/kk jatkossa. Pelkkä data kuukausihan on noin 15e ja sillähän saa surffata rajattomasti (taitaa siinä se 8gb kohtuullinen käyttö tms. olla jollei sopimusehdot ole muuttuneet) mutta sehän on perusnopeudella sitten.Itsellä ainakin 3gigaa ylittynyt monesti, mutta eipä tuosta ole sanomista tullut eikä nopeus tippunut.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Muistaakseni itsellä meni 19 GB dataa ensimmäisen kuukauden aikana ja mitään ei kuulunut tai tapahtunut. Varmaan tarkkailevat, jos tulee oikeasti isoja lukuja.visomaa kirjoitti:Noh, itselläni on parhaimmillaan/pahimmillaan ollut n 22 Gb siirrettyä dataa kuukaudessa. Eikä mitään ole kuulunut 8)Nurffe kirjoitti:3gb "kohtuullinen käyttö" jota ei oikeasti kukaan valvo jos sillä luurilla ei nyt 24/7 liiku tavara niin lujaa kun verkko antaa periksicheets kirjoitti:Sen verran noihin datapaketteihin vielä, että tuossa uudessa Netti-nimisessä paketissa on sen gigan rajan lisäksi kyllä ihan verkon täysi nopeus käytössä, ei mikään hitain nopeus. Tuolta http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... luhinnasto voi tarkistaa asian. Itselläni kanssa loppui data teho plus + data kuukausi kun vaihdoin iphone 4:ään, mutta minullakin taisi olla vain pari gigaa 3g käyttöä vajaassa vuodessa tullut, sen verran usein pääsee kuitenkin johonkin avoimeen wlaniin kiinni kaupungilla pyöriessä. Jos olisin säilyttänyt vanhan paketin niin se olisi tosiaan ollut sen 35e/kk jatkossa. Pelkkä data kuukausihan on noin 15e ja sillähän saa surffata rajattomasti (taitaa siinä se 8gb kohtuullinen käyttö tms. olla jollei sopimusehdot ole muuttuneet) mutta sehän on perusnopeudella sitten.Itsellä ainakin 3gigaa ylittynyt monesti, mutta eipä tuosta ole sanomista tullut eikä nopeus tippunut.
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Kuoleman ote ei ole minun käytössä tullut ilmi.
Gyroskooppi on peleissä aivan mahtava, tuntuma on tosi hyvä.
Kamera tekee hyviän laatusia kuvia ja HD kuvauskin maistuu, imovie ei ole vielä ollut testissä.
Siinä ainakin 3 hyvää syytä vaihtaa

-
Minulle näistä syistä ei ole mikään sellainen että vaihtaisin.
-
Viesti Kirjoittaja Terpower »
-
datapaketti
Viesti Kirjoittaja Nokia »
-
Re: datapaketti
Viesti Kirjoittaja dolbydin »
Itse vaihoin soneran 1gt netin 15 euron rajattomaan nettiin, mutta se rajaton netti on vaan puol meganen, mulla se puolikin meganen toimii yllättävän ripeästiNokia kirjoitti:Mites onnistuuko tuon 1g rajotetun datapaketin vaihto tuohon 15 euron rajattomaan pakettiin? Ja eikös tuon rajattoman datapaketin nopeus parhaimmillaan ollut 2megaa?
-
Viesti Kirjoittaja IronC88 »
Ja omalle osalleni nelosessa on sen verran uutta että aivan mielelläni vaihdan. Ehkä kaikille ei ole riittävästi uutta. Nämähän on ihan oman pään sisässä mietittäviä asioita.
-
Viesti Kirjoittaja Kanttila »
Kuitenkaan en näe mitään järkeä ottaa Soneralta nelosta ja lähteä kikkailemaan vanhaa sopimusta kesken poikki tai ottaa jotain pöytälaatikko-simmiä josta maksaa sen pari euroa kuussa.. Ei se pari euroa ole paljon, mutta eiköhän sillekin rahalle olisi parempaa käyttöä? Vaikka vetästä terassila pari hiivaa samaan rahaan? Sekin olisi fiksumpaa..
Nelonen on tietenkin hieman pystyvämpi luuri kuin edeltäjänsä, mutta itse en näe tarvetta vielä hypätä kelkkaan. Uusia tulee vuosittain kuitenkin, eli ei kannata jäädä sen takia odottamaan, se ens vuotinen vanhenee seuraavaan vuoteen kumminkin. Itse päivitän tuon toisen luurin Androidilaiseksi syksystä ja 3GS sitten siihen ensi vuoden iPhoneen, ellei jotain mielenkiintoisempaa ole tarjolla siinä vaiheessa.
Tuo 900MHz on validi syy jos liikut paljon sellaisella alueella jossa siitä on hyötyä enemmänkin. Kamera(t)? Jos niistä tuntuu olevan hyötyä, itsellä kameran takia voisikin vaihtaa. Mökki ja vene reissuilla JoikuSpottaileva N97 on ajanut asiansa siihen tarpeeseen mitä datailua noissa tilanteissa harrastan. Jos oikein on tarve datailla, esim "ei-loma-vaan-etä-työtä-landella" tilanteessa taskuun eksyy mokkula läppäriä varten. Tetheröinti BT tai USB kautta on aika naurettavaa pelleilyä kun 3GS ei saa kuin GPRS yhteyden..
Mun mielipide kiteytettynä:
- Jos tarve jokatapauksessa toiseen älypuhelimeen -> Ota nelonen
- Jos 900MHz 3G tarpeen -> Ota nelonen
- Jos otat Soneralta em. kikkaillen -> ÄLÄ ota nelosta vaan tilaa vaikka UKsta...
Väittäisin, että jos rahatilanne sallii, et voi nelosella pahasti mennä vikaan. Mutta ihan järkisyillä ei siltikään kannata, vaikka tuossa vähän edellä yritinkin järkeillä!!

Kaikkea kummallista ajatusta, kaikesta kummallisesta: http://blog.kanttila.com
-
Viesti Kirjoittaja strong »
3GS-mallia parempi akunkesto on varmasti tärkeä etu.
Kanttila kirjoitti:Järki riippuu niin monesta. Jos saat hyvän hinnan entisesta läpyskästä tai se menee arvoiseensa hyötykäyttöön, mikä ettei. Erityisesti jos on tarvetta toiselle älyluurille joka tapauksessa, mikänottei.
Kuitenkaan en näe mitään järkeä ottaa Soneralta nelosta ja lähteä kikkailemaan vanhaa sopimusta kesken poikki tai ottaa jotain pöytälaatikko-simmiä josta maksaa sen pari euroa kuussa.. Ei se pari euroa ole paljon, mutta eiköhän sillekin rahalle olisi parempaa käyttöä? Vaikka vetästä terassila pari hiivaa samaan rahaan? Sekin olisi fiksumpaa..
Nelonen on tietenkin hieman pystyvämpi luuri kuin edeltäjänsä, mutta itse en näe tarvetta vielä hypätä kelkkaan. Uusia tulee vuosittain kuitenkin, eli ei kannata jäädä sen takia odottamaan, se ens vuotinen vanhenee seuraavaan vuoteen kumminkin. Itse päivitän tuon toisen luurin Androidilaiseksi syksystä ja 3GS sitten siihen ensi vuoden iPhoneen, ellei jotain mielenkiintoisempaa ole tarjolla siinä vaiheessa.
Tuo 900MHz on validi syy jos liikut paljon sellaisella alueella jossa siitä on hyötyä enemmänkin. Kamera(t)? Jos niistä tuntuu olevan hyötyä, itsellä kameran takia voisikin vaihtaa. Mökki ja vene reissuilla JoikuSpottaileva N97 on ajanut asiansa siihen tarpeeseen mitä datailua noissa tilanteissa harrastan. Jos oikein on tarve datailla, esim "ei-loma-vaan-etä-työtä-landella" tilanteessa taskuun eksyy mokkula läppäriä varten. Tetheröinti BT tai USB kautta on aika naurettavaa pelleilyä kun 3GS ei saa kuin GPRS yhteyden..
Mun mielipide kiteytettynä:
- Jos tarve jokatapauksessa toiseen älypuhelimeen -> Ota nelonen
- Jos 900MHz 3G tarpeen -> Ota nelonen
- Jos otat Soneralta em. kikkaillen -> ÄLÄ ota nelosta vaan tilaa vaikka UKsta...
Väittäisin, että jos rahatilanne sallii, et voi nelosella pahasti mennä vikaan. Mutta ihan järkisyillä ei siltikään kannata, vaikka tuossa vähän edellä yritinkin järkeillä!!![]()
-
Viesti Kirjoittaja stuubr »

-
Viesti Kirjoittaja Kanttila »
Tuo on loistava syy "Neloistua". Tärkeintä tietysti on ne omat tarpeet. Itse en juuri viitsi kysellä tällaisia, koska lopulta teen härveli hankinnat 90% fiilis-pohjalta. 10% määrittää ne minimit.strong kirjoitti:Viime kesänä hankkimassani Soneran nettitikussa ei ole 900mHz- 3G-verkon tukea joten itselleni siitä ei ole ollut mitään hyötyä kesämökkikäytössä. 900 mhz3g verkkokin näyttää pätkivän joten saas nähdä kuinka ip4 tulee pärjäämään tetheringkäytössä kesämökillä. Se selviää ensi viikolla .
3GS-mallia parempi akunkesto on varmasti tärkeä etu.

Ja tosiaan, Nelosen ottaisin itse ellei olisi täysin soivaa 3GS ja toinen luuri menossa päivitykseen. Tässä mielessä on hyvä, että on tarvetta kahdelle liittymälle ja luurille. Tulee vaihdettua luuria joka toinen vuosi, silti saa joka vuosi uuden luurin!

Kaikkea kummallista ajatusta, kaikesta kummallisesta: http://blog.kanttila.com
-
Re: Järkeä hommata iPhone 4 jos omistaa 3gs?
Viesti Kirjoittaja Sophie »
Minulla on ollut 3G S mokkulakäytössä koko kesän, ja esim. viime kuussa dataa siirtyi lähes 9 Gt, vaikka en lataa itselleni tai siirä nettiin mitään muuta kuin satunnaisen kuvan Tinypiciin / Facebookiin silloin tällöin. Youtube-videoita tulee joskus katsottua ja pelaan erittäin satunnaisesti World of Warcraftia (tyyliin pari kolme tuntia per viikko), mutta tuo määrä tuntui siitä huolimatta aika hurjalta. 1 gt ei riittäisi mulla näköjään mokkulakäyttöön mitenkään, muussa käytössä dataa liikkuu vaan 200-300 mt / kk.Pertti120 kirjoitti:Minulle sanoivat, että n. 5eur/kk lisämaksulla saisi tuon 1gb:n rajoituksenkin poistettua. Mietin asiaa hetken, mutten nyt ainakaan vielä sitä ottanut, vaikka todennäköisesti tulenkin käyttämään iPhonea läppärin "mokkulana".

I had strings / But now I’m free / There are no strings on me”
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Olisit voinut lukea vaikka tämän ketjun kaksi viimeistä viestiä. Mene sinne Applen sivulle tuijottamaan niitä speksejä. Jos sieltä löytyy jotain uutta jota koet tarvitsevasi tai et ole tyytyväinen nykyiseen käyttökokemukseen, kannattaa varmaan päivittää.stuubr kirjoitti:Kannattaako mielestänne 3G -> 4. No tietenkin monelta tulee, että "todellakin", mutta meinaan, että jos ens kesänä tulee jo 5 niin josko sitä kannattaisi pyristellä tolla vanhalla vehkeellä... iOS 4 myötä tosin hidastui tuskastuttavan hitaaksi... :/
Minä en ole päivittämässä 3Gs:stä vielä. Tykkään siitä niin paljon että hankin emännälle pari viikkoa sitten samanlaisen käytettynä. Eikä nelosessa kiinnosta minua mikään muu kuin parempi näyttö. Tuntuu että osittain ollaan menty jopa huonompaan suuntaan, mielestäni 3Gs on muodoltaan täydellisesti käteen ja taskuun sopiva, en usko että nelonen on minulle yhtä hyvä. Samoin nelosen kanssa tuntuu olevan huoltotarvetta ja teknistä ongelmaa ihan samalla tavalla kuin 3Gs:ssä, jonka päälle vielä nämä antennisekoilut. Ei ole minulle tarkoitettu tämä laite, ei.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sekin tuntuu puoltavan nelosen väliin jättämistä että tykkään käyttää 1. revision jälkeen tulevia tuotteita. 3G oli aika hyvä, 3Gs oli sama vehje korjattuna ja kehitettynä. 4 on aika hyvä, 4.5, 5 tai mikä lie seuraava tulee olemaan sama vehje korjattuna ja kehitettynä.
Edit: typot
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Mä tuomitsen kevyestistuubr kirjoitti:Älkää tuomitko saman tein. Ei jaksanut hakua käyttää näin pienissä viineissä, joten asiaan. Kannattaako mielestänne 3G -> 4. No tietenkin monelta tulee, että "todellakin", mutta meinaan, että jos ens kesänä tulee jo 5 niin josko sitä kannattaisi pyristellä tolla vanhalla vehkeellä... iOS 4 myötä tosin hidastui tuskastuttavan hitaaksi... :/

Itse elän tätä hetkeä....nelosen myötä tulee itselleni liuta ominaisuuksia joita kaipasin 3gs:n aikaan ja uudistukset ovat itselle sellaisia joilla pärjään varmasti pitkään. Tulkoon sitten vaikka ip5 ruohonleikkurilla ja parranajo ominaisuudella....se on sitten sen hetken asia.
-
Viesti Kirjoittaja SbY »
Itse tilasin nelosen koska tunne sanoi niin, ei järki.
-
Viesti Kirjoittaja xcrider »
-
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
Ja tiedä vaikka myös 4g hidastuu käyttispäivityksen seurauksena..Delli kirjoitti:Miksi pitäsi vaihtaa täysin toimiva puhelin vaan sen vuoksi että saisin hieman nopeutta lisää, minulla on aikaa odottaa se muutama millisekunti minkä tämä normaalikäytössä on hitaampi.
-
Tuskinpa porukka sitä vain nopeuden vuoksi vaihtaa?mluhtala kirjoitti:Ja tiedä vaikka myös 4g hidastuu käyttispäivityksen seurauksena..Delli kirjoitti:Miksi pitäsi vaihtaa täysin toimiva puhelin vaan sen vuoksi että saisin hieman nopeutta lisää, minulla on aikaa odottaa se muutama millisekunti minkä tämä normaalikäytössä on hitaampi.
-
Viesti Kirjoittaja Hirppi »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mut joo, eihän mikään tunnu enää miltään jos asian yksinkertaistaa. Käyttöliittymä ja käytettävyys yleensä on pysynyt koko ajan samana, nopeus on toki kasvanut ja kamera parantunut pikkuhiljaa. Mutta eipä tuo nelonen 3GS:ään hirveästi lisäarvoa tuonut. Toki uusi näyttö on todella crisp ja uusi design puhuttelee ainakin itseä, mutta vanhankin kanssa pärjäsi hyvin. Ehkä suurin whoah -elämys oli tuo facetime kun sitä veljen kanssa testailtiin. Ensimmäinen toimiva videopuhelu tähän ikään mennessä. Joskus Noksun työluureilla yritettiin videopuhelua säätää, eihän siitä mitään tullut. Surkea kuva ja pätki koko ajan. Kiva oli nähdä että homma voi oikeasti toimiakin.
-Pasi
-
Ei vaihdakaan ainoastaan sen vuoksi, minulle se vain olisi ainoa syy kun olen tätä vaihtoasiaa tässä ketjussa pohtinut ja todennut että pelkästään tuon takia en vaihda.IronC88 kirjoitti:Tuskinpa porukka sitä vain nopeuden vuoksi vaihtaa?mluhtala kirjoitti:Ja tiedä vaikka myös 4g hidastuu käyttispäivityksen seurauksena..Delli kirjoitti:Miksi pitäsi vaihtaa täysin toimiva puhelin vaan sen vuoksi että saisin hieman nopeutta lisää, minulla on aikaa odottaa se muutama millisekunti minkä tämä normaalikäytössä on hitaampi.
Lisäksi täysin samaa mieltä CamoN:n kanssa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka