Olen hankkimassa ensisijaisesti opiskeluja varten Macbook Pro 13" -mallin, jossa on Intel Core 2 Duo 2.4GHz prosessori, 4 GB keskusmuisti ja 250 GB tallennustila. Näytönohjaimena toimii Geforce GT 320M, omalla 256 MB muistilla.
Omppu olisi siis ensisijaisesti todella kevyeen käyttöön, mutta ajoittain vaatisin siltä normaalia sujuvuutta kuvan-, äänen- ja videonkäsittelyssä (tuskin mitään kovin raskasta, harrastelijakäyttöä). Lisäksi joillakin reissuilla pelaaminen tulee kysymykseen (raskausasteella Team Fortress 2 <-> Fallout 3). Tarkoitus olisi todennäköisesti asentaa rinnakkaiseksi ohjelmistoksi vaikkapa Windows 7, joka helpottaisi pelaamista suuresti.
Onko Macbook Pro 13" riittävä näihin tarpeisiin?
Onko 13 tuumaa jo liian pieni?
Keskustelua kannettavista
-
MacBook Pro 13" riittävä?
Viesti Kirjoittaja Roni »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 12.8.2010 klo 21.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Pro 13" Late 2010
iPhone 4 16GB
iPod Classic 64GB
iPhone 4 16GB
iPod Classic 64GB
-
Re: MacBook Pro 13" riittävä?
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Mä teen vastaavia (pl. pelaaminen) hommia omalla Mid-2009 13" MBP:llä (2,26 GHz, 4 GB, Nvidia Geforce 9400M), eikä oo itellä loppunut teho kesken vaan touhu on ollut ihan sujuvaa Full-HD -videotakin työstäessä FCE:llä.Roni kirjoitti:Olen hankkimassa ensisijaisesti opiskeluja varten Macbook Pro 13" -mallin, jossa on Intel Core 2 Duo 2.4GHz prosessori, 4 GB keskusmuisti ja 250 GB tallennustila. Näytönohjaimena toimii Geforce GT 320M, omalla 256 MB muistilla.
Omppu olisi siis ensisijaisesti todella kevyeen käyttöön, mutta ajoittain vaatisin siltä normaalia sujuvuutta kuvan-, äänen- ja videonkäsittelyssä (tuskin mitään kovin raskasta, harrastelijakäyttöä).
Onko Macbook Pro 13" riittävä näihin tarpeisiin?
-
Viesti Kirjoittaja Roni »
Youtuben mukaan 2010-versio pyörittää ihan mainiosti haluamiani pelejäkin, mutta yksi asia jäi vielä askarruttamaan.carrbon kirjoitti:Mä teen vastaavia (pl. pelaaminen) hommia omalla Mid-2009 13" MBP:llä (2,26 GHz, 4 GB, Nvidia Geforce 9400M), eikä oo itellä loppunut teho kesken vaan touhu on ollut ihan sujuvaa Full-HD -videotakin työstäessä FCE:llä.
MBP13" on vain yksi audio in/out liitin ja joissakin tilanteissa haluaisin saada ääntä tulemaan sisään ja samalla kuuntelemaan sitä esimerkiksi kuulokkeilla. Onko olemassa jotain jakokappaleita tuohon liittimeen? USB-headset ei ole ihan heti vaihtoehto, sillä tykkään kuunnella mielummin ihan kunnon kuullokkeilla (toki jos on olemassa joku adapteri norm. kuulokeliitännästä USB niin sekin käy).
Macbook Pro 13" Late 2010
iPhone 4 16GB
iPod Classic 64GB
iPhone 4 16GB
iPod Classic 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
USB-äänikortti on ihan hyvä vaihtoehto. Tässä esimerkkinä iMic, jonka löysin nopealla Googlettamisella.Roni kirjoitti:Youtuben mukaan 2010-versio pyörittää ihan mainiosti haluamiani pelejäkin, mutta yksi asia jäi vielä askarruttamaan.carrbon kirjoitti:Mä teen vastaavia (pl. pelaaminen) hommia omalla Mid-2009 13" MBP:llä (2,26 GHz, 4 GB, Nvidia Geforce 9400M), eikä oo itellä loppunut teho kesken vaan touhu on ollut ihan sujuvaa Full-HD -videotakin työstäessä FCE:llä.
MBP13" on vain yksi audio in/out liitin ja joissakin tilanteissa haluaisin saada ääntä tulemaan sisään ja samalla kuuntelemaan sitä esimerkiksi kuulokkeilla. Onko olemassa jotain jakokappaleita tuohon liittimeen? USB-headset ei ole ihan heti vaihtoehto, sillä tykkään kuunnella mielummin ihan kunnon kuullokkeilla (toki jos on olemassa joku adapteri norm. kuulokeliitännästä USB niin sekin käy).
★
-
Re: Onko 13 tuumaa jo liian pieni?
Viesti Kirjoittaja Zap »
Olen tässä itse käyttänyt toistakymmentä vuotta windowseja ja nyt alkaa olemaan kuppi täynnä. Olen ihan nuubi näissä mäkkiasioissa joten ajattelin tulla tänne kyselemään tyhmiä.
Olen katsellut tuota 13" macprota, mutta mieleen heräsi tässä kysymys että pystyykö näihin heittämään dual-buuttia, haluaisin tuohon rinnalle windows 7 ja officet ihan työn puolesta, onko tämä mahdollista/sujuvaa?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Vastauksesi on Boot Camp.Zap kirjoitti:Olen tässä itse käyttänyt toistakymmentä vuotta windowseja ja nyt alkaa olemaan kuppi täynnä. Olen ihan nuubi näissä mäkkiasioissa joten ajattelin tulla tänne kyselemään tyhmiä.Olen katsellut tuota 13" macprota, mutta mieleen heräsi tässä kysymys että pystyykö näihin heittämään dual-buuttia, haluaisin tuohon rinnalle windows 7 ja officet ihan työn puolesta, onko tämä mahdollista/sujuvaa?
★
-
Viesti Kirjoittaja Zap »
Kiitos,
tuoltahan se vastaus näköjään löytyikin aika tyhjentävästi.
Tuo on ollut isoin pähkimisen aihe mutta onneksi näyttäisi onnistuvan nätisti. Jos vielä saa yhden tyhmän kysymyksen kysyä kun google ei osaa vastata ni miten telakointiasema? Haluaisin liittää läppärin silloin tällöin tuohon sampan 24" ruutuun mutta en ole löytänyt näille telakointiasemia? Haluaisin kuitenkin ulkoiset näppikset, hiiret jne. eikä huvittaisi taistella niitä aina erikseen paikoilleen. Miten te olette tuon hoitaneet?
tuoltahan se vastaus näköjään löytyikin aika tyhjentävästi.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Löysin videon, jossa esitellään yhtä ratkaisua.
★
-
Viesti Kirjoittaja Zap »
Vastaukset tulevat kuin tykin suusta, kiitos.
Tuo vaikutti tosi asialliselta ja suhtkoht edulliselta ratkaisulta. Sääli ettei suomessa myydä ja näyttää valmistajakin myyvän tällä hetkellä eioota. Mutta tuossa olisi kyllä kaikki mitä haluaa ja omaa silmää miellyttää tuo pystysijoittelu. Tässähän alkaa olemaan kaikki tekosyyt poistettuna asteittaiseen siirtymiseen pois microsoftin päänsäryistä.![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuo vaikutti tosi asialliselta ja suhtkoht edulliselta ratkaisulta. Sääli ettei suomessa myydä ja näyttää valmistajakin myyvän tällä hetkellä eioota. Mutta tuossa olisi kyllä kaikki mitä haluaa ja omaa silmää miellyttää tuo pystysijoittelu. Tässähän alkaa olemaan kaikki tekosyyt poistettuna asteittaiseen siirtymiseen pois microsoftin päänsäryistä.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »
Riitääköhän toi jäähdytyksen osalta vaikka onkin pystysuunnassa (pohja) kun kansi on kiinni. Ainakin itsellä sangen korkeaksi nousee lämpötila jos on kansi kiinni vaikka olisi peruskäytössä. Osittain varmaan sen takia alkaa yläosa vääntyä heh..
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka