iPhone 5 -huhut
-
Mitä odotat iPhone 5:selta
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Itse odotan
-suurempaa näyttöä
-minimize tai close toiminto apeille
- ja näppäimistön
Syy: Yhdistetty ketjuun
-
Re: Mitä odotat iPhone 5:selta
Viesti Kirjoittaja inf »
Tuosta voi raksia heti kakkos ja kolmosvaihtoehdon pois. Ei nimittäin ole tulossaNoksu kirjoitti:Mitä odotat iPhone 5:selta
Itse odotan
-suurempaa näyttöä
- ja näppäimistön

PS Sopisi varmaan jo johonkin iphone5 huhu ketjuun...
-
Re: iPhone 5 -huhut
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ei oikein todennäköinen, koska mittasuhteet ovat eri. Se toisi hankaluuksia kehittäjille kun pitäisi tukea ohjelmia eri kokoisille ja muotoisille näytöille.niko_n kirjoitti:Mitä muut on mieltä tästä mun omasta "huhusta", jonka itse keksin?
Resoluutio nykyään: 960x640 = 614 400 pikseliä
Vuoden kuluttua: 1280x720 = 921 600 pikseliä
TASAN 50,00% LISÄÄ
Mitä nuo kakkoskohdan toiminnot edes konkreettisesti ovat? Eikös tuo nykyinen systeemi aja saman asian?inf kirjoitti:Tuosta voi raksia heti kakkos ja kolmosvaihtoehdon pois. Ei nimittäin ole tulossaNoksu kirjoitti:Mitä odotat iPhone 5:selta
Itse odotan
-suurempaa näyttöä
- ja näppäimistön
PS Sopisi varmaan jo johonkin iphone5 huhu ketjuun...
Itse en oikeastaan iPhone 5:lta varsinaisesti mitään odota kun iPhone 4 on varmasti jo sen verran nami, mutta iOS 5 saisi tuoda uudelleensuunnitellun kotinäytön, johon saisi näkymään widgettejä ja niiden myötä kaikenlaista pientä informaatiota. Tässä kohtaa katson Androidin vievän iPhonea selvästi.
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
Tyhjään tilaan isketään tietysti Dock+widgetit.tuomas92 kirjoitti:Ei oikein todennäköinen, koska mittasuhteet ovat eri. Se toisi hankaluuksia kehittäjille kun pitäisi tukea ohjelmia eri kokoisille ja muotoisille näytöille.niko_n kirjoitti:Mitä muut on mieltä tästä mun omasta "huhusta", jonka itse keksin?
TASAN 50,00% LISÄÄ

-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Epäilen. Ensinnäkin, tuo ratio menee vinoon ja kehittäjien pitää tehdä vielä enemmän työtä eri versioille. iPhone 4:n kehittämiseen onneksi piti vain grafiikoiden resoluutio tuplata. Toiseksi, iPhone 4:n näyttö on nyt tarkka. Se varmaan on vielä vuodenkin kuluttua todella käypä laitteisiin. Eihän resoluutiota tarvittu vaihtaa 2G:n tai 3G:n jälkeen.niko_n kirjoitti:Tyhjään tilaan isketään tietysti Dock+widgetit.tuomas92 kirjoitti:Ei oikein todennäköinen, koska mittasuhteet ovat eri. Se toisi hankaluuksia kehittäjille kun pitäisi tukea ohjelmia eri kokoisille ja muotoisille näytöille.niko_n kirjoitti:Mitä muut on mieltä tästä mun omasta "huhusta", jonka itse keksin?
TASAN 50,00% LISÄÄJa muutenkin 50% suurempi näyttö ja iPhone nro 5 sopivat liiankin hyvin yhteen...
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Varmasti olisi ollut halvempi siirtyä esim. vain n. 2x pikselimääräiseen, mutta se olis ollu kehittäjille yms hankalampi skaalausongelmien johdosta. Ja vuoden päästä olis taas pitäny saada vähän lisää resoa. Nyt on sellanen reso jolla voidaankin mennä seuraavat 3 vuotta AINAKIN.
Näytön fyysinen koko toki voi muuttua tulevaisuudessa suuntaan tai toiseen, vaikkakin epäilen sen tapahtumista. Periaatteessa jos osattais tehä näyttö pienempään tilaan niin että saatais samankokoseen phoneen isompi näyttö niin sitten...
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
Jep.Mailia kirjoitti:Epäilen. Ensinnäkin, tuo ratio menee vinoon ja kehittäjien pitää tehdä vielä enemmän työtä eri versioille. iPhone 4:n kehittämiseen onneksi piti vain grafiikoiden resoluutio tuplata. Toiseksi, iPhone 4:n näyttö on nyt tarkka. Se varmaan on vielä vuodenkin kuluttua todella käypä laitteisiin. Eihän resoluutiota tarvittu vaihtaa 2G:n tai 3G:n jälkeen.niko_n kirjoitti:Tyhjään tilaan isketään tietysti Dock+widgetit.tuomas92 kirjoitti:Ei oikein todennäköinen, koska mittasuhteet ovat eri. Se toisi hankaluuksia kehittäjille kun pitäisi tukea ohjelmia eri kokoisille ja muotoisille näytöille.niko_n kirjoitti:Mitä muut on mieltä tästä mun omasta "huhusta", jonka itse keksin?
TASAN 50,00% LISÄÄJa muutenkin 50% suurempi näyttö ja iPhone nro 5 sopivat liiankin hyvin yhteen...
iPhone 5 -veikkaukseni onkin 4,5 tuuman näyttö, joka on 50% suurempi.
Mitäpä luulette tuleeko seuraavaan malliin 1080p-videokuvaus?
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Oma veikkaus on se että kun tänä vuonna muutettiin muotoa siitä alkuperäisestä niin ensi vuonna käyttöjärjestelmän ulkonäkö ja toiminnallisuus muutuu johonkin suuntaan tästä mikä on nyt ollut sama useamman vuoden.
Kuoren rakenne muuttuu varmaan tähän suuntaan
Apple muuttaa seuraavan iPhonen valmistustapaa - metallirunko, sisäinen antenni
"Digitimesin mukaan CDMA-verkoissa toimiva seuraava iPhone-versio tuleekin olemaan metallirunkoinen ja antenni on iPhone 4:stä poiketen rungon sisällä. Uusi iPhone voi tulla myyntiin Yhdysvalloissa jo tammikuussa."
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/a ... /-11082010
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja Raipe43 »
-
Viesti Kirjoittaja Dynis »
Itsellä oli kanssa tuo 3g ja nyt sitten tuli ip4 taloon ja täytyy sanoa että noista sun toiveista jo suurin osa löytyy. Nimittäin:Raipe43 kirjoitti:Nykyinen 3G rupesikin skulaamaan hyvin 4.0.2:sen myötä, joten päätinpä jättää nelosen kokonaan välistä, ja odottaa ensi kesän iPhone 5:sta. Omalla toivomuslistalla on ainakin antenniongelman häviäminen, parempi akkukesto, muokattava kotinäyttö sekä Widgetit, Flash -tuki(mitä ei kyllä tule), vielä parempi kamera sekä HD output. Eiköhän noilla eväillä hyvä puhelin saada. Kunhan myös Design-säilyy, paremman näköistä puhelinta saa etsiä =)
-Antenniongelmia ei oikeasti juuri ole. Tai sellasia mistä olisi mitään haittaa...
-Akku on nyt jo hirmu hyvä, verrattuna vaikka vanhoihin malleihin.
-Muokattavan kotinäytön saa jo nyt Jailbreakaamalla ja jos sellainen Applen kautta tulee ios-käyttikseen, ni sen saa luonnollisesti sitten neloseenkin.
-Flashin tulemisen kaikki jo tietääkin...
-Kamera huippuluokkaa jo nyt. Pitää kysyä, että mihin tarvii parempaa?
...Joten ei muuta kun ip4 ostoon, mars mars!

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olis ihan kiva muistella menneitä ja verrata ovatko näiden widgettien ihailijat niitä samoja, jotka aikoinaan moittivat iPhonen tekstiviestin näyttöä ruudulla... kun niihin widgetteihin saa näkymään esim. seuraavat allakassa olevat tapahtumat. Miksi niiden näyttö on hienoo, mutta tekstareiden näyttö on ihan sietämätöntä...tuomas92 kirjoitti:Itse en oikeastaan iPhone 5:lta varsinaisesti mitään odota kun iPhone 4 on varmasti jo sen verran nami, mutta iOS 5 saisi tuoda uudelleensuunnitellun kotinäytön, johon saisi näkymään widgettejä ja niiden myötä kaikenlaista pientä informaatiota. Tässä kohtaa katson Androidin vievän iPhonea selvästi.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
No itse en ainakaan kuulu näihin. Alusta asti olen ollut sitä mieltä (ja olen edelleen) että iPhonen tapa näyttää tekstiviestit on loistava ja sopii täydellisesti minulleMacFinn kirjoitti:Olis ihan kiva muistella menneitä ja verrata ovatko näiden widgettien ihailijat niitä samoja, jotka aikoinaan moittivat iPhonen tekstiviestin näyttöä ruudulla... kun niihin widgetteihin saa näkymään esim. seuraavat allakassa olevat tapahtumat. Miksi niiden näyttö on hienoo, mutta tekstareiden näyttö on ihan sietämätöntä...tuomas92 kirjoitti:Itse en oikeastaan iPhone 5:lta varsinaisesti mitään odota kun iPhone 4 on varmasti jo sen verran nami, mutta iOS 5 saisi tuoda uudelleensuunnitellun kotinäytön, johon saisi näkymään widgettejä ja niiden myötä kaikenlaista pientä informaatiota. Tässä kohtaa katson Androidin vievän iPhonea selvästi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Widgettejä kaipaan itse siksi että haluaisin saada mahdollisimman paljon minulle tärkeää informaatiota näkymään ilman, että tarvitsee jatkuvasti loikkia ohjelmasta toiseen (viimeisimmät puhelut, tekstiviestit ja sähköpostit, kalenteri, Facebook, Twitter, sää, yms.).
-
Viesti Kirjoittaja jipx »
http://gizmodo.com/5613940/ios-4-code-s ... eld+tested
Onko muuten _mitään_ tietoa milloin iPad edes saadaan tänne Suomeen?
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
?Dynis kirjoitti:-Flashin tulemisen kaikki jo tietääkin...

-
Viesti Kirjoittaja Dynis »
Vähän muotoilin ton mun lauseen huonosti. Eli siis flashin tukea on tuskin applen puolelta koskaan tulossa.iPSP kirjoitti:?Dynis kirjoitti:-Flashin tulemisen kaikki jo tietääkin...
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Jep, sitähän minäkinDynis kirjoitti:Vähän muotoilin ton mun lauseen huonosti. Eli siis flashin tukea on tuskin applen puolelta koskaan tulossa.iPSP kirjoitti:?Dynis kirjoitti:-Flashin tulemisen kaikki jo tietääkin...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka