iPhone kaatuu kesken puhelun
-
Re: iPhone kaatuu kesken puhelun
Viesti Kirjoittaja samikki »
-
Viesti Kirjoittaja kistrand »
kistrand kirjoitti:Onko joku muu huomannut parannusta 4.0.2 päivityksen jälkeen? Tänään olen pystynyt puhumaan töissä kolme yli 20 min. puhelua eikä yhtään reboot:ia, ennen 4.0.2 päivitystä 8 minuutin puhelu oli ennätys. Kokeilen vielä illalla kotona (missä olin koko kesän muuten kun ongelmat alkoivat 4.0 ios jälkeen) ja pistän tänne sitten palautetta siitä.Niin, ja laitteeni siis 3GS 32 GB ostettu toukokuussa.
Jahans, kotona kaatui kyllä taas 15 minuutin jälkeen. Varmasti vain sattuma sitten että on toiminut päivällä. Prkl:n paskalaite!
-
Viesti Kirjoittaja Whisky »
-vein 3GS puhelimeni Soneralle korjattavaksi 21.7.2010. Syynä buuttaaminen kesken puhelun, joka alkoi OS 4.xx päivityksen jälkeen. Päivitys 4.0.1:en ei ongelmaa poistanut.
-hain puhelimen takaisin Soneralta pikku viiveellä 6.8.2010. Korjauskuvaus oli: "Laite päivitetty ja tehdasasetukset palautettu. Testattu toiminta, OK."
-palautettu käyttis oli 4.0.1 versio (ei ostohetken tehdasasetus v3.xx).
-asentelin yhteystiedot ja ohjelmat iTunesista uuden puhelimen statukseen.
-ensimmäinen puhelu alle 5min oli OK.
-toinen puhelu katkesi ajalla 7min20sek (buuttaukseen).
-kolmas puhelu katkesi ajalla 33min1sek (buuttaukseen).
Puhelujen kestoajat on saatu puhelun toiselta osapuolelta, koska iFouniin ei jää mitään merkintää katkenneesta puhelusta.
SCF Huollon ilmoittama OK tarkoittaa ilmeisesti jotakin muuta kuin puheluun kykenevää puhelinta.
-vein iFounin takaisin Soneralle 12.8.2010 samoilla valituksilla kuin aikaisemmin.
Samalla tiedustelin lakia kulututtajansuojasta, joka sanoo, että jos laite on yli 2 viikkoa takuukorjattavana, on annettava tilalle sijaislaite, uusi vastaava laite, tai rahat takaisin.
Soneran tulkinnan mukaan tämä kaksi viikkoa koskee yhtä korjauskertaa kerrallaan.
No näitä kahden viikon pätkiä mahtunee vuoteen ~24. Yli jäävillä päivillä voit sitten kokeilla toimiiko laite. Eli pahimmillaan vuoden aikana sinulla on toimimaton laite vain kuukauden ajan käytössä ja muun ajan korjattavana (aina samasta viasta). Tässä ei ole mitään kummallista Soneran mukaan. Asiakas on saanut mitä on myyty.
Selvitän asian vielä kuluttajasuoja-asiamiehen kanssa, jos puhelin ei nyt tule takaisin ihan oikeasti korjattuna.
Toivottavasti näistä ongelmista on mennyt Applellekin jonkinlaista tietoa. Nehän kait tämän loppupelissä maksavat?
-
Viesti Kirjoittaja aaiitee »
Eiköhän KUNE tule avuksi ja tiukka linja vain!
Koska puhelin ei tullut kuntoon, niin uusi puhelin tilalle. Sonerallehan on jo annettu mahdollisuus korjata puhelin, kerta riittää-eihän tämä mitään pesäpalloa ole, että on 3 syöttöä!
Jännä, että puheluiden pituudet vaihtelevat noin paljon, minulla tosiaan katkesi aina tuon 5 minuutin jälkeen säännöllisesti.
e:jännityksellä odotan oman puhelimeni kohtaloa, jätin sen Soneran liikkeeseen ja taitaa olla 2 viikkoa jo täynnä. Täytyypä tarkistaa kuitista tänään, että paljonko on mennyt aikaa.
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
Ärsyttävää kyllä kun 3.x.x softilla ei ollut mitään ongelmaa.
( Macbook Pro 13"M1 )
-
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
( Macbook Pro 13"M1 )
-
-
Viesti Kirjoittaja jokkeri »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
-
Viesti Kirjoittaja Filler »
Mulla ollut kanssa. Eli jos menee tiistaille ni mitäs tehdäänaaiitee kirjoitti:Omani ollut huollossa 09.08.2010 lähtien, eikä status ole muuttunut miksikään. Eipä vaikuta hyvältä. Älkää antako periksi!

-
Joo saman teen minäkin, eli suljen aina moniajosta kaikki ohjelmat. En kuitenkaan tiedä auttaako? Itse olen huomannut palattuani töihin loman jälkeen että töissä ei tule rebootteja olleenkaan. Olen miettinyt miksi näin on ja tullut siihen että varmasti gsm/3g verkon kenttä on parempi töissä (keskellä Vaasaa) verrattuna kotona (15 km Vaasan ulkopuolella) missä näyttää siitä että olen ihan gsm/3g verkon rajalla sillä puhelin vaihtaa niiden välillä usein (huom, olen kokeillut 3g:n sulkeminen mutta se ei poista rebootteja). MUTTA EDELLEEN: kotonakaan ei kaatunut puheluja koskaan ennen ios 4 päivitystä, siis ei kertaakaan. Joten ios 4 on kyllä ongelman aihettanut.jokkeri kirjoitti: olenkin sammuttanut ohjelmia useasti taustalta pois käyttäessäni puhelinta ja tällä tuntuu olevan jotain vaikutusta . puhelut eivät katkeile niin usein . seuraan tilannetta .kokeilkaa muutkin tätä vaihtoehtoa .ilmoitelkaa kokemuksista .
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ikinä en ole omassa 3GS:ni nähnyt mitään ilmoituksia, eka kerta kun muutenkaan kuulen moisesta?jokkeri kirjoitti:itselläni vieläkin sama kiusallinen vika 4.0.2 päivityksellä . tuli mieleeni , josko 3gS mallissa ei riitä kapasiteetti moniajon pyöritykseen ? ? iPhone ilmoittaa välillä , että sammuta ohjelmia taustalta , ennenkuin jatkat .voisiko moniajo-ohjelmat häiritä puhelimen käyttöjärjestelmää ??
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
En myöskään aio ikinä lähteä siihen että joutuisin itse sammuttamaan ohjelmia koska se ei ole tätä päivää.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hepnad »

-
-
Viesti Kirjoittaja Josu »
Ajan 58km Isoon-omenaan ja kun pääsen myyjän kans jutteleen hän sanoo et;
-Voin mä sen lähettää huoltoon mut ei siitä mitään apua ole. Juuri eilen soitin korjaajille ja niillä ei oo ratkasua ongelmaan.
Että kiitos Sonera hyvistä neuvoista ja voihan V#¤%&u!!!!
On se hienoa omistaa 2kk vanha "1000€" puhelin millä ei voi puhua 5min enempää....
Onko tähän ongelmaan oikeesti tullut mitään ratkasua???
-
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Tervetuloa forumille, mutta haukut mielestäni väärää puuta. Ei pikku Sonera tai Applen valtuuttama huolto voi tehdä mitään ennen kuin Apple tunnustaa ongelman.Josu kirjoitti:Olipas hieno kusetus Soneralta!!! Mulla kans vaivannut puheluitten kaatuminen jo jonkin aikaa. Lähes aina kaatuu 5min kohdalla mutta enkat on "jopa" 14min. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja kysyin mitä tehdä, vastaus vie Ison-omenan Sonera kauppaan ja ne lähettää huoltoon, niin saadaan kuntoon.
Ajan 58km Isoon-omenaan ja kun pääsen myyjän kans jutteleen hän sanoo et;
-Voin mä sen lähettää huoltoon mut ei siitä mitään apua ole. Juuri eilen soitin korjaajille ja niillä ei oo ratkasua ongelmaan.
Että kiitos Sonera hyvistä neuvoista ja voihan V#¤%&u!!!!
On se hienoa omistaa 2kk vanha "1000€" puhelin millä ei voi puhua 5min enempää....
Onko tähän ongelmaan oikeesti tullut mitään ratkasua???
Syyttävän sormen voi osoittaa sinne päin
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Vie puhelin takaisin jos ei toimi ja käytä rahat johonkin muuhun?kistrand kirjoitti:Äskein soitin tästä ongelmasta Sonera iPhone tukipuolelle. Tiesivät ongelmasta kyllä, tiesivät myös ettei huolto auta ja sanoivat ettei Apple ole edes myöntänyt ongelman.... o....k.... hyvä Apple, tosi hyvää, eihän apple.support sivuilla ole kuin 84 sivun keskustelu just tästä ongelmasta joten ei varmasti sitten ole mitään ongelmaa.....
-
Viesti Kirjoittaja Josu »
Lähinnä olisin odottanut Soneralta ajantasalla olevaa tietoa jo iphone asiakaspalvelussa. Eikä vaan toivotaan toivotaan vastausta et " ajele nyt 110km ni kattellaan". Isossa-omenassa taas oli palvelu todella kohdallaan ja ajantasalla. Kiitos vain sinne.
No, eikai tässä auta muutakun odotella...
-
Sain uuden puhelimen ja minua ennen joku nuorimies sai myös uuden puhelimen. Näyttää menevän, kuten Tarvajärvi sanoi"sillätavalla".
En tiedä sitten auttoiko se asiaa, että olin laittanut jo Kuluttajaneuvojankin asialle, se tapahtuu minulla nopeasti ja on tuottanut tulostakin.
Käykää päälle kuin yleinen syyttäjä.
-
Viesti Kirjoittaja feenix55 »
Itse vein suoraa sfc:lle Helsingin pisteeseen. Perustelin, maksoin pikatyölisän ja 20min niin tehdaskorjattu laite kourassa kotio. Tämä jo kuun alkupuolella. Ei sen jälkeen ole pätkiny kertaakaan. En tiedä auttoko asiaa kesällä tekemäni puhelut Soneran vikailmoitus palveluun, jonka aikana puhelu katkesi odotetusti hieman 5min jälkeen. Silloin soitin kun nettiä selatessa mökillä puhelin buuttaili itseään koko ajan.aaiitee kirjoitti:Älkää odotelko. Minä vein "5 min invalidin" puhelimen Sonera kauppaan 09.08.2010 ja kävin toissapäivänä rutisemassa asiasta, kun ei ollut tapahtunut mitään. Neitokainen lupasi kiirehtiä asiaa ja eilen tuli tekstari, että puhelimen saa noutaa liikkeestä!
Sain uuden puhelimen ja minua ennen joku nuorimies sai myös uuden puhelimen. Näyttää menevän, kuten Tarvajärvi sanoi"sillätavalla".
En tiedä sitten auttoiko se asiaa, että olin laittanut jo Kuluttajaneuvojankin asialle, se tapahtuu minulla nopeasti ja on tuottanut tulostakin.
Käykää päälle kuin yleinen syyttäjä.
-
iPhone 3G S kaatuilee kesken puhelun????
Viesti Kirjoittaja PTH »
Eli siihen tulee omenan kuva ja sitte se käynnistää itsensä uudestaan, mulla tehnyt muutamia kertoja ja on todella ärsyttävää.
Laitteen pitäisi olla kaikinpuolin ajantasalla joten mitäs nyt pitäisi tehdä??
Syy: Ketjut yhdistetty
-
Re: Iphone 3gs kaatuilee kesken puhelun????
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Onhan täällä ainakin yksi ketju tainnut olla asiaan liittyen. Melkeinpä ottaisin backupin ja tekisin palautuksen. Kunhan muistat ottaa käyttöön myös backupista, muutoin se katoaa, jos otat puhelimen käyttöön uutena. Jos tämäkään ei auta, ni kokeile ottaa luuri käyttöön uutena, jolloin backupissa mahdollisesti oleva vika karsiutuu pois laskuista. Tätä ennen tekemäsi backup kannattaa ottaa talteen vaikka työpöydälle.PTH kirjoitti:Onkos kellään ollu moista ongelmaa että laite kaatulee kesken puhelun.
Eli siihen tulee omenan kuva ja sitte se käynnistää itsensä uudestaan, mulla tehnyt muutamia kertoja ja on todella ärsyttävää.
Laitteen pitäisi olla kaikinpuolin ajantasalla joten mitäs nyt pitäisi tehdä??
Syy: Kiitos havainnosta, ketjut yhdistetty! :=)
-
Viesti Kirjoittaja Whisky »
Sain viime viikolla Soneralta uuden 3GS 32GB puhelimen, käyttis 4.0.2.
Vanhaa ei saatu toimimaan. Vikana oli juuri tuo buuttaus kesken puhelun, kun käyttis oli päivitetty 4.0.1 ja 4.0.2 versioon.
Ainakin tähän asti kaikki puhelut ovat toimineet ilman buuttausta. Pitin puhelu tähän mennessä on ollut 15min.
Latasin myös kaikki vanhat ohjelmat luuriin takaisin entisen puhelimen backupista.
Näin ollen tuntuu pelkältä laitevialta, kun mitään softamuutoksia ei ole.
Viekää myllyt korjaukseen niin monta kertaa, että tulee toimiva tilalle.
Puhelin oli yhteensä reilun kuukauden huollossa ja sijaispuhelinta ei annettu.
Sonera hyvitti 1kk ajalta käyttämättömiä datamaksuja (n.20€), koska omassa vanhassa varapuhelimessani ei tätä ominaisuutta ollut.
Vapaamuotoinen kirjallinen hakemus riittää. Sen voi jättää samaan liikkeeseen kuin puhelimen.
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka