punppis kirjoitti:
Miten kuvittelet olevan mahdollista laskuttaa puhelimesta vasta sitten, kun se on sinulla käytössä?
Miten kuvittelet olevan mahdollista laskuttaa puhelimesta, jota ei ole käytössäsi?
Ilmeisesti et ymmärrä, miksi porukka käy kuumana. Ei niinkään siksi, että puhelimen toimitus kestää kauan - tämähän on tuttua tavaroiden kanssa, joita hypetetään ja joita kaikki haluavat. Sen sijaan ollaan oikeutetusti käärmeissään Soneran tapaan pettää jokainen lupaus reilusta ja oikeudenmukaisesta toimituksesta sekä hyvästä tiedottamisesta. Kauniiden periaatteiden sijaan on nähty sekoilua, paikkaansapitämätöntä informaatiota, virheiden peittelyä ja katteettomia lupauksia. Minusta Sonera muistuttaa enemmän Keskustapuoluetta kuin asiakaslähtöistä palveluyritystä, jonka tärkeimpiä tehtäviä on pitää asiakkaat palveluissa ja tyytyväisinä.
punppis kirjoitti:
Miten kuvittelet olevan mahdollista laskuttaa puhelimesta vasta sitten, kun se on sinulla käytössä?
Miten kuvittelet olevan mahdollista laskuttaa puhelimesta, jota ei ole käytössäsi?
Ilmeisesti et ymmärrä, miksi porukka käy kuumana. Ei niinkään siksi, että puhelimen toimitus kestää kauan - tämähän on tuttua tavaroiden kanssa, joita hypetetään ja joita kaikki haluavat. Sen sijaan ollaan oikeutetusti käärmeissään Soneran tapaan pettää jokainen lupaus reilusta ja oikeudenmukaisesta toimituksesta sekä hyvästä tiedottamisesta. Kauniiden periaatteiden sijaan on nähty sekoilua, paikkaansapitämätöntä informaatiota, virheiden peittelyä ja katteettomia lupauksia. Minusta Sonera muistuttaa enemmän Keskustapuoluetta kuin asiakaslähtöistä palveluyritystä, jonka tärkeimpiä tehtäviä on pitää asiakkaat palveluissa ja tyytyväisinä.
Tuota noin...eikö tässä nyt kannattaisi miettiä asiaa sen kytkyn kannalta. Asiassa on kaksi puolta: 1) Laskutus aloitetaan heti -> kytky loppuu nopeammin 2) Laskutus aloitetaan vasta kun saat puhelimen, joka taas voi tapahtua välillä viikko - 3kuukautta -> kytky kestää huomattavasti pitempään.
Laitoinpa naarmusuojat tilaukseen GelaSkins sivustolta. Saa nähdä tuleeko puhelin vai suojat ensin, 15 päivää pitäs mennä noiden "tarrojen" tulossa joten saattaa olla että yhtä aikaa pamahtaavat postiin
Jukina kirjoitti:Kyllä tässä on syyt kytkysopimuksen purkamiseen. Tuote (mikä tuote?) ei ole sellainen kuin sopimuksessa on. Ja minusta pari viikkoa on kohtuudella odotettava aika maksimissaan. Uskoisin soitolla tai maililla kuluttaja-asiamiehelle asian selviävän. Täytyy katsoa miten pitkään menee. Itse en aio maksaa puhelimesta senttiäkään ennenkuin se on minulla. Puhelut toki.
Huhhuh. Tämä touhu alkaa menemään jo vähän naurettavaksi. Kaikki pitää saada nyt heti ja sitten ihmetellään kun Soneran systeemit kusee..
Samaa mieltä. Ei pari viikkoa ole oikeasti mikään kuolemantuomio (paitsi jos odotetaan iPhone neljää). Tuskin tuon ajan perusteella muuta kuin naurahtavat eri instansseissa. Muuten en ota kantaa tuohon kyseiseen toimitukseen. Ja kyllä: Sonera on firma ihan paskimmasta päästä - näin asiakkaan näkökulmasta.
Viimeksi muokannut Le Corbusier, 18.8.2010 klo 8.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Tänään putkahti seurantakoodi, vaikka eilen asiakaspalvelusta kerrottiin kestävän vielä pitkään... Eli su 8.8. tilattu 16Gb Soneran verkkokaupasta.
Toivottavasti huomenna käsissä
punastuu kirjoitti:Mutta harkitsen vakavissani tilauksen peruuttamista, mutta nyt mietin, että onko se mahdollista.
Iphone 4 otin soneralta 24 kk kytkyllä, joten mitenköhän pitäisi toimia, jos en puhelinta ja liittymää haluaisikaan?
Puhelimeni tilasin 6.8. 16 Gb:n ja muuten odottelisin sitä kyllä rauhassa, mutta soneran toiminta ei mielestäni ole hyväksyttävää,
joten siitä syystä haluaisin mahdollisesti purkaa sopimukseni soneran kanssa.
Jos tilasit verkossa tai puhelimitse, voit purkaa sopimuksen 14 vuorokauden sisällä. Näissä pätee normisti 14 päivän palautusoikeus.
Mielenkiintoista keskustelua tuosta laskutuksesta. Itsellänikin 4:n laskutus jo juoksee, vaikkei tuotetta vielä olekaan käytössä. Periaatteessa sopimuksen mukaisesti voidaan laskuttaa tuotteista myös etukäteen, mutta tiettyjä ongelmia on olemassa.
Tässä tilanteessa ongelmat ovat seuraavat:
a.) Tuotetta ei välttämättä ole olemassakaan, sitä ei ehkä koskaan valmisteta, eikä toimiteta minulle.
b.) Minulla ei ole maksajana mahdollisuutta tutustua ostamaani tuotteeseen. Tuotteessa voi olla virheitä, joiden korjaaminen voi onnistua, tai sitten ei.
c.) "Ostettujen" tuotteiden toimittamisesta on määritetty kuluttajansuojalaissa, sen tulee olla "kohtuullinen". Mikä on kohtuullinen toimitusaika tuotteelle jota käytetään jatkuvasti eli päivittäin..? 1 tunti? 2 tuntia? vai 1 päivä?? Kohtuullisuus on tässä suhteessa yllättävänkin lyhyt aika.
Positiivista tässä on se, että Applen vain 12 kuukautta kestävä takuu kohdistuu nyt paremmin koko tuotteen "maksuajalle". Kunhan vaan tuotteen "ostopäivä" takuumielessä on sen toimituspäivä, eikä sen tilauspäivä, mutta edes Det kungliga svenska telefonbolaget ei voisi olla niin typerä, vai voiko?
Jukina kirjoitti:Kyllä tässä on syyt kytkysopimuksen purkamiseen. Tuote (mikä tuote?) ei ole sellainen kuin sopimuksessa on. Ja minusta pari viikkoa on kohtuudella odotettava aika maksimissaan. Uskoisin soitolla tai maililla kuluttaja-asiamiehelle asian selviävän. Täytyy katsoa miten pitkään menee. Itse en aio maksaa puhelimesta senttiäkään ennenkuin se on minulla. Puhelut toki.
Huhhuh. Tämä touhu alkaa menemään jo vähän naurettavaksi. Kaikki pitää saada nyt heti ja sitten ihmetellään kun Soneran systeemit kusee. Kaikki on soittamassa vuoronperään aspaan.
Vaikka nelonen onkin hieno laite ja omaa 32GB:tä odotan kuin kuuta nousevaa, niin JÄRKI KÄTEEN! Ei se Sonera niitä puhelimia tahallaan jätä toimittamatta tai venytä toimituksia.
Niin ja itse aiheeseen, 32GB musta tilattu 12.8. verkkokaupasta, tilausvahvistus mailiin tuli samantien. Seurantakoodia odotellessa...
Eikös se ole aika yleinen tapa että tuotteesta maksetaan vasta kun sen saa tai jopa 14-30 päivää tuotteen saamisen jälkeen ? ei 14-30 päivää ennen tuotteen saamista
Droopie kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua tuosta laskutuksesta. Itsellänikin 4:n laskutus jo juoksee, vaikkei tuotetta vielä olekaan käytössä. Periaatteessa sopimuksen mukaisesti voidaan laskuttaa tuotteista myös etukäteen, mutta tiettyjä ongelmia on olemassa.
a.) Tuotetta ei välttämättä ole olemassakaan, sitä ei ehkä koskaan valmisteta, eikä toimiteta minulle.
b.) Minulla ei ole maksajana mahdollisuutta tutustua ostamaani tuotteeseen. Tuotteessa voi olla virheitä, joiden korjaaminen voi onnistua, tai sitten ei.
c.) "Ostettujen" tuotteiden toimittamisesta on määritetty kuluttajansuojalaissa, sen tulee olla "kohtuullinen". Mikä on kohtuullinen toimitusaika tuotteelle jota käytetään jatkuvasti eli päivittäin..? 1 tunti? 2 tuntia? vai 1 päivä?? Kohtuullisuus on tässä suhteessa yllättävänkin lyhyt aika.
D) sinun ei ole pakko ostaa iPhone neljää
E) sinulla on kohtuullinen mahdollisuus tutustua sellaiseen liikkeessä
F) sinulla on myös oikeus riitauttaa kauppa
No problem
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Nojoo.
6.8. Soneran sivuilta tilattu 16G nelonen olisi logistiikkakeskuksessa, moolokin kidassa jonne parikin pakettia on hävinnyt joskus...
Minustakin Sonera hinnoittelee yläkanttiin, mutta kumminkin asiakaspalvelu on vastannut joka kerta nopeasti kun olen sinne soitellut, ja nämä toimitushäiriöt lienee ainakin osittain ennalta-arvaamattomia... Toivon niin.
Ei ennen tätä ole puhelimet tai niiden ominaisuudet kiinnostaneet pennin vertaa, kunha niillä on voinut soittaa. Pääsin kummnikin räpläämään kolmosta tuossa ja pitihän se saada sitten... Entiseen nokian 6060:een verrattuna lieneekin aika muutos..
Droopie kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua tuosta laskutuksesta. Itsellänikin 4:n laskutus jo juoksee, vaikkei tuotetta vielä olekaan käytössä. Periaatteessa sopimuksen mukaisesti voidaan laskuttaa tuotteista myös etukäteen, mutta tiettyjä ongelmia on olemassa.
D) sinun ei ole pakko ostaa iPhone neljää
E) sinulla on kohtuullinen mahdollisuus tutustua sellaiseen liikkeessä
F) sinulla on myös oikeus riitauttaa kauppa
No problem
Hah! Sonera on tehnyt sopimuksen sellaisen toimittamisesta. Nyt puhutaan jo siitä tilanteesta. Ei siitä tilanteesta, että vielä joku harkitsisi ostoa.
Lisäksi, en todellakaan tarkoittanut jotain tuotteen näytettä, vaan kyseistä myytyä tuotetta. Niin on.
MIKÄ iPHONE 4 MALLI TILATTU: MUSTA 16GB
TILAUS TEHTY: 5.8
TILAUS TEHTY MISSÄ: VERKKOKAUPASSA
TILAUKSEN VAHVISTUSVIESTI TULLUT SONERALTA: KYLLÄ, HETI (TILAUS MYÖS KIRJAUTUNUT SONERALLE 5.8)
POSTIN ILMOITUS PAKETISTA SAAPUNUT: EI!!!!!!!!!!!!!
MUU KOMMENTTI:
Taidan lopettaa tämän ketjun lukemisen. Menee vaan heti aamusta päivä reisille kun käy täällä lukemassa kommentteja tyyliin "Heh, tilasin Mustan 16 gigasen 17.8 ja oli jo samana iltana kädessä ja on muuten törkeen hyvä ja sonera vielä maksaa kaikki mun laskut kun ne sekoili jotain ton lähetyksen kanssa. Mites muilla?"
Sori tup1 että kirjoitan mutta nyt näkyy iPhone 16GB olevan lähipostissani
Tilasin siis 5.8 puolenpäivän aikaan, ja eilen sain lähetysseurantatunnuksen. 17.8 klo 15.01 Toijala -> Tampere -> Logistiikkakeskus -> Postitoimipaikkani (Kanta-Hämeessä) klo 9:50
Huhhuh. Tämä touhu alkaa menemään jo vähän naurettavaksi. Kaikki pitää saada nyt heti ja sitten ihmetellään kun Soneran systeemit kusee. Kaikki on soittamassa vuoronperään aspaan.
Vaikka nelonen onkin hieno laite ja omaa 32GB:tä odotan kuin kuuta nousevaa, niin JÄRKI KÄTEEN! Ei se Sonera niitä puhelimia tahallaan jätä toimittamatta tai venytä toimituksia.
Niin ja itse aiheeseen, 32GB musta tilattu 12.8. verkkokaupasta, tilausvahvistus mailiin tuli samantien. Seurantakoodia odotellessa...
Eikös se ole aika yleinen tapa että tuotteesta maksetaan vasta kun sen saa tai jopa 14-30 päivää tuotteen saamisen jälkeen ? ei 14-30 päivää ennen tuotteen saamista
Viime vuonna Soneran verkkokauppa myi iPhoneja ainoastaan verkkomaksulla (maksu tilausvaiheessa esim. Nordean verkkopankin verkkomaksuna), nyt lienee jo mahdollisuus luottokortti-maksuun (1-2kk maksuaikaa) ja ensisijaisesti tuote toimitettiin puhelinmyynnistä tilatessa postiennakolla (Soneran puhelinpalvelu ei tätä tiennyt vielä 30.7 vaan epäili että puhelin veloitetaan puhelinlaskussa; mikä varmaankin toteutuu osamaksukaupassa). Aktiivisen toiminnan ansiosta iPhone4 32G siis toimitettiin minulle 4.8.2010 eikä mikrosim- korttia tietänkään oltu aktivoitu, mutta tämähän hoitui aspan toimesta.
Voisi Soneran verkkokauppa ja logistiikka toimia tehokkaamminkin, jos verrataan vaikkapa Euroopan Applestoren verkkokauppaan, josta 24 h toimitus on (usein) toimitettu Suomeen 1-3 vrk:ssa.
Tietysti tuo Soneran iPhone4:n ylihinnoittelu on hyvä huomioida (Vrt esim. UK:n Applestoren kytkyttämän ip4:n hintaan). Ehkäpä kilpailu laskisi hintoja ja toivon että Saunalahti innostuu myymään iphoneja.
anzie kirjoitti:Sori tup1 että kirjoitan mutta nyt näkyy iPhone 16GB olevan lähipostissani
Tilasin siis 5.8 puolenpäivän aikaan, ja eilen sain lähetysseurantatunnuksen. 17.8 klo 15.01 Toijala -> Tampere -> Logistiikkakeskus -> Postitoimipaikkani (Kanta-Hämeessä) klo 9:50
Ei se mitään, NIMITTÄIN NYT PAUKKU TÄNNEKII POSTIN LÄHETYSTTUNNUS!!!!!
Nyt mullekki tuli se lähetystunnus (10.32), eli tilasin 6.8. illalla.
Joo oon tyytyväinen et puhelin on toimituksessa, mutta en ole vieläkään tyytyväinen soneraan.
Voihan vatun vattu kun eivät saa 16 gigaista lähetettyä 30.7 tilanneelle vaikka aspaan olen soitellut ties kuinka monta kertaa tilaukseni perään. Viimeisen tyyppi sanoi tutkivansa asiaa ja laittavansa tietoa sähköpostiin, kun selviää miksi ei ole lähtenyt, vaikka olisi ehdottomasti pitänyt. Mutta en pidättele hengitystäni sen puolesta...
Ahistaa. Olen varmaan ainoo avauspäivän tilaajista, jonka 16 gb seikkailee jossakin.
iMac 21,5" i5 2,5 Ghz, Mid 2011 | AppleTV 3rd gen | iPhone 6 Plus 16 gb Space Gray
32gb tilattu yrityspuolelta (verkossa) 30.7. kello 9:45, 2.8. saapunut tekstiviesti että tilauksesi on jonossa, 6.8. saapunut hyvityksestä ilmoittava tekstari.
Ilmeisesti voin odottaa puhelinta joskus 2.8. tilanneiden joukossa...
30.7 aspan kautta tilattu 32gb klo. 9.20. Soneralta ei ole tullut mitään ilmoitusta tilauksesta, toimituksesta tai hyvityksestä. Aspa ei osaa sanoa asiasta mitään.